Gå til innhold
Hundesonen.no

Andre interesser enn hund?

C.J

Recommended Posts

Jeg går ut i fra at for de fleste her inne så er hund den klart største interessen (en livsstil for mange av oss!) - men mange har vel andre interesser utenom? Jeg f.eks driver med klatring og akvarie. Hund på topp (og med det følger bla. friluftsliv og hundetrening), deretter de to overnevnte ;) Liker veldig godt fotografering også, men som regel i kombinasjon med tur i marken!

Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Vitenskap! Matte, fysikk, programmering, geofaglige ting.... Akk som jeg elsker det!

Parkour/bouldring også. Og masse friluftsliv, med alt det gjerne fører med seg (foto, klatring etc) ;)

Hund er ikke "hovedinteressen" for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund er nok ikke hovedinteresse her faktisk. Jeg driver med roing, spiller tennis, står på telemark og litt snowboard, trener andre ting, spiller fiolin, tegner/maler litt, leser bøker, fotograferer og ellers er de andre dyrene mine og natur/friluftsliv/biologi en stor interesse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg helt å nevne, driver litt med hest også, når jeg finner tid til det ;) Skal faktisk i stallen i morgen! Skjønner veldig godt at du savner å drive med hest, Caroline! Det er noe spesielt med disse herlige dyrene, og lukten av stall....! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver vel egentlig like mye med (islands)hest som med hund, men hundeinsteressen stikker nok dypes. Friluftsliv og foto er vel å regne som en del av hest/hund... Strikker islands-gensere, er helt hekta! Leser en del bøker. Jobben min er også en del av interessefeltet mitt (jobber mye med barn/ungdom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo hest da. Men det får jeg jo også gjennom jobben. Tegner litt, leser mye. Men er blitt mindre av alt sånt etter jeg fikk hund, hund tar mer og mer over interessene. ;) Men, høver og kunnskap om dem er fortsatt en STOR interesse, og noe jeg kunne tenke meg å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen hobbyer. Holder ikke på med noen andre fritidsaktiviteter annet enn å ligge på sofaen, se tv, ligge i senga/sove, sitte på internett, være med venninner i blandt. Kjører av og til litt skuter om vinteren, det er da en hobby...?

Farsken, jeg er trasig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund er vel den eneste interessen jeg har som får meg til å reise land og strand rundt for "ingenting", men ellers er jeg veldig glad i å lese bøker, henge med venner, høre på musikk, spille fiolin og reise (akk, jeg skulle hatt mer penger!).

Også elsker jeg samfunnskunnskap! Jeg syns det er veldig spennende å lære mer om styresett, internasjonal politikk, ulike samfunnsforhold også videre, og nå sitter jeg for eksempel her og gleder meg til å gi meg i kast med en kjempelang artikkel om de politiske forholdene på Island. Politikk i seg selv (type det folk flest forbinder med politikk - drittslenging på tv-debatter, falske (tja) lovnader under valgkampene og budsjettforslag) syns jeg egentlig ikke er så interessant, men systemet bak det derimot. Historisk sammenheng, teorier, hvordan det fungerer og hvordan tanken var at det skulle fungere, idealistisk og realistisk maktfordeling, internasjonale aktører. Jeg koser meg rett og slett i politikk-timene på skolen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsliv, toppturer sommer som vinter. Om vinteren er telemark den store interessen, og den går nok forran hunden også. Om sommeren kombineres gjerne hund og friluftsliv, da hunden er med på stort sett alle fjelltoppene hvor det ikke er for mye ur. I tillegg til det kommer bøker, akvarium og håndarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund er nok ikke hovedinteressen min, nei. Jeg begynte for en 4 år siden med ridning. Jeg fikk fôrhest og rei mange steder, og har hatt flere forskjellige fôrhester, derav jeg har hatt en av dem samtidig som de andre - han hadde jeg aller først og har han fortsatt. For dere som ikke skjønner det, så er hovedinteressen min HEST ! ;) Kanin, rotter og minigris liker jeg veldig godt også - jeg har to kaniner, og ønsker meg rotte og minigris (kanadisk minigris. Faktisk), men det får jeg ikke lov til å kjøpe før jeg flytter ut tipper jeg. Men jeg er veldig glad i hunder også, så ikke missforstå meg, er dere snille. Det blir kjedelig å lese mere om at jeg liker hester, selv om jeg kunne skrevet mange sider om meg og hestelivet mitt, uten at noen hadde interesse for å lese det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fantastisk hest som jeg har lært så utrolig mye av og han har påvirket livet mitt veldig i de 7 årene jeg har hatt ham. Ellers er det skole og litt foto som tar resten av tiden min.. Heier også på Stabæk, liker å lese, og har lyst til å ta opp igjen pianospilling en eller annen gang... før jeg blir 90 kanskje. Men nå er det hund jeg har lyst til å satse på fremover siden hesten er 'pensjonert'..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har mange jern i ilden til enhver tid... Liker håndarbeid, feks strikking, brodering, søm (lappegreier, og ellers alt man kan sy på maskin), interiør, foto, liker å lese bøker og sikkert flere ting og som jeg har skjøvet til side pga tidsmangel. Stort sett all tiden min går med til hund nå for tida. Jeg har dessuten alltid vært opptatt av alle dyr, spesielt hest. Har vært fast steller til mange hester og har hatt et par halvforhester, dette er noe jeg savner veldig, men må bare innse at tiden ikke strekker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund er en del av min livsstil, helt klart. Men jeg er interessert i mye, mye mer! ;)

Håndball (spilt aktivt i flere år) og visse andre sportsgrener, lage ting (kreativitet), webdesign, musikk og ikke minst å synge, dans, forskning, teknologi og data, juss og lovverk, husdyr, arkitektur (jeg vil egentlig jobbe som arkitekt, men det blir det ikke noe av), språk, mote og fashion, hår og sminke (er jeg jente, så er jeg jente), venner (så klart), sosiale sammenkomster med ikkehundemennesker... Egentlig interesserer jeg meg for så mye at det å velge hva jeg skal jobbe med f.eks. er dritvanskelig. Jeg har lyst til alt, jo! Har lyst til å studere juss, veterinærmedisin, akritektur, psykologi, grafisk design osv.. Håpløst!

Men egentlig vil jeg tro jeg er heldig som har så mange intersser, har alltid fått høre hjemme at det er en bra ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund enda, men jeg vil påstå at hovedinteressen er hund, fordi jeg hiver meg over alt av info før jeg skaffer meg en:) Dessuten virker jeg sikkert helt obsessed fordi her en dag sa jeg: "Jeg gleder meg til å få hund!" for 'nte gang og denne gangen svarte sambo: "Jeg gleder meg også til du får deg hund..."

;) Haha! Han er lei maset mitt nå... det tok bare 3 år det...

Men... andre interesser: BØKER, lese, lese, lese. Liker å se på filmer og TV-serier (bestiller sånne bokser med serier på nettet og ser når jeg har tid, orker ikke følge med på den og den kanalen de og de dagene). Sniker meg litt inn på fotografering for tida.

Ellers så skriver jeg brev. Har 8 brevvenner fra blant annet Portugal, England, Italia, USA, Ungarn, Nederland og ikke minst Norge ;) Holder engelsken ved like på den måten, og det er nødvendig ettersom alt av pensum er på engelsk <_<

Jeg vil veldig gjerne drive med noe kreativt, men jeg har ikke tid :closedeyes:

Broderer litt når ånden kommer over meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Og så en helt ok dag. Var forberedt på det verste, gitt erfaringer fra stedet vi var på. Fikk fineste adferden tilbudt uten krav. Innfridde samtlige forespørsler. .. lenge. Så skjedde tydligvis noe med ham jeg ikke aner årsaken til, og han begynte stresse og sluttet oppføre seg pent, uten å bli veldig vanskelig heller. La seg pent ned på matten sin for å slappe av i 30 minutter på bussholdeplassen, og begynte ikke flippe før de siste 10, da han ble ufyselig vokal mot to huskyer på andre siden av gaten, nyankomne ventende til holdeplassen og livet og universet og alt. 30 min venting akkurat der, rett oppi en travelt trafikkert vei med mye støy fra tungtransport ble å tøye strikken for mye, altså. Han holdt ut fint i 20 min før han fikk eksistensiell angst av å vente så mye lenger enn han er vant med fra før.  Ikke på sitt mest avslappede, men muttern har gått på skole og lært om former og vinkler og komposisjon og sånn derre der, så vi velger heller det bildet som føles mer behagelig å se på, enn det klønete og keitete som viser hvor flink gutt han kan være, men som ikke lar seg beskjære pent:
    • Ups and DOWNS. Helvetes ***** spoiled brætt drittunge av en byksefaen prepubertal ***** dritt har kommet dit at omgivelsene er mer interessante enn både leker og mat, og han krangler tilbake mot disiplinering. Synes ingenting om å bli avkrevd å holde kontakten og gå ved min side, og enda mindre om å bli straffet med time outs fordi han ikke hører etter. Aggressivt vokal i sure protester mot tyrannen som begrenser hans frie utfoldelse.  Han skal få for at han etter femogtredve *SITT* til slutt setter seg lydig ned og er oppmerksom i noen sekunder uten at det er nødvendig å ty til mer maktbruk, men **** for en håndfull av en forbanna dritt han kan være. Vimser og BYKSER og er MANISK på å gå FORAN meg.  Det hjelper IKKE å mosjonere ham mer. For å få ham sliten må en nemlig gå langt over hva som er anbefalt mtp kroppens utvikling, og det blir også en ond sirkel, hvor han bare krever mer og mer for å føle seg vel.  I dag er første gangen lek ikke har vært mer interessant enn omgivelsene. Godis ville han ha, men han ville ikke oppføre seg pent for å få det, så det ble også en konflikt. Forbanna mareritt av en forbanna kontak-nekt byksebikkje. Vi måtte rekke this and that, så han slapp i for stor grad unna med alt også. Fikk fremdrift på tross av den fullstendig uakseptable adferden.  Mamsen kan trenge valium for å komme seg emosjonelt uberørt gjennom dette, tror jeg. Synd fastlegen antakelig er uenig i at trening av hund er en legit reason for å skrive ut en resept -_- Vel, i morgen har vi ikke noe vi trenger å rekke, så den ***** drittbikkja skal få samme turen som i dag, uten en centimeter fremdrift på FEIL adferd. Han skal få holde KONTAKT og han skal få holde seg på siden av meg, og om den jævelungen BYKSER en gang til etter advarsel, så binder jeg ham i en stolpe og ***** går fra ham - for alltid! ..eller til den lille dritten ***** samler seg og slapper for i ******* av.  Jeg er så lei. Jeg gleder meg så intenst til han er voksen og har mer impulskontroll.  *Aaarrgh* Her legges frem klær og utstyr for en lang dag i drittvær, med kakao og boller og powerbank til mobilen. Den lille rotta skal få lære at å bykse og vimse og ikke høre etter meg når jeg ikke har noe jeg trenger komme tidsnok til - det får dørgende kjedelige konsekvenser for ham.   
    • https://atferdskonsulenter.no/ har stort sett gode folk, selv om jeg ikke kan gå god for alle. Anna Bjurgård Compton, Hilde Arneberg, Kjersti Bjøntegaard, Gry Eskeland, Nina Haaland og Lise Fredriksen kjenner jeg til og kan anbefale. Arne Aarrestad og Siri Linnerud har jeg lest nok av og såvidt møtt til at jeg vil gå god for dem.  
    • Hvilken landsdel? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...