Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen


Synnikken

Recommended Posts

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar
Med 3 utstillinger i året eller noe?!

Joda, færre utstillinger er det jo på de kantene av landet dessverre, men samtidig hadde det jo vært fint med litt mindre konkurranse på de utstillingene vi faktisk klarer å komme oss på :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvem mallene er jeg

Jeg trodde en var Extra ihvertfall (om jeg ikke husker helt feil).

Høres rett ut det :D

Den ene er moren til Extra, Brenda. Hun står for stor cert, så jeg meldte ikke på Extra (ikke at jeg tror at Extra hadde tatt det, men...) :whistle:

Jeg kommer opp på lørdagen og ser på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene er moren til Extra, Brenda. Hun står for stor cert, så jeg meldte ikke på Extra (ikke at jeg tror at Extra hadde tatt det, men...) :whistle:

Jeg kommer opp på lørdagen og ser på :D

Knall... Da ser jeg etter mallene så kommer jeg bort og sier hei :P

Lykke til til extramamma :P

Off! 34 Rottweilere <_< Og vi som går for championatet...

Hadde det ikke vært kult da, å ta championatet med konkurranse?

Jeg syns personlig det er gøyere å ha en hund som blir BIR når det er over 20 hunder (mye på belgerne) påmeldt, enn når det er 4-5 stk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stille Blondie, papillon, i Åpen klasse på lørdag og junior handling på søndag ^^,

Noen som vet hvor mange papilloner som stiller?

Men på nummer lappen til Junior handling står det ingenting om dommer, oppmøte tid, dag eller ring nr :S? Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe fast på han, men har sjekket litt nære slektninger han har dømt på dogweb/hunddata og de har gjort det greit. Har du gjort det? Sjekket nære slektninger som likner på din? :whistle:

edit: han vet i hvertfall hva han liker. På de 2 siste uts i Sverige dømte han samme hunden som henholdsvis 2bhk m/cert, og bir m/ cert. Sjekk hunddata til skk og søk uts. dommer + es :)

Hvor søker man på Dog Web da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor søker man på Dog Web da?

Har ikke funnet noen annen bra måte på dogweb enn å se på tidligere uts. på hunder som er typelike egen hund å se om dommeren har dømt dem.

Bare 30 påmeldte for vår del, og deilig sent oppmøte :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell han som skal dømme papilloner har dømt lite i Norge tror jeg. Har søkt litt rundt og så 2 resultater med han som dommer nede i England og det lovet bra :) Begge tispene som vant åpen klasse på de utstillingene ble best i rasen! Vi satser på å gjennoppleve dette her med Blondie som den tispen som vinner Åpen klasse med stor Cert og Championatet og best i rasen :D Vi sikter høyt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Jeg sa vel at det var typisk min uflaks om vi skulle inn i ringen samtidig, og jo - jeg hadde rett! Både Tulla og Aynï har oppmøtetid kl 10:00, så da trenger jeg antageligvis handleren min! :P HCC - når er din deilige seine oppmøtetid - kl 11? :) Du stiller flat, sant?

Aynï stiller i ring 9, Tulla i ring 4. 20 springere og 31 cairn. :D Springerne er bare 20, og de er de første som skal møte 10, cairn er 31, og skal møte kl 10, men gå etter 5 andre hunder som også skal møte 10. Jeg tipper Tulla går først i ringen, og at jeg rekker Aynï etterpå, men for sikkerhets skyld trenger jeg noen som kan ta Aynï hvis det trengs. Og HCC, det passer vel ypperlig, for så lenge jeg er i ringen med Tulla, kan jo ikke du komme inn med din flat? :whistle::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Jeg sa vel at det var typisk min uflaks om vi skulle inn i ringen samtidig, og jo - jeg hadde rett! Både Tulla og Aynï har oppmøtetid kl 10:00, så da trenger jeg antageligvis handleren min! :P HCC - når er din deilige seine oppmøtetid - kl 11? :) Du stiller flat, sant?

Aynï stiller i ring 9, Tulla i ring 4. 20 springere og 31 cairn. :D Springerne er bare 20, og de er de første som skal møte 10, cairn er 31, og skal møte kl 10, men gå etter 5 andre hunder som også skal møte 10. Jeg tipper Tulla går først i ringen, og at jeg rekker Aynï etterpå, men for sikkerhets skyld trenger jeg noen som kan ta Aynï hvis det trengs. Og HCC, det passer vel ypperlig, for så lenge jeg er i ringen med Tulla, kan jo ikke du komme inn med din flat? :whistle::P

Passer perfekt, jeg står og går med hunden til du kommer jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående junior handlinge, noen som har svar på det? Leste programmet til NKK, der stod det at Juniorhandlingen begynte klokken 12. Men hvordan skal jeg vite hvilken dag jeg skal? Jeg meldte meg på dag 2, men det står at det er 7 i junior handling begge dagene.. :S Burde jeg ringe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

13 japanere, da er vel det kanskje de samme som på manger da for der var vi like mangen. Er jo lov å håpe på at gammla ikke slipper all pelsen til da og at vi gjør det likebra som på manger. men man vet jo aldri, har ikke stilt for den dommeren før så er spent på hva dommeren foretrekker(håper Tinka faller i smak så hun kan få certet og bli Nuch på sine gammle dager). Vi får vente og se, vet ikke om jeg tør bade henne en gang til hvis hun røyter for da ryker vell all pelsen, får holde henne renest mulig og heller bare vaske ben og buk om nødvendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 er søndag. Dag 1 er lørdag. Om det er 3 dagers blir jo dag 1 fredag ovs. Dag 1 av arr. skjønner? :lol:

Nå har vi fått ordnet med leiebil (man har gode prosenter hos hertz om man er naf medlem), så da er det bare å hente flykassen vi har fått låne neste helg så er vi klare :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 er søndag. Dag 1 er lørdag. Om det er 3 dagers blir jo dag 1 fredag ovs. Dag 1 av arr. skjønner? :)

Nå har vi fått ordnet med leiebil (man har gode prosenter hos hertz om man er naf medlem), så da er det bare å hente flykassen vi har fått låne neste helg så er vi klare :)

Oi, får du ha hund i leiebil altså? Koster det mer, eller må man bare si fra om det på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...