Gå til innhold
Hundesonen.no

hund i bil

Tonje

Recommended Posts

hvordan oppfører hunden/e din/e seg i bil? Ike ligger å sover,merker ikke at han er der en gang.men hadde en langhåret schæfer en gang som bjeffet konstant i bil. han var et mareritt i bil rett og slett,og han slutta aldri med det heller,var slik i alle sine tolv år. men hvis jeg ikke husker helt feil så startet det etter at han falt ut av bilen en gang da han var valp :-o .

så,hvordan er deres hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av å til så utbryter elisabeth eller jeg...

"oi, buster e jo me...":lol:

han er så rolig å ligger å slapper av i bilen...

han elsker bilturer...

aldrig gjort noe galt i bilen, som å ødelegge noe eller sånt, tror han føler seg meget trygg der... ( i motsetning til hva d står i alle hundebøker.. ) :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea elsker bilen :(

Hun legger seg rolig ned og sovner nesten med en gang vi kommer inn i bilen.

Mens noen ganger sitter hun i fanget (fyyy) og titter ut av vinduet så ørene flagrer!!

Men verst av alt er det når det ikke er meningen at hun skal være med i bilen! Da løper hun etter den langt nedover veien, og det er umulig å få stoppet henne. Så hvis noen skal ut med bilen uten henne er man nødt til å ha henne inne så hun ikke ser at den drar.. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på HVOR i bilen hun får være..Hvis hun blir plassert i buret helt bakerst i bagasjebilen (på en stasjonsvogn altså :P ) så sitter hn og sutrer.

Men hvis hun sitter i buret i baksetet så er det ingen problem i det hele tatt.

Og når jeg har henne med på buss så blir folk helt paff når de ser hvor rolig hun er.

Når hun ser bussen blir hun stor i øynene for hun elsker å kjøre buss og bare slappe av. Da ligger hun i setet ved siden av og snooorker.

Når vi skulle til vormsund i sommer kjørte vi i 12 timer. Det var ikke sutring fra henne en eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona er veldig rolig. Men hun pleier å sitte i baksetet med rumpa og bena, og har fremlabbene på den dingsen i midten og følger oppmerksomt med fremover (jada, usikkert, blablabla, men vi skal kjøpe grind og stappe henne baki). Hvis hun er sliten ligger hun og sover i baksetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunah elsker å kjøre bil, og er det noen biler med bagasjedøra oppe, så spretter'a inn. Hehe. :P

Lunah legger seg ned og sovner med en gang vi begynner å kjøre. Hun ligger som regel stille helt til vi er framme. Noen ganger sitter hu å titter ut vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på HVOR i bilen hun får være..Hvis hun blir plassert i buret helt bakerst i bagasjebilen (på en stasjonsvogn altså :P ) så sitter hn og sutrer.

Men hvis hun sitter i buret i baksetet så er det ingen problem i det hele tatt.

Og når jeg har henne med på buss så blir folk helt paff når de ser hvor rolig hun er.

Når hun ser bussen blir hun stor i øynene for hun elsker å kjøre buss og bare slappe av. Da ligger hun i setet ved siden av og snooorker.

Når vi skulle til vormsund i sommer kjørte vi i 12 timer. Det var ikke sutring fra henne en eneste gang.

Chessea er også helt rolig på bussen! :P Kunne ikke fatte og begripe hva som hadde skjedd med ulldyret på hennes første busstur! Hun var HELT rolig og sov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...