Gå til innhold
Hundesonen.no

Pro Plan


BDD Girl

Recommended Posts

Noen med erfaring?

Brukte det selv på en hund for ca. 7 år siden, men for alt jeg vet kan de ha virdereutviklet eller forandret ingredienser på det.

Har funnet et for som jeg er kjempe fornøyd med, holder hundene i jevn vekt, lite avføring og pelsen er bra. Men foret er dyrt: 600 kr for 15 kg, og i dag fikk jeg prisliste over PP sine oppdretteravtalepriser, og det er klart det er mer fristende med å betale 520 kr for 20 kg enn 600 for 15 kg, men ser ingen grunn til å gjøre dette med mindre maten holoder god kvalitet og hundene fungerer på det. Selvsagt vet jeg at dette må testes ut, men ønsker å høre litt erfaringer fra dere som har brukt det eller bruker det fortsatt på din/deres hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det på tre hunder, en vorsteher, en pointer og nå groenendaelen. Det har fungert veldig bra på vorsteheren og gronnisen, vi har brukt både den vanlige med kylling og ris, den med laks men for det meste Performance. Det er også performance gronnisen går på nå. På pointeren fungerte det forsåvidt også greit, men synes nok avføringen var hakket bedre på RC, så han gikk på det.

Alle fuglisene i nabolaget, 3 settere og 4 pointere gikk også på det foret og det fungerte bra på alle de så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med erfaring?

Brukte det selv på en hund for ca. 7 år siden, men for alt jeg vet kan de ha virdereutviklet eller forandret ingredienser på det.

Har funnet et for som jeg er kjempe fornøyd med, holder hundene i jevn vekt, lite avføring og pelsen er bra. Men foret er dyrt: 600 kr for 15 kg, og i dag fikk jeg prisliste over PP sine oppdretteravtalepriser, og det er klart det er mer fristende med å betale 520 kr for 20 kg enn 600 for 15 kg, men ser ingen grunn til å gjøre dette med mindre maten holoder god kvalitet og hundene fungerer på det. Selvsagt vet jeg at dette må testes ut, men ønsker å høre litt erfaringer fra dere som har brukt det eller bruker det fortsatt på din/deres hunder.

har veldig dårlig erfaring med det ...... myyyye møkk, dårlig poter og pels. min gamle hund ble faktisk syk av det.... vet ikke hva det var, men ble brått fin igjen da vi sluttet <_< bruker v&h på alle mine, og det kommer aldri på tale med proplan eller tørrfor i det heletatt igjen her i heimen :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en 20kg sekk med proplan på min gordon setter. Det var vanlig for i rød sekk, husker ikke hva det var jeg. Men vanlig adult tror jeg. Han fungerte ikke så bra på det. Fikk tørr pels og ble raskt tynn, men skal ikke bare skylde på fôret da han på alle andre fôr har gått på performance. Kjenner mange som fungerer utmerket på pro plan der hundene har gått på det i flere år, men kommer nok ikke til å prøve pro plan igjen selv med det første. Finnes jo så mye annet der ute, så da prøver jeg heller det på søken etter det "perfekte" fôret:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Pro Plan i snart 4 år og er veldig fornøyd. Er det foret som har fungert best for min hund.

Pro Plan har beholdt risen mens de fleste andre har byttet til hvete

Noe som er veldig bra for min hund, som kan reagere på mye hvete i foret.

Så jeg har bare positive ting å si om foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schæfer'n vår gikk på det og jeg har tenkt å bytte til det foret når bikkjedyret blir eldre siden vi var så fornøyde. Men det er jo som bare svarten at det er det DYRESTE foret tilgjengelig nå... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker kun det og div. godbiter på våre hunder, og er kjempefornøyde! Vi bruker Laks og ris valpefor eller Performance, akkurat like fin pels på begge. Mamma selger det foret også, veldig mange i Vadsø bruker det siden mamma er den eneste dyrlegen. Tror de aller fleste er fornøyde. Vi anbefaler Laks og ris, det er mye omega 3 i det.

*PrøvPrøvPrøvPrøvPrøv* :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ProPlan på Orry for noen år siden, og for vår del er det uaktuelt å prøve det igjen. For det første likte han ikke smaken, for det andre fikk han dårligere pels og mye (og ekkel) avføring. Men hunder er jo forskjellige, jeg vet om andre hunder som fungerer utmerket på ProPlan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ProPlan Laks, på Roya, og det fungerer veldig fint, lite avføring, fin og fast i møkka, og blank og fin i pelsen. Vi bruker også ProPlan Laks/Kylling/Senior i pensjonatet, unntatt de som har med eget fôr av en eller annen grunn, eller som vi vet er sensitive i magen, da bruker vi Josera SensiPlus(evt ProPlan Laks, da det også er bra for sensitive mager).

Stort sett alle hundene vi har her, fungerer kjempeflott på det, det er vel 2-3 jeg vet om som pleier å bruke oss 'fast', som går på Joserafôret.

Vi har en 11 år gammel Nuffe her ganske mye, som har gått på ProPlanLaks all sin tid(siden han var her første gang 6 mnd gammel), han blir fryktelig fort dårlig i magen, om han får for mye fôr, for lite fôr, eller annet fôr, godbiter, whatever. Men på Laksen fungerer han bra, og holder vekten, på 1,5 liter fordelt på 3 måltider om dagen. :icon_confused:

Med Roya, så fikk jeg med annet fôr fra oppdretteren(Lonestar, tror jeg det het), og det feis hun mye av, og hadde mye(og løs) avføring. Fiser så og si aldri på ProPlanen, så jeg må si at jeg har bare gode erfaringer. Kattene liker også fôret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ProPlan Laks, på Roya, og det fungerer veldig fint, lite avføring, fin og fast i møkka, og blank og fin i pelsen. Vi bruker også ProPlan Laks/Kylling/Senior i pensjonatet, unntatt de som har med eget fôr av en eller annen grunn, eller som vi vet er sensitive i magen, da bruker vi Josera SensiPlus(evt ProPlan Laks, da det også er bra for sensitive mager).

Stort sett alle hundene vi har her, fungerer kjempeflott på det, det er vel 2-3 jeg vet om som pleier å bruke oss 'fast', som går på Joserafôret.

Vi har en 11 år gammel Nuffe her ganske mye, som har gått på ProPlanLaks all sin tid(siden han var her første gang 6 mnd gammel), han blir fryktelig fort dårlig i magen, om han får for mye fôr, for lite fôr, eller annet fôr, godbiter, whatever. Men på Laksen fungerer han bra, og holder vekten, på 1,5 liter fordelt på 3 måltider om dagen. :icon_confused:

Med Roya, så fikk jeg med annet fôr fra oppdretteren(Lonestar, tror jeg det het), og det feis hun mye av, og hadde mye(og løs) avføring. Fiser så og si aldri på ProPlanen, så jeg må si at jeg har bare gode erfaringer. Kattene liker også fôret. :)

Jepp, kattene mine liker også foret. De bytter mellom After Care (kastrerte og stereliserte) og Delicate (sensitiv og kresen) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå gått over til Pro Plan igjen etter å ha brukt litt forskjellig i hele høst, vi har vunnet fôr på utstillinger.

Når ho får Pro Plan så bæsjer ho stort sett en gang om dagen og veldig lite. Senest i dag fikk vi kommentar på hvor myk og god pelsen hennes var.

Jeg har kommet i kontakt med noen som kjøper inn stort og er med på avtalen deres, så jeg syns ikke det blir så dyrt fôr sammenlignet med mange andre typer, det kommer i 20 kg sekker.

Ingen hunder er like når det kommer til fôr, så du må nok bare prøve ut hva som fungerer best på akkurat din hund, jeg har prøvd mye forskjellig her i huset og Pro Plan har nok kommet aller best ut så langt.

Var slett ikke misfornøyd med Labb, men Pro Plan går av med seieren :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marko (schäfer) og Yippie (aussie) har gått på Pro Plan i noen mnd nå. Før dette har aussien spist Royal Canin, mens schäferen har fått Pro Pac. Felles er at begge har fått MYE rødere pels (i det brune altså), mens den sorte pelsen nesten skinner blålig! Avføring og matlyst er det ingen ting å utsette på, så for disse hundene var dette fôret veldig bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...