Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasetypiske hundenavn

Pion

Recommended Posts

Innbiller meg at de mest populære hundenavnene kan variere en del etter hvilken rase det er.

Er kanskje noen her som har gjort seg noen observasjoner?

Hvilke "stereotypiske" eller bare populære navn er det som hersker hos forskjellige hunderaser?

Og hos hvilke raser er prosenten høyest av navn som f.eks Bamse, Fiffi og Rex? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanell, Cleo og den type navn sitter vel "perfekt" på en Chihuahua

Mange kalte sine Grander for Brutus etter Ut med bikkja.

Lassie på Collien, som nevnt.

Rex på Schäferen, men der har vi også King og Toya.

Boris har jeg hørt mange Rottiser hete.

Pongo og Perdita var i en periode selvsagte navn på Dalmatinere men det er lenge siden jeg har truffet noen som het det nå.

Simba og andre navn fra Løvenes Konge er ofte brukt på Rodesian har jeg inntrykk av.

Hooch er en klassiker på Bordeauxen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Bamse (og Binna) er de mest brukte navnene på elghunder... Og Rex MÅ jo bare være en schäfer...

Tror det er mange bamser blant bernere også (evt bamse oversatt til forskjellige språk ettersom hvilket land man er i. Bärli osv.?)

Pongo og Perdita? ;)

Ooooh, først nå gikk det plutselig opp for meg at det er spanske ord :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jack er ett mye bruks AK navn. Kommer nok fra "outback jack" og "Jackeroo".

Tispenavn på AK har jeg ikke lagt merke til noe spesiellt som er mye brukt. Men i stamtavle navn går det mye australske stedsnavn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor vanlige de er, men har lagt merke til at det finnes flere whippeter som kalles "Viper", og "Diva" er i hvert fall ikke helt uvanlig på tisper.

Når det gjelder lundehund, blir det brukt mye norrøne navn (bortsett fra min Shiba, da, som fikk navnet sitt av den forrige eieren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...