Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen min Ronja Røverdatter <3


Catrine&Ronja

Recommended Posts

Heihei.

Mandag 22. desember fikk jeg endelig, etter lang ventetid, valpen min Ronja.

Personelig synes jeg hun er verdens herligste valp, og jeg er bare helt forelsket i henne! :icon_confused:

Hun er en rød Chow Chow tispe født 13. oktober.

Hun er så og si stueren, men det har foretatt seg noen få uhell der hvor jeg tenkte hun skulle få la meg sove lenge :rolleyes:

Hun har bare bjeffet en gang, men lager sånne anntydninger til bjeffing, som høres ut som nyselyder som ikke kommer ut:P

Hun biter litt av og til men det er jo vanellig når man er valp og leken.

Tar gjerne imot tips om hvordan denne uvanen kan brytes.

Og jeg lengter etter tips til hvordan jeg lære henne å ikke bjeffe:)

Mvh Catrine

*Legger ved et bilde jeg:)*

post-4928-1230201256_thumb.jpgpost-4928-1230201370_thumb.jpg

post-4928-1230201183_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med søt valp..

Du bekymrer deg over bjeffing, skjønner jeg? Hehe..

Når jeg tenker grundig etter, har kjent ca 3 show`er, så har ingen av dem hatt noe utpreget lyst til å bjeffe, ei heller varslende. Men den "nyselyden" du nevner, kjenner jeg igjen, men den har vært mer for å få oppmerksomhet. Men ser du antydning til bjeffing, så få hunden til å rette oppmerksomheten mot noe annet - deg helst og gi godbit. Nå som hun er så liten er det smart å gi henne belønning for alt hun tar kontakt med deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnitaW:

Ikke sånn bjeffing egentlig men mest anntydning til det. Hun hadde noen saftige brøl idag tidlig når broren min var på do:P

Jeg skal prøve det med belønning, men det kan vel ikke bli tolket at jeg gir hun belønning for bjeffingen da?

Ine&Pax:

Ntaaw, hvilken rase skal du ha da?

Helt forferdelig med den ventetiden, jeg telte ned fra 30 dager, det var ille det :icon_confused:

armagnac:

Du venter på ungen din du og?:P

Er så deilig å endelig komme inn døra med valpen i armene og tenke, "endelig er du her for godt liksom" :yes:

Jeg hentet Ronja min i Trondheim med fly og vi hadde goood tid til å bli kjent når vi ventet på flyet hjem.

Vi ventet i 9 timer...:) Det var slitsomt men det var jo kos å sitte med en kjemperolig kosete valp da:)

Og ALLE skulle se og klappe :)

Legger ved flere bilder, jeg er så stolt av henne:)

post-4928-1230222471_thumb.jpg Mamma og Ronja:)

post-4928-1230222567_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ine&Pax:

Ntaaw, hvilken rase skal du ha da?

Helt forferdelig med den ventetiden, jeg telte ned fra 30 dager, det var ille det :)

Blir en liten Golden på meg. Vært forelsket i hunderasen så lenge jeg kan huske :P

Og ja, ventetiden er grusom! Ventet i over en måned nå!

Og har du flere bilder vil jeg gjerne se! Chow chower er herlige! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sånn bjeffing egentlig men mest anntydning til det. Hun hadde noen saftige brøl idag tidlig når broren min var på do:P

Jeg skal prøve det med belønning, men det kan vel ikke bli tolket at jeg gir hun belønning for bjeffingen da?

Når hunden har snudd oppmerksomheten fra det den vil bjeffe på og mot deg, så er det kontakten med deg den oppfatter at den får belønning for.. Ved å ikke gi den oppmerksomhet, annet enn å få snudd oppmerksomheten mot deg, når den bjeffer, så gjør du ikke noe stor sak av det. Men når du får oppmerksomheten mot deg, så skal det være stor stas, med godprat, godbit og lek. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

armagnac:

Ntaaaw, alltid like koselig:)

Det var meningen at jeg skulle ha henne med inn i kabinen på flyet men ble litt overrasket over at buret var for stort til å ha under setet så det ble en liten nedtur der. Oppdretter mente at det kunne blitt for kaldt å hatt valpen i lasterommet med baggasje, så jeg tok flyet opp og hentet uten at det var nødvendig alikevel :icon_confused:

Mens jeg ventet på flyet møtte jeg en kjempekoselig mann som, som alle andre ville hilse på dyret mitt:P

Han jobbet tilfeldigvis som flyvert og forklarte meg det at i lasterommet (fikk for meg at du vil motta valpen med fly istedenfor å reise selv) er det temperert, altså det er ikke så kaldt der inne som folk tror:)

En lettelse! Så det gikk bra, ingen uhell i reiseburet og valpen var jo glad for å komme seg ut av buret:)

Ine&Pax:

Å! Golden Retrivere er så fine!

Min tante hadde en sånn i familien i ca 15 år, døde nylig i høst:/

De er utrolig fin og trofast til de grader! Perfekte familiehunder:)

Ventetiden er forferdelig, føles ut som å vente i ni måneder gravid:P

Misunner deg! Flere bilder kommer:) Kan ikke motstå å legge ut bilder heller :)

AnitaW:

Metoden skal prøves, må vente til butikkene opner igjen så jeg får kjøpt noe skikkelig uimotståelig til henne:)

Blir spennende :P

Tusen takk for fine kommentarer:)

Hilsen stolt "mamma" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ine&Pax:

Å! Golden Retrivere er så fine!

Min tante hadde en sånn i familien i ca 15 år, døde nylig i høst:/

De er utrolig fin og trofast til de grader! Perfekte familiehunder:)

Ventetiden er forferdelig, føles ut som å vente i ni måneder gravid:P

Misunner deg! Flere bilder kommer:) Kan ikke motstå å legge ut bilder heller :icon_confused:

Ja, de er rett og slett nydelige :) Laget en tråd for min lille Pax nå, med noen bilder av han!

Og ja, haha, det er nesten som å være gravid (ikke det at jeg har vært det, men det føles ut som jeg skal bli mamma iallefall!) Og alle rundt meg er dritlei av å høre på meg og hundesnakket, for det er jo stort sett det eneste jeg prater om, haha! Så herlig å ha et hundeforum hvor man kan snakke med likesinnede! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...