Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags hund skal du ha når du blir skikkelig gammel?


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Det er en gammel mann som daglig går tur forbi jobben min, ,og han har en liten rød dverg pincher med seg. De passer veldig godt sammen. :) Ser for med at den er godt selskap og tuvenn, samtidig i hendig størrelse som ikke er for sterk. Ser også for meg dverg schauzer passer bra til eldre menn, og dachser. For damene, har jeg sett flere med tibetans spaniels, mops, golden og labradorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir gammel (som i dårlig til beins) så skal jeg fortsatt ha minst en belger + en firehjuling.

Så kan jeg frese rundt på lange turer i skogen her og kjøre gjennom runderingsløyper og det som er *fnis*

Bestemora mi kjører firehjuling, haha! Hun ser ikke helt god ut når skjørte svaier i vinden

mens hun kjører! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn èn, ja. Gjerne det. Jeg skal ha to små bedlingtonfrøkner som skal leke i Frognerparken mens jeg sitter på en benk og mater duer. :)

Nå fikk jeg et veldig søtt bilde i hodet. Du har hatt med blomster på. Bedlingtons er veldig søte, de har liksom så langt ansikt, med snuten helt nederst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha en feit mops som snorker hele tiden, og den skal sitte på fanget mitt når jeg kjører rundt i min elektriske rullestol, og ha egen tissekasse inne så vi strengt tatt slipper å gå ut på tur :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg ha en kjempesøt katt som skal få lov til nesten alt den vil :lol:

Er litt kjerringa mot strømmen jeg...hadde en katt som kom til meg som villkatt da jeg var 20år og bodde hos meg i 6år, da måtte jeg ta den vanselige veien til dyrlegen med han :ahappy:

Men lille Grå fikk gjøre nesten som han ville (IKKE gå på bord og benker) og var min lille prins som holdt meg med selskap i min første leilighet, bedre kattepus kunne jeg aldri fått *savner Grå* :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Om jeg skal ha hund(er) når jeg blir skikkelig gammel blir det nok en fra Brio-kennelen...

For da kommer jeg ikke til å være i stand til å gi alt det som levende hunder skal og bør ha, så en firbent kompis, god og myk som trenger korte turer og kommer fra Brio-kennelen passer da perfekt :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men du som turde kommentere det først..

Jeg er tross alt en tøffing...

Jeg tror dvergpincheren min skal hete Guri Malla.

Det er det allerede en dachs som heter, så det navnet er nok opptatt. Beklager! :whistle:

Nei, men som jeg har vært inne på tidligere: Hvor krevende en hund er, er ikke direkte knyttet til størrelsen :rolleyes2: En dvergpinscher er kanskje noe mer krevende enn en chihuahua?

Trådstarter sa ingenting om krevende, den snakket om størrelse:

Når jeg blir moden for mindre størrelse hund så vil jeg ha chihuahua :closedeyes:

Og da fant jeg det litt festlig at en DP kunne være for stor.

En Dvergpinscher krever sitt og nå har jeg gått i fra Dobermann til Dvergpinscher på grunn av helsa, så da ser jeg at neste skritt er Chihuahua. Og når jeg ikke klarer den mere så blir det Ringohund. Jeg har planene klare så jeg ikke blir hundeløs her i livet.

Og jeg trodde en chihuahua ikke nødvendigvis var av de enkleste rasene bare fordi de er små, men jeg aner ikke hva slags helseproblemer du har og hvordan en chi passer til det. Mente faktisk ikke å være frekk eller noe, jeg syntes bare det var festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...