Gå til innhold
Hundesonen.no

Langt kobbel i lær


Recommended Posts

Danske Kenjan har mye utstyr i lær som visstnok skal være av meget god kvalitet. Aldri bestilt derifra selv, men kjenner fler som er superfornøyd med de.

Ang Jami så tok det jeg bestilte noe tid... De leverer til Norge, men er eneste stedet jeg har betalt toll fra faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tell me about it, svidde av en del nå ja, lærbånd, halsbånd, leker, biteputer og en sele... :D

Hihi her ble det bare lærbånd og biteting. Flisa mi er for lita til alt kult de hadde av seler og halsbånd. *mumlenoeomstorhundduliksom!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fjo*

Fant (merkelig nok) ingenting jeg hadde lyst til å kjøpe. Heldigvis :P

Selv om jeg og er på jakt etter et lærkobbel, dog et på rundt en meter.

Det har det der og... en meter lærkobbel. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke det jeg... hmmm men de jeg så var flettet, og liker ikke det så godt.... synes det er vanskelig å få tak i helt "plaine" sorte skinnbånd, det jeg har nå er fra danmark, sånn med fester i begge ender, tenkte å ha et enkelt ett og som ikke er så tungt. :D

Edit: ja der ja, men var flettet det og... og vet ikke om det blir noe billigere derfra uansett jeg, enn å kjøpe fra dyrebutikk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil! Hvor får du tak i det du trenger? Og hvordan?

Hvor får man tak i det man trenger??

Jeg lager det på jobben, men er ikke så mye utstyr som skal til. Jeg bruker kuskinn og skjærer de opp i passe tykkelse. Man kan få billig kuskinn og man kan få dyrt kuskinn. Jo dyrere, jo bedre kvalitet. Når jeg skjærer dem bruker jeg en enkel sak med kniv hvor jeg kan stille inn bredde. Jeg aner ikke hva det heter, men man får sikkert tak i det på et lær hvor de selger skinn og lær.

Når jeg har kuttet opp skinnet i tykkelsen og lengden jeg vil ha, bruker jeg en skarp kniv og mine egne hender til å gjøre resten. Jeg fletter og fester på de ringene jeg vil ha og en krok i enden (en slik http://www.handlerimport.no/upload/img/produkt/bgbkrok.gif). Jeg kan også bruke andre metoder å feste ringene og krok med, men da trengs det mer utstyr, og flettingen er sikrere.

Jeg har laget flere selv og er superfornøyd med de. Jeg har laget de i lengden jeg selv vil ha og gjort at de egner seg til trening (jeg kan lett feste de over skulderen siden jeg har tilpasset festet hvor ringene sitter).

Billige kuskinn vet jeg ikke hvor man får tak i. Det meste jeg finner på nettet er bare kuskinn som tepper, men jeg regner med at man kan få det hos slakter etc. En god kniv har de fleste, også trenger man noe som er bra å kutte med (hvor jeg har brukt en skjærer hvor jeg kan stille inn hvor mye jeg skjærer, da skjærer den jevnt og enkelt.

Ringer og krok har jeg fått kjøpt i dyrebutikk, men det går sikkert an å kjøpe det enda billigere andre steder. :D

Når utstyret er i boks kan man lage maaange i forskjellige lengder og til forskjellige formål. Man kan jo selge de også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager det på jobben, men er ikke så mye utstyr som skal til. Jeg bruker kuskinn og skjærer de opp i passe tykkelse. Man kan få billig kuskinn og man kan få dyrt kuskinn. Jo dyrere, jo bedre kvalitet. Når jeg skjærer dem bruker jeg en enkel sak med kniv hvor jeg kan stille inn bredde. Jeg aner ikke hva det heter, men man får sikkert tak i det på et lær hvor de selger skinn og lær.

Når jeg har kuttet opp skinnet i tykkelsen og lengden jeg vil ha, bruker jeg en skarp kniv og mine egne hender til å gjøre resten. Jeg fletter og fester på de ringene jeg vil ha og en krok i enden (en slik http://www.handlerimport.no/upload/img/produkt/bgbkrok.gif). Jeg kan også bruke andre metoder å feste ringene og krok med, men da trengs det mer utstyr, og flettingen er sikrere.

Jeg har laget flere selv og er superfornøyd med de. Jeg har laget de i lengden jeg selv vil ha og gjort at de egner seg til trening (jeg kan lett feste de over skulderen siden jeg har tilpasset festet hvor ringene sitter).

Billige kuskinn vet jeg ikke hvor man får tak i. Det meste jeg finner på nettet er bare kuskinn som tepper, men jeg regner med at man kan få det hos slakter etc. En god kniv har de fleste, også trenger man noe som er bra å kutte med (hvor jeg har brukt en skjærer hvor jeg kan stille inn hvor mye jeg skjærer, da skjærer den jevnt og enkelt.

Ringer og krok har jeg fått kjøpt i dyrebutikk, men det går sikkert an å kjøpe det enda billigere andre steder. :P

Når utstyret er i boks kan man lage maaange i forskjellige lengder og til forskjellige formål. Man kan jo selge de også :D

Har du et bilde av de du har laget? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg lager mye flott i skinn og hun kjøper alt skinnet sitt på Læderiet, de har visst ikke så gale priser. Det siste hun lagde var et dekken i lammeskinn, veldig fint og veldig varmt og etter oppskriften til Havana som ligger på nett. I følge henne er det ikke så vanskelig å lage noe i skinn så lenge utstyret er i orden (nåler, tråd osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...