Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamars erstatning - DOGS4ALL

Mirai

Recommended Posts

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Oj da. Kanskje ikke det navnet folk flest legger sin elsk på sånn umiddelbart, nei :rolleyes:

Når det er sagt vil nok de fleste- som nevnt- kun si "NV- utstillingen" eller NKK Lillestrøm. I og for seg blir jo "NV-utstillingen" feil, da den hvert 4. år vil være "Nord. Vinner utst", og NV flyttes til Bjerke.

Er det forresten noen som har lyst til å forklare en som har hatt Fransk på skolen hva Totentransport assosieres til for Tyskere?

Don't smell the baloons!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pff, jeg har da alltid sagt "Hamar" jeg da, eller til og med NKK Hamar ;) Kommer til å føle jeg går noen år bakover når jeg i fremtiden må spørre "skal du på DOGS4ALL?" ;)

Av det jeg har hørt sier de fleste jeg kjenner hvertfall NKK hamar eller Hamar. Og for meg blir det nok NKK Lillestrøm, for dogs4all virker veldig useriøst.

;) Ah, takk

Satt selv å lurte på hvorfor det var noe å reagere på idag på skolen :whistle: Heldigvis hadde vi ei tysk ei i klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, nå måtte jeg trekke på smilebåndet av deg her om morgenen ;) Gjør du deg vanskelig, eller? Kan virkelig ikke tro at du ikke ser poenget. Sier jeg at jeg skal på Bodø Air Show 2008 skjønner folk at jeg tydeligvis skal på noe med "air" - du skal være bra mentalt "challenged" for ikke å forstå det.

Men siden du nå først spurte: Poenget mitt var så enkelt som at hele utstillingpreget er fjernet fra navnet. Siden du allerede er inne på å forsvare våre stakkars hundeløse medmennesker her i Norge, så kunne det ikke falle deg inn å gi dem ENDA litt mer intelligens? At de nemlig har begynt å få en forståelse for at "Prefiks NKK + by" = Utstilling? Det var det poenget jeg spilte på ;) (Du har jo kanskje de som tilogmed tar koblinga med Norsk Vinner!)

Kall det gjerne pirk, men det er litt som at de prøver å kalle målselv (eller var det bardufoss) flyplass for "Snowman international airport". Og hva var det de foreslo for Gardermoen i samme slengen? "Ibsen international airport"?. Kunne jo forseslått "Planes4all!111!1<3<33<33<3" siden vi alle er så voksne og over fjortisstadiet? Noen ting tar seg bare så fantastisk dårlig ut.

JEG gjør meg vanskelig? Det er da ikke jeg som ønser meg pga et navn, eller? Folk skjønner ikke at det har med hund å gjøre fordi det er et 4-tall der, liksom? Ja, det er JEG som er vanskelig ;)

Som jeg sa - det er ikke en reell problemstilling jeg gidder å irritere meg over (jeg beklager, jeg skjønner jo at det er tiden for å henge seg opp i bagateller), i og med at det kommer til å bli kalt NKK Lillestrøm/NV-Lillestrøm.. Og Oslo flyplass, Gardermoen vil nok antageligvis bli kalt "Gardermoen" selv om de døper den om til "Planes4All" eller "Ibsens international airport"..

Følte meg plutselig gammal, har aldri skrevet forkortelser med tall jeg...

Det var nå ikke det beste navnet jeg har hørt nei, men jeg føler ikke at det er noe jeg gidder å henge meg opp i. Det spiller ikke noen rolle hva det heter vel?

Hmm.. Må jeg forklare hva 2ne betyr og, nå? ;)

Jeg tar meg i å lure på hvaslags titler vinnere herfra nå vil få. Kommer vi til å se BIS4ALL 09, JUNIORHANDLER4ALL 09, VETERAN4ALL 09, BESTBITCH4ALL 09 ? ;)

Hva er tittelene man får på MyDog? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
    • Hadde nettopp en kjempefin tur uten noe tull, og masse pen lineføring. Ede var skikkelig på tilbudssiden og ikke engang utålmodig på godbitene. Det går virkelig fremover. Ordentlig godgutt i dag 🥰 Flink vaktbikkje også, for anledningen i Miljøpatruljen. Forsøpling tar vi alvorlig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...