Gå til innhold
Hundesonen.no

Bebisen min er syk =(

Marianne

Recommended Posts

Skrevet

Stakkars Tequila er i skikkelig dårlig form... :P

Hun har vært ganske puslete noen dager, men igår kveld ble hun ganske så dårlig... Jeg har nesten ikke sovet i natt for jeg har vært så bekymret for henne.. Hun var KJEMPE VARM, pustet tungt og det kom en surkle/pipe lyd når hun pustet, skikkelig ekkelt!!!!!!!

Kl 8.30 idag tidlig så målte jeg tempen hennes: 40,3!!! :-o Da fikk mor ganske så hysterisk anfall og jeg kastet meg på tlf til dyrlegen som sa at jeg kunne komme kl 9.30.. Gråtende ringte jeg mamma og heldigvis kunne kjøre meg ned!!!

Etter noen undersøkelser (da hadde hun 40,4 i feber..) så kunne han si at hun har lungebetennelse...! :P:P Så nå får hun antibiotika og er skikkelig slapp... Bare sover og er ikke seg selv i det hele tatt, men hvem er i tipp topp form når de har lungebetennelse da.....? :?

I skrivende stund så har hun 39.8 i feber, så den er på vei ned!!!! :P:P:P

Huff det var en helt grusom natt... Dette er første gangen Tequila er syk, nå er hun 5,5 år, så det gjorde meg kanskje enda mere redd... Men heldigvis var det ikke "mer alvorlig" som jeg forestilte meg i natt der hodet mitt spant avgårde...... :roll:

Skrevet

Huffda... *trøstepå*

Vet hvordan det er med syk bebis. Jeg var sikker på at jeg skulle dø når Chessea skadet seg for 3 uker siden. Men det går nok kjempebra :P

Gi Teqila en god-bedring klem fra meg og Chessea! :P

Skrevet

Takk dere!!! :P Det varmer å få sånne hilsner! :P

Og nei det blir nok ikke mer bading på lille løven på leeeeeeeeeeenge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Selv om hun blir aldri så mugg på meg da.......! #-o :roll:

Skrevet

Skummelt :-o

Men, det er vel badingen som har skylden. Jeg innbiller meg det er den hytteturen, sa du ikke hun skalv og frøs en stund etterpå? Men flott at det går bra :P Og at Dr. Julie finner ut av grunnen :P

Skrevet
Skummelt :-o

Men, det er vel badingen som har skylden. Jeg innbiller meg det er den hytteturen, sa du ikke hun skalv og frøs en stund etterpå? Men flott at det går bra :P Og at Dr. Julie finner ut av grunnen :P

Dr Julie er den beste assa!!!! :P

Men jo da jeg tror også at det er hytteturbadingen som gjorde det... :P Angrer, angrer, angrer på at jeg lot henne bade da assa...... :P

Tror nok hun er litt bedre, selvon hun har hostet endel i natt så det har ikke blitt så mye søvn på meg inatt heller... Så idag kan jeg nli morsom å ha med å gjøre....! [looney] #-o

Takk til alle dere!!!!! :P:P:P:P:P:P

Skrevet

huff da :P

ikke godt med lungebetennelse nei :P

håper hun blir fort frisk igjen da :wink: du får gi henne masse god bedrings klemmer fra meg alle de hvite ulladottene her hjemme og pus da. :wink:

Skrevet

Liten oppdatering på sjuklingen min..

Hun er litt bedre idag!!! :):):) Hun ha faktisk spist litt, første gang på 4 dager... På kveldstisseturen vår nå så var hun ikke værre enn å ha en aldri så liten kattejakt. #-o Hun løp ca 10 meter før jakten ble overtatt av en skikkelig hostekule.. :roll: Mye tyder på at lysten er større en evnen til tider...! :P

Også er hun skikkelig flink til å ta pillene sine!!! :D;) Vi har en liten samtale først på at disse pillene er godt for deg osv også spiser hun de ut av hånden min!!! ;) Flinke, flinke jenta mi assa!!! 8)

Skrevet
Liten oppdatering på sjuklingen min..

Hun er litt bedre idag!!! :):):) Hun ha faktisk spist litt, første gang på 4 dager... På kveldstisseturen vår nå så var hun ikke værre enn å ha en aldri så liten kattejakt. #-o Hun løp ca 10 meter før jakten ble overtatt av en skikkelig hostekule.. :roll: Mye tyder på at lysten er større en evnen til tider...! :P

Også er hun skikkelig flink til å ta pillene sine!!! :D;) Vi har en liten samtale først på at disse pillene er godt for deg osv også spiser hun de ut av hånden min!!! ;) Flinke, flinke jenta mi assa!!! 8)

Kjempebra at det går rette veien for henne. Det å begynne å spise er jo et skikkelig bra tegn på at det går godt :P

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldingene!!!! :(:P

Nå er hun nesten tilbake til sitt vanlige jeg igjen!!! :( Hun har ganske mye energi, kanskje litt for mye, for det skal ikke mange krumspringene til før hun får en hostekule... :roll: Så jeg må bremse henne ganske ofte og be henne om å roe seg. Litt merkelig at hun ikke skjønner det helt av seg selv men... Det har vel kanskje noe med innteligensen hennes å gjøre... :wink:

Det går ihvertfall rette veien med snuppa mi, og det er ganske deilig å se for lille hysteriske meg...! :(:(:(:(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...