Gå til innhold
Hundesonen.no

Lille Pax :)


Ine&Pax

Recommended Posts

Siden så mange andre har gjort det, kan vel jeg også gjøre det - lage et topic om valpen min!

Han heter Pax og er snart 8 uker gammel. Vi får hente han første nyttårsdag! Jeg gleder meg og teller dager.

Mor: Reitane's Amanda Lille blå

Far : Labråten's Fred

Noen bilder fra da vi var og besøkte og plukket ut Pax hos oppdretter (Kennel Reitane):

IMG_0642.jpg

IMG_0640.jpg

IMG_0634.jpg

Lille sjarmtroll. :icon_confused:

Kommer vel mer her etterhvert! :)

(PS, Modder - si fra hvis bildene blir for store!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Luckystaff

Kjempe nydelig liten tass! :icon_confused: går fort til du kan hente han hjem da! lykke til med den lille...du får holde oss oppdatert med bilder og historier fra den berømte valpetiden! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, daaa var det vel på tide med noen bilder og litt oppdatering her ja :angry:

Har hatt hendene fulle siden han kom, så derfor jeg ikke har vært så aktiv her. Pax var den største i sitt kull og er en skikkelig hannhund! Oppdretter sa det og, "dette kommer til å bli en sværing!" :ahappy: Han kunne "sitt" den tredje dagen, så han er veldig lærevillig. Prøvd meg litt på ligg også, men viser seg at det er veldig mye vanskeligere! Men gir selvfølgelig ikke opp!

Selv om det er mye styr med valp i hus så er det jo også veldig koslig! Nå ligger jeg i senga mi og håper på å få sove litt i natt, mens Pax ligger på et teppe vedsiden av senga. Han har til nå vært veldig flink om nettene, og faktisk ingen tissing eller bæsjing inne enda! Men på dagtid er det litt verre. Tror han prøver å si fra av og til, men når han må så må han, og da blir det gjerne på gulvet. Ikke lett!

n646060638_2344594_6279.jpg

Paxen min. Lille rampetrollet.

Blir også en del biting og bjeffing, noe vi prøver å venne han av med. Noen som har tips? Vi prøver å si "NEI/FY" også bare gå fra ham, men så langt har det ikke vært noen stor suksess. Han er også litt skeptisk til å gå ut, spesielt med bånd. Dette er selvfølgelig noe som kommer til å gå seg til etterhvert, men syns det er litt rart at han ikke er så glad i å være ute her, for oppdretter fortalte at valpene pleide å være mye ute og leke og herje. Men Pax setter seg ned på baken og nekter å gå! Har han muligheten løper han også tilbake til inngangsdøra. Noen som har tips her da?? Prøver å lokke og rose masse og gi litt godbiter, men han er fortsatt litt skeptisk. Ikke det at jeg skal klage, det er bare fjerde natta hans her nå :cheer:

n646060638_2344592_5103.jpg

n646060638_2344610_6689.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så søt han er! :)

Min golden var også veldig skeptisk for å traske ute med bånd. Da var det heller mye bedre å gå løs mente hun. Det jeg gjorde var at jeg prøvde å få det gøy å gå på tur med bånd. Godbiter og mye lek og ros. Tok noen uker før det ga noe resultat her, men det fungerte.

Nå skal det sies at min tispe er blitt utrolig sta, så det hender fremdeles at hun setter seg på bakbeina og ikke vil gå. Skikkelig rebell :) hehe

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk! Liten søting ja :)

Ja, så vi er på rett vei altså! Prøver å gjøre det så positivt som mulig, men han er fortsatt sta. Hvis vi har han uten bånd går det litt bedre, men han løper ofte tilbake til inngangsdøra, som sagt. Men det er vel bare å ikke gi opp, så får vi også håpe på noen resultater etterhvert!

Her er forresten en liten video av Pax som har lært "sitt", 8 uker gammel. :)

http://www.youtube.com/watch?v=dL2a7m0_Kac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nurket...Jeg har selv en liten Golden Valp på 3,5 mnd her hjemme.

Ting er skummelt enda men ser fremgang......Sliter enda med biting selv, nå har hun mistet sine to første tenner...

Bjeffing hadde jeg også, men jeg rett og slett overså det...Ikke se på han, ikke si noe, fryktelig irriterene å høre på men det hjelper etterhvert....( i hvertfall min opplevelse..)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt og flink han er.

Bare et par spørsmål: hvorfor roser du han ikke når han setter seg? Det ville jeg gjort med en så liten valp, ikke venta i flere sekunder.

Enda et spørsmål: hvorfor går du ikke ned på kne når du skal filme han?

Var jo det jeg gjorde i begynnelsen. Nå venter jeg litt for å se hvor lenge han klarer å konsentrere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Pax vokser og blir større for hver dag som går! Bena hans vokser litt fortere enn resten av kroppen, så det blir en del latter innimellom. Ser litt ut som Bambi på glattisen :icon_confused: Vi trener bittelitt, så han har lært seg 'sitt' og 'ligg'. Nå trener vi også en del på å gå tur i bånd. Noe som fortsatt er litt kjedelig, syns han.

DSC00484.jpg

DSC00499.jpg

DSC00530.jpg

DSC00540.jpg

Pinner er gøy :sleep:

DSC00543.jpg

Kos å ligge i armkroken og slappe av.

DSC00546.jpg

Zzzzzz...

DSC00549.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...