Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen

Synnikken

Recommended Posts

Dere Bergenfolk, ligger denne campingplassen før eller etter Bergen fra Trondheim? Hvis jeg kjører fra Trondheim og skal først til Manger på lørdag og så på NKK'en på søndag, blir det da omvei å sove på den campingen?

Lone Camping er 20 min kjøring fra Bergen sentrum, mot Arna, altså på riksvei 281 eller noe? skal jeg til Trondheim, kjører jeg først forbi den på veien fra Bergen. :D (trur eg, ja)

Og jupp - meldt på her vi og...*sukke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Jeg har LITT lyst til å melde oss på.. vi har ca ingen utstillingserfaring da, så NKK utstilling er kanskje ikke det lureste..

Så har jeg lyst på handlerhjelp siden jeg blir dritnervøs bare jeg tenker på å stå i ringen, heh, og det merker jo vofsen.. Noen som melder seg frivillig?

Får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har LITT lyst til å melde oss på.. vi har ca ingen utstillingserfaring da, så NKK utstilling er kanskje ikke det lureste..

Så har jeg lyst på handlerhjelp siden jeg blir dritnervøs bare jeg tenker på å stå i ringen, heh, og det merker jo vofsen.. Noen som melder seg frivillig?

Får se..

Jeg stilte rottweiler på Hamar og syntes det var kjempemorsomt! Full fres :D

Vi er samme dag og ser jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte rottweiler på Hamar og syntes det var kjempemorsomt! Full fres :D

Vi er samme dag og ser jeg :D

Ja, hvis du vil så.. :P

Hun trenger en del trening på utstillingsfronten da, har ikke vært stilt siden hun var valp *kremt*, nå er hun to år i april.

Hun er en liten engel (mener jeg, hehe) og er ikke vanskelig å ha med å gjøre for andre folk, men når det gjelder utstillingstrening har hun lite, hun er veldig lydighetstrent og har tendenser til å sette seg ned, jeg kan jo forsøke å plukke det av henne..

Men slik jeg forstår det etter å ha lest rundt her så er du rå på handling da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere Bergenfolk, ligger denne campingplassen før eller etter Bergen fra Trondheim? Hvis jeg kjører fra Trondheim og skal først til Manger på lørdag og så på NKK'en på søndag, blir det da omvei å sove på den campingen?

Jeg ville så absolutt ha valgt denne campingen, den ligger ganske så nær Nordhordland og utstillingen OG på veien fra Trondheim.

Dessuten har de rimelige priser vinterhalvåret! :D

http://www.bcp.no/

Nå vet jo ikke jeg om det ligger noen campingplasser nærmere Nordhordlandshallen, men hvis ikke er denne campingen nærmest! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier hvertfall å bo der, og det er veldig fint der synes jeg. Ikke avskrekkende dyrt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja får ikke bli ferdig med planlegging av bø før det er "mas" om ny utstilling <_< hehe

jeg kommer selvsakt, men er fortsatt usikker på om jeg skal stille i jh.

Venter enda på svar om noen av de andre i kennelen skal reise eller om jeg må plukke med meg dyra selv. I såfall tror jeg at jeg satser på Ronja, premie dyret i lydighet og jakt som ble prøvd i ringen på orre og bergen og jammen tok hun ikke certet begge dagene i bergen, og jeg svever enda i skyene :) , sååå det frister :)

men så har vi jo de 2 som jeg tar med til bø( Lotta og Tindre(som er mamman til hannhunden, Ivo), de skulle jo også vert i bergen hvis ikke de tar storcertet i bø...

Så forhåpentligvis reiser kanskje noen av de andre opp for jeg hadde håpt på og få prøve meg på noen andre raser denne helgen :) så hvis jeg ikke har andre og stille så reiner jeg vel med at jeg må springe med dyra mine selv + mesteparten av kennelens andre vovvsen...

*men legger ikke skjul på at jeg elsker det :o *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger selvsagt å komme, selv om den er flyttet langt ute i gokk :s

Men, bedre plass og bedre parkeringsmuligheter frister jo og... men... før var det 10 min å kjøre... nå er det 1 time nesten.. :s

Haha, det var min tanke og ja... :D

Men vi melder nok på vi også vil jeg tro.

Den dagen jeg ikke skal stille selv skal jeg drive litt veledighetsarbeid som skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg derimot, fikk spørsmål i kveld om å være med. Fem på midnatt meldte jeg på bikkjedyrene. :) Galskap.

Trenger forresten muligens handlerhjelp på søndag, da begge hundene går da. Jeg kan ikke dele meg i to, og i verste fall går de samtidig. Jeg tar Tulla selv denne gangen, haha, men om noen vil gå med Aynï, og muligens en dreven cairn-hann som står for championatet, så ville det vært supert! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar vel for å kikke på dere allesammen.

Norhordlandshallen ligger i Knarvik, som er like over Norhordlandbroen. (nord for Bergen) Lone camping er ca 1/2 times kjøring dit, og en omvei om du kommer nord fra. Radøyhallen er en halvtime lenger nord for Knarvik igjen, på Manger.

Her er linker til diverse overnattingsplasser i Nordhordland:

http://reiselivsbasen.no/hytte/page/42

I Bergen:

http://www.visitbergen.com/default.asp?sp=...6;421@ht$5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke meldt oss på, etter my om og men så blir det ikke noe av.. men drar muligens å titter og tar med meg voffs, så hun kan se litt hvordan det er.. Vi er litt uerfarne, eller, veldig uerfarne, begge to ;-)

Hmm.. det er lov å ha med hund som ikke er påmeldt også? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke meldt oss på, etter my om og men så blir det ikke noe av.. men drar muligens å titter og tar med meg voffs, så hun kan se litt hvordan det er.. Vi er litt uerfarne, eller, veldig uerfarne, begge to ;-)

Hmm.. det er lov å ha med hund som ikke er påmeldt også? Eller?

Ikke noe problem å ha med hund som ikke er påmeldt, men viktig å huske å ha med vaksinasjonsatesten likevell.

Jeg skal stille Oscar (Kimura's Galaxy) i Åpen hannhundklasse. Vi ska også på Rasespessialen som er på Myrbø på lørdagen. Der skal jeg også stille Nokas (Kimura's Kazakstan) for første gang som valp :whistle: Er det noen flere rottweiler mennesker som skal dit?

Og noen som vet når programmet for NKK kommer ut, eller om der er kommet ut? Greit å vite om de to utstillingene kresjer. Forhåpentligvis er NKK, for oss, på søndagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å ha med hund som ikke er påmeldt, men viktig å huske å ha med vaksinasjonsatesten likevell.

Jeg skal stille Oscar (Kimura's Galaxy) i Åpen hannhundklasse. Vi ska også på Rasespessialen som er på Myrbø på lørdagen. Er det noen flere rottweiler mennesker som skal dit?

Og noen som vet når programmet for NKK kommer ut, eller om der er kommet ut? Greit å vite om de to utstillingene kresjer. Forhåpentligvis er NKK, for oss, på søndagen.

Vurderer å ta turen på rasespesialen, og stille henne der.. men vet du om det skal være utendørs på treningsbanen på Myrbø? Regner egentlig med det. Er gøy å ta turen dit da og treffe andre rottis-mennesker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å ta turen på rasespesialen, og stille henne der.. men vet du om det skal være utendørs på treningsbanen på Myrbø? Regner egentlig med det. Er gøy å ta turen dit da og treffe andre rottis-mennesker :-)

Treningsbane vet jeg ikke. De årene jeg har vært der har det blitt holdt utenfor dyrebutikken der, på en "grusbane". Vet ikke om det egentlig er parkering eller hva det er jeg. Greit å springe på for oss tobente vertfall, men verre for hundene om de er sårbeinte eller noe, men pleier å går fint det også. Noen som ikker traver skikkeligt da siden det er uvandt underlag for mangen av hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står allerede nå hvilke dager de enkelte gruppene skal dømmes - rottweiler i gruppe 2 dømmes søndag.

Ingen samarbeidende klubber har lov til å arrangere utstilling samme dag som NKK arrangerer utstilling for den rasen - NKK har fortrinnsrett, og andre klubber får ikke konkurrere. Derfor er rasespesialer ALLTID på motsatt dag av når rasen bedømmes på NKKs utstilling.

Det samme gjøres for berner på fem av NKKs 11 utstillinger (pluss Tromsø HK i forbindelse med NKK Tromsø), og det trekker mer hunder for både NKK og raseklubb. Jeg drar lettere til Bergen fra Oslo, når det er to cert-sjanser på en helg (bortsett fra at jeg ikke drar i år i det hele tatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det? :P

Det har stått i annonsen for selve utstillingen, og NKK har en oversikt over gruppefordeling på sine internasjonale utstillinger i år og neste år, samt preliminær for 2011 og 2012. Så det er bare å oppdatere kalenderen og booke helger framover! :)

Men ringfordeling, hvis noen blander med det, kommer cirka 10 dager før utstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står allerede nå hvilke dager de enkelte gruppene skal dømmes - rottweiler i gruppe 2 dømmes søndag.

Ingen samarbeidende klubber har lov til å arrangere utstilling samme dag som NKK arrangerer utstilling for den rasen - NKK har fortrinnsrett, og andre klubber får ikke konkurrere. Derfor er rasespesialer ALLTID på motsatt dag av når rasen bedømmes på NKKs utstilling.

Det samme gjøres for berner på fem av NKKs 11 utstillinger (pluss Tromsø HK i forbindelse med NKK Tromsø), og det trekker mer hunder for både NKK og raseklubb. Jeg drar lettere til Bergen fra Oslo, når det er to cert-sjanser på en helg (bortsett fra at jeg ikke drar i år i det hele tatt).

Hehe ja dette viste jeg jo egentlig da :) Og jeg fant jo fort ut dette når jeg bare fikk fomlet meg til å åpne forrige hundesport :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsbane vet jeg ikke. De årene jeg har vært der har det blitt holdt utenfor dyrebutikken der, på en "grusbane". Vet ikke om det egentlig er parkering eller hva det er jeg. Greit å springe på for oss tobente vertfall, men verre for hundene om de er sårbeinte eller noe, men pleier å går fint det også. Noen som ikker traver skikkeligt da siden det er uvandt underlag for mangen av hundene.

Ok, der ja.. Skal vel gå greit det da.. Har ikke vært på rasespesial der før, pleier det å være mange påmeldte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den har blitt flyttet. Folk truet med å la være å komme igjen, etter kaoset med parkering og mengden med folk og hunder inne i Racketsenteret. Det sier seg selv at NKK måtte gjøre noe da. Og jeg har hørt at den nye Nordhordlandshallen er kjempefin.. :)

Hallen er stor og flott :P Pluss at den ligger ganske landlig til, så det er greitt å lufte hund der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...