Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg(vi) skal ha valp. :)


Nowisclee

Recommended Posts

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Ja nå nærmer det seg med stormsteg - og det er dritkaldt for små bassevalper ute! Tenkte jeg bare skulle gi et tips vedr dekken til valpen nå i førsten.. det er jo ingen vits å kjøpe noe dekken nå for valper vokser så fort. Men finn en gammel ullgenser (eller fleece eventuelt, men siden fleece ikke er elastisk kan passformen bli suboptimal for å si det slik) med vide ermer (hvis man ikke har selv - tigg av andre!) Klipp av ermene - 4 hull til beina og tre ermet på bikkja, og vips man har et slags dekken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike så herlige bilder !! Og FOR noen nydelige valper !! Både de firbente og den tobente ;)

Toiwo og jeg kommer skliende på besøk når Kee-Kee har slått seg til ro - og ikke minst T har blitt kvitt pels-okkupantene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå nærmer det seg med stormsteg - og det er dritkaldt for små bassevalper ute! Tenkte jeg bare skulle gi et tips vedr dekken til valpen nå i førsten.. det er jo ingen vits å kjøpe noe dekken nå for valper vokser så fort. Men finn en gammel ullgenser (eller fleece eventuelt, men siden fleece ikke er elastisk kan passformen bli suboptimal for å si det slik) med vide ermer (hvis man ikke har selv - tigg av andre!) Klipp av ermene - 4 hull til beina og tre ermet på bikkja, og vips man har et slags dekken..

Tusen takk for kjempebra tips! ;) Skal jeg gjøre. :P

Steike så herlige bilder ! Og FOR noen nydelige valper ! Både de firbente og den tobente :P

Toiwo og jeg kommer skliende på besøk når Kee-Kee har slått seg til ro - og ikke minst T har blitt kvitt pels-okkupantene :P

Hihi, ja, de er nydelige hele gjengen. :P

Gleder oss allerede til besøk! I morra flytter hun inn! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå nærmer det seg med stormsteg - og det er dritkaldt for små bassevalper ute! Tenkte jeg bare skulle gi et tips vedr dekken til valpen nå i førsten.. det er jo ingen vits å kjøpe noe dekken nå for valper vokser så fort. Men finn en gammel ullgenser (eller fleece eventuelt, men siden fleece ikke er elastisk kan passformen bli suboptimal for å si det slik) med vide ermer (hvis man ikke har selv - tigg av andre!) Klipp av ermene - 4 hull til beina og tre ermet på bikkja, og vips man har et slags dekken..

Veldig godt tips :P

Små basselusker fryser fort i denne kulda. Et annet alternativ er selvsagt å ha en ålreit med-eier med masse små basenjifrakker liggende på lur til nettopp til slike anledninger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt tips :P

Små basselusker fryser fort i denne kulda. Et annet alternativ er selvsagt å ha en ålreit med-eier med masse små basenjifrakker liggende på lur til nettopp til slike anledninger ;)

:P Det alternativet tenkte jeg ikke på! *ser for seg et lite miniputt-skap med masse pyttesmå dekkener pent dandert på hengere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masterkullet.jpg

De to til høyre der kommer til Tromsø, og jeg skal få æren av å bli litt kjent med de:) Blir morro!

Og grattis med valp, basenji'er er ufattelig kule dyr:) Når klassen min var med på 5på i Tr.heim (japp, vi snakker maaaaange år siden) så var vi på besøk hos noen som hadde en Basenji, den var så fantastisk flott, har satt seg godt fast i minnet, og der tror jeg hun blir.

Edit: jeg mener det er de to som skal, en hannhund som heter Gacoki og ei tispe som heter Amali:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Det alternativet tenkte jeg ikke på! *ser for seg et lite miniputt-skap med masse pyttesmå dekkener pent dandert på hengere*

:P De ligger iallefall pent brettet sammen i "hundeskapet". *ønske seg små basenji-frakk-hengere*

De to til høyre der kommer til Tromsø, og jeg skal få æren av å bli litt kjent med de:) Blir morro!

Og grattis med valp, basenji'er er ufattelig kule dyr:) Når klassen min var med på 5på i Tr.heim (japp, vi snakker maaaaange år siden) så var vi på besøk hos noen som hadde en Basenji, den var så fantastisk flott, har satt seg godt fast i minnet, og der tror jeg hun blir.

Edit: jeg mener det er de to som skal, en hannhund som heter Gacoki og ei tispe som heter Amali:)

Mm... stemmer :P

Gacoki og Amali skal til noen eksepsjonelt hyggelige basenji-tilhengere under alias "Basenji Arctica" i Tromsø. *Undres om de også trenger å låne noen basenjifrakker i mini-størrelse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P De ligger iallefall pent brettet sammen i "hundeskapet". *ønske seg små basenji-frakk-hengere*

Mm... stemmer :P

Gacoki og Amali skal til noen eksepsjonelt hyggelige basenji-tilhengere under alias "Basenji Arctica" i Tromsø. *Undres om de også trenger å låne noen basenjifrakker i mini-størrelse*

mm ;)

Jeg vet ikke om de har frakker, men de skal på valpekurs og da burde nok valpene få ha på seg en frakk eller to synes nå jeg. For det er ikke akkurat sommer her heller, og på kursplassen blåser det kaldt i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt tips :P

Små basselusker fryser fort i denne kulda. Et annet alternativ er selvsagt å ha en ålreit med-eier med masse små basenjifrakker liggende på lur til nettopp til slike anledninger ;)

Tjihi, enda smartere alternativ, jo! :P :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Kee-Kee i hus, og ligger nå og sover, så jeg får littegranne tid til å skrive her, og legge inn noe halvdårlige bilder. Kameraet mitt er litt i ulage i dag, så bildene ble så som så. Men samme det vel! :D

Kopierer fra akkurat nå-tråden:

Jeg har vært med Yodel og mini-Yodel med hunder i dag, før vi møtte Jeanette(Doberguard-damen) med lille Kee-Kee.

Vi har vandret rundt der, både jeg og Kee-Kee, og grok møtte på oss og hilste! Soppen var også i nærheten, men vi klarte ikke å koordinere så Kee-Kee og Soppen traff på hverandre. Men jeg fikk iallefall hilst på! Lille Kee-Kee var veldig sliten etter å ha hilst på maaange mennesker og en del hunder, og sov fryktelig tungt i buret sitt mens Dennis og Mille var i ringen.

Deretter kjørte Erling(Doberguard-mannen) Kee-Kee og meg hjem, og hun har hilst på Roya, spist litt, bæsja inne, tissa ute, hilst på Stig og Anne(sjefene mine) og moren til Stig, lekt med Roya, tissa inne, bæsja ute, spist litt mer, sovet litt på armen til Anne, tisset ute igjen, spist litt, lekt alene, lekt med meg, lekt med Roya, bæsjet delvis inne/ute, nesten sovnet på baderomsgulvet, lekt på stua, pepet litt, og nå ligger hun på en sofapute ved siden av sofaen nå som jeg ENDELIG har fått lest meg opp på Akkurat nå...-tråden. (har tatt ca 4 timer å få lest gjennom 5 sider.)

Jeg er ganske sliten, jeg tror Kee-Kee er ganske sliten, Roya er ganske sliten(ligger i gangen/badet nå så hun får slappe av litt, girer seg veldig opp rundt Kee-Kee.) Jeg prøver å få i meg middag(grillet kylling fra Spar, grei mat når man har valp, se under!), og så skal vi fyre i peisen om litt så vi får opp tempen her.

Pusene er ikke så veeeldig glade i Kee-Kee, de syntes hun var litt skummel. De har snuset litt på, og frest litt, og så gikk de ut begge to.

Bildene kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var helt nydelig,første gangen jeg har sett en basenjivalp "live" så bitteliten og kry :D Trygg på seg selv og verden var hun. Koselig å hilse på deg også,artig med ansikt på navnet. Kos dere masse,så venter vi på bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kee-Kee på badet, hilser på lillpusen(kameraet er litt fucked, som dere ser):

021.JPG

Roya og Kee-Kee leker!

025.JPG

Og leker!

029.JPG

Kee-Kee gnager på Roya's okseknoke, den var god, selv om den var litt stor!

031.JPG

Og så var Kee-Kee sliiiten, da var det fint å få sofapute i sofakroken. :D

032.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh! Noe så nydelig. :D Veldig spent på å høre hvordan det utvikler seg med Kee-Kee og Roya. *ønske seg basenji engang i fremtiden*

Hittil ser det ut til å gå veldig bra! :D Bare satser på at det fortsetter sånn. :D De leker veldig fint, Roya er veldig flink til å IKKE bruke labbene noe særlig, og tolererer myye fra Kee-Kee av biting og diverse. Men må avbryte dem iblant, når de girer hverandre for mye opp. Nå nettopp la jeg Roya på gangen igjen, for hun klarte ikke å roe seg når Kee-Kee ble trøtt og ville sove. (men da skulle selvfølgelig ikke Kee-Kee sove mer, nå vil hun helst opp i sofaen) *sette seg på gulvet med Kee-Kee*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle fine kommentarer!

Nå har Kee-Kee vært kjempeflink i natt, vi var ute ca halv ett, så gikk vi og la oss, sov til halv fem, opp, men jeg var for treg så vi tissa og bæsja inne(jeg måtte kle på meg først, var for varmt å sove med klær etter at jeg hadde fyra i peisen), så gikk vi og la oss igjen, leka biiittelitt i sengen, sov til nå, ut og tissa og bæsja. :D

Edit: dette har vel egentlig blitt en tråd som skulle ligget i 'Din hund', så skal høre med moderatorer om ikke de siste delene av den kan flyttes. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...