Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke raser er helt uinteressante?


Klementin

Recommended Posts

Nå har det vært masse favoritt rase-tråder i det siste :yes: Jeg lurer på om det er noen raser som bare er helt uinteressante for deg. Nå er det ofte sånn, at det er hunder man synes er flotte, men ikke ville hatt for det. Men nå tenker jeg på raser som du ikke interesserer deg for overhodet. Selv har jeg et par sånne, og de er:

cavalier king charles spaniel

cocker spaniel. Egentlig de fleste spanielene bortsett fra springer og welsh...

yorkshire terrier

bichon frisé

tibetansk spaniel

Ellers synes jeg de fleste raser er fascinerende og flotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Synes sånne tråder er så unødvendige jeg... Ser mange svarer feks bichon frise'. Om det sitter noen her inne med bichon frise', så føler sikkert ikke vedkommende seg så fryktelig velkommen når mange skriver inn at en slik rase vil de OVERHODE ikke ha :yes: Mulig jeg er litt "blaut" men......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånne tråder er så unødvendige jeg... Ser mange svarer feks bichon frise'. Om det sitter noen her inne med bichon frise', så føler sikkert ikke vedkommende seg så fryktelig velkommen når mange skriver inn at en slik rase vil de OVERHODE ikke ha :) Mulig jeg er litt "blaut" men......

Fnis :yes: Jeg tenkte ikke på det. Men faktisk så skjønner jeg ikke at det er så ille heller? Jeg vet om flere som har en tendens til å bli furt dersom noen sier at de ikke kunne tenke seg rasen de har, men har ikke helt forståelse for det. Jeg har hørt av MANGE at de aldri ville hatt portis om de så fikk den kasta etter seg, og det går helt fint for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånne tråder er så unødvendige jeg... Ser mange svarer feks bichon frise'. Om det sitter noen her inne med bichon frise', så føler sikkert ikke vedkommende seg så fryktelig velkommen når mange skriver inn at en slik rase vil de OVERHODE ikke ha :yes: Mulig jeg er litt "blaut" men......

Synes også de er unødvendige. Men hadde vi ikke ne slik tråd nå nettopp? Det er bedre med tråder om hvilken raser man VIL ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis :yes: Jeg tenkte ikke på det. Men faktisk så skjønner jeg ikke at det er så ille heller? Jeg vet om flere som har en tendens til å bli furt dersom noen sier at de ikke kunne tenke seg rasen de har, men har ikke helt forståelse for det. Jeg har hørt av MANGE at de aldri ville hatt portis om de så fikk den kasta etter seg, og det går helt fint for meg ;)

Og jeg hører også at det er mange som ikke vil ha bartedyr som JEG har uten at jeg tar meg så nær av det. MEN hadde jeg vært helt ny her. Kanskje en god del yngre en det jeg er, kjempeglad og kjempestolt av hunden min og hadde kjempelyst til å lage en egen bildetråd av hunden min, for så å finne en tråd hvor mange skrev at de overhode ikke likte min rase, så kunne det jo være at jeg ble litt såra og ikke hadde så fryktelig lyst til å være på dette forumet alikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånne tråder er så unødvendige jeg... Ser mange svarer feks bichon frise'. Om det sitter noen her inne med bichon frise', så føler sikkert ikke vedkommende seg så fryktelig velkommen når mange skriver inn at en slik rase vil de OVERHODE ikke ha :yes: Mulig jeg er litt "blaut" men......

Og jeg hører også at det er mange som ikke vil ha bartedyr som JEG har uten at jeg tar meg så nær av det. MEN hadde jeg vært helt ny her. Kanskje en god del yngre en det jeg er, kjempeglad og kjempestolt av hunden min og hadde kjempelyst til å lage en egen bildetråd av hunden min, for så å finne en tråd hvor mange skrev at de overhode ikke likte min rase, så kunne det jo være at jeg ble litt såra og ikke hadde så fryktelig lyst til å være på dette forumet alikevel :)

Jeg må si meg enig med deg her..

Kanskje jeg er barnslig.. men kjenner jeg blir litt små irri å tenker hvorfor har de bestemt seg for å ikke like min rase?.. osv.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med deg her..

Kanskje jeg er barnslig.. men kjenner jeg blir litt små irri å tenker hvorfor har de bestemt seg for å ikke like min rase?.. osv.. :)

Det kan jo være så mangt. Smakssak, uvitenhet, dårlig erfaring med en hund av den rasen, helt feil type hund i forhold til det man skal bruke den til osv osv. Jeg anbefaler cavalier til mange jeg! Spesielt førstegangs hundeeiere som har visse kriterier. Tror virkelig det er en super hund for mange. Men for meg er den allikevel ikke interessant :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånne tråder er så unødvendige jeg... Ser mange svarer feks bichon frise'. Om det sitter noen her inne med bichon frise', så føler sikkert ikke vedkommende seg så fryktelig velkommen når mange skriver inn at en slik rase vil de OVERHODE ikke ha :yes: Mulig jeg er litt "blaut" men......

Hva er så farlig at folk sier at de ikke vil ha din rase? Jeg har valgt mine raser fordi JEG har lyst på de, ikke for at alle andre skal like de. Og liker de ikke hundene mine eller rasene, så dem om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uinterresante raser for meg er:

Border collie

Golden retriever

Labrador

Labrador retriever

Cavalier king charles spaniel

Schæfer

Shetland sheepdog

Berner sennenhund

Beagle (og lignende hunder)

Dvergschnauser

(No affence til de som eier disse hundene)

Begrunnelsen min er rett og slett fordi dette er hunder man ser over alt og er liksom ikke noe "nytt" om man ser en.

Jeg blir imponert dersom jeg ser en hund som ikke er så "vanlig" at man ser. Her om dagen så jeg en Australsk kelpie. Den var jeg villig til å klappe på og hilse på, siden det er den første kelpien jeg har sett i virkeligheten. Dèt er interresant for meg :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er allerede laget en sånn tråd men.

- Cocker Spaniel

- Pekingneser

- Bichon Frisè

- Shar pei

- Chow Chow

- Berner sennen

- Engelsk Bulldog

- Old english sheepdog

IKKE noe i veien med disse hundene, men jeg kunne bare ikke tenke meg og ha dem :)

Jeg er sikker på at det er mange fler, men orker ikke tenke så nøye gjenom det :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Dette er litt sært, kanskje. Men altså. JEG kan kalle hundene mine både det ene og det andre og ønske dem dit peppern gror. Om noen andre har noe å si på mine hunder, eller mitt hundehold, er det slett ikke sikkert at jeg syns det er noe hyggelig i det hele tatt. Da vi hadde bedlingtonterrrier, møtte vi utrolig mange mennesker med hodet under armen og armen i bind. Det var slett ikke bare småunger som kom med slengbemerkninger og breking. For oss var han jo verdens vakreste hund og ikke minst morsomste og snilleste. Da er det ikke morsomt å stå med en gråtende fireåring ved hånden, fordi noen toper vrengt polvott eller sau etter ham. De hundene jeg har nå har et utseende som av en eller annen grunn er svært tiltalende for de fleste. Nå sliter jeg mer med å holde klåfingra "hundeelskere" på armelengdes avstand. Det ender gjerne med at jeg sender fram han som liker å bli klådd på av hvem som helst, bare for å ikke virke helt sær, selvom det ikke er særlig lurt når man egentlig driver med passeringstrening.

Det er forresten ikke så veldig lenge siden at jeg svarte i en liknende tråd. Tror jeg sa noe sånt som at jeg tar den bikkja som kommer rekanes på ei fjøl, uansett hva jeg kunne tenke meg eller ikke. Sånn er det nå bare blitt. Så trener vi på det som trengs for å fikse dagliglivet og litt annet fordi det er så morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedlington terrier er herlig da <3 så snille!

Sorry, har ikke sett at det allerede var en sånn tråd *skammer seg*

Ja, ikke sant. Tror de er programmert mennskekjære. Men du, det er ikke slik at man forventes å ha oversikt over alle tråder som har vært. Dessuten kan dere skrive hva dere vil, man kan bare la være å lese det. JEG blir lett såret på egne hunders vegne. Det er ikke sikkert andre blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så farlig at folk sier at de ikke vil ha din rase? Jeg har valgt mine raser fordi JEG har lyst på de, ikke for at alle andre skal like de. Og liker de ikke hundene mine eller rasene, så dem om det. :yes:

Nå har vel ikke jeg skrevet noen som helst sted at jeg vil at folk skal like MIN rase har jeg vel? :rolleyes: Men jeg klarer fakisk å se lenger en det nesa mi rekker og forestille meg hvordan det føles for en nybakt, ung hundeeier som kanskje også er helt ny her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke så mye på RASE, men type hund.

Jeg ville ikke hatt en hund med:

Mye jaktinnstinkt

Mye pels

For høy arbeidskapasitet for meg

Hunder som sikler

Hunder som snorker

Hunder som er belastet med mye sykdommer ( som dessverre enkelte raser er mer disponert for enn andre )

Sofaputer ( mitt ord, hva jeg legger i det holder jeg for meg selv )

Så, da står jeg igjen med en haug raser å velge mellom, og jeg kommer nok aldri dit hen at jeg ikke klarer å finne en hund som passer til meg med det store og herlige utvalget av hunderaser vi har å velge mellom :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske rart at folk kan si at "den og den rasen ville ikke jeg har fordi det og det"... Det finnes jo ulike individer innen alle raser, noen er sånn, andre er sånn....

Jeg vil ikke dømme raser ut fra enkelt individer, men jeg kan godt si at "den rasen hadde ikke passet meg, fordi.... "

Jeg kunne feks aldri hatt noen typer jakt hunder.. fordi jeg ikke er intresert i jakt, og kunne ikke tilfredsstillt en slik hund når det kommer til trening og tur.

For et år siden satt jeg hjemme og sa "åh, jeg kunne aldri hatt liten hund, gårdshund er ikke min type hund, blabla" Vel, det viser seg at jeg hadde ganske så feil ang. det. Her sitter jeg med verdens kjekkeste rase (i mine øyner) og kunne ikke tenkt meg noen annen for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske rart at folk kan si at "den og den rasen ville ikke jeg har fordi det og det"... Det finnes jo ulike individer innen alle raser, noen er sånn, andre er sånn...

Nettopp! :yes: Og hundene blir jo ofte som man gjør dem :) Da jeg fikk min første hund som var en bichon, møtte jeg MASSE fordommer. men jaggu fikk venner og bekjente bite i seg dem, for KULERE hund en Poseidon er skjeldent.. Var ikke mye sofapute over han. Han var med på rideturer, løp ved siden av hestene, var med på sykkelturer (la han i kurven på sykkelen når han var sliten) Han gikk løs overalt, og trente lydighet og agility. Han var rett og slett som en hvilken som helst "stor" hund. Bjeffe eller markere rundt gjorde han heller ikke. Det kommer ofte an på hva du TILLATER hunden din tror jeg da men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle settertypene er ganske uniteressante for meg,

det samme er papillon, pomeranian, chihuahua og de fleste av de små selskapshundene (minus bartedyr, jeg er supersjarmert av bartehunder uansett størrese)

border collie,

elghund,

flat coated retriver

collie

schæfer (hvordan skrives det egentlig?)

sikkert flere, men de er så uniteressante for meg at jeg ikke husker dem :rolleyes:

Ellers må jeg si at jeg egentlig er blitt mer åpen med åra, denne lista ville vært betraktelig lengre før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! :yes: Og hundene blir jo ofte som man gjør dem :) Da jeg fikk min første hund som var en bichon, møtte jeg MASSE fordommer. men jaggu fikk venner og bekjente bite i seg dem, for KULERE hund en Poseidon er skjeldent.. Var ikke mye sofapute over han. Han var med på rideturer, løp ved siden av hestene, var med på sykkelturer (la han i kurven på sykkelen når han var sliten) Han gikk løs overalt, og trente lydighet og agility. Han var rett og slett som en hvilken som helst "stor" hund. Bjeffe eller markere rundt gjorde han heller ikke. Det kommer ofte an på hva du TILLATER hunden din tror jeg da men ;)

Akkurat. Jeg har hatt Tibbe jeg... Og sitter igjen med veldig dårlig erfaringer fra det. Men jeg velger å ikke dømme rasen for det om MIN hund var sånn......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...