Gå til innhold
Hundesonen.no

Rare, dumme eller morsomme utsagn


Maria

Recommended Posts

Nei, de hadde fjernet testiklene på hunden, og ville ha papirer på at den hadde HATT begge (sikkert at de hadde kommet ned naturlig eller noe?). Og så sier veterinæren, "åja, tilfelle dere skal avle på ham?" ? :lol: Får jo ikke avle uten testikler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Her var det mye morsom lesning :)

Som chihuahuaeier får man jo høre ganske mye rart...

Men noen ekstra gode har jeg også fått.

Da eldstemann var valp, han er black&tan langhåret, vi gikk på tur, da en liten gutt spurte faren sin hva slags hund det var, idet jeg går forbi hører jeg faren fortelle sønnen at, jo det er en scahäfervalp :rolleyes:

Da minstemann var bitteliten, han er forøvrig b&t han også, men korthåret. Vi stod vi og så på noen gateunderholdere i byen, da jeg hører en liten gutt mase ivrig på pappan sin..se, se Pappa der er Nassenøff :D

Ellers kommer det gjerne folk bort til oss på gaten når vi GÅR tur med hundene og spør om det ikke er sånne hunder som ikke kan gå og må sitte i veske :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min minste mann skulle skrive sin første stil og han kunne velge selv hva han skulle skrive om så han valgte å skrive om hunder.

Her er stilen hans syns den er litt morsom:

HUNDER.

Vi har en hund den bærsjer mye som vi tar opp med svart pose.

Hunden vår heter Sara og hun er 4år.

Om natten kan hun komme inn på rommet mitt å ta senga mi hvis jeg ikke har lukket døra så jeg må gå over til mamma.

Sara spiser opp maten min når jeg kommer hjem fra skolen så mamma skal tro at jeg har spist opp matpakka mi.

Når vi kjører bil ligger Sara i bur.

Når jeg leker med bilene mine kommer Sara og tar bilene mine og løper ned til mamma med bilen i munnen så jeg må løpe etter å få bilen tilbake så jeg ønsker meg en egen hund som ikke tar biler.

Når vi går på tur kan jeg holde Sara i bånd og det syns jeg er kjempe kult.

Det er moro med hund.

hahaha, jeg ler så jeg griner her... stakkars lille! Jammen bra at unger er så tilpassningsdyktige at de syns det er moro å miste senga, maten og lekene til en hund. :lol:

Jeg gikk tur med min yngste hund i sommer, og så møtte vi et gammelt ektepar som ville hilse på. De stod lenge og pratet og klappet på Salza, og syns hun var veldig fin. Noe jeg selvsagt er enig i. Plutselig sier hun ene: "ja, vi har også hatt Bicon Frise tidligere"

(og jeg som syns at krøllene til Salza hadde forsvunnet litt.. )

Og like før jul nå så var det noen innom i butikken og skulle kjøpe julegave til hunden. Og etter å ha lett lenge og vel, fant de ut at den hunden nok ble glad om hun fikk et nytt strupehalsbånd...

Og angående for, hadde ei dame innom som ville kjøpe energifor til hunden sin, siden den var så lat.. I tilfelle den fikk mer energi da... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes navnene ligner.

St. Bernhard og Berner Sennen ligner? Nei...

Mye moro å lese her, spesielt veterinærhistorien til Fanny :lol: Jeg har egentlig ikke opplevd noe spesielt med mine hunder, det verste var vel en hundeeier som sa jeg måtte klippe av mye av selve øret til hundene, det var nemlig ikke normalt at de var så lange. Ellers får jeg jo ofte høre at de er altfor store cockere, eller bælfeite settere :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så mye folk kan få seg til og si og gjøre. :lol: Men det som er mest teit er jo de som skal ha peiling, som veterinærer osv.. :)

Har bare hatt noen slike episoder selv, og den ene var da vi hadde en tibbe til. Vi var ute på skitur med hundene i bånd, og går forbi ei mor med to unger. Da den ene ungen plutselig utbryter: "Mamma! Se de går tur med kattene!" ...

Møtte også en mann med ei ung engelsk setter tispe på tur på en åker en gang. Tispa gikk løs og hadde strømhalsbånd på seg. Grunnen var vist at hvis hun ikke hørte på han på innkalling, så fikk hun støt og lærte seg da at hun alltid måtte komme på innkalling......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hundekurs kom det engang en mann med puddel bort til oss og spurte om min old english sheepdog var en puddel :lol:

En annen gang hadde søstra mi vært ute og gått tur med Lunah, men hun kom løpendes tilbake og sa at vi måtte dra til veterinæren med én gang!

Da var det en mann som hadde sagt at siden hun hadde et blått øye (og hun har ganske rød/rosa hud rundt øynene som ikke er fult pigmentert), så måtte vi dra til veterinæren, siden hans forrige hund hadde dødd av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to sheltier, og begge pleier å gå løse på enkelte strekker på turen.

Dette skjedde for et par år siden, før Tara fikk mer problemer med hoftene.

Jeg og mamma var ute og gikk tur, Ganzie var hjemme, men Tara var med.

Som vanlig hadde vi Tara løs, og hun måå jo lukte på alt, så hun ble etter hvert hengende litt bak oss. Vi møter en mann, hilser og går videre. Så hører vi bak oss: "Puspuspus" :)

Han trodde Tara var en katt :D Det skal sier at det var litt skumring, men alikevel da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Dvergpinscher har blitt kalt mye forskjellig av unger.

Gikk på tur med Milli for et års tid siden, og møtte en familie med en unge på omlag tre år. Da vi var noen meter fra dem, hørte jeg ungen si: " Se pappa, en elg!", mens hun pekte på Milli :lol: Milli er 30 cm i skulderhøyde liksom..

En annen ting jeg hørte, var en gang jeg hadde med Milli i dyrebutikken. En unge som utbrøt, "Oj, en kenguru!", mens hun pekte på Milli.

Dette er vel det mest komiske hun har blitt kalt, forutenom en liten jente som skvatt sånn i akebakken da vi kom over en bakketopp, og trodde Milli var en mus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på tur med Milli for et års tid siden, og møtte en familie med en unge på omlag tre år. Da vi var noen meter fra dem, hørte jeg ungen si: " Se pappa, en elg!", mens hun pekte på Milli :) Milli er 30 cm i skulderhøyde liksom..

En annen ting jeg hørte, var en gang jeg hadde med Milli i dyrebutikken. En unge som utbrøt, "Oj, en kenguru!", mens hun pekte på Milli.

Ler så tårene triller!

Har faktisk opplevd lignende ting selv, da en 3-4 åring pekte på hunden min - en staffetispe - og sa " se mamma, en ku!". Gris hadde jeg skjønt, men KU?? :D

Det sagt ligner hun faktisk litt på en minigris, jeg kaller hun ofte for "grisen" og jeg har faktisk tatt feil en gang selv :lol:

Vi skulle opptre(danse), jeg var litt småstressa, hadde parkert hunden sammen med en bekjent og løp for å hente noe. Da jeg kommer tilbake ser jeg noen går tur med et svart dyr og jeg tenker umiddelbart "hvem er det som lufter hunden min". Det ble ganske pinlig da jeg skjønte at det var en minigris... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle opptre(danse), jeg var litt småstressa, hadde parkert hunden sammen med en bekjent og løp for å hente noe. Da jeg kommer tilbake ser jeg noen går tur med et svart dyr og jeg tenker umiddelbart "hvem er det som lufter hunden min". Det ble ganske pinlig da jeg skjønte at det var en minigris... :lol:

*latterkrampe* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Oscar (labbis) var liten valp var det en dame som flyktet fra Hundejordet sammen med valpen sin, fordi jeg hadde en Dobermann valp. Disse Dobermann valpene er blodtørstige dyr, som kaster seg over alt de ser tydeligvis. Hun hadde ikke tenkt til å befinne seg i nærheten når jeg slapp min livsfarlige valp!

Oscar så forresten ca sånn ut da, skikkelig blodtørstig beist:

post-2143-1232723359_thumb.jpg

Bildet er tatt av Marianne (grevinnen.com)

En eldre dame spurte meg her om dagen om Aysha var en Engelsk Setter. Aysha er blanding av Labbis og Golden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig ikke opplevd noe særlig morsomt jeg. Men har fått MANGEN spørsmål på tur.

B.l.a om det er en Beagle. Når jeg svarer at det er en DANSK SVENSK GÅRDSHUND så får jeg somregel til svar at "de ligner veldig"...??

Det beste er vel når vi treffer eldre mennesker på tur med alle 14 hundene inkl. den gamle labradore..... Det er nemlig moren til alle våre gårdshuner, lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig ikke opplevd noe særlig morsomt jeg. Men har fått MANGEN spørsmål på tur.

B.l.a om det er en Beagle. Når jeg svarer at det er en DANSK SVENSK GÅRDSHUND så får jeg somregel til svar at "de ligner veldig"...??

Det beste er vel når vi treffer eldre mennesker på tur med alle 14 hundene inkl. den gamle labradore..... Det er nemlig moren til alle våre gårdshuner, lol.

dette har jeg fått masse spørsmål om også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Dina var valp ble hun bare kalt grisen. :) Det er ikke så lett å være liten rund valp med rosa nese.

Rasenavnet er heller ikke så lett å få med seg.

"Hvaslags hund er det?"

"Nova Scotia Duck Tolling Retriever."

"Åja.. En Nova Scotia.. eh.. Hva sa du?"

"Toller."

*klipp*

Ellers kommer det gjerne folk bort til oss på gaten når vi GÅR tur med hundene og spør om det ikke er sånne hunder som ikke kan gå og må sitte i veske :)

Visste ikke du at man ikke kan gå tur med så små hunder. Etter å ha gått 50 m knekker beina og hunden dør. :closedeyes:

Var faktisk ei jeg kjenner som mente at en chihuahua MÅTTE gå i klær hele året. Hvis ikke frøs den i hjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...