Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater 31. januar og 1. februar


Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er vel førstemann hjemme :icon_clapping:

Gikk bra for Talli i dag.

Cert og BIM, 3 stk AK møtte opp.

Fem bitch, would prefer more bone and subst. Corr prop. Very good type, head p??.

Nice paralell lines. Typ angulation. Topline can be firmer and more leveld. Exl coat cond and color.

Movments can develup. More drive and power.

bilde.jpg

NV07 Nuch (Ny i dag) Wingdari Digger X-mas & Deepeyes Talia al Ghul I

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Og jeg har fått resultat på telefonen - ImageCopy Dancing Engine, Lilli, har blitt BIR i dag :icon_clapping:

Og da antar jeg hun har fått cert'et også, selv om ikke Belgerpia sa noe om det istad.. (Ikke gidder hun å ta telefonen nå heller, dumme dama <_< )

Skrevet

haha - Jammen meg vant ikke lilletøtta gruppa også! Da venter vi spent på resultatene fra BIS-finalen, og krysser fingrene for at også BIS-dommeren skal se hva for slags usedvanlig lekker liten belgersak Lilli'en er :icon_clapping:

(Jah, jeg har lov å skryte sånn, hun er Dinadatter, for tenk! :whistle: )

Skrevet
haha - Jammen meg vant ikke lilletøtta gruppa også! Da venter vi spent på resultatene fra BIS-finalen, og krysser fingrene for at også BIS-dommeren skal se hva for slags usedvanlig lekker liten belgersak Lilli'en er :icon_clapping:

(Jah, jeg har lov å skryte sånn, hun er Dinadatter, for tenk! :whistle: )

Oioioi! Så spennende :hyper:

Har ikke hørt noe om Willy i gruppen?

Skrevet
Willy ble BIR da skjønner vi :whistle:

Utrolig flotte resultater folkens :hyper:

Stemmer det ja :icon_clapping:

Skrevet
Oioioi! Så spennende :whistle:

Har ikke hørt noe om Willy i gruppen?

Veldig spennende! Og ja, jeg har hørt om Willy, men Siri vil kanskje fortelle det selv? hehe :icon_clapping:

Gratulerer, forresten.. Cert og BIM er bra! Fine Tallibanekornet :hyper:

Skrevet

Kanskje ikke så stor bragd, men vofsen min gikk ut med 2x1 idag, men null CK, men vi gikk i håp om blått "bare" :icon_clapping:

Skrevet
Veldig spennende! Og ja, jeg har hørt om Willy, men Siri vil kanskje fortelle det selv? hehe :icon_clapping:

Siri ble ikke sur i akkurat nå tråden om resultatet på Follo. Vi kan spille overrasket når hun kommer .... :closedeyes:

Skrevet
Siri ble ikke sur i akkurat nå tråden om resultatet på Follo. Vi kan spille overrasket når hun kommer .... :closedeyes:

Helt enig - ikke nysgjerrig nei :icon_clapping:

Da skal jeg mumle det sånn veldig lavt igjen: Willy ble 3.BIS han :whistle:

Skrevet
Jeg er vel førstemann hjemme :whistle:

Gikk bra for Talli i dag.

Cert og BIM, 3 stk AK møtte opp.

Grattis :hyper:

haha - Jammen meg vant ikke lilletøtta gruppa også! Da venter vi spent på resultatene fra BIS-finalen, og krysser fingrene for at også BIS-dommeren skal se hva for slags usedvanlig lekker liten belgersak Lilli'en er :icon_clapping:

(Jah, jeg har lov å skryte sånn, hun er Dinadatter, for tenk! :lol: )

Selvfølgelig må dommer'n se det :lol:

Skrevet

Dommeren så ikke det han :shocked: Hun ble uplassert, Lilli'en.. Men hun er vakrest allikevel hun :icon_clapping:

Skrevet

Phuh, da har jeg akkurat kommet inn døra.

26 påmeldte bernere, altså en relativt moderat liten utstilling for oss. Men en får ikke noe gratis, og dommeren var streng og pirkete. segrlig med de unge, hun forventet både at de oppførte seg som utstillingshunder og var godt utviklet. Jeg stilte for eksempel en baby på ti måneder, og hun hadde lite sans for at han ikke holdt hodet helt i ro under tannvisning og ikke orket å stå i tre minutter men måtte tøyse litt. Og det synes jeg er litt hardt overfor så unge hunder. Men, men, dommeren dømmer.

Når det er sagt, så er jeg veldig fornøyd med egne hunder i dag.

Even vant veteran (i stor konkurranse med seg selv) og fikk HP. Tispecertet gikk til en veteran, så hun slo oss logisk nok i beste veteran.

X'en vant junior med CK, og ble fjerde beste tispe. Vår femte BTK-plassering, hver gang som nummer 4. Er vi dømt til å stå i feil ende? Det var i hvert litt deilig å stå to plasser bak cert'et, og ikke rett bak. Den sure "nesten"-plassen...

I morgen skal vi i ringen for en dommer som i dag øste ut med gult og blått til nuffene, så vi er forberedt på det meste. Han hadde visst dømt veldig hardt, men rettferdig.

Ja, også avsluttet jeg dagen med tre timer som ringsekretær, siden de manglet det i en ring. Så da tjente jeg faktisk et par tiere mer enn jeg betalte i påmeldingsavgifter! Hadde jeg ikke kjøpt rosettene, hadde jeg jo gått i pluss! :icon_clapping:

Gratulerer til alle andre med gode resultat!

Edit: Telte feil gitt, det var hennes femte og ikke fjerde BTK-plassering.

Skrevet

Grattis til Siri og Willy, samt Jeanette & Talli og vakre Lilli (og alle andre som er fornøyde!)

Takk også til Siri for et lite fotokurs (som takk skal du få et BIG-1 bilde av dere når jeg bare får lastat inn bildene)

Caroline for koselig prat og dikkedarier med Mini-Yodel (har deg på film)

Labbis for samtalene (nå har jeg også Labbis bilder! *Ond latter*)

Ogsa snakket jeg litt med EMma igjen, og.... hm.... flere?

AV våre resultater kan jeg referere at Dennis ble BIR med FLOTT kritikk (må gjengi den tror jeg, men da må jeg til bilen for å hente, og nå er jeg SULTEN- Men det er mini'n også, så da får jeg vente)

Mille-bille ble 2 beste tispe (med CK selvsagt)

Ingen gruppe-plassering denne gangen. Får ta det i morgen :icon_clapping:

Skrevet
Phuh, da har jeg akkurat kommet inn døra.

26 påmeldte bernere, altså en relativt moderat liten utstilling for oss. Men en får ikke noe gratis, og dommeren var streng og pirkete. segrlig med de unge, hun forventet både at de oppførte seg som utstillingshunder og var godt utviklet. Jeg stilte for eksempel en baby på ti måneder, og hun hadde lite sans for at han ikke holdt hodet helt i ro under tannvisning og ikke orket å stå i tre minutter men måtte tøyse litt. Og det synes jeg er litt hardt overfor så unge hunder. Men, men, dommeren dømmer.

Guuuud, kjente jeg brått ble bekymret her. :whistle: Hvem var dommeren deres i dag?

Grattis til Siri og Willy, samt Jeanette & Talli og vakre Lilli (og alle andre som er fornøyde!)

Takker :hyper:

AV våre resultater kan jeg referere at Dennis ble BIR med FLOTT kritikk (må gjengi den tror jeg, men da må jeg til bilen for å hente, og nå er jeg SULTEN- Men det er mini'n også, så da får jeg vente)

Mille-bille ble 2 beste tispe (med CK selvsagt)

Ingen gruppe-plassering denne gangen. Får ta det i morgen :icon_clapping:

Grattis!

... tar hel dag på utstilling i morgen vi. Men noen fikk jeg nå pratet med i dag før jeg stakk ut på ski. Kjenner at jeg har lyst til å være "useriøs" i morgen og ikke komme pent kledd da også, ettersom jeg egentlig ikke har noen hund å vinne med når den tispen med masse pels og voksen kommer å konkurrer mot oss i morgen :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...