Gå til innhold
Hundesonen.no

Dverghamster babyer på vei!


Wilma

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Nå lurer jeg på hva som skjer? Har det kommet noen babiser?

Etter at kjæresten min prøvde å overtale meg til å få oss en (eller to) så har det gått over til at jeg overtaler han. Så ikke helt bestemt enda, problemet er jo.. hva hvis det ikke blir tid nok (med valpen og sånn). Men de er jo veldig skjønne da.

Og bur og alt har vi allerede! *lyst på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså to stk.. maks da.. jeg syntes ihvertfall det hadde vært koselig for dem å være to stk da.

Ja, Vinterhvite dverghamstere kan du ha sammen, men da ville jeg annbefale og ha flere enn bare en soveplass, og mange muligheter til og gjemme seg. Og mange aktiviteter de kan drive med :wub:

hamster trives egentlig best en og en i bur :ahappy:

Kommer ann på rase det da.

Vinterhvit Dverghamster : Kan gå fint sammen, jente og gutt

Roborskvi : Trivest nærmest best sammen, alle kjønn

Syrisk hamster : Må aldri finn på og ha dem sammen, kan gå bra først når de er små, men så en dag kan du finne en dø hamster i buret. (Jente og gutt kan parres under oppsyn i et bur unten noen ting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er jo ikke helt smart å ha hun og han sammen heller? Da får de jo unger på unger på unger.. Og det sliter vel ut hunnen. Eller er det annerledes med hamster? Jeg har aldri hatt hamster jeg så, har bare hørt på hva venner sier.. Og marsvinene er hvertfall sånn at de får unger hele tiden hvis begge kjønn bor sammen.. Men det er jo helt forskjellige dyr, så bare å lære meg opp :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Vinterhvite dverghamstere kan du ha sammen, men da ville jeg annbefale og ha flere enn bare en soveplass, og mange muligheter til og gjemme seg. Og mange aktiviteter de kan drive med :ahappy:

Kommer ann på rase det da.

Vinterhvit Dverghamster : Kan gå fint sammen, jente og gutt

Roborskvi : Trivest nærmest best sammen, alle kjønn

Syrisk hamster : Må aldri finn på og ha dem sammen, kan gå bra først når de er små, men så en dag kan du finne en dø hamster i buret. (Jente og gutt kan parres under oppsyn i et bur unten noen ting)

Ok, dette visste jeg ikke. Men hva slags rase er dine da?

Jeg vil jo det beste for de søte små... Men buret som kjæresten har er ihvertfall et ganske stort bur med tunneler osv. (har ikke sett det selv enda da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hamstere er Vinterhvite :o Hvis buret er stort og fint kan du godt ha hann og hunn :o

Tror ikke du bør ha søsken sammen, for da blir det jo fort innavl.. Skal prøve og sjekke :)

Edit : Sjekke hva som er best, ikke "prøve det ut" :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier man å kastrere hannhamstre da?? Og det er jo ikke bare-bare å putte en hann og en hunn sammen. Det fører jo til masse unger.

Hm jeg skal ikke uttale meg for mye da jeg kan ekstremt lite om hamster, men man kastrerer da hannmarsvin (og det er vanligst og ha en hunn og en hann sammen, hvis man har to). Så hvis det er anbefalt/vanligst og ha hunn og hann hamster sammen må det jo være naturlig å kastrere hannen, eller sterilisere hunnen for å slippe unger hele tiden.. med mindre man ønsker det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at det er veldig vanskelig å kastrere hamster.

Om man har hunn og hann sammen så får de unger hver 3 uke.

Tja da er det bare lettere for meg å ha en.. med mindre man kan ha to hunner sammen. Eneste grunnen til at jeg ville ha to uansett er jo at jeg føler at de kanskje har det bedre med litt selskap! Men men.. jeg får sette meg ned å lese litt om det å ha to og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...