Gå til innhold
Hundesonen.no

Stangeutstillingene 25 og 26 April


SusanneL

Recommended Posts

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Wææi, da var PMn kommet, og det er jo naturligvis veldig FÅ Papilloner påmeldt! (vel vel vel..)

26 Papilloner begge dager.. kick ass, lett å komme med en uferdig junior der gitt, hehe..

Heldigvis bare 9 portugisere, så her håper jeg vi drar i land et siste cert på den ene tispa vi har med, da er N Uchet vårt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og kunne den personen tatt med seg damen vekk fra ringen? Så slipper jeg og Selma å få latterkrampe, mens vi løper så pent vi kan for dommeren.

:)

*ler* Det er lov å håpe, men det er ikke alltid det logiske er løsningen for utstillingsarragnører - å legge ringer etter hverandre, eller ved siden av hverandre er tidvis vanskelig - man har opplevd at ring 10 ot 11 har vært i hver sin ende av en utstillingshall til og med... og det opp til flere ganger.

Det har jeg også sett flere ganger ja. Men det verste var på Nesbyen for to år siden da jeg satte opp teltet mitt ved ring nr 1, ettersom beardisene skulle gå i ring nr 1. Så kom en person og sa at det var ikke denne ring nr 1 beardisene skulle gå i, vi skulle gå i den andre ring nr 1. Da blir det enkelt å orientere seg.

Gleder meg forresten som en ørn til å komme igang med sesongen. Bare jeg kunne klare å bestemme meg for om jeg skal bruke rødlilla eller linfarget linbukse ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte ikke på via dogweb..

Da får du (som jeg nå ser BelgerPia sa) PM i posten snarlig.

Ang. ring og nummerering kommer totalt kaos i ring- rekkefølgen av at PM med ring nr. og rasefordeling blir sendt ut før ringene blir tegnet og justert til å passe de respektive rasene som skal gå i den. Men nå har plassjef for denne utstillingen fått det meste av info man trenger på forhånd, så ifølge ring-tegningen nå så ligger alt i rekkefølge :)

Altså: Ring 8 og 9 er ved siden av hverandre :) (Iallefall foreløpig... kremt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det blir mye stands i år?

Det er visst 9 stands.

Det trengs forøvrig skrivere! Begge dager. Noen som har anledning?? Dere vil få dag- og kjøregodtgjørelse og mat.

Hvis to-tre skrivere kan bo sammen kan dere muligens få hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst 9 stands.

Det trengs forøvrig skrivere! Begge dager. Noen som har anledning?? Dere vil få dag- og kjøregodtgjørelse og mat.

Hvis to-tre skrivere kan bo sammen kan dere muligens få hotell.

Jeg har blitt spurt og har veldig lyst, men det krasjer dessverre med andre planer neste helg. Synd egentlig, jeg liker å skrive jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du (som jeg nå ser BelgerPia sa) PM i posten snarlig.

Ang. ring og nummerering kommer totalt kaos i ring- rekkefølgen av at PM med ring nr. og rasefordeling blir sendt ut før ringene blir tegnet og justert til å passe de respektive rasene som skal gå i den. Men nå har plassjef for denne utstillingen fått det meste av info man trenger på forhånd, så ifølge ring-tegningen nå så ligger alt i rekkefølge :)

Altså: Ring 8 og 9 er ved siden av hverandre :) (Iallefall foreløpig... kremt...)

Toppers! Så deilig å ha inside information! :asmile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg regner ikke med at jeg som stiller ut kan väre skriver?

Stiller to hunder..

Kunne godt tenkt meg det, men regner med at det ikke funker..? :):)

I følge utstillingsreglene har dommer og ringsekretær ikke lov til å stille ut selv på utstillinger hvor de selv fungerer - og jeg formoder det samme gjelder for skriver. Altså, dine hunder kan stilles, men du kan ikke stille dem.

Det lar seg jo heller ikke gjennomføre, skulle de da tatt pause i ringen mens du stilte et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, var det jeg tenkte pä, at det ikke vil gä med hensyn til reglene..

Og naturligvis, jeg stiller selv, sä det kräsjer det og, men kunne prövd ä värt litt fleksibel der..

Men men, tar det en annen gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge utstillingsreglene har dommer og ringsekretær ikke lov til å stille ut selv på utstillinger hvor de selv fungerer - og jeg formoder det samme gjelder for skriver. Altså, dine hunder kan stilles, men du kan ikke stille dem.

Det lar seg jo heller ikke gjennomføre, skulle de da tatt pause i ringen mens du stilte et annet sted?

Nå føler jeg meg litt korttenkt her, for det er mulig det er opplagt for alle andre :P - men altså, hvorfor skulle ikke en skriver kunne skrive på samme utstilling som han eller hun selv stiller på? Altså, hvis det f.eks. er NKK-utstilling og jeg har meldt på labradoren min på lørdag, er det da galt at jeg skriver i boxerringen på søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg litt korttenkt her, for det er mulig det er opplagt for alle andre :P - men altså, hvorfor skulle ikke en skriver kunne skrive på samme utstilling som han eller hun selv stiller på? Altså, hvis det f.eks. er NKK-utstilling og jeg har meldt på labradoren min på lørdag, er det da galt at jeg skriver i boxerringen på søndag?

Men det er en annen problemstilling. Jeg trodde vi snakket om samme utstilling (dag).

Hvis du ønsker å være skrive eller ringsekretær en dag og stille en annen dag - på en dobbeltutstilling - er det helt greit, så lenge du jobber for en annen dommer enn den du stiller for.

Hunden din har også lov til å bli stilt samme dag som du jobber, men da må en annen stille den.

Dommere har strengere regler, men de har jeg ikke satt meg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg regner ikke med at jeg som stiller ut kan väre skriver?

Stiller to hunder..

Kunne godt tenkt meg det, men regner med at det ikke funker..? :P:P

Nei, du kan ikke skrive samme dag som du stiller. Om en annen stiller hunden din for deg er det OK, men ikke i samme ring som du skriver.

(Sorry sent svar, men så den ikke før nå)

Er det noen som vet om det kommer til å være noen tilstede som kan gi meg campingstrøm hvis jeg kommer sånn utpå kvelden på fredag? Må vel være det vel? Jeg regner med at det er da folk kommer?

Parkeringssjefen til fotballaget (som har ansvar for parkeringen) er der hele fredagskvelden og utdeler strøm til de som måtte ønske det :P

Edit: Ang. dommer kan ikke hund som står i dommers navn stilles på nevnte utstiling. Heller ikke av en annen person og i en annen ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiledning for å finne Astrid(altså meg): Se etter jenta med knall rosa, kort hår og mest sannsynlig en liten rød og hvit krokodillegris hengende i buksebeina. Jeg vil hilse på MANGE doggiser!

hehe, jeg kjenner deg hvertfall igjen..

håper Kee kjenner igjen tante Maren da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg kjenner deg hvertfall igjen..

håper Kee kjenner igjen tante Maren da

Håpe? Tror du kan glemme å gå ubemerket forbi, gitt! :P Skulle sett når Erling og Jeanett(oppdretterne) kom hit, Kee hoppa rett i fanget på Erling. Tror nok hun husker deg vel så godt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpe? Tror du kan glemme å gå ubemerket forbi, gitt! :P Skulle sett når Erling og Jeanett(oppdretterne) kom hit, Kee hoppa rett i fanget på Erling. Tror nok hun husker deg vel så godt. :P

hehe... du får sørge for at hun legger merke til meg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om noen har veldig lyst til å stikke innom cavalierringen for å ta bilde av jenta mi skal de få lov til det. Ettersom jeg ikke kan være der selv. :P Hun heter Gostuen's Leah Amazing Big Surprise. Hun går i juniorklasse tispe og er blenheim av farge (brun og hvit).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Nesten ferdig å børste lille Mose-pose-dyret.. Badet han i dag tidlig (FØR jobb, ja). Og har nå brukt et par timer på børsting, kamming og prøve å ta igjen en ekstremt dårlig samvittighet jeg har hatt i ukesvis!

Stakkar'n har vel knapt sett en børste på et par mndr - så jeg er veldig takknemlig for at han har kanskje verdens mest lettstelte beardispels - selv om den er både lang og tykk.

Så blir det "ull-fjerning" i morgen på utst.plassen regner jeg med - myyye pels som kan ligge igjen i søpla da han nå stort sett ser ut som en ball.

Godt å høre at man kan få strøm der - det er alltid veldig kjekt å ha (vannkoker & vifteovn!). Får håpe man får stå på gress også (så holder hundene seg renere og penere enn på grus). Men det får vi se imorgen.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...