Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips om halsbånd


Recommended Posts

Mmmm, skeptisk... Jeg har en utbryter som liker sære røkk. :D

hehe, ja umulig å si hvor mye de tåler sånn sett. De jeg har her, som nok er sydd likeens ca, som jeg forsterket med skikkelig tråd bare, virker solide nok. Men selvfølgelig, alt er relativt da :P

Men tipper de er bra nok til medium hunder iallefall. eller de som ikke har for vane rykke av alt som er :D

Aldri hatt hund som har drept bånd jeg, så skal liksom ikke uttale meg. Selv om det var noen kg i enden av båndet når Buffy kastet seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja umulig å si hvor mye de tåler sånn sett. De jeg har her, som nok er sydd likeens ca, som jeg forsterket med skikkelig tråd bare, virker solide nok. Men selvfølgelig, alt er relativt da :D

Men tipper de er bra nok til medium hunder iallefall. eller de som ikke har for vane rykke av alt som er :P

Aldri hatt hund som har drept bånd jeg, så skal liksom ikke uttale meg. Selv om det var noen kg i enden av båndet når Buffy kastet seg på.

Jeg synes ikke han er så innmari sterk (ok, tror de som kjenner til ham her inne muligens har andre meninger om den saken :D) sånn sett. Ikke er'n særlig "stor" heller. 30 kilo or so. Men han har noen jævlige rykk når jakta hans slår til, eller at jeg forsvinner ut av synet hans. Han tusler fint ved siden av, og plutselig røkker han helt til på en eller annen måte, og vips, ødelagt bånd. I don't know how he does it...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke om D-ringen er helsveiset, når det ofte ryker i sømmen... :D

Jeg sendte mail til damen og hørte litt om størrelser og slikt (Baghera er jo bare 75 cm rundt halsen, han :rolleyes: ), og om de er sterke, og jeg fikk dette svaret på spørsmålet om de er sterke:

"Er litt vanskelig å si hvor sterke de er, men polyester båndene er samme type som det lages seler av. Jeg syr med helt vanlig symaskin, men syr flerdobbelt sømmer over alt. "

Men jeg driver og bestiller et til Baghera i første omgang, så kan jeg jo fortelle dere åssen det gikk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte mail til damen og hørte litt om størrelser og slikt (Baghera er jo bare 75 cm rundt halsen, han :rolleyes: ), og om de er sterke, og jeg fikk dette svaret på spørsmålet om de er sterke:

"Er litt vanskelig å si hvor sterke de er, men polyester båndene er samme type som det lages seler av. Jeg syr med helt vanlig symaskin, men syr flerdobbelt sømmer over alt. "

Men jeg driver og bestiller et til Baghera i første omgang, så kan jeg jo fortelle dere åssen det gikk! :)

Spør om hu bruker tykkere tråd da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg svar igjen!

Jeg visste ikke heeelt hva jeg skulle spørre om, liksom, men jeg skreiv:

Bruker du forresten ekstra tykk tråd i sømmene, eller vanlig sytråd?

Og jeg fikk til svar:

Jeg bruker ikke ekstra tykk trå, men den ekstra sterk..

hmm, min tråd som jeg har er BÅDE tykkere OG ergo sterkere... Men, mulig det finnes en som bare er sterk for alt jeg vet :icon_confused:

Jeg har uansett lyst til å bestille halsbånd på siden jeg, men må ta det når jeg har råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Fikk halsbåndene i posten, og BEGGE er for trange, enda damen fikk nøyaktige mål og alt. Syns det var fryktelig synd. Så om noen skal bestille, så bør dere oppgi litt større mål.

Bortsett fra at jeg kasta bort masse penger på et skreddersydd halsbånd som ikke passer, så må jeg absolutt si at ho er veldig hyggelig, og det kom veldig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Fikk halsbåndene i posten, og BEGGE er for trange, enda damen fikk nøyaktige mål og alt. Syns det var fryktelig synd. Så om noen skal bestille, så bør dere oppgi litt større mål.

Bortsett fra at jeg kasta bort masse penger på et skreddersydd halsbånd som ikke passer, så må jeg absolutt si at ho er veldig hyggelig, og det kom veldig fort!

Har du sagt i fra til henne at de ble for små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å bruke tilsvarende de til mine hunder, og det funker helt utmerket med "lykt" - selv med den pelsen mine hunder har rundt halsen, så det burde synes på de fleste..

Jeg har kjøpt mine fra den Svenske beardisklubben - billigere, og masse kule stoff å velge mellom... (http://www.sbc-beardedcollie.com/ og gå inn på "Prylshopen")

Man kan få skrevet hvasomhelst på båndet, men på utstillinger har de også med div. bånd med forskjellig tekst på - så den ene hannen min har "Handsome", den andre har "Good Looking" og han tredje har navnet sitt. Tispen min har ennå ikke fått et slikt, men det blir vel noe til henne snart også.. Burde jo ha noe sånt som "Superbitch" eller noe..

Susanne

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjapt svar (igjen), og må poste det, sånn at jeg ikke svartmaler noen.

Hei

Det var dumt da. Er nok garantert en misforståelse. Hvis du måler innvendig på halsbåndet skal det være samme str som du oppga. Henholdsvis 63 og 37 (mål som skulle være lett å få over hode på hundene). Jeg vet jeg kontroll målte da de var ferdige. Halsbåndene kunne da stramme seg og bli ca 7 cm strammere..

Hvis du sender de tilbake skal jeg selvsagt ordne det vederlagsfritt- men fint om du betalte porto til meg?

Vh Oona og jeg beklager virkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var fine de, men det er jo kjekt om dem passer :rolleyes:

Og, Eira trenger nok kanskje ikke sånn med litt strup selv om det er kjekt å ta dem på så lett. Men jeg tror vi skal kjøpe det når hun er stor - har sett et kjempe fint et i dyrebutikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjapt svar (igjen), og må poste det, sånn at jeg ikke svartmaler noen.

Hei

Det var dumt da. Er nok garantert en misforståelse. Hvis du måler innvendig på halsbåndet skal det være samme str som du oppga. Henholdsvis 63 og 37 (mål som skulle være lett å få over hode på hundene). Jeg vet jeg kontroll målte da de var ferdige. Halsbåndene kunne da stramme seg og bli ca 7 cm strammere..

Hvis du sender de tilbake skal jeg selvsagt ordne det vederlagsfritt- men fint om du betalte porto til meg?

Vh Oona og jeg beklager virkelig

Hvor små er de i forhold til det du bestilte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...