Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor smiler hunden?


MariaN

Recommended Posts

Zarten smilte så alle tenna syns.. Folk syns stort sett ikke det var så morsomt, skjønner ikke det? *flir*

aIMG_0064.jpg

Som å se Molly,hun synes og så det er viktig å vise alle de fiiiine tannebissene :)

Hun smiler når hun er veldig glad og når hun er gira.

Før jeg fikk Molly hadde jeg aldri sett den typen smil, venninna mi har en dalmis som smiler, men det er såvidt løfting på leppene....

Merete fortalte meg at hun smiler mye da jeg fikk henne så jeg burde jo vært forberedt, men da regnet jeg med at det var noe sånt som den dalmisen til venninna mi. Første dagen jeg hadde henne hjemme så la jeg meg ned på stuegulvet for en liten kosestund med den nye hunden min og jeg må ærlig innrømme at hjertet mitt truet med å hoppe ut da dyret stod rett over ansiktet mitt og blottet alle tennene sine og brettet leppene opp omtrent over neseryggen. :lol:

Supra smiler også veldig og viser alle tennene sine. Hun har en tendens til å gå med alle tennene blottet når vi går fri v/fot og ser faktisk ikke riktig klok ut. Det må jeg nesten prøve å få tatt ett bilde av *fnis*.

Lurer på om vi får trekk i konkurranse for at hunden går hele fri v/fot og "flekker tenner"..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Chili smiler når hun skal dempe(for eksempel hvis hun har gjort noe galt) og når hun er veldig glad/vil kose/er oppgira. Jeg har opplevd at mange som ikke kjenner henne så godt skvetter litt unna når hun skal hilse fordi hun har en tendens til å smile (blotte de fremste tennene)når hun skal susse på folk(og man må selvsagt susse på alle man hilser på).

Vesla smiler derimot aldri, stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isis smiler! Jeg blir møtt av et kjempesmil hver morgen. Har forsøkt å få tatt bilde av det, men et er ikke så lett... Spike poffer opp kjaken så han ser ut som et hamster når han ramper, men det blir jo ikke et smil da...

DSC02307.jpg

DSC02160.jpg

DSC02252.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første belgern i tråden som gliser,fikk jeg fakta lyst på .Herlige glis.

Jeg tror ikke du har råd til han :lol:

Men du skal gjerne få se et bilde :)

Her fikk jeg beskjed m å stå opp!

n750515373_586667_1229.jpg

Tannlek er favoritten!

n750515373_2399082_3672.jpg

i297922645_80347_5.jpg

ToneC:

Hihi, de søte valpetennene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av hundene deres som bruker dette smilet mot andre hunder og mener det samme som når de smiler mot mennesker? Ut fra det som er skrevet her høres det jo ut som om de fleste smiler for å dempe, så gjøres det ifht andre hunder.

Som Jeanette skriver, så er det en aktiv underkastelsesgreie, gjerne når de blir litt gira og ikke helt veit hvordan de skal uttrykke det.

Pointeren jeg hadde smilte for å smile han. Jeg tror det var en sånn etterapinggreie, for plutselig begynte han å smile når han kom løpende mot oss når vi kom hjem fra jobb. Søteste i verden.. *savne på*

Cane smiler mye, men han gjør det mer når han er liten drittunge og skikkelig Emil. :lol:

Her er forøvrig babyKnott og babyCane i skjønn harmoni:

gliiis.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dalmiser smiler også,og hun smiler mer jo eldre hun blir.. Skikkelig tanngård,og logrer med hele kroppen.. Jeg synes hun er råsøt, men har venner som er virkelig redd for henne.. Der hun står og smiler..

Min smiler til hunder også, men det er underkastelse, men tror ikke alle hunder tar den altså, noen av de ser ut som de står og måper når hun kommer..

Må innrømme jeg kvakk en gang, når jeg møtte en rottweiler som smilte, var ikke høy i hatten da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

King smiler når han møter på noen han liker skikkelig godt, når f.eks meg, fattern eller muttern kommer hjem, men det største smilet kommer når han møter oppdretteren sin, han bare eeeeelsker henne, og gliser fra øre til øre nesten mens han danser og åler seg rundt henne..

Koda tror jeg ikke jeg har sett smile, kan ikke huske det hvertfall, men nå er han spinnvill da, det er umulig å legge merke til slike småting når han er overglad, da er alt man ser en liten sort dott som fyker rundt oppunder taket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Engelsk Setter som jeg hadde før smilte som bare det når hun ble ekstra glad :D som når det kom folk hun ikke hadde sett på lenge eller om jeg hadde vært borte en stund.Skikkelig sjarmerende men,folk tenkte jo hun flekket tenner!hehe!

Hun jeg har nå smiler ikke men,kanskje starter med alderen?Får håpe på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min setter smiler også! Når jeg kommer hjem, kommer hun med hode på skakke, øynene igjen og løfter bare venstre side av leppa smiler skikkelig.

Utrolig søtt, må prøve å få tatt bilde av det en gang =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg nesten få lov til å fortelle om første gang jeg så ett slikt glis... Jeg gikk ofte tur med en Belgerhanne og han hadde tydligvis blitt glad i meg. En dag jeg gikk i parken uten å ane fred og ingen fare, så har denne belgeren luktet meg og skulle finne meg, han finner meg og kommer løpende i full fart mot meg med det største gliset i hele verden! Jeg har aldri sett en hund smile før så jeg trodde faenskapet skulle ta meg jeg... Så jeg løp mot og skremte mannskjiten ut av han. Arme lille vennen, han smilte ikke så ofte til meg den første tiden etter, men det tok seg opp når jeg belønnet og smilte tilbake de få gangene han gjorde det. Stakkars liten, har vondt av han ennå jeg.

Ellers så har ingen av mine smilt med tenner, men jeg "ser" at de er fornøyde. Trekker munnvikene litt bakover, og jeg er overbevist om at Z'n ler eller fniser, han fnyser noe voldsomt når er her fornøyd med livet han.

*ler* Det holder jeg med deg i, altså- å komme seg bort for som bare fy når de ser sånn ut. Jeg har enda ikke blitt vant til denne "smilingen". Kvapp skikkelig første gang jeg møtte en dalmis som gjorde det.. når hun attpå til kom smygende lavt og iflg mitt hode, dempende så var de tennene på tørk skikkelig skumle.

Her er forøvrig babyKnott og babyCane i skjønn harmoni:

gliiis.jpg

Men det er dette jeg ikke skjønner, er det smiling når de viser tennene under lek? Smiling forbinder jeg med noe helt annet liksom. Under lek er det "min tanngarde er større enn din" eller noe svada i den duren :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er dette jeg ikke skjønner, er det smiling når de viser tennene under lek? Smiling forbinder jeg med noe helt annet liksom. Under lek er det "min tanngarde er større enn din" eller noe svada i den duren :lol:

Nope, jeg ser ikke på det som smiling. Men synes de var så søte at jeg måtte legge ut bildet likevel. Cane viser tenner når han er uskikkelig liten Emil og jeg mener at han er teit. Mens som jeg skrev tidligere, pointeren jeg hadde han SMILTE. Han ble kjempeglad når vi kom hjem fra jobb og da smilte han så bredt han bare kunne mens han kom logrende mot oss. Så helt corny ut, men går ut i fra det er noe adopsjon av språket vårt - vi smiler jo når vi er glade. Synd jeg aldri fikk tatt bilde av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, jeg ser ikke på det som smiling. Men synes de var så søte at jeg måtte legge ut bildet likevel. Cane viser tenner når han er uskikkelig liten Emil og jeg mener at han er teit. Mens som jeg skrev tidligere, pointeren jeg hadde han SMILTE. Han ble kjempeglad når vi kom hjem fra jobb og da smilte han så bredt han bare kunne mens han kom logrende mot oss. Så helt corny ut, men går ut i fra det er noe adopsjon av språket vårt - vi smiler jo når vi er glade. Synd jeg aldri fikk tatt bilde av det.

Ah*ler* Da er jeg mer med igjen ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste belgeren jeg har kjent som ikke smiler er faktisk lyra. Mulig det er fordi laekenois har mange andre raser i seg. Loke smile mye. Og voldsomt. Det er ingen problem å bruke loke som vakthund, ingen kødder med en stor svart hund som legger ørene bakover og flekker tenner liksom. Loke kan jeg ofte få til å smile på 'komando', jeg bare sier han skal smile med tullestemme og så kommer gliset. Svogeren min blir fortsatt redd*flir* Et fenomen jeg har lagt merke til er at mine belgere gliser bredt fra første stund til andre belgere, men venter til leken er i gang før de smiler til andre raser. Dette inntrykket ble forsterket da jeg møtte på en førstegangs belgereier som aldri hadde sett unghunden sin smile slik til andre hunder. Rare greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ekko smiler til alle han er glad i og alle andre mennesker som ser ut som de er noen man kan bli glad i :lol: . Jeg syns det er superkoslig å få et smil, men jeg skjønner jo at folk blir litt skeptiske når han bretter frem tenna og legger ørene flatt inntil hode :lol: men han er jo bare en snill og glad belgergutt som gjerne vil hilse. Men noe bilde har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
×
×
  • Opprett ny...