Gå til innhold
Hundesonen.no

Cane er borte! Stor, svart hannhund


Carina

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Ååå, så bra :D Det er så fært når de bare blir borte liksom..

Jeg blir så glad når jeg hører om sånne snille mennesker som tar vare på andres hunder.

Min venninne "fant" igår to hunder, de kom bare løpende langs veien. Hun fikk fanget dem inn, reiste til nærmeste dyreklinikk, fikk låne en scanner og fikk lest chipnr og fant derved eier. Ringte denne som ble helt overlykkelig. Det viste seg at hundene hadde vært borte siden 1 januar og i den kulden som har vært da..... Skraptynne var de, men ellers i fin form. Og så glade de ble da eier kom :) Og min venninne fikk en STOR bukett roser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra! Fikk hjertet i halsen da jeg leste hva som hadde skjedd med båndet, og at du kanskje trodde noen hadde tatt han.. Uff. Kan tenke meg du er lettet, og snørr og tårer er helt naturlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så bra at du fikk ham tilbake så fort, kan ikke tenke deg hvor redd du må ha blitt.. Blir vel en smule ekstra kos idag kan jeg tenke meg =)

Og ellers gratulerer så mye med årets belger i spor og rundering klasse C, litt feil tråd kanskje, men det tror jeg ikke jeg har sagt enda. Kanonbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare også si at jeg ble så glad, da jeg etterhvert kom så langt i denne tråden, at jeg leste at han var kommet til rette i god behold :)

Fikk hjerte i halsen da jeg så "headingen" - men nå hopper det rundt i hele kroppen av glede !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra! Fikk hjertet i halsen da jeg leste hva som hadde skjedd med båndet, og at du kanskje trodde noen hadde tatt han.. Uff. Kan tenke meg du er lettet, og snørr og tårer er helt naturlig!

Ja, jeg var så redd for at noen hadde tatt ham siden han ikke er typen til å stikke av. Han har jo tydeligvis tygget av båndet - her har vi tydeligvis lært noe nytt, det blir kjetting heretter de få gangene han står bundet ute.

:shocked: SKUMMELT! Håper jeg slipper å oppleve det samme!

Åh, så bra at du fikk han tilbake, du må jo ha vært utrolig redd!

Åh så bra at du fikk ham tilbake så fort, kan ikke tenke deg hvor redd du må ha blitt.. Blir vel en smule ekstra kos idag kan jeg tenke meg =)

Jeg var også veldig redd for at han skulle ha blitt påkjørt, for jeg bor ikke så langt unna enn veldig trafikkert vei. Men kjørte opp og ned langs denne veien og kunne ikke se noe roadkill... I dag blir det masse kos, han har allerede fått masse godis og han ligger her i sofaen ved siden av meg.

Og ellers gratulerer så mye med årets belger i spor og rundering klasse C, litt feil tråd kanskje, men det tror jeg ikke jeg har sagt enda. Kanonbra!

Det går fint, alt er jo i orden nå. :D Tusen takk, er veldig stolt av den lille totten, vi har hatt en veldig fin start med tanke på at vi debuterte i sommer. :)

Ellers tusen takk alle for omtanken, tror både Cane og jeg er minst like glade for å være gjenforent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud så godt å høre at han er tilbake. Jeg vet akkurat hvordan du har følt det, er jo ikke så lenge siden jeg løp rundt på rælingen i flere timer og lette etter svartingen min. Det verste er at de er svarte i mørket! Husker jeg følte meg helt hjelpesløs og prøvde å tenke ut metoder for å få landets største aviser og tv kanaler til ta inn loke's forsvining som hovedoppslag hehe. Snille gode cane gutten skulle bare leke litt han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad jeg ikke leste denne tråden mens han var borte...

Utrolig hyggelig å lese at han er hjemme igjen, det at hundene forsvinner er mitt verste mareritt! Dumme Cane som gav deg en slik støkk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp vært og hentet Cane hos en kjempehyggelig dame med en tenåringssønn. Cane hadde funnet seg en ny hundevenn og blitt med hunden og denne sønnen hjem. Deretter hadde de kontaktet politiet. Jeg ringte til politiet og fikk nummeret til disse snille menneskene, og slik kunne jeg få det kjæreste jeg har tilbake. Han fikk masse skryt fordi han var så snill og fin å ha i hus. Det ble mye snørr og tårer og 750 kroner skiftet eier, jeg hadde dessverre ikke mer å avse i disse regningstider.

Men det viktigste; Cane er tilbake og han er like hel og fin. :)

Bare skumlest tråden, men hvor er det 750 kr kommer inn i bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å shit! Nå var jeg redd. Jeg hater å høre sånne triste ting. Du skulle bare visst hvor lettet jeg ble da jeg leste at han var kommet til rette. Men du burde kanskje vurdere å endre tittelen på tråden ved å legge til *funnet* eller noe slik at ikke alle som beveger seg inn her får hjertestans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...