Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
så herlig!! :P Endelig fikk Kita oppleve åssen det er å være liten! :P

gjett om ho prøvde å komme seg opp i høyden :P prvde liksom å henge over ryggen hans, som ho gjør med Marco ;)

komisk å se på :P

Nå, så søøøt! :P

takk takk :P det tror jeg ho synes selv også :P skikkelig primadonna valpis detta her :P i dag måtte jeg liksom dra ho fram fra under dyna når vi skulle på jobb :P:P skjønt at det går an å sove lenger enn til halv 6 nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg har fått meg en skikkelig rampehund ;) følte meg skikkelig smart i går, for da hadde jeg lage løpestreng til ho av laglina og et annet bånd, slik at ho kunne være ute i knallværet :)

sånn mens jeg var i stallen en liten tur :D la ut tepper og greier til ho, kunne jo ligge der å kose seg i sola.

etter en times tid kom jeg tilbake. i følge båndet så det ut som ho lå på teppe, og det gjorde ho, men rundt halsen var det bare en liten taustomp :D:D

lille rampen hadde gnagd over båndet, men lå like herlig på trappa oppå teppene sine :D så ho hadde skrapa på døra (mye gjørme der) men lille valpis var kjempeflink og holdt seg hjemme :D

gjett om ho var glad når jeg kom tilbake :)

så tror jeg får investere i en tynn kjettinglenke til ho jeg :D

så har jeg et bilde der ho brått var oppe på hagebordet og tok en titt :D liker seg nok der, med god oversikk, for ho var oppå der i dagtidlig også :D

Yakita_14_uker_var_br_tt_p__bordet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre, har du festa bandet sånn at det henger i lufta liksom?

Fordi det er litt skummelt med grander og nakken og sånt. Er en del grander som har knekkt rygg og sånt i sånne band...

Syntes bare jeg skulle spørre og si fra :icon_redface:

Ellers er a nå nydelig da :banana:

Vi gleder oss til å se dere igjen etter påska :( Ikke lenge igjen nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre, har du festa bandet sånn at det henger i lufta liksom?

Fordi det er litt skummelt med grander og nakken og sånt. Er en del grander som har knekkt rygg og sånt i sånne band...

Syntes bare jeg skulle spørre og si fra :yes:

Ellers er a nå nydelig da :yes:

Vi gleder oss til å se dere igjen etter påska :yes: Ikke lenge igjen nå :yes:

Herregud, NEI :yes: det er et langt sånn fleksibånn <_< så det er ikke noe snakk om å dingle i lufta nei :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjett om jeg plei sjokka i dagtidlig :shocked: var ute og lufta Kita på morrastur'n sin, plutselig hører jeg dududun-dududun-dududun! første som slo meg var at det var hest, siden mange trener travere her.

men pluttselig så jeg at det var en stor gul hund i 500 mot meg og Kita :shocked: skal inrømme at jeg var "litt" nærvøs for hvordan detta skulle gå!

instinktivt blei å skremme den, i hvertfall så den roa tempoet MANGE hakk :yes: den suste rett forbi, tror det var en sånn trekkhund av noe slag, med krøllhale og ganske spist ansikt.

den kom sakte bort til Kita, og heldigvis var den ikke grinete :yes: de snuste og Yakita inviterte til leik :yes: hadde desverre ikke med mobilen ut, eller så skulle jeg tatt bilde av dem. Det var en hannhund, men de leika vel drøyt en time ute :yes:

forresten er ny vekt 22,7 kg og ny høyde 55cm :yes:

så har hun mistet sin første tann!! en framtann nede (i midten) :) skal ta bilde av underet :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, NEI :yes: det er et langt sånn fleksibånn <_< så det er ikke noe snakk om å dingle i lufta nei :yes:

Bra :yes:

Måtte jo bare spørre=) Var litt usikker på hva i allverden det var du hadde gjort :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen eier der på den store gule hunden?? :shocked:

Nei ingen å se :shocked: og sikten er nå forholdsvis god der midt ute på gjordet :yes: det er jo til og med bånntvang nå da :yes:

synes den så litt skummel ut til å begynne! store mørke øyer, og ganske spisse ører (så nesten kupperte ute) selv om de ikke var det altså :yes: med sånn krølle hale.

og den var høyre enn den golden vi har, men speere da :yes: godt jeg ikke hadde med Marco ut, for han er litt mer bråkjekk med andre hunder :yes:

forresten skal du til drammen å se på Cahrlie 1.-2. mai??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var en grønlandshund? :S kjenner ingen rundt her som har det, men... :yes:

Bra de bare leika rolig da...Og som du sa, bra Marco ikke var der...men båndtvang ja, er vel ikke så mange som bryr seg da...desverre...synd du ikke fikk tatt bilde...

Forresten...moro at ho har begynt tannfellinga da...:yes: blir stor jente snart! :yes: eller, ho er jo allerede rimelig stor...men du skjønner hva jeg mener!?!? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var en grønlandshund? :S kjenner ingen rundt her som har det, men... :yes:

Bra de bare leika rolig da...Og som du sa, bra Marco ikke var der...men båndtvang ja, er vel ikke så mange som bryr seg da...desverre...synd du ikke fikk tatt bilde...

Forresten...moro at ho har begynt tannfellinga da...:P blir stor jente snart! :P eller, ho er jo allerede rimelig stor...men du skjønner hva jeg mener!?!? :rolleyes:

det kan godt henne det var det ja :yes: var noen nede i eng som dreiv med oppdrett sa mamma, men veit jo ikke om han kommer derfra, for det sto ikke navn eller nr. på halsbåndet :yes:

leika ja, men rolig veit jeg ikke om jeg vil kalle det :yes: men de hadde det nå i hvertfall morro :) jeg som liksom alltid har med meg mobben ut, men når jeg virkelig trenger den, nei da ligger den inne gitt :yes:

ja skjønner hva du mener vettu ;) men når kan jeg regne med at ho er ferdig med å felle tenner da??? :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ingen å se :shocked: og sikten er nå forholdsvis god der midt ute på gjordet :yes: det er jo til og med bånntvang nå da :yes:

synes den så litt skummel ut til å begynne! store mørke øyer, og ganske spisse ører (så nesten kupperte ute) selv om de ikke var det altså :yes: med sånn krølle hale.

og den var høyre enn den golden vi har, men speere da :yes: godt jeg ikke hadde med Marco ut, for han er litt mer bråkjekk med andre hunder :yes:

forresten skal du til drammen å se på Cahrlie 1.-2. mai??

Huff ja! Men bra det gikk bra da:-D Nei, han ha vel støkki av da...

Jeg tror ikke det... Eksamen mandagen etterpå :shocked: Pluss at jeg som vanlig har arbeidshelg når det er noe sånt :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine nye bilder!Og så flink hun var som holdt seg hjemme da bet av båndet!

takk takk;) kommer mer bilder når nettby er litt mer samarbeidsvillig (pleier å legge opp bildene der først).

var rimelig glad når ho lå på teppet sitt på trappa da ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både i går og i dag har Kita storkost seg=) når jeg skodde en hest leika ho med leonbergeren Tequila :wub: de storkoste seg! så det gikk vel 1 1/2 time før vi fikk dratt derfra ;)

etter jobb i dag kom Anniken med Cross (corgie) de leika MASSE før vi dro til Gjøvik en tur ;) der miljøtrente vi;) det gikk knall og Kita gikk fint i bånnet sitt uten og dra :P begynner å skjønne at ho skal gå på venstre side også:P

dro for å sko etterpå, da fikk ho sove siden ho var sliten etter nye intrykk og leik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er påmeldinga til Vikersund sendt! bedre seint enn aldri:P holdt på glemme hele greia:O men fikk sendt mail og fiksa det=D

så første mai blir det nok en utstilling;) og nå teller vi ned til stangehallen!!

så feller ho tenner for harde livet, håper jeg finner en hjørnetann når den detter ut(A)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye bilder av Kita'n min:) sammen med Lille Kongla mi og kameraten Marco :P

er blitt skikkelig stor nå folkens, 25kg og 57cm :shocked:

Fine Kita, stolt som bare det :)

Dronninganytersola5april09.jpg

Kita og Marco leiker;)

Kitaharovertaker5april09.jpg

Kita begynner å bli stor :shocked:

Kitalikkerogkosersegisola5april09.jpg

Kongla skikkelig kamerat med Kita :D

KitaogKongla6-april09.jpg

Begge ville helst ha den samme pinnen :D

KitaogMarcomedpinne5april09.jpg

Sliten etter en dag på jobb ;) og ja, det hender fakitisk at ho ligger i sin egen seng :ahappy:

Kitaslitenetterendagpjobb6april09.jpg

Kita ser opp til Kongla ;)

KitatitterpKongla6april09.jpg

Kita vil ikke ha den pinnen noe serlig ;)

KitavilhapinnentilMarco5april09.jpg

Kongla og Kita blir kjent :P

KonglalukterpKita6april09.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har vi fått litt info fra Oslo Hundeskole i posten :P så den 27. starter vi på valpekurs :wub: da blir det nok "årnings" på ting :P

kommer mer oppdattering etter første kvelden på kurs;)

ellers er nedtellingen til utstillinga på stangehallen startet:) til helga er det en uke igjen :P føler at "stå" komandoen begynner å sitte nå også :P men utstillingshalsbåndet begynnet å bli knepent i lengde ;) så får nok gå til innkjøp av et på 40cm eller noe :P

siste uka blir det trening på å trave pent ved siden av, UTEN å ha nesa i bakken ;)

kommer bilder etter utstillinga;)

så skal vi møte pappa Charlie (Molloserix Crown Prince) i Vikersund :P det blir giga spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her skjer det mye skjønner jeg...;) hehe...Men du glemte Sverigeturen vår...:wub:

Spennende å komme i gang med kurset da...fått vite noe om, de andre deltakerne? blir spennende å se åssen Kita synes dette blir! :)

Har heldigvis fått ordna meg fri hele den helga vi skal til Stange, så da er vi klare til å være heiagjeng, både jeg og Sindre!! ;) blir utroooolig spennende å se Yakita og deg i ringen! krysser fingra for god plassering og bra kritikk! Vi gleder oss masse!!

Vikersund utstillinga blir første opplevelsen til Ailo med utstillingsringenringen da...:P blir spennende det og...:P han blir nok sliten da, den lille tassen...spennende å møte faren til Kita da...Var det ikke de eierene som likte Kita så godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...