Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan påvirker Doggis hverdagen din?


Marthe

Recommended Posts

Uten Doggis hadde jeg brukt mer tid på lekser, øve fiolin og lese bøker - nå blir ekstra tid til dette prioritert etter bikkja, venner og pc-en.

Jeg har vært på sonen/doggis i over fire år, og gjennom dette forumet har jeg lært veldig mye om hunder, hundehold og hundetrening. Jeg har også blitt kjent med en god del hundefolk, både i Trondheim og i resten av landet. Gjennom å bli kjent med disse hundefolkene har jeg også fått en større grunn til å farte rundt på utstillinger rundt omkring, nettopp fordi jeg møter flere kjentfolk og det da blir ca. hundre ganger mer sosialt og gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doggis .. ja, hva skulle jeg gjort uten Doggis?.. Youtube?.. hah!

Jeg MÅ inn på doggis løpet av en dag, jeg ler, jeg griner, jeg er oppgitt sammen med doggis folkene..

Når jeg ikke har "close friends" som er så hunde intr som meg, så trer doggis til! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ganske mye :whistle: får litt abstinenser om jeg ikke får sjekket hver dag. Da lurer jeg på om det er noen interessante eller dumme debatter jeg ikke får med meg, eller hvor mange rapporter som har kommet inn! Hehe.. Og noen ganger får jeg ideer til ting jeg lurer på/skal lage tråd om, så går jeg rundt og prøver å huske det frem til jeg logger på igjen.

Har også sluttet å bruke bur hjemme og startet å klikkertrene etter at jeg ble medlem på dette forumet. Og fått en større innsikt i at ikke alle er slik som de prøver å fremstå på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fått en større innsikt i at ikke alle er slik som de prøver å fremstå på nettet.

Åh, det stemmer så seriøst også det. Helt utrolig hvordan folk legger på når de skriver på forumet eller i bloggen osv.

Jeg er helt avhengig av doggis jeg, aner ikke hva jeg skulle gjort etter at jeg er ferdig med hundetrening for dagen hvis jeg ikke hadde hatt doggis. Må liksom innpå å sjekke minst et par ganger for dagen, og får helt noia hvis jeg blir uten pc noen dager. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Host*....

- jeg hadde antakelig greid å legge meg tidligere på kvelden...

- jeg hadde antakelig greid å komme meg avgårde til avtaler litt FØR...

- jeg hadde antakelig spist litt mindre brent mat...

- jeg hadde antakelig greid å sitte i ro for å se en film på tv...

- jeg hadde antakelig kjeda meg mer...

- jeg hadde antakelig *grøss* vært mer på canis...

- jeg hadde antakelig vært flinkere til å stelle huset...

.... noe sier meg at jeg bruker alt for mye tid her inne :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Host*....

- jeg hadde antakelig greid å legge meg tidligere på kvelden...

- jeg hadde antakelig greid å komme meg avgårde til avtaler litt FØR...

- jeg hadde antakelig spist litt mindre brent mat...

- jeg hadde antakelig greid å sitte i ro for å se en film på tv...

- jeg hadde antakelig kjeda meg mer...

- jeg hadde antakelig *grøss* vært mer på canis...

- jeg hadde antakelig vært flinkere til å stelle huset...

.... noe sier meg at jeg bruker alt for mye tid her inne :whistle:

What she said :) I tillegg så er det litt positivt her å da. Jeg har blitt kjent med en haug med mennesker jeg ikke hadde blitt kjent med utenom, som jeg nå ser/snakker med minst en gang i uken. (Jeg er helt som jeg utgir meg for... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Nå har jeg ikke vært på doggis så lenge, men like lenge som jeg har hatt Bea, litt sånn opp og ned... oi, hun er jo snart 2 år.. da blir det en stund, damn :whistle:

Men ja, uten doggis:

Ja, jeg hadde nok klart å vært enda mer effektiv med masteroppgaven.. (bah)

Jeg hadde sett mer på TV.. (ikke noe jeg savner akkurat)

Jeg hadde brukt mer tid på canis (var MYE på canis før jeg fant hundesonen/doggis, og nå er jeg bare innom og titter et par ganger i uken)

Jeg hadde sikkert sett mer filmer..

Uten doggis hadde jeg heller ikke visst om hundetreffet i Canadaskogen (bare vært der en gang da pga løpetid, men har planer om å gå flere ganger) og jeg hadde ikke truffet herlige hundemennesker med herlige hunder på treff. Jeg har dessuten lært mye her inne, og det setter jeg jo pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Host*....

- jeg hadde antakelig greid å legge meg tidligere på kvelden...

- jeg hadde antakelig greid å komme meg avgårde til avtaler litt FØR...

- jeg hadde antakelig spist litt mindre brent mat...

- jeg hadde antakelig greid å sitte i ro for å se en film på tv...

- jeg hadde antakelig kjeda meg mer...

- jeg hadde antakelig *grøss* vært mer på canis...

- jeg hadde antakelig vært flinkere til å stelle huset...

.... noe sier meg at jeg bruker alt for mye tid her inne :)

:P

Well said!

Særlig den med "abstinenser" under TV- titting.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doggis er fint å ha når jeg kjeder meg eller har fritid til "overs", for å si det sånn. Men jeg merker at, etter å ha hatt mye fri i januar og nerdet her hele tiden, jeg nesten får dårlig samvittighet nå som jeg nesten aldri stikker innom lengre. Hvem blir sei seg, liksom? :rolleyes:

Men til vanlig er ikke doggis en veldig stor del av livet mitt - men ja, det er jammen fint å ha allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har truffet mange nye mennesker p.g.a Doggis (sonen).

Blant annet Caroline og vi treffes ganske ofte ellers også :P

Veldig glad for det.

Har også fått hjelp til trening av Bonnie.

Ellers har jeg lært MASSE om hund. Hadde jo ikke snøring før jeg begynte å lese her inne.

Har man en genuin interesse så er det utrolig hvor mye man faktisk KAN lære på ett sånt forum.

Jeg har også funnet ut at det ikke er EN måte å trene hund på. Flere veier som fører til Rom :)

Ellers så bruker jeg mindre tid på Doggis når jeg ikke er noe særlig på "Akkurat nå" tråden.

Den tråden har en evne til å holde meg meget opptatt hele dagen. Må jo inn å følge med på hva som skjer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What she said :P I tillegg så er det litt positivt her å da. Jeg har blitt kjent med en haug med mennesker jeg ikke hadde blitt kjent med utenom, som jeg nå ser/snakker med minst en gang i uken. (Jeg er helt som jeg utgir meg for... )

Fått mange gode venner her inne da :) også det Siri sier :P

:P

Well said!

Særlig den med "abstinenser" under TV- titting.... :P

*kremt* godt å høre at det ikke bare er jeg som må åpne doggis under en film bare for at jeg MÅ se om det har skjedd noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...