Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater 31. januar og 1. februar

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er vel førstemann hjemme :icon_clapping:

Gikk bra for Talli i dag.

Cert og BIM, 3 stk AK møtte opp.

Fem bitch, would prefer more bone and subst. Corr prop. Very good type, head p??.

Nice paralell lines. Typ angulation. Topline can be firmer and more leveld. Exl coat cond and color.

Movments can develup. More drive and power.

bilde.jpg

NV07 Nuch (Ny i dag) Wingdari Digger X-mas & Deepeyes Talia al Ghul I

• Svar 173
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Og jeg har fått resultat på telefonen - ImageCopy Dancing Engine, Lilli, har blitt BIR i dag :icon_clapping:

Og da antar jeg hun har fått cert'et også, selv om ikke Belgerpia sa noe om det istad.. (Ikke gidder hun å ta telefonen nå heller, dumme dama <_< )

Skrevet

haha - Jammen meg vant ikke lilletøtta gruppa også! Da venter vi spent på resultatene fra BIS-finalen, og krysser fingrene for at også BIS-dommeren skal se hva for slags usedvanlig lekker liten belgersak Lilli'en er :icon_clapping:

(Jah, jeg har lov å skryte sånn, hun er Dinadatter, for tenk! :whistle: )

Skrevet
haha - Jammen meg vant ikke lilletøtta gruppa også! Da venter vi spent på resultatene fra BIS-finalen, og krysser fingrene for at også BIS-dommeren skal se hva for slags usedvanlig lekker liten belgersak Lilli'en er :icon_clapping:

(Jah, jeg har lov å skryte sånn, hun er Dinadatter, for tenk! :whistle: )

Oioioi! Så spennende :hyper:

Har ikke hørt noe om Willy i gruppen?

Skrevet
Willy ble BIR da skjønner vi :whistle:

Utrolig flotte resultater folkens :hyper:

Stemmer det ja :icon_clapping:

Skrevet
Oioioi! Så spennende :whistle:

Har ikke hørt noe om Willy i gruppen?

Veldig spennende! Og ja, jeg har hørt om Willy, men Siri vil kanskje fortelle det selv? hehe :icon_clapping:

Gratulerer, forresten.. Cert og BIM er bra! Fine Tallibanekornet :hyper:

Skrevet

Kanskje ikke så stor bragd, men vofsen min gikk ut med 2x1 idag, men null CK, men vi gikk i håp om blått "bare" :icon_clapping:

Skrevet
Veldig spennende! Og ja, jeg har hørt om Willy, men Siri vil kanskje fortelle det selv? hehe :icon_clapping:

Siri ble ikke sur i akkurat nå tråden om resultatet på Follo. Vi kan spille overrasket når hun kommer .... :closedeyes:

Skrevet
Siri ble ikke sur i akkurat nå tråden om resultatet på Follo. Vi kan spille overrasket når hun kommer .... :closedeyes:

Helt enig - ikke nysgjerrig nei :icon_clapping:

Da skal jeg mumle det sånn veldig lavt igjen: Willy ble 3.BIS han :whistle:

Skrevet
Jeg er vel førstemann hjemme :whistle:

Gikk bra for Talli i dag.

Cert og BIM, 3 stk AK møtte opp.

Grattis :hyper:

(Jah, jeg har lov å skryte sånn, hun er Dinadatter, for tenk! :lol: )

Selvfølgelig må dommer'n se det :lol:

Skrevet

Dommeren så ikke det han :shocked: Hun ble uplassert, Lilli'en.. Men hun er vakrest allikevel hun :icon_clapping:

Skrevet

Phuh, da har jeg akkurat kommet inn døra.

26 påmeldte bernere, altså en relativt moderat liten utstilling for oss. Men en får ikke noe gratis, og dommeren var streng og pirkete. segrlig med de unge, hun forventet både at de oppførte seg som utstillingshunder og var godt utviklet. Jeg stilte for eksempel en baby på ti måneder, og hun hadde lite sans for at han ikke holdt hodet helt i ro under tannvisning og ikke orket å stå i tre minutter men måtte tøyse litt. Og det synes jeg er litt hardt overfor så unge hunder. Men, men, dommeren dømmer.

Når det er sagt, så er jeg veldig fornøyd med egne hunder i dag.

Even vant veteran (i stor konkurranse med seg selv) og fikk HP. Tispecertet gikk til en veteran, så hun slo oss logisk nok i beste veteran.

X'en vant junior med CK, og ble fjerde beste tispe. Vår femte BTK-plassering, hver gang som nummer 4. Er vi dømt til å stå i feil ende? Det var i hvert litt deilig å stå to plasser bak cert'et, og ikke rett bak. Den sure "nesten"-plassen...

I morgen skal vi i ringen for en dommer som i dag øste ut med gult og blått til nuffene, så vi er forberedt på det meste. Han hadde visst dømt veldig hardt, men rettferdig.

Ja, også avsluttet jeg dagen med tre timer som ringsekretær, siden de manglet det i en ring. Så da tjente jeg faktisk et par tiere mer enn jeg betalte i påmeldingsavgifter! Hadde jeg ikke kjøpt rosettene, hadde jeg jo gått i pluss! :icon_clapping:

Gratulerer til alle andre med gode resultat!

Edit: Telte feil gitt, det var hennes femte og ikke fjerde BTK-plassering.

Skrevet

Grattis til Siri og Willy, samt Jeanette & Talli og vakre Lilli (og alle andre som er fornøyde!)

Takk også til Siri for et lite fotokurs (som takk skal du få et BIG-1 bilde av dere når jeg bare får lastat inn bildene)

Caroline for koselig prat og dikkedarier med Mini-Yodel (har deg på film)

Labbis for samtalene (nå har jeg også Labbis bilder! *Ond latter*)

Ogsa snakket jeg litt med EMma igjen, og.... hm.... flere?

AV våre resultater kan jeg referere at Dennis ble BIR med FLOTT kritikk (må gjengi den tror jeg, men da må jeg til bilen for å hente, og nå er jeg SULTEN- Men det er mini'n også, så da får jeg vente)

Mille-bille ble 2 beste tispe (med CK selvsagt)

Ingen gruppe-plassering denne gangen. Får ta det i morgen :icon_clapping:

Skrevet
Phuh, da har jeg akkurat kommet inn døra.

26 påmeldte bernere, altså en relativt moderat liten utstilling for oss. Men en får ikke noe gratis, og dommeren var streng og pirkete. segrlig med de unge, hun forventet både at de oppførte seg som utstillingshunder og var godt utviklet. Jeg stilte for eksempel en baby på ti måneder, og hun hadde lite sans for at han ikke holdt hodet helt i ro under tannvisning og ikke orket å stå i tre minutter men måtte tøyse litt. Og det synes jeg er litt hardt overfor så unge hunder. Men, men, dommeren dømmer.

Guuuud, kjente jeg brått ble bekymret her. :whistle: Hvem var dommeren deres i dag?

Grattis til Siri og Willy, samt Jeanette & Talli og vakre Lilli (og alle andre som er fornøyde!)

Takker :hyper:

AV våre resultater kan jeg referere at Dennis ble BIR med FLOTT kritikk (må gjengi den tror jeg, men da må jeg til bilen for å hente, og nå er jeg SULTEN- Men det er mini'n også, så da får jeg vente)

Mille-bille ble 2 beste tispe (med CK selvsagt)

Ingen gruppe-plassering denne gangen. Får ta det i morgen :icon_clapping:

Grattis!

... tar hel dag på utstilling i morgen vi. Men noen fikk jeg nå pratet med i dag før jeg stakk ut på ski. Kjenner at jeg har lyst til å være "useriøs" i morgen og ikke komme pent kledd da også, ettersom jeg egentlig ikke har noen hund å vinne med når den tispen med masse pels og voksen kommer å konkurrer mot oss i morgen :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan er en kromfohrlander og kooiker og hovawart? 
    • Det er helst jeg som tar ansvar for fôr, tur og trening. Siden jeg jobber langvakter har jeg jo også mye fritid, så det blir veldig naturlig at jeg har hovedansvaret. Men skal prøve å få de andre i huset til å ta i mer.  Begynne med å få en av de andre i huset til å ta han ut når jeg kommer hjem, slik som du foreslår 👍
    • Har god erfaring med Baggen softbelt. Ser de har det hos Troll. Det kan oppleves som litt klumpete for jogging, men til gåtur er det supert. Vet ikke hva du tenker om frontfestet der men jeg har ikke opplevd problemer med det.  Jeg liker spesielt at dempingen er i selve beltet så jeg kan bruke det båndet jeg vil. Ikke alltid så praktisk med strikkbånd. 
    • Kan noen andre ta ham med ut når du kommer hjem?  Altså, når du kommer hjem, ignorere ham til du har fått tatt av deg og satt deg ned. Om han så begynner å mase om å få komme ut, at noen andre tar ham med ut litt. Det kan nok ta en del tid å snu denne adferden.  Det har jo også mye å si hvem som fôrer, går tur og trener med en hund. Gjør du det meste der, eller varierer det? Kan noen andre ta mer ansvar? 
    • Jeg har litt utfordringer med whippet hannen min på 5 år. Det er veldig tydelig at jeg er hovedmennesket til hunden, han søker til meg, det er meg han blir mest glad når kommer hjem men det er også meg han maser mest på. Jeg jobber langvakter, og når jeg er på jobb så er hunden helt rolig. De andre i huset forteller at han ligger å slapper av og er rolig og snill stort sett hele dagen. Når jeg kommer hjem blir han jo veldig glad for at jeg kommer, men jeg får nesten ikke satt meg ned før han  begynner med klynking/gråting og skal ha meg med ut - jeg tar han da som regel med meg ut, selv om de hjemme forteller at det ikke er lenge siden han var ute. Etter vi har vært ute, så kan gjerne klynkingen fortsette litt, og det kan til tider også være klynking på natten. Akkurat nå er vi i en ekstra tøff periode, da det er løpetid på byggefeltet og hannhunden har det veldig tøft, han spiser nesten ikke og sover ikke - noe som igjen gjør at jeg heller ikke sover, for jeg må være med han for at han ikke skal holde hele huset våkent om natten. Jeg har tilbrakt nettene på et rom med han i bånd og med hørselvern på for å få sove. Jeg begynner å bli rimelig desperat 🙈😭 Jeg har avtale med dyrlege om å prøve ut kjemisk kastrasjon, slik at vi kanskje kan slippe dette igjen. Men jeg er også redd for at han skal reagere dårlig på det - at han kanskje blir mer klynkende og "masete". I kveld når jeg kom hjem fra jobb så har jeg ignorert hunden, jeg har vært ute med han, men ikke "snakket" til han eller anerkjent han på annet vis, det føles ikke bra men tenker kanskje at det er noe jeg bør gjøre i en periode? Er dette helt feil tenkt av meg? Noen som har råd og veiledning for å kanskje få en litt mer selvstendig hund når også jeg er hjemme?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...