Gå til innhold
Hundesonen.no

Dverghamster babyer på vei!


Wilma

Recommended Posts

Nå skal Perlemor og Rosa få barn, og alle gleder seg! :D

Håper på at det er flest mulig familier som er inntereserte så ikke alle kommer til dyrebutikken. Hvet i hvertfall om 5-6 stykker som er intereserte. :)

Perlemor: Dette er en hamster jeg fikk til bursdagsgave. Hun var litt "slem" i starten, og nappet i huden, men nå som hun ikke bare er noen uker lenger, har hun roet seg. Hun har rett og slett blitt voksen! Hun har en nydelig farge, og et fantastisk gemytt. Blir ikke sur om vi vekker henne på dagen. Hun har heller aldri bitt sånn at vi har begynt og blø. Kjempe, kjempe snill hamster har hun blitt! :P

9Desember050.jpg

Fotograf: Kristin Laksforss

Rosa: Rosa er en fantastisk liten koseklump. Mer kosen hamster skal du lete lenge etter! Hun kan ligge på rygg i hånden og bli klødd på magen til hun nesten sovner. Hun har hatt et kull før. Ut av det kom det 5 vellskapte hamsterbabyer som fortsatt lever. Alle disse var Agouti farget (dette er jo en dominerende farge) men da var Svein faren, og han er også agoutifarget. :)

9Desember035.jpg

Fotograf: Kristin Laksforss

Rambo: Han er kommende far til begge kullene. Dette er ikke første gangen han har "prøvd" seg, men den forrige gangen sto han feil vei! ;) Så derfor ble det Svein. Men nå skal han bli lykkelig far! :P

Han er jo av farge Sapphire, så jeg håper på at Perlemor kanskje får noen miniRamboer ;)

9Desember069.jpg

Fotograf: Kristin Laksforss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Kjæresten min har så utrolig lyst på en sånn liten krabat! Men siden foreldrene er skilt og han "pendler" mellom dem, passer det bedre å ha den hjemme hos meg. De er jo fryktelige søte da! Men hvor mye arbeid er det med et hamster (eller dverghamster da).

Har skjønt til nå at de helst skal ha et stort bur med mye ganger osv. sånn at de kan løpe litt rundt, og vann og mat da.

Ellers hva er det man trenger å ha og å gjøre?

Ble jo ganske fristet av disse babyene!

EDIT: hvor mye koster de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye arbeit i det hele tatt! Du bør skifte på bur i gang var andre eller tredje uke, men de er veldig renslige, og de fleste individer tisser og baiser i et hjørne, evt. at de har et hjørne for tiss og et for bais. Så det er veldig lett og holde rent. De elsker og ha noe og gjøre, men mine jenter er veldig rolig og sitter for det meste og vakser seg, ikke så mye løping og klatring. Guttene mine er hyperaktive når de er våken, eller når de har fått mat. De er veldig glad i og klatre, og "hentrer" ofte i sprinklene. Så hvis du/dere ønsker en gutt, ville jeg annbefale sprinkelbur.

Egentlig er det veldig forskjellig fra individ til individ hvor mye de liker og bevege seg. Vinterhvite, eller Campbell's dverhamster er ofte veldig rolig og snill. Mine har i alle fall alltid vært det! :) Og hamsterbabyene kommer til og bli kost med og matet mye for hånd så de blir tamme til de er leveringsklare. Men det er ikke alltid like lurt og ha et gigantisk bur til dem, for det jeg har opplevd er at de da ikke blir så tamme. Dette er vell og merke om du ikke koser mye med dem. Men et passelig stort bur vil den nok tirves i.

De er veldig glad i grønnsaker og frukt. Mine får fersk agurk nesten vært dag. Da blir dette byttet ut med den agurken de fikk dagen før ;) Mine er også veldig glad i : Solsikkefrø, Julebrød, Eple, Mandarin, Agurk, Ost, Yohgurt o.l. Av og til får de litt syltetøy, og det er veldig stas! :P De trenger kjærlighet og omsorg + et rent hjem med mye plass og mat! Om de får dette er de fleste hamstere fornøyde! ;)

Jeg koser veldig mye med mine, og de er under oppsyn vær dag, sjekker at alle er frisk og har det bra. Holder spessielt øye med jentene nå under svangerskapet! ;)

- De kommer til og koste max 50 kr, men om dere tilbyr et godt og varig hjem kan gratis også vurderes! :)

Edit: HER står det meste du trenger og vite! Les der så får du masse informasjon om dverghamster, og hamster generelt. Jeg har lest alt som står der mange ganger! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: HER står det meste du trenger og vite! Les der så får du masse informasjon om dverghamster, og hamster generelt. Jeg har lest alt som står der mange ganger! :)

Det hørtes jo veldig greit og morsomt ut da. Og det var masse informasjon. Men jeg må nok sette meg ned med kjæresten min og diskutere dette. For det kommer til å bli hans ansvar, jeg har jo nok med valpis og skole. Men jeg skal ikke legge skjul på at jeg kommer til å bli glad i en sånn krabat å hjelpe mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er utrolig herlige dyr! :) Krever ikke så mye, og det er veldig greit og kose litt med dem når du ser på TV. Eller så kan man legge avispapir på gulve og legge ut greiner og hinder og masse aktivisering, så får de holt på med noe! Greiner er forøvrig en favoritt her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke så lenge til jul, og da blir det jo ikke så mye tid til overs til hamsterne. De får grukt og grønnsaker som vanelig, men det blir ikke så mye kosing at det gjør noe. Det meste går til vaksing, besøk, tur med bikja, julegaver, juletre, og litt familie tid :P Julen er nok den koseligste tiden jeg vet om tror jeg :) Det virker som om begge er gravid, og de ordner og styrer, som om de pynter til jul. Men det de egentlig holder på med er jo at de ordner

til de små kommer! :P

Så nå er det bare og si i fra om dere er inntereserte, så jeg kan reservere! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke så lenge til jul, og da blir det jo ikke så mye tid til overs til hamsterne. De får grukt og grønnsaker som vanelig, men det blir ikke så mye kosing at det gjør noe. Det meste går til vaksing, besøk, tur med bikja, julegaver, juletre, og litt familie tid :P Julen er nok den koseligste tiden jeg vet om tror jeg :P Det virker som om begge er gravid, og de ordner og styrer, som om de pynter til jul. Men det de egentlig holder på med er jo at de ordner

til de små kommer! :P

Så nå er det bare og si i fra om dere er inntereserte, så jeg kan reservere! :P

Ja, jeg er interessert! :P

Jeg regner med jeg får komme hilse på dem og ta babybilder av dem etterhvert..? :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i starten kan vi jo ikke bruke blitz da! :P Men når de blir hyperaktive, da kan kameraet ditt bli veldig nyttig! :P Viktig med fine bilder av alle bebisene! :P

Det kommer til og bli VELDIG vanskelig og få tatt biler at de viltre ungdommene, så da kan jo kameraet

ditt komme til nytte! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i starten kan vi jo ikke bruke blitz da! ;) Men når de blir hyperaktive, da kan kameraet ditt bli veldig nyttig! :D Viktig med fine bilder av alle bebisene! :D

Det kommer til og bli VELDIG vanskelig og få tatt biler at de viltre ungdommene, så da kan jo kameraet

ditt komme til nytte! :D

Hehe! :D

Du må bare si fra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...