Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg(vi) skal ha valp. :)


Nowisclee

Recommended Posts

Nå er det helt bestemt og offisielt, Jeg skal ha valp på fôr/som deleier med Yodel(Liv Irene, og Dag Christer: Kennel Kingwanas)

Valpen er en tispe fra Doberguard's Master-kull(siden finner du her). Det er ennå ikke bestemt hvilken av tispene vi skal ha, vi skal på valpebesøk på fredag 16. januar. :rolleyes2:

Navnet er også bestemt, det blir Doberguard's Master Key to Kingwana. Kallenavnet blir mest sannsynlig Kee-Kee(da mamman heter Dee-Dee), men det får jeg se litt an også, det er jo ikke så lett å bestemme før man har sett den lille og vet hvilken det blir. :whistle:

Ellers, så gleder vi oss stort her i huset til å få den lille i hus(Roya har vel ikke helt fått det med seg, men hun får bare se og glede seg hun også!), og det aller meste er klappet og klart. Fôring, lufting, trening og planer virrer rundt i hodet på meg, enda det fortsatt er (alt for) lenge til den lille kommer til å sette sin fot innenfor døren her.

Gode tips og råd jeg kan ta med meg på veien før hun kommer i hus? Bare sleng inn noe, godt mulig at jeg vet det fra før, vet jeg det ikke, så kan jeg sikkert bruke noe av det. :sleep: Jeg har jo tross alt ikke hatt egen valp før, så det er alltid bra med mer på veien.

Det ble muligens noe rotete, og noe lite utfyllende, men det kommer mer! Jeg må bare få tenkt meg om. :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Så heldig du er som skal kose basenjifrøken! Jeg er så sjarmert av rasen!

Da jeg fikk valp hadde jeg bestemt meg for soveplass, fast tisseplass, leker å bite på. Jeg sa ikke nei, men gav han noen leker i stedet, når han beit på noe galt. Trente mye ro trening osv.

Det går seg helt sikkert fint! Valpen er en personlighet, så dere vil forme hverandre sammen!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Ja, jeg gleder meg skikkelig, hihi! Er helsjarmert av rasen, og ser virkelig fram til å få henne i hus. :rolleyes2:

Håper Roya tar det rimelig med ro, tenker å skille dem i begynnelsen, tror dere ikke det er det beste? Å ha f.eks Roya på stua med mat og vannskål der, og valpen på kjøkken/gang/badegulv sammen med pusene? Når de er alene, vel å merke, det blir jo kun når jeg er ut å jobbe, og så er jeg så heldig at jeg bor på jobben, så da stikker jeg nesa inn en gang hver til annenhver time, og lufter lillsaken. Er litt for kaldt å være ute med meg hele tiden også.

Hvor lenge mener dere at valpen ikke skal være alene inne? En uke? 3 dager? To uker? Altså, hvor lenge før de kan være alene en-to timers tid? Eller lar dere dem være alene helt fra starten av? Alene når den sover? Eller i samme rom som meg? Alene med kattene, eller alene med hunden, eller helt alene når jeg ikke er i nærheten? (nå blir jeg mere og mere usikker her. :whistle: )

Edit: ang hvor lenge før de skal være alene inne, så er det i forbindelse til om jeg bør ta fri fra jobben litt for å la valpen venne seg til stedet og meg, eller om jeg bare skal avtale med sjefen og dem at jeg får løpt ned og lufta den lille ofte nok og sett til at alt er bra. Jeg er jo uansett inne en halvtime hver formiddag for å spise, og tar ut Roya ca klokka to for å luftes, sammen med hundene på pensjonatet. Så jeg er jo aldri borte i åtte timer sammenhengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge mener dere at valpen ikke skal være alene inne? En uke? 3 dager? To uker? Altså, hvor lenge før de kan være alene en-to timers tid? Eller lar dere dem være alene helt fra starten av? Alene når den sover? Eller i samme rom som meg? Alene med kattene, eller alene med hunden, eller helt alene når jeg ikke er i nærheten? (nå blir jeg mere og mere usikker her. :rolleyes2: )

Tja, det kjem vel heilt an på kvalpen? Om han er robust og sjølvstendig, eller nervøs og får separasjonsangst...men eg hadde kanskje teke meg litt fri i byrjinga, så eg fekk litt "bonding time" med vesle dyret. Det var det me gjorde i alle fall. Men har eigentleg ikkje vore i same situasjon, for eg har heimekontor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kjem vel heilt an på kvalpen? Om han er robust og sjølvstendig, eller nervøs og får separasjonsangst...men eg hadde kanskje teke meg litt fri i byrjinga, så eg fekk litt "bonding time" med vesle dyret. Det var det me gjorde i alle fall. Men har eigentleg ikkje vore i same situasjon, for eg har heimekontor...

Ja, man må jo selvfølgelig se an valpen. :rolleyes2: Takk for svar.

Jeg har tenkt å ta meg noe fri uansett, tenkte jeg, bare se når valpen evt flytter hit først, og når det passer best for sjefen og dem at jeg tar fri(det blir jo ikke før i midten/slutten av februar uansett, begynnelsen av mars, deromkring). Om jeg tar fri fra torsdag til tirsdag, eller evt lenger, alt ettersom hva som passer best og hvordan det er best for valpen.

Om hun tisser/gjør fra seg på gangen/badet er jo ikke noe problem, det er flisgulv og mye plass, så om uhellet skulle være ute og hun ikke greide å holde seg når hun er alene inne(vi får vel uhell i begynnelsen uansett), så er det ingen krise liksom.

Og ja, bonding time er jo viktig, det var mest derfor jeg lurte, og så i forhold til det å være alene inne og sånn, alenetrening osv. Det som også er fint med badet/toalettet/gangen er at der kan valpen regulere temperatur selv, på toalettet er det iiiskaldt gulv, på badet varmekabler og godt, og så sånn middels temp i gangen/kjøkkenet. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg masse jeg også :rolleyes2:

Vi prates rett som det er om spørsmålene du lurer på, men sånn generelt kan jeg si at i og med du har andre dyr i huset (både Roya og kattene) er det meget sjeldent noe problem med "alene" treningen. Den vil jo hele tiden ha noen rundt seg.

Jeg ville nok heller brukt litt tid på å se an hvordan Roya og valpen opfører seg sammen, og være der sammen med dem de første 3-4 dagene. Om de går fint i lag tror jeg ikke det vil være noe problem å ha de to "alene sammen". - Og stikke innom i løpet av dagen for å "sjekke ståa" og gi lille frøkna en liten luftetur.

Du er utrolig heldig som bor på arbeidsplassen og har den muligheten :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Ja, jeg gleder meg skikkelig, hihi! Er helsjarmert av rasen, og ser virkelig fram til å få henne i hus. :sleep:

Håper Roya tar det rimelig med ro, tenker å skille dem i begynnelsen, tror dere ikke det er det beste? Å ha f.eks Roya på stua med mat og vannskål der, og valpen på kjøkken/gang/badegulv sammen med pusene? Når de er alene, vel å merke, det blir jo kun når jeg er ut å jobbe, og så er jeg så heldig at jeg bor på jobben, så da stikker jeg nesa inn en gang hver til annenhver time, og lufter lillsaken. Er litt for kaldt å være ute med meg hele tiden også.

Hvor lenge mener dere at valpen ikke skal være alene inne? En uke? 3 dager? To uker? Altså, hvor lenge før de kan være alene en-to timers tid? Eller lar dere dem være alene helt fra starten av? Alene når den sover? Eller i samme rom som meg? Alene med kattene, eller alene med hunden, eller helt alene når jeg ikke er i nærheten? (nå blir jeg mere og mere usikker her. :yes: )

Edit: ang hvor lenge før de skal være alene inne, så er det i forbindelse til om jeg bør ta fri fra jobben litt for å la valpen venne seg til stedet og meg, eller om jeg bare skal avtale med sjefen og dem at jeg får løpt ned og lufta den lille ofte nok og sett til at alt er bra. Jeg er jo uansett inne en halvtime hver formiddag for å spise, og tar ut Roya ca klokka to for å luftes, sammen med hundene på pensjonatet. Så jeg er jo aldri borte i åtte timer sammenhengende.

Så lenge Roya liker valper holder de sikkert hverandre med selskap når du er borte..? :whistle:

Jeg hadde sommerferie når jeg fikk Embla så jeg var med henne i 2 måneder. Den må vel ha vært hos deg noen uker først..? Kommer an på om den er trygg nok osv. :D

Basenjier er fine! Men har bare sett dem i bøkene.., tror jeg :rolleyes2: Lykke til, husk å les masse på doggis da! :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt kan du jo bare spørre Liv-Irene!

Men jeg synes også at du skal se veldig nøye på hvordan Roya og valp "samhandler" (som det heter så vakkert på fotballsk). Nå vet jeg ikke hvor mye bytteforsvar Roya har - hun er jo rottis så jeg ville tro at hun har noe av det - så det må du holde litt øye med, vedr tyggeben (selv de mest rause hunder kan bli noen furier rundt tyggeben), leker, mat, godbit etc. Jeg synes feks at du skal lære valpen at man tar ikke mat fra andre fremfor at Roya gjør det (da viser du også Roya at du tar deg av mye av valpeoppdragelsen, at det ikke er hennes jobb alene..). Samtidig kan valpen lære vanvittig mye fint av Roya, så det der er en balansegang.

Videre er det svært svært viktig at valpen tilbringer mye tid sammen med deg uten at Roya er tilstede. Antagelig blir Roya valpens store helt og den kan knytte seg mer til henne enn til deg (det er tross alt naturlig for en hund å knytte seg til andre hunder), du må passe på at Roya ikke blir uunnværlig for valpen - at valpen ikke blir fra seg hvis Roya ikke er der- så derfor må dere 2 ha mye alene-tid sammen.

Lykke til da.. er helt misunnelig jeg... *vil så gjerne ha basenjivalp jeg og!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg masse jeg også :rolleyes2:

Vi prates rett som det er om spørsmålene du lurer på, men sånn generelt kan jeg si at i og med du har andre dyr i huset (både Roya og kattene) er det meget sjeldent noe problem med "alene" treningen. Den vil jo hele tiden ha noen rundt seg.

Jeg ville nok heller brukt litt tid på å se an hvordan Roya og valpen opfører seg sammen, og være der sammen med dem de første 3-4 dagene. Om de går fint i lag tror jeg ikke det vil være noe problem å ha de to "alene sammen". - Og stikke innom i løpet av dagen for å "sjekke ståa" og gi lille frøkna en liten luftetur.

Du er utrolig heldig som bor på arbeidsplassen og har den muligheten :P

Hehe, ja, jeg vet jeg kan spørre deg om det meste! :P Går nok helt i orden, og ja, jeg er kjempeheldig mtp jobbsituasjon og bosted og alt, og ikke minst med sjefene mine, for de er veldig enkle å avtale ting med, og veldig fleksible. :P

Ja, det eneste jeg er bekymret for er at Roya skal ville leke med valpen, og ta for hardt i. Selv om hun er jo veldig flink med kattene, men de sier jo også ifra. Men valpen kan jo også alltids være med pusene, de er så snille at, og tror de blir begeistret for liten hund som ikke legger tunge labber på dem og sånn. :P

Så lenge Roya liker valper holder de sikkert hverandre med selskap når du er borte..? :whistle:

Jeg hadde sommerferie når jeg fikk Embla så jeg var med henne i 2 måneder. Den må vel ha vært hos deg noen uker først..? Kommer an på om den er trygg nok osv. :D

Basenjier er fine! Men har bare sett dem i bøkene.., tror jeg :sleep: Lykke til, husk å les masse på doggis da! :yes:

Som nevnt over, så er det eneste jeg er bekymret for, at hun skal være for 'hard' mot den, Roya tenker ikke alltid over størrelsen sin.

Gratulerer :yawn:

Hvem av de skal du ha?

Tusen takk!

Det er ikke bestemt enda hvilken tispe vi skal ha. :P

Generelt kan du jo bare spørre Liv-Irene!

Men jeg synes også at du skal se veldig nøye på hvordan Roya og valp "samhandler" (som det heter så vakkert på fotballsk). Nå vet jeg ikke hvor mye bytteforsvar Roya har - hun er jo rottis så jeg ville tro at hun har noe av det - så det må du holde litt øye med, vedr tyggeben (selv de mest rause hunder kan bli noen furier rundt tyggeben), leker, mat, godbit etc. Jeg synes feks at du skal lære valpen at man tar ikke mat fra andre fremfor at Roya gjør det (da viser du også Roya at du tar deg av mye av valpeoppdragelsen, at det ikke er hennes jobb alene..). Samtidig kan valpen lære vanvittig mye fint av Roya, så det der er en balansegang.

Videre er det svært svært viktig at valpen tilbringer mye tid sammen med deg uten at Roya er tilstede. Antagelig blir Roya valpens store helt og den kan knytte seg mer til henne enn til deg (det er tross alt naturlig for en hund å knytte seg til andre hunder), du må passe på at Roya ikke blir uunnværlig for valpen - at valpen ikke blir fra seg hvis Roya ikke er der- så derfor må dere 2 ha mye alene-tid sammen.

Lykke til da.. er helt misunnelig jeg... *vil så gjerne ha basenjivalp jeg og!*

Ja, jeg vet det, og jeg gjør(eller skal gjøre) det også. :P Jeg tenker bare at det er lurt å spørre så mange som mulig, for å få flest mulig tips og råd? :P Ikke minst ifht 'voksen' (ung)hund av stor rase, valp av liten rase.

Hun har generelt veldig lite synes jeg! Jeg hører jo om rottiser som nesten tar knekken på katter og sånn når de får tyggebein, Roya lar ofte eldstekatten få spise av matskålen sin, hun. Hvis hun vil spise, så bare skubber hun ham pent unna med snuten. Eneste gangen hun har protestert litt på at jeg tok fra henne noe, var når hun hadde fått tak i en hel grillet kylling og satt med ribbeinskassen igjen i munnen, når jeg tok den, så holdt hun litt igjen, men slapp så. Så jeg er heldig der. Men kan jo hende det er helt annerledes med en valp, det må jo bare sees an.

Tusen takk for masse bra tips! Jeg tenkte det ja, å få tid med valpen alene, for jeg må jo også få tid til Roya alene, hun skal jo ikke overses helt hun heller. Herlig å ha pensjonatet så hun kan være ute på storjordet med bestekompisen mens jeg og valpen har alene-tid. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse bra tips! Jeg tenkte det ja, å få tid med valpen alene, for jeg må jo også få tid til Roya alene, hun skal jo ikke overses helt hun heller. Herlig å ha pensjonatet så hun kan være ute på storjordet med bestekompisen mens jeg og valpen har alene-tid. :lol:

Å kunne ha alene-tid med Roya, forutsetter at valpen kan være alene - og det kan den ikke den første tiden. Det er ikke sikkert at denne valpen er disponert for separasjonsangst, men generelt gjelder at basenjier har lettere for å være redde for å være alene enn mange andre hunderaser. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det for separasjonsangst i ordets rette betydning (men symptomene er like voldsomme) for engstelige basenjier blir enda reddere hvis de stenges inne (antagelig pga mangelen på flukt-muligheter). Så alene-trening anbefaler jeg at du er svært nøye om ikke annet enn for sikkerhets skyld, det er så utrolig kjipt å få problemer med "alene-livet".

Men det er selvfølgelig viktig at du gir Roya 100 % oppmerksomhet innimellom også - og det er veldig veldig fin trening for valpen at du tar deg av henne mens du fullstendig ignorerer valpen! Den skal være tilstede mens du gir Roya all oppmerksomhet - det er fint for Roya og gjør deg også enda mer interessant for valpen. I det hele tatt har basenji-valper ganske godt av å bli en del oversett (men uten å være alene). Hunderasen er av natur svært selvstendig og uavhengig, og alt som kan bidra til litt ekstra førerfiksering er bra. Så om din oppmerksomhet er en litt begrenset ressurs (og din oppmerksomhet skal innebære masse godbiter - veien til en basenjis hjerte går definitivt veldig mye gjennom magen - samt at du aldri skremmer den) så gjør det deg bare mer "verdifull" i basenjiens øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh bare "litt" misunnelig! Gratulerer! Og lykke til, og husk masse masse bilder. :P

Tusen takk! Det blir nok masse masse bilder, og her er det første! :P (Måtte bare kjøpe det, selv om det er bittelite og hun kommer til å vokse fra det på no time. Og dermed har jeg også bestemt kallenavn) :)

Å kunne ha alene-tid med Roya, forutsetter at valpen kan være alene - og det kan den ikke den første tiden. Det er ikke sikkert at denne valpen er disponert for separasjonsangst, men generelt gjelder at basenjier har lettere for å være redde for å være alene enn mange andre hunderaser. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det for separasjonsangst i ordets rette betydning (men symptomene er like voldsomme) for engstelige basenjier blir enda reddere hvis de stenges inne (antagelig pga mangelen på flukt-muligheter). Så alene-trening anbefaler jeg at du er svært nøye om ikke annet enn for sikkerhets skyld, det er så utrolig kjipt å få problemer med "alene-livet".

Men det er selvfølgelig viktig at du gir Roya 100 % oppmerksomhet innimellom også - og det er veldig veldig fin trening for valpen at du tar deg av henne mens du fullstendig ignorerer valpen! Den skal være tilstede mens du gir Roya all oppmerksomhet - det er fint for Roya og gjør deg også enda mer interessant for valpen. I det hele tatt har basenji-valper ganske godt av å bli en del oversett (men uten å være alene). Hunderasen er av natur svært selvstendig og uavhengig, og alt som kan bidra til litt ekstra førerfiksering er bra. Så om din oppmerksomhet er en litt begrenset ressurs (og din oppmerksomhet skal innebære masse godbiter - veien til en basenjis hjerte går definitivt veldig mye gjennom magen - samt at du aldri skremmer den) så gjør det deg bare mer "verdifull" i basenjiens øyne!

Ja, det er sant. Men det hjelper på alene-treningen å ha selskap i andre dyr, dersom hun liker dem og er trygg på dem, sånn etterhvert kanskje? Jeg vil selvfølgelig ikke la henne være alene i begynnelsen, men når hun begynner å bli trygg på kattene, og Roya(og jeg er trygg på at Roya ikke leker henne i stykker), er kanskje de godt med og hjelper på det å være uten meg? :P

Vi kan jo også trene inne vi, for den del, kontakt, sitt, dekk og bli fungerer helt fint innendørs også. Roya har jo også mulighet til å være ute og leke med/være med andre hunder 3 ganger om dagen x 1,5 time, + mer imellom, så hun kommer ikke til å lide noen nød. :lol: Er jeg heldig, så kommer de til å konkurrere om oppmerksomheten min, slik at jeg får Roya mer førerorientert utendørs. (hun har en tendens til å bli litt 'borte' iblant, mentalt) :lol:

Tusen takk for masse masse bra tips og råd og info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig halsbånd!

Kee Kee er fint kallenavn!

Og når hundene er alene roer de seg ned, tror ikke det blir mye leking da men det får du bare se an:)

Tusen takk! Det er så mykt lær, og så søtt, og jeg kunne bare ikke vente med å kjøpe noe, så jeg bare MÅTTE ha det, selv om halve matbudsjettet for neste uke forsvant. :ahappy:

Ja, jeg syns Kee-Kee er ganske fint jeg også, spesielt siden mammaen heter Dee-Dee. :cry:

Ja, jeg håper på det, Roya har jo tendenser til å finne ut at hun skal spise istykker ting(som vottene mine, hælene på de peneste støvlettene, høyttalere til pc osv. når hun er alene inne på dagen, eller på natta(i samme rom som meg) hvis hun kjeder seg). Så jeg stoler ikke helt på at hun roer seg sammen med valpen, og hun får ikke være alene med den før de er blitt godt kjent med hverandre. Hun er så tung, og hun innser det ikke selv at hun er stor. :cry:

Gratulerer :lol:

Og det er jo nesten ikke noe å lenge å vente i det hele tatt eller hva :cry:

Å vente på valp finnes jo ikke spennende liksom... oi som tiden flyr!

Haha, det føles som flere år, minst! :lol: Men det går nok fort, tenker jeg! Er jo hundre ting å tenke på egentlig, men de kommer jeg jo ikke på nå. Begynne å valpesikre leiligheten, tenker jeg, rydde de nederste hyllene på hylla her, og skaffe en skikkelig skohylle og diverse. :) Jeg gleder meg så utrolig mye at det går nesten ikke an å få sagt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kommende valp :-) Stilig halsbånd og kult navn da.

OM rottisen tar knekken på katter (eller hunder) pga. et tyggeben har oppdretter gjort en veldig dårlig jobb og avlet på hunder som aldri burde vært avlet på. En roottis skal ha bbytteforsvar, men ikke til de grader. De vil (som de fleste andre hunder) si i fra at: Denne er min! Men noe agresjon skal ikke forekomme. Da har noen bommet veldig. Og det har starta hos oppdretter men gått videre til eier. Roya er vel blanding med Dobermann og? Like ens der: Dem skal ikke ha unormalt med bytteforsvar.

En rottis med hodet skrudd riktig på er grei med valper. De bruker mye lyd men vil ikke skade en valp med vilje. Dem vil brøle til valpen og be valpen ligge unna.

Det jeg ser på som et problem å ha to hunder alene hjemme sammen slik, er at når den ene er valp så har den andre lett for å gire seg opp og bli valpete, og sjansen for diverse raseringer er til stede. Var så dum at jeg lot valp og voksen være hjemme alene sammen, de hadde vært alene hjemme hver for seg flere ganger og ikke gjort noe, men når jeg lot dem være sammen alene, så kom jeg hjem til dun i hele huset etter en drakamp om pynteputene i sofaen, de hadde vært på stuebordet - tipper dem brukte sofaen som springbrett og jeg vet hvor lang en pakke med 8 doruller er, men hvordan dem kom seg inn på badet er fortsatt en gåte, men det hadde de klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det blir nok masse masse bilder, og her er det første! :lol: (Måtte bare kjøpe det, selv om det er bittelite og hun kommer til å vokse fra det på no time. Og dermed har jeg også bestemt kallenavn) :ahappy:

Åh, så herlig!! Nå må du ikke skjemme henne heeelt bort, da :cry:

Koselig at du endte på Kee-Kee (med eller uten bindestrek?) Passer jo så fint både med tanke på mors navn og oppdretternavn (Key)

Også går det jo an å si bare "Ki" for kort (kos) som vi snakket om :cry:

Gleder meg masse til fredag- da kan vi få pratet ordentlig ut om alt du måtte lure på også.

Forøvrig har Jeanette (oppdretter) hatt Dobermann i mange år- også sammen med Basenjier/ Basenji valper- så hun kan nok fortelle deg mye om hvordan du bør gå fram med Roya og Kee-Kee også :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kommende valp :-) Stilig halsbånd og kult navn da.

*klippe om rottiser og valp/voksen sammen*

Nei, det jeg nevnte, var en der eieren er 'sikker på at han kommer til å ta katta en dag'. Han er heeelt fantastisk sammen med andre hunder, ingen aggresjon, ingen bytteforsvar, selv om han spiser fort, og en av de herligste rottisene jeg har møtt. Men han er litt hard mot katten, visstnok.(nå har ikke jeg sett ham sammen med den katten, så jeg vet ikke).

Men Roya er jo veldig snill mot katter, hun er litt sjalu når de får oppmerksomhet, og litt sjalu når andre hunder får oppmerksomhet, men hun kommer bare og presser seg imellom, evt vasker kattene til de blir lei og går sin vei. :)

Hm, godt å vite, da vet jeg at bikkjene skal iallefall ikke være på stua sammen i begynnelsen! Så får de heller knerte doruller og matskåler og sånn på badet og i gangen. :P

Åh, så herlig! Nå må du ikke skjemme henne heeelt bort, da :P

Koselig at du endte på Kee-Kee (med eller uten bindestrek?) Passer jo så fint både med tanke på mors navn og oppdretternavn (Key)

Også går det jo an å si bare "Ki" for kort (kos) som vi snakket om :P

Gleder meg masse til fredag- da kan vi få pratet ordentlig ut om alt du måtte lure på også.

Forøvrig har Jeanette (oppdretter) hatt Dobermann i mange år- også sammen med Basenjier/ Basenji valper- så hun kan nok fortelle deg mye om hvordan du bør gå fram med Roya og Kee-Kee også ;)

Haha, neida, skal ikke skjemme henne heeelt bort, bare litt! ;)

Ja, det var liksom bare riktig, det har blitt sånn i hodet mitt. Så når jeg da falt for det halsbåndet med navnemulighet, så ble det bare det. Kee-Kee med bindestrek ja, men de hadde ikke bindestrek til halsbåndet. :) (skjønner absolutt ikke hvorfor!?)

Ja, det blir bra, er jo bare to dager igjen nå! Jeg har masse jeg lurer på, jeg må bare huske på det. Skrive liste, kanskje! :P Det kan jeg gjøre etterpå. ;)

Ja, da skal jeg høre med henne hvordan hun har gjort det! ;) Og så skal jeg høre med oppdretteren til Roya hvordan hun var mot valpekullet der i hus(hun hadde et kull med en eller annen liten rase mens Roya sto der i påvente av omplassering). Selv om jo Roya var en helt annen hund på den tiden..(en del roligere, kan man vel si.)

Gratulerer med valp til deg og Kingwanas! Blir spennende dette :P

Tusen takk! Blir kjempemorro! :D

Edit: og så fikk jeg ikke sove heelt ennå, for jeg bare måtte legge inn dette bildet:

Det går ikke over snuten på henne engang jo! Jeg har sikkert kjøpt alt for lite, haha. Åsså så søt og trøtt da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...