Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen


Synnikken

Recommended Posts

Heisann, ja.. Fristen går ut om ikke mange dager!

Hvem skal hit? Utstillingen er jo flyttet nå til Nordhordalandshallen som er 6500m2 stor, mens Bergen Racketsenter som vi hadde NKK'en her i Bergen før er på 4500m2. Så er jo endel bedre plass.. :)

Utstillingen er helgen den 21-22 Mars.

Fristen går ut den 16 feb, men de har utsatt frist til 2 Mars med forhøyet pris.

Så.. HVEM HER INNE SKAL? :P

Hva stiller du? (rase)?

Hvor mange?

Hva stiller du i? :)

Veibeskrivelse fra Racketsenteret til nye hallen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Planlegger selvsagt å komme, selv om den er flyttet langt ute i gokk :s

Men, bedre plass og bedre parkeringsmuligheter frister jo og... men... før var det 10 min å kjøre... nå er det 1 time nesten.. :s

Men ja, vi kommer... Gigi meldes på i Juniorklasse tispe, tervueren :) Roma er forhåpentligvis vaggende tykk og i permisjon da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stille to mopser. Faktisk to halvsøsken :)

En fawn tispe på to og ett halvt.. blir vel åpen klasse tispe dette om jeg ikke tar feil?

Boris, Sorte gutten min skal få prøve seg for første gang i åpen hannhund :) Spennende!

Ellers så er jeg litt irritert.. for hadde utstillingen bare vært helgen etter kunne valpene fra vårt oppdrett vært stilt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går lydigheten inne eller ute? Er det noen som vet det?

Er det 1 time ekstra å kjøre for oss som kommer i fra Haugesund også? :)

Ja det er nok det. Når jeg er i Bergen by bruker jeg 40 min ut dit :)

Vil tro den går inne når hallen er såpass mye større?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææh, jeg aner ikke om jeg skal! Har skikkelig lyst, men det koster jo en del.. På den andre siden så blir det Bella sin siste sjanse for et championat før hun pares.

Hvis jeg kommer så stiller jeg i alle fall Bella og Albin i åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææh, jeg aner ikke om jeg skal! Har skikkelig lyst, men det koster jo en del.. På den andre siden så blir det Bella sin siste sjanse for et championat før hun pares.

Hvis jeg kommer så stiller jeg i alle fall Bella og Albin i åpen.

Husk at nuffeklubben også har utstilling den helga, så du får to fluer i en smekk. Dommer er Inge Artsøe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Kanskje jeg skal snakke med gubben om han vil bli med på tur til Bergen :)

I tilfelle så blir det for å stille Supra i juniorklasse tispe, tervueren og gå lydighet.

Nei du få'kke lov :P hehehe... Supra er for fin :)

Neida, hadde jo vært supert om dere kom dere til Bergen... Så kunne jeg endelig få knepet på pelsdotten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at nuffeklubben også har utstilling den helga, så du får to fluer i en smekk. Dommer er Inge Artsøe.

Men da blir det jo enda dyrere! :shocked:

Ekstra påmeldingsavgift OG ekstra overnatting.

Men vi får se, kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg nok til å melde på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du få'kke lov :) hehehe... Supra er for fin :P

Neida, hadde jo vært supert om dere kom dere til Bergen... Så kunne jeg endelig få knepet på pelsdotten :P

Hehe, vil du ikke ha konkurranse? :) Men det virket ikke som gubben var veldig lysten på å kjøre til Bergen for å gå på utstilling, så jeg tviler på at jeg kjører alene helt dit hvis ikke jeg finner noen andre som også skal.. Det er jo bare 7-8 timer i bil liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vil du ikke ha konkurranse? :P Men det virket ikke som gubben var veldig lysten på å kjøre til Bergen for å gå på utstilling, så jeg tviler på at jeg kjører alene helt dit hvis ikke jeg finner noen andre som også skal.. Det er jo bare 7-8 timer i bil liksom :)

Joda, jeg bare tuller :) Konkurranse er bra, men hallo!? det er forskjell på konkurranse og rått parti :P 7-8 timer i bil?! det er det jeg må kjøre hver gang jeg finner ut at jeg vil stille på østlandet... så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg bare tuller :P Konkurranse er bra, men hallo!? det er forskjell på konkurranse og rått parti :) 7-8 timer i bil?! det er det jeg må kjøre hver gang jeg finner ut at jeg vil stille på østlandet... så det så!

He he, jeg er nå ikke så sikker på det men :P

Vet du, jeg hører stadig at folk sier at det er kortere vei over fjellet for dere som kommer vestfra enn for oss som bor i sør og øst, så det så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg er nå ikke så sikker på det men :)

Vet du, jeg hører stadig at folk sier at det er kortere vei over fjellet for dere som kommer vestfra enn for oss som bor i sør og øst, så det så :)

Det er fordi østlendingene er så skrekkelig pinglete og gidder ikke kjøre noe sted fordi de har ørtogfjørti utstillinger rundt seg! Og det er samme veien frem og tilbake, så den duger ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vært morsomt det og det har vært oppe til vurdering, selv om Cane ikke er noen utstillingsstjerne. :P Men det er sporkonkurranse samme helg, så om jeg ikke skal stille selv der skal jeg nok hjelpe til som sporlegger. :)

Ja du kommer. Og handler har du om du vil ha noen andre til å stille han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer med trollet og. Begynner å få bange anelser om at jeg kanskje har begynt å synes utstilling er gøyt (om enn fortsatt skummelt :)) Litt kjipt med så mye lenger å kjøre, men deilig å slippe stuffet hall med umulige parkeringsforhold.

Hadde jo vært morsomt det og det har vært oppe til vurdering, selv om Cane ikke er noen utstillingsstjerne. :) Men det er sporkonkurranse samme helg, så om jeg ikke skal stille selv der skal jeg nok hjelpe til som sporlegger. :P

Signerer Iselin; du kommer! Om ikke annet for at det skal være en til der som blir like nervøs som meg hehe. (Og jeg syns Cane er fin han, har mine mistanker om at dere nok slår oss :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benedicte, eller noen andre som er godt kjent neddi der, vet dere av noen (billige) overnattingsmuligheter ikke så alt for langt unna utstillingen?

Emma, hvor langt unna NKK'en er nuffeklubben sin utstilling? Blir det enda lengre "ned" eller blir det på hjemveien min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Iselin; du kommer! Om ikke annet for at det skal være en til der som blir like nervøs som meg hehe. (Og jeg syns Cane er fin han, har mine mistanker om at dere nok slår oss :))

*ler* Det kan jeg aldri tenke meg. :) Grunnen til at jeg eventuelt skulle dra var jo å prøve å være litt sosial og sjokkere enda litt flere med å stille i bruksklasse. :P Men tror nok jeg må prioritere å hjelpe til på konkurransen her, sporleggere vokser ikke på trær og jeg sitter jo tross alt i brukskomitèen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Det kan jeg aldri tenke meg. :) Grunnen til at jeg eventuelt skulle dra var jo å prøve å være litt sosial og sjokkere enda litt flere med å stille i bruksklasse. :) Men tror nok jeg må prioritere å hjelpe til på konkurransen her, sporleggere vokser ikke på trær og jeg sitter jo tross alt i brukskomitèen. :P

Og hvis du ikke skal stille i spor... og...og...og jeg skal der, så kan jo Cane sitte på :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du ikke skal stille i spor... og...og...og jeg skal der, så kan jo Cane sitte på :closedeyes:

Hhhhhhhhmmmm! Det hørtes jammen ikke helt idiotisk ut! Får ta meg en tur i tenkeboksen. :) Skulle jo hatt opprykket til A, men tror kanskje ikke vi er klare til den konkurransen likevel pga lydigheten vi mangler... hhhmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma, hvor langt unna NKK'en er nuffeklubben sin utstilling? Blir det enda lengre "ned" eller blir det på hjemveien min?

Ha'kke peiling, har ikke sett på det siden jeg ikke skal dit.

Se her for mer informasjon.

Nuffeutstillingen er på lørdag, så på vei hjem blir det jo uansett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...