Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg vil se...

Tuskelusken

Recommended Posts

• Svar 175
  • Created
  • Siste svar
  • 1 month later...
Skrevet

post-807-1246485214_thumb.jpg

Elskede jenta mi... :innocent:

Jeg vil se den hesten som har stjålet ditt hjerte. Og jeg vil gjerne vite hvorfor :whistle:

Skrevet

Bestas%20i%20høst%20farger.JPG

4590_119255826398_679816398_3349817_1864285_n.jpg

Hesten min Bestas, fordi han har lært meg så utrolig mye.. og er min beste venn.. Han er liksom som en klok 'Gandalf' han som er god å ha i livet sitt :aww:

Skrevet

Oi det glemte jeg i forelskelsesrusen :whistle:

Jeg vil se dressurarbeid fra bakken eller evt i vogn :ahappy:

Skrevet

Går longering som godkjent dressurarbeid fra bakken? Isåfall har jeg ett av ene varmblodstraveren vår i ridehallen. Bildene blir forferdelig dårlig i hallen desverre, men var det beste jeg fant

n728445462_2828469_474.jpg

Har omtrent bare dressurbilder i rideform, men ble usikker på hva du mente. Dressurridning går iallefall som bakkearbeid for oss, da :banana: Så slenger med et ridebilde i samme slengen :o Ikke noe fint, eller flott. Dressur var iallefall ikke vår sterke side, OG dette er oppvarmingen :o Måtte bli god og varm før vi klarte å jobbe noe særlig :lol: Gamlefar :lol:

n728445462_4773571_1506.jpg

Videre ønsker jeg meg bilde som viser tillitt(gurimalla så rart det ordet så ut nå??) mellom hest og menneske :banana:

• 2 weeks later...
Skrevet

Får vel slenge meg på her!

Viser et bilde hvor ponnien min "King" skal, forsiktig, ta en liten brødskalk fra munnen min, hihi..

n549200976_2272464_6766.jpg

Jeg vil se et bilde av en hest som gjør et triks!

• 1 month later...
Skrevet

Triks og triks, da. Men siden det ikke hadde vært noen her på en stund, tillater jeg meg til å utvide den litt.

n589746426_1303526_831.jpg

Her har vi varmblodstraveren Silverboy som viser at han kan klø seg på utsiden av motsatt kne! Og jaaa, vet det er dårlig bilde. Men shit au!:)

Nå vil jeg se et ridebilde!:)

Skrevet

Ahaa! Her kan jeg bidra vettu!

DSC_6069.jpg

hmm.. ser forresten at den genser'n der burde gå i søpla:P og sitsen bør rettes litt på:) menmen..

Edit: glemte jo ønske!

.. Jeg vil se... mange føll som lekeker og herjer på beitet!

Skrevet
Ahaa! Her kan jeg bidra vettu!

DSC_6069.jpg

hmm.. ser forresten at den genser'n der burde gå i søpla:P og sitsen bør rettes litt på:) menmen..

Edit: glemte jo ønske!

.. Jeg vil se... mange føll som lekeker og herjer på beitet!

Flott bilde, og nyydelig hest! Hva for en hest er det?:)

*glede seg til ønsket ditt kommer* Føllgal :)

Skrevet
Flott bilde, og nyydelig hest! Hva for en hest er det?:)

*glede seg til ønsket ditt kommer* Føllgal :)

Det er en kwpn vallak som på den tid var 5-6 år.. husker ikke helt for å være ærlig :) Jeg hadde han bare litt i tillridning, så husken er litt dårlig :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Ååååå...her har jeg ventet sååå lenge på føllbilder!! Men gjett hvem som skal bidra! :)

Nettopp kjøpt oss ny hest nemliiiig :lol: 1 år gammel nå, men har bilder av han som føll ;)

9221_280174140462_728445462_9041402_8379456_n.jpg

9221_280174130462_728445462_9041401_3887764_n.jpg

Må ha med et etter-bilde fra hin dagen også! Nye gliset vårt :)

9221_281085220462_728445462_9060757_2485340_n.jpg

Øøøhm...det blir to(Frk. Vingle-Petra!) :);)

9221_281085255462_728445462_9060760_851931_n.jpg

Skrevet

n728445462_4791955_8928.jpg

Gamlehesten :rolleyes2:

n540615665_1351642_7489.jpg

Meg og gamlehesten til venstre, en venninne og hesten hennes til høyre :getlost: Må jo ha det litt gøy og!

Jeg vil seee...en hest og et annet dyr sammen :blink:

• 1 month later...
Skrevet

Hest i masse snø:

TonjeogCz.jpg

Gamle hesten til ei veninne som og eier bildet.. (spurte om lov) :)

Jeg vil se hingst med hopper på beite!

Skrevet
Hest i masse snø:

TonjeogCz.jpg

Gamle hesten til ei veninne som og eier bildet.. (spurte om lov) :)

Jeg vil se hingst med hopper på beite!

Nyydelig bilde :) :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvilke hunderaser kan jeg sammenligne med Chodsky Pes? Er de sånn som langhåret og korthåret Collie?
    • Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...