Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpis- Lion Dream Dahlia

tulip

Recommended Posts

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Så stooor hun har blitt! Vakker!

Joda, pia har blitt stor, men jeg henger sånn etter med å oppdatere med bilder. PC er syk, og vil helst ikke jobbe med bilder.. <_<

Og hun er selvsagt vakreste :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er flott! Grander er så majestetiske! :icon_redface::icon_confused:

Leste i en tråd at hun har feil farge, er det fordi de egentlig skal være hvite med sorte tegninger, og ikke grå?

Stemmer, bunnfargen skal være hvit for å være godkjent, såkalt harlekinfarget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å være ute i vintersol, selv om det er kaldt i bartene noen ganger..

3f1b1539a5e36e7babb2431f472105d2.JPG

Da er nysnø og mildvær myyye bedre, hilsen Dronninga på haugen.

5cd9f666f2abe5d732e3f6b27f3173f5.JPG

34da92bab42002a8b2e08840c5d54542.JPG

Jeg vil ha dette juletreet med hjem!

c71d55e1da151055c9f0ed0c21d97f52.JPG

Kennelbror Balder er morsom å løpe sammen med.

e1babbcd92d5ac404d9b4878a211f66f.JPG

Dessuten kan han fine triks.

898e2acbb04ecc3723da0e918a783e57.JPG

Se, jeg kan også!

98ef0a74382fe627a14eb2a8c256ab53.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Valpis er nå straks 16 mndr, er 82 cm høy og veier rundt 60 kg. Hun er snill og glad hver dag, og definitivt den enkleste hunden jeg har hatt i hus. Vi har trent litt til bronsemerket, men det er lagt på hylla inntil videre, jeg har ikke tålmodigheten til hennes "trege hjerne" , så vi sporer i stedet, det er kjempegøy synes vi begge! Håper på å få tid til et blodsporkurs i høst, selv om det nesten begynner å bli for sent for denne sesongen...

Her prøver hun seg på litt hjernetrim.. Hun markerer fint på godbitene, men så var det det med å få de fram.. Stakkarn sleit lenge og vel, og kollapset omtrent etterpå. :lol: Gubben sto ute på verandaen og observerte gjennom glassdøra og dirret etter å ta over, dette er noe han kan!

89e425bc4ea243ec2b117aeff0aeb783.jpg

7b160886cb935ece4a1b0b99e20f64a9.jpg

831e56bea5ed23390b90fbe97441bf11.jpg

d60bdb8adba0500729f01dcc1b214494.jpg

598ae50fb5debc03cece8fcce319bcda.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, svære ører! :)

Søøøte hundene :rolleyes2:

Eh, ja, de er litt store får en si.. :rolleyes2: Trudde ho skulle vokse inni dem, men det ser ikke sånn ut.

kjempesøt:) skal du stille på nesodden i den klassen for hunder med utstillingsfeil??

ser ut som ho jobba skikkelig for å finne de godbitene :rolleyes2:

Nesj, gidder ikke reise land og strand rundt for å stille. Stilte på spesialen her i juni, og det var greitt nok siden jeg alikavel var der for å se på de "ortlie" hundene, og var med å arrangere spesialen. Om det blir utstillingsvariant på meg neste gang, får nok Valpis være med på spesialene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Er det hun som er lille valpis ja :P

Gøy å fjåse i snøen!

Navnet skjemmer ingen, det :)

Ho er ei stor fjåse hele hunden, aldri opplevd henne sur eller negativ. Redd eller skremt, ja, men hun avreagerer fantastisk godt, og er like fort blid og fjåsete igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen flotte hunder du har! Den grand danoisen var skikkelig lekker da! Har ikke sett den fargen før :innocent:

Rottweilerfrøkna vår hadde en grand danois som bestevenn da vi bodde på landet i noen år. Er veldig fasinert av slike store hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Det var noen flotte hunder du har! Den grand danoisen var skikkelig lekker da! Har ikke sett den fargen før :D

Rottweilerfrøkna vår hadde en grand danois som bestevenn da vi bodde på landet i noen år. Er veldig fasinert av slike store hunder!

Merle har jo vært uhyre sjelden tidligere, men nå er det vel en 20-30 i Norge.

Så fin valpis er... :) Hun vet virkelig å sjarmere ser det ut til... :D

Staffen var nydelig han og!

Hun er en stor fjåse, valpisen min! Eneste gangen hun ser ut som den elegante GD hun liksom er, er når hun står på trappa og speider etter hunder og når valper slikker henne på haka :ahappy: Hun sjarmerer alle som tør/vil hilse på henne, logrer med hele seg og leeeener seg inntil.

Balder er en fin gutt han, kommer fra Aalbull, og flere hunder derfra har gjort det veldig bra i ringen i 09. De hadde bla Rottweiler og Amstaff før, så de har lang erfaring med bulle/staffehunder.

Så vakker :)

Ja.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...