Gå til innhold
Hundesonen.no

T-skjorter og gensere


Recommended Posts

Etter å ha funnet masse kule tskjorter med trykk på til Bridie på Cafepress, men innsett at de var altfor små til henne i størrelse, så begynte jeg å lete rundt etter andre alternativer.

Da kom jeg over DoggieTShirts, og på denne siden skal det være gensere osv som skal passe opptil både schæfer og St.bernhard. (iallefall er det bilde av en St.B med genser der inne).

Tirsdag kveld bestilte jeg en hettegenser og en t-skjorte til Bridie (uten trykk). Dagen etter fikk jeg beskjed om at orderen var sendt, og på FREDAG kom pakka i posten!! Fra USA.

Raskere enn Canis jo! :):)

Både tskjorte og gensere er kule, men desverre var de LITT små til Bridie.. Jeg bestilte Large til henne, ut fra egne mål, men hu må nok ha XL. Jeg har derfor bestilt på nytt nå. Så får se åssen levering og størrelser er denne gangen :P

Men all ære for rask levering!! :)

Anbefales, selv om de har litt snevert utvalg der inne :P MAn kan jo alltids lage selv liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skal skjekkes ut! :P

(Har vel ikke tilfelighvis bilde av Bridie med en av delene på :)?)

EDIT: ja, ikke så veldig stort utvalg... :) Skulla hatt det som Cafepress har, så man kan skrive det man vil på/sette på hvilket bilde man vil bruke (om de ikke har det, hehe.. har ikke skjekket ut ordentlig ennå.. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skal skjekkes ut! :hyper:

(Har vel ikke tilfelighvis bilde av Bridie med en av delene på :ahappy:?)

Kan ta bilde i kveld :lol: Rekker ikke nå ;)

Det bare mååå bli denne til Toiwo... ;)

Signeres!!

Hva er egentlig poenget med t-skjorter til hund?

For moro skyld :P Hva er poenget med de skjerfene med tekst? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) dyrt! 22pund for en hettegenser. Det vil si 209 kr ca nå... Pluss porto.

Lager man selv så kostet den vel 14 dollar (?) på den andre siden...

Men, selvfølgelig verdt det om man ikke gidder lage selv! :P Og det var mye annet kult der. Mulig jeg blir blakk.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange kule t-shorter det var på doggietshirts, men hvordan er str.? Jeg har veldig lyst til å bestille en til Dina, men aner ikke hva de ulike str tilsvarer. Hun er ca 37-40 fra manke til halefeste. Noen som aner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig poenget med t-skjorter til hund?

Gronnistispa går med t-skjorte nå (arbeidsskjortene mine) fordi hun har sydd mellom albuen/skulderen. Det er helt genialt, slipper skjerm og hunden kommer ikke til såret. :whistle: Men det er kanskje ikke det som er tema for tråden her, det er iallefall et forslag på fornuftig bruksområde til hunelkær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miff... Fikk den nye pakka idag. Tskjorta i XL er passe til Bridie. Altså, den i L gå på, men den sitter HELT inntil og virker trang akkurat oppunder armhulene liksom.

Den i XL er perfekt.

Men, genser i XL er nok egentlig også i minste laget. Så skal jeg noengang bestille fler, blir det 2xl.

HER er link til størrelses guiden. Slik jeg vil tenke det er de målene der, det som er HELT ettersittende på hunden. Også er nok genserne litt korte i ryggen.

Jeg har ikke bilde på pc'n her av Bridie med tskjorta enda, men om noen vil se, så send meg en sms så slenger jeg over et mms bilde av den siste tskjorta jeg fikk. (99619108). Gidder ikke tre på igjen på bikkja nå, så har ikke bilde med genser. Men iallefall tskjorte i xl.

Men, lengde målet som står på siden der, er ikke hunden, men gensern tror jeg. Enda syns nok jeg de er i korteste laget. Men selvfølgelig. Hadde de vært lenger vil jeg tro de hadde krøllet seg opp også..

PS. siste leveranse tok litt mer enn 3 dager.. Ble vel en uke ca. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du og du for en flott midje du fikk i den der, Bridie! Den var lekker! *ønske seg* Hilsen Chessea som ikke kan gå med sånne ting, uten å se ut som en bolemann.. :D (Pels bare foran og sånn t-skjorte får hele bikkja til å se misforma ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare mine hunder som misliker slike ting sterkt? Cita kan ikke fordra dekken engang, men det må på for hennes eget beste.

Innendørs kan nok Bridie se ut som jeg har mishandlet henne, og SITT aner hu nesten ikke hva er når hu har noe på seg. Utendørs kan hu ha på seg det meste og glemmer det tvert. Er jo enda værre med potesokker. Inne så dør hu jo når hu får på seg dem, og vralter avgårde til nød om jeg kaster godbiter til henne. Utendørs er hu superhappy for å ha dem på når det er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare mine hunder som misliker slike ting sterkt? Cita kan ikke fordra dekken engang, men det må på for hennes eget beste.

Nope! Chessea ser helt mishandla ut og er veldig utilpass med alle slags klær, dekken, ja, til og med trekksele! Såååh.. Det sier seg selv at det er noe vi bruker ytterst sjeldent. Bruker dekken kun hvis det er svinkaldt på agilitytreninga (i pausene), ellers bruker jeg aldri noe på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innendørs kan nok Bridie se ut som jeg har mishandlet henne, og SITT aner hu nesten ikke hva er når hu har noe på seg. Utendørs kan hu ha på seg det meste og glemmer det tvert. Er jo enda værre med potesokker. Inne så dør hu jo når hu får på seg dem, og vralter avgårde til nød om jeg kaster godbiter til henne. Utendørs er hu superhappy for å ha dem på når det er kaldt.

Høres kjent ut :rolleyes2: Men disse genserene og t-skjortene til hunder ser jo ikke så varme ut. Om man har det på fordi hunden fryser så ville jeg heller invistert i et dekken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...