Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbiter uten svin og kalkun

Poter

Recommended Posts

Arn er allergisk mot blant annet svin og kalkun, så kan ikke gi ham godbiter som inneholder det. Det vil si at de fleste typer pølser utgår, inkludert lungemos og blodpølse. Kyllingpølser og fiskeprodukter fungerer, samt lever (tror de fleste er av storfè). Trenger tips til flere godbiter! Ideer? Pannekake og vafler går også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fiskeboller tørket i stekeovnen? En højdare her i huset :D

Det har jeg ikke prøvd. Hvor lenge tørker du dem?

Har ellers brukt fiskepudding og fiskekaker. Det er ikke det beste han vet, akkurat, men variasjon gjør seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke prøvd. Hvor lenge tørker du dem?

Har ellers brukt fiskepudding og fiskekaker. Det er ikke det beste han vet, akkurat, men variasjon gjør seg.

Toiwo synes den tørkede utgaven er bedre enn fersk, merkelig nok.

Tørker de i en 1-11/2 t på rett under 100 gr. Setter ei sleiv i ovnsdøra slik at den blir stående litt på gløtt.

Billig blir det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i alle dager får man tak i tørket kylling mage? Isfisk i biter?

Over alt, holdt jeg på å si. Det er noe enhver dyrebutikk har tilgang på (imazo, delibest osv. er leverandører som har slike), hos oss selger det i massevis, og det er det desidert beste bikkjedyret her får. Men kyllingmagene er ganske store, så de egner seg ikke til trening der små godbiter er nødvendig, det blir mye tygging. Men du kan alltids kjøpe rå kyllingmage hos slakteren og fikse det sjøl, det samme gjelder kyllinghalser. Kjempesnacks!

Ellers så har du jo struts.. Stadig flere produkter på makredet er laget av struts - sunt og faller i smak.

Hvor bor du forresten? På tropehuset på Bryne har de masse i løsvekt, inkludert både struts og kyllingmage/hals. Super butikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i alle dager får man tak i tørket kylling mage? Isfisk i biter?

Jeg får det to steder som jeg vet om  :)  dyrebutikk på jessheim til en helt okey pris også rett rundt hjørnet på skedsmo til en svindyr pris ;) Men ejg vet ikke hva som er i nord :)

Over alt, holdt jeg på å si. Det er noe enhver dyrebutikk har tilgang på (imazo, delibest osv. er leverandører som har slike), hos oss selger det i massevis, og det er det desidert beste bikkjedyret her får. Men kyllingmagene er ganske store, så de egner seg ikke til trening der små godbiter er nødvendig, det blir mye tygging. Men du kan alltids kjøpe rå kyllingmage hos slakteren og fikse det sjøl, det samme gjelder kyllinghalser. Kjempesnacks!

Ellers så har du jo struts.. Stadig flere produkter på makredet er laget av struts - sunt og faller i smak.

Hvor bor du forresten? På tropehuset på Bryne har de masse i løsvekt, inkludert både struts og kyllingmage/hals. Super butikk!

Jeg står å skjærer opp kyllingmagen jeg kjøper. :) Litt jobb, men absolutt verdt det i mine øyne. Men hvilken butikk jobber du på? For da kommer jeg og kjøper jeg sikkert. Det er ikke mulig å komme seg kollektivt på jessheim så jeg leter etter nærmere sted (og 60,- for 50gr er altformye å bruke :o )

på Bryne? eller Bryn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det to steder som jeg vet om  :icon_cry:  dyrebutikk på jessheim til en helt okey pris også rett rundt hjørnet på skedsmo til en svindyr pris :) Men ejg vet ikke hva som er i nord :rolleyes2:

Jeg står å skjærer opp kyllingmagen jeg kjøper. :ermm: Litt jobb, men absolutt verdt det i mine øyne. Men hvilken butikk jobber du på? For da kommer jeg og kjøper jeg sikkert. Det er ikke mulig å komme seg kollektivt på jessheim så jeg leter etter nærmere sted (og 60,- for 50gr er altformye å bruke :blink: )

på Bryne? eller Bryn?

Jeg jobber på Metro på lørenskog :bye:

Bryne er riktig, det! Er alltid innom når jeg er på hytta eller når jeg besøker oppdretteren min (hun bor bare 15 min unna, hytta er 30 min unna). Super butikk med veldig fine priser! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Metro på lørenskog :rolleyes2:

Bryne er riktig, det! Er alltid innom når jeg er på hytta eller når jeg besøker oppdretteren min (hun bor bare 15 min unna, hytta er 30 min unna). Super butikk med veldig fine priser! :blink:

Hmmm... har ei venninne som bor rett bak og hun har aldri sett det der? hmm jaja får ta en tur igjen da :ermm: Blir vel der jeg starter å handle fremover uansett sikkert :bye: flytter jo i nærheten snart :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett hva da? Kyllingmage - det har vi vært utsolgt for en stund nå, men det burde være inne igjen (har ikke jobbet på leenge nå). Det er det vi har, og strutsesener. Vi er en veldig liten butikk og har lite varer sammenliknet med de største aktørene. Men vi bestiller jo inn hva det måtte være :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...