Gå til innhold
Hundesonen.no

Andre interesser enn hund?


C.J

Recommended Posts

Jeg går ut i fra at for de fleste her inne så er hund den klart største interessen (en livsstil for mange av oss!) - men mange har vel andre interesser utenom? Jeg f.eks driver med klatring og akvarie. Hund på topp (og med det følger bla. friluftsliv og hundetrening), deretter de to overnevnte ;) Liker veldig godt fotografering også, men som regel i kombinasjon med tur i marken!

Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Vitenskap! Matte, fysikk, programmering, geofaglige ting.... Akk som jeg elsker det!

Parkour/bouldring også. Og masse friluftsliv, med alt det gjerne fører med seg (foto, klatring etc) ;)

Hund er ikke "hovedinteressen" for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund er nok ikke hovedinteresse her faktisk. Jeg driver med roing, spiller tennis, står på telemark og litt snowboard, trener andre ting, spiller fiolin, tegner/maler litt, leser bøker, fotograferer og ellers er de andre dyrene mine og natur/friluftsliv/biologi en stor interesse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg helt å nevne, driver litt med hest også, når jeg finner tid til det ;) Skal faktisk i stallen i morgen! Skjønner veldig godt at du savner å drive med hest, Caroline! Det er noe spesielt med disse herlige dyrene, og lukten av stall....! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver vel egentlig like mye med (islands)hest som med hund, men hundeinsteressen stikker nok dypes. Friluftsliv og foto er vel å regne som en del av hest/hund... Strikker islands-gensere, er helt hekta! Leser en del bøker. Jobben min er også en del av interessefeltet mitt (jobber mye med barn/ungdom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo hest da. Men det får jeg jo også gjennom jobben. Tegner litt, leser mye. Men er blitt mindre av alt sånt etter jeg fikk hund, hund tar mer og mer over interessene. ;) Men, høver og kunnskap om dem er fortsatt en STOR interesse, og noe jeg kunne tenke meg å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen hobbyer. Holder ikke på med noen andre fritidsaktiviteter annet enn å ligge på sofaen, se tv, ligge i senga/sove, sitte på internett, være med venninner i blandt. Kjører av og til litt skuter om vinteren, det er da en hobby...?

Farsken, jeg er trasig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund er vel den eneste interessen jeg har som får meg til å reise land og strand rundt for "ingenting", men ellers er jeg veldig glad i å lese bøker, henge med venner, høre på musikk, spille fiolin og reise (akk, jeg skulle hatt mer penger!).

Også elsker jeg samfunnskunnskap! Jeg syns det er veldig spennende å lære mer om styresett, internasjonal politikk, ulike samfunnsforhold også videre, og nå sitter jeg for eksempel her og gleder meg til å gi meg i kast med en kjempelang artikkel om de politiske forholdene på Island. Politikk i seg selv (type det folk flest forbinder med politikk - drittslenging på tv-debatter, falske (tja) lovnader under valgkampene og budsjettforslag) syns jeg egentlig ikke er så interessant, men systemet bak det derimot. Historisk sammenheng, teorier, hvordan det fungerer og hvordan tanken var at det skulle fungere, idealistisk og realistisk maktfordeling, internasjonale aktører. Jeg koser meg rett og slett i politikk-timene på skolen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsliv, toppturer sommer som vinter. Om vinteren er telemark den store interessen, og den går nok forran hunden også. Om sommeren kombineres gjerne hund og friluftsliv, da hunden er med på stort sett alle fjelltoppene hvor det ikke er for mye ur. I tillegg til det kommer bøker, akvarium og håndarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund er nok ikke hovedinteressen min, nei. Jeg begynte for en 4 år siden med ridning. Jeg fikk fôrhest og rei mange steder, og har hatt flere forskjellige fôrhester, derav jeg har hatt en av dem samtidig som de andre - han hadde jeg aller først og har han fortsatt. For dere som ikke skjønner det, så er hovedinteressen min HEST ! ;) Kanin, rotter og minigris liker jeg veldig godt også - jeg har to kaniner, og ønsker meg rotte og minigris (kanadisk minigris. Faktisk), men det får jeg ikke lov til å kjøpe før jeg flytter ut tipper jeg. Men jeg er veldig glad i hunder også, så ikke missforstå meg, er dere snille. Det blir kjedelig å lese mere om at jeg liker hester, selv om jeg kunne skrevet mange sider om meg og hestelivet mitt, uten at noen hadde interesse for å lese det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fantastisk hest som jeg har lært så utrolig mye av og han har påvirket livet mitt veldig i de 7 årene jeg har hatt ham. Ellers er det skole og litt foto som tar resten av tiden min.. Heier også på Stabæk, liker å lese, og har lyst til å ta opp igjen pianospilling en eller annen gang... før jeg blir 90 kanskje. Men nå er det hund jeg har lyst til å satse på fremover siden hesten er 'pensjonert'..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har mange jern i ilden til enhver tid... Liker håndarbeid, feks strikking, brodering, søm (lappegreier, og ellers alt man kan sy på maskin), interiør, foto, liker å lese bøker og sikkert flere ting og som jeg har skjøvet til side pga tidsmangel. Stort sett all tiden min går med til hund nå for tida. Jeg har dessuten alltid vært opptatt av alle dyr, spesielt hest. Har vært fast steller til mange hester og har hatt et par halvforhester, dette er noe jeg savner veldig, men må bare innse at tiden ikke strekker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund er en del av min livsstil, helt klart. Men jeg er interessert i mye, mye mer! ;)

Håndball (spilt aktivt i flere år) og visse andre sportsgrener, lage ting (kreativitet), webdesign, musikk og ikke minst å synge, dans, forskning, teknologi og data, juss og lovverk, husdyr, arkitektur (jeg vil egentlig jobbe som arkitekt, men det blir det ikke noe av), språk, mote og fashion, hår og sminke (er jeg jente, så er jeg jente), venner (så klart), sosiale sammenkomster med ikkehundemennesker... Egentlig interesserer jeg meg for så mye at det å velge hva jeg skal jobbe med f.eks. er dritvanskelig. Jeg har lyst til alt, jo! Har lyst til å studere juss, veterinærmedisin, akritektur, psykologi, grafisk design osv.. Håpløst!

Men egentlig vil jeg tro jeg er heldig som har så mange intersser, har alltid fått høre hjemme at det er en bra ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund enda, men jeg vil påstå at hovedinteressen er hund, fordi jeg hiver meg over alt av info før jeg skaffer meg en:) Dessuten virker jeg sikkert helt obsessed fordi her en dag sa jeg: "Jeg gleder meg til å få hund!" for 'nte gang og denne gangen svarte sambo: "Jeg gleder meg også til du får deg hund..."

;) Haha! Han er lei maset mitt nå... det tok bare 3 år det...

Men... andre interesser: BØKER, lese, lese, lese. Liker å se på filmer og TV-serier (bestiller sånne bokser med serier på nettet og ser når jeg har tid, orker ikke følge med på den og den kanalen de og de dagene). Sniker meg litt inn på fotografering for tida.

Ellers så skriver jeg brev. Har 8 brevvenner fra blant annet Portugal, England, Italia, USA, Ungarn, Nederland og ikke minst Norge ;) Holder engelsken ved like på den måten, og det er nødvendig ettersom alt av pensum er på engelsk <_<

Jeg vil veldig gjerne drive med noe kreativt, men jeg har ikke tid :closedeyes:

Broderer litt når ånden kommer over meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...