Gå til innhold
Hundesonen.no

Enda ett Solreven kull :)


Toya

Recommended Posts

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar
Fryktelig trist lesing det her, men ble utrolig lettet av å lese at både Linka og valpen lever. Har tenkt på dere i dag, og kommer til å fortsette å krysse fingre og tær for at ting går bra både for mor og barn nå. :whistle:

Tro meg når jeg sier at det har ikke vært noen morsome timer det her, Føler meg som en blomsterpotte dårlig hundeeier, har maks dårlig samvittighet ovenfor de andre, som får kun smått med lufteturer, og blir plassert i hundegården, men jeg har hatt masse annet å styre med med linka nå, orker ikke tanken på at jeg skulle mistet hu eller valpen , ikke nå som jeg har lagt ned så masse arbeid og sånn i dette, det hadde vært altfor trist.

Missforstå meg rett, men jeg har fått ett så sterkt forhold til den lille karen allerede vettu, er jo nesten ikke til å tro hvor glad jeg allerede har rukket å bli i lille nurket.

Men vi har enda noen uker igjen å leve før jeg helt tørr å slippe jubelen løs for hans overlevelse, selvom prognosene hans er veldig gode, så tørr jeg ikke helt å slippe jubelen løs helt enda..

Kommer til å holde dere oppdatert.

Akkuratt nå er mor og barn slitne, og ligger i kassa si og slapper av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist at det skulle enda sånn da :whistle: Krysser fingrene for den lille som er igjen og at Linka kommer seg fort.

takk :ahappy:

savna å ha deg på msn i går, jeg var lei meg..

Skal holde dere oppdattert her jeg.

Skal til vet. nå klokken ni og få mere væske til linka hu er fortsatt ikke helt fit for figth.

Men hun har fått morsinnstinktet, så, det er ett skritt i rett rettning i allefal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her krysser vi alt av armer og bein for mor og valp. Vil at dette skal gå bra og gleder oss veldig til bilder gjennom oppveksten :rolleyes:

Takk Takk ;)

Å hjelpes, ja det var dramatikk! :shocked: Så utrolig synd at du måtte oppleve det! jeg håper alt går bra med mor og den lille. Jeg er sikker på at de andre hundene klarer noen dager iro, det viktigste er tispa og valpen. God bedring! :huh:

Dramatikk er vel bare fornavnet, men ikke noe hyggelig, må passe på hu som en smed utover nå..

hun peser og virker litt smertepåvirket, så jeg skal snart gi henne den sptøyta jeg fikk med meg hjem ista med smertestillende.

Så trist! Krysser fingerene for både Linka og den lille!

Tusen Takk ;)

Huff huff huff, virkelig ikke trivelig lesning... Håper det går bra med mor og barn nå da. Og ikke minst deg, Therese! :P

Nei Marit, det her er langt i fra hyggelig skal jeg si deg.. Jo takk, jeg skal da alltids klare meg, jeg er redd for linka jeg, og valpen.

For det er så visst ikke over med fare for de riktig enda.

Uff ikke hyggelig ;/

Masse lykke til!

Oppdrett er ikke alltid like koselig, her har vi den mindre koselige siden av det, det kan gå så galt som nå, jeg krysser fingre for lille gutt, og mamma. Og ber til høyere makter om at det her skal gå bra.

Det var leit at det gikk sånn :P Krysser fingrene for dere videre!

Tusen Takk :P

Krysser fingrene for mor og valp :P

Takk takk :P

Uff da, det var da overdrevent mye dramatikk... Vi krysser fingre og labber for både mor og valp :P

Ja skulle ønske det var overdrivelse, men jeg har tonet ned..

Nei, man trenger ikke slike fødsler :P

Nei sånne fødsler trenger man ikke... du hadde en ikke så fin opplevelse du også :P . Jeg er litt "heldigere" enn deg enda, så vi får krysse fingrene for de.

Oppdatering fra i dag : Linka har ligget med intravenøst hos dyrlegen, og dyrlegen sa at den værste faren var over nå, men at man måtte få i hu drikke og mat. Har fått i hu litt, men må prøve igjen.

Ikke noe morro å tvangsfore og vanne hunder, men må man så må man. Her skal det ikke dø verken mor eller gullegull , for så tenk!.

Har hatt mine få timer med søvn, kjenner jeg skulle hatt ett par til, men på den annen side klarer jeg ikke sove når det skal være som det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fydda så leit å lese da. Også jeg som trodde det ville gå bra denne gangen med henne, dette er jo nesten repitisjon fra forrige kullet dette.

Hvis hun har lite melk så har Småen MASSE så bare gi en lyd hun sier sikkert ikke nei takk til en liten til. :huh:

Får håpe at lillegutt vokser opp da og blir levedyktig og husk at en uke før tiden er ikke helt krise, Småen fødte et kull på 6 valper 7 dager før termin så det overlever sikkert valpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til både mor og valp :huh:

Hvilken farge ble valpen? Har du bilde? ;)

Valpen blei sobel, nydelige tegninger på han. hel krage, hvite forlabber . så han er pen.

Skal få tatt ett av mor og barn med kameraet snart. Har kun mms bilder. ;)

Gi en lyd på pm om dere vil ha, sender gratis mms jeg :P

Marit : Ang amme så kan det hende jeg tar deg på ordet, for produksjonen til linka holder på å stagnere. Uheldigvis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei og nei..Så trist å lese!Håper alt går bra videre med Linka og lille pjokken!

Forferdelig trist med sånne hendelser midt oppi spenning og glede over fødsel.

Dessverre er det sånn som kan skje,og alt vi kan håpe er at valpen blir en frisk og fin herremann da!

Masse tanker til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei og nei..Så trist å lese!Håper alt går bra videre med Linka og lille pjokken!

Forferdelig trist med sånne hendelser midt oppi spenning og glede over fødsel.

Dessverre er det sånn som kan skje,og alt vi kan håpe er at valpen blir en frisk og fin herremann da!

Masse tanker til dere!

Ja det er kjempe trist, enda så godt at det ser ut til at det går rett vei, om ting fortsetter som det gjorde nå i natt, alt avhenger av denne berømmelige melka, har sagt at om han ikke har gått opp noe i dag, så må jeg gi han støtteforing, men den tid den sorg.

Han sutter og sutter og det er visst kjempe nam :huh:

Uff, dette var trist! Det må ha vært en veldig skremmende opplevelse - lykke til, til mor og barn!

ja det er ikke akkuratt noe jeg ønsker at andre skal måtte oppleve.. ingen fin opplevelse.

nok nopen timer valoen ar overlevd, ;) ög sånt liker man ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Linka beholder melka, og at Lillegull vokser seg stor og feit. :lol:

Det går nok bra med dem begge, skal du se. Det verste er forhåpentligvis over nå...bare Linka begynner å spise så ho kan produsere melk og gi til den lille.

Prata med Kjersti da ho kom hjem i gårkveld (2 fine parringer med Ticker), og ho var rystet over at du ikke fikk med deg smertestillende hjem etter keisersnitt og sterilisering.

Lykke til med mor og barn, og hold oss jevnlig oppdatert om hvordan det går med dem.

Forslag til navn til den lille keiseren: Kaizer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Linka beholder melka, og at Lillegull vokser seg stor og feit. ;)

Det går nok bra med dem begge, skal du se. Det verste er forhåpentligvis over nå...bare Linka begynner å spise så ho kan produsere melk og gi til den lille.

Prata med Kjersti da ho kom hjem i gårkveld (2 fine parringer med Ticker), og ho var rystet over at du ikke fikk med deg smertestillende hjem etter keisersnitt og sterilisering.

Lykke til med mor og barn, og hold oss jevnlig oppdatert om hvordan det går med dem.

Forslag til navn til den lille keiseren: Kaizer. ;)

Ja det kommer nå litt melk, men vet ikke hvor mye han får i seg

Han ligger og sutter og sutter..

men hadde ikke økt noe fra i går, kanskje jeg er litt for ivrig med den vekta, han blei veid klokka 21.00 i går kveld. Kanskje ikke så rart at han ikke hadde gått opp klokka 12 i dag på formiddagen, det var på stedet hvil.

Så er i allefall ikke noe ned i dag.

Linka spiser enda ikke, jeg må tvangsfore og vanne henne, føler ikke meg så veldig konfortabel med det, men jeg må bare..

Ja hu er ikke eneste som er rystet, jeg har fått med meg påfyll til henne + smertestillende fra ene veterinæren her i horten.

Hun sa at det måtte gies, selvom det kan være litt farlig for valpen.

Men venninna mi sitt boxerkull var igjennom det samme ca, og de brukte og samme smertepreparat, og alle levde opp.

Så får vi håpe denne lille karen her også lever opp.

Håper at hu er heldigere med valpene enn hva jeg var, for det her er ikke noe jeg unner min værste fiende en gang.

Det er en tortur uten like, en frustrasjon som aldri gir seg. Man går konstant i koma, og føler at man ikke strekker til. Alt annet rundt en forfaller, fordi at man har noe så lite og hjelpesløst som ligger og bare venter på at jeg skal ta meg av han.

Og Linka har heldigvis fått tilbake fargen i øynene, loggrer gjør hun også.

Hun spiser enda ikke frivillig, men vil man ikke så skal man, for næring må man ha.

Bruker sånn AD boks fra veterinæren som jeg mikser med litt veldig oppbløtt valpefor og gir hu med sprøyte, nam nam.

Oppdateringer kan dere få vettu, men dere får frustrasjonen også.

Føler meg som en elendig hundeeier ovenfor de andre hundene jeg har. All tiden min går til de to inne i kassa, og samvittigheten min dreper meg sakte men sikkert ang det. :lol:

Nei, skjerpings Therese,

Nå skal man gi linka litt mat. Før man prøver seg på baby igjen.

Det her var dagens frustrasjon...

Og Gudrun, fint navn :) Jeg har faktisk tenkt tanken selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, slike fødsler er ingen forunt.

Du skal ikke være FOR engstelig for at han ikke legger på seg så mye de første dagene nå. Stagnering, eller t.o.m litt vektnedgang er helt normalt de første dagene. Så lenge han virker pigg og fin, og ikke taper seg for mye hadde jeg latt han bli hos Laika.

Men vær obs for "slapphet" og for stort vekttap.

Flott tilbud du har fått tidligere i tråden dersom melkeproduksjonen ikke skyter fart.

*klemmepå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, slike fødsler er ingen forunt.

Du skal ikke være FOR engstelig for at han ikke legger på seg så mye de første dagene nå. Stagnering, eller t.o.m litt vektnedgang er helt normalt de første dagene. Så lenge han virker pigg og fin, og ikke taper seg for mye hadde jeg latt han bli hos Laika.

Men vær obs for "slapphet" og for stort vekttap.

Flott tilbud du har fått tidligere i tråden dersom melkeproduksjonen ikke skyter fart.

*klemmepå*

Han er langt i fra slapp, han spiser, sover og gjør fra seg som de andre valpene jeg hadde sist, forskjellen er at linka har hatt det veldig tøft, og jeg vet ikke hvor vidt det er nok melk til han, HELDIGVIS har jeg bare en, og ikke ti. Det er jeg veldig glad for nå egentlig..

Han hadde en fødselsvekt på 170 gram ( han er født ei uke for tidlig)

Nå ligger vekta på 140 gram, lå på det i går kveld klokken 21.00 og han har opperettholdt denne vekten i dag, han veide det ca 12.00 i dag også.

Sånn vektmessig, syntes du det er ille? Det er vel ca innen for den 20% reduksjonen man leser om i litteraturen at er "vanlig"? ( det som er så ille her er at linka absolutt ikke vil spise, og jeg må tvinge i henne mat via sprøyte.)

Kan jo også hende at melkeproduksjonen har stagnert litt pga slapp mamma, lite næring, dehydrering, blodtap. etc etc?

Ja han skal bli hos Linka ja, kan starte å støttefore han med flaske jeg om så er, og la han sutte på puppen i tillegg. det kan da ikke skade?

Men vet syntes han virket litt dehydrert ista, så hun gav han to injeksjoner i nakken med saltvannsoppløsning, han blei ikke særlig piggere av det, han er seg selv lik, en bestemt liten tass, som ikke vil ha noen hjelp med å finne puppen. Da sier man høylytt i fra at dette her skal jeg jaggu klare selv.

Ja det er ett flott tilbud, eneste aberet er at de bor en del timer unna ;)

det optimale hadde jo vært noen i relativt kort reisekrets for oss.

Takk for klem, det varmet veldig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basenjivalpene mine har hatt en fødselsvekt som har ligget på 180-260 g, så han er nok i minste laget, (selvom mye også kan forklares med hans tidlige fødsel)

Ved keisersnitt tar det ofte litt lenger tid for tispene å få igang melkeproduksjonen da de ofte ikke forstår helt hva de faktisk har vært igjennom (uten å føde er de plutselig mødre...)

Vær obs på at hans suging er med på å trigge igang melkeproduksjonen, og ved flaskeforing kan dermed melkeprod. hos Laika stagnere litt, men det er definitivt et bedre alternativ enn at han taper seg mer i vekt. Personlig tror jeg derfor at jeg hadde flaskeföret han litt (men kanskje ikke til han ble heeelt mett, slik at han fortsatte sugingen på mor)

Det tryggeste er nok alikevel å konferere med din vetrinær på dette punktet.

Lykke til! Hang in there, Little Big man :lol:

Edit: Hans vektstagnering er ofte et tegn på at vekten er på vei opp igjen. Det er iallefall min erfaring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...