Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi skal også ha valp :)

Bjørg Eva

Recommended Posts

Skrevet

Da kan vi glede oss sammen ;)) Tispen jeg skal ha valp fra ble parret 22 desember, og de forventer fødsel ca 20-24 februar! Jeg skal ha dalmatiner jeg da.

Blir morro med valp!

• 2 weeks later...
  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Det her blir kjempegøy ;) I dag ble det født 11 valper, 6 hanner og 5 tisper. Dvs at jeg har 5 hanner å velge blandt etter hannhundeier har gjort sitt valg :wub: Nå er det ikke lenge igjen og jeg gleder meg som en unge, blir så morro med valp i hus igjen :wub:

Edit: kom en tispe-valp til :lol:

Skrevet
Det her blir kjempegøy ;) I dag ble det født 9 valper, 6 hanner og 4 tisper. Dvs at jeg har 5 hanner å velge blandt etter hannhundeier har gjort sitt valg :wub: Nå er det ikke lenge igjen og jeg gleder meg som en unge, blir så morro med valp i hus igjen :wub:

Sjoeheei! Grattis! :lol:

Skrevet

Åhhhh, grattis!!

Tispen jeg venter valper etter har hatt tempraturfall i dag, så kanskje det blir født valper i natt?!?

Så flott at det ble så mange hannhunder å velge mellom for deg!

Skrevet
Åhhhh, grattis!

Tispen jeg venter valper etter har hatt tempraturfall i dag, så kanskje det blir født valper i natt?!?

Så flott at det ble så mange hannhunder å velge mellom for deg!

Kjempegøy :P

Gratulerer :)

Takk takk :D

Grattis :P

Takk takk, gleder meg masse til å kunne dra å se på de selv :D Må bare bli litt eldre først.. satse på at tiden går fort :P

Skrevet

Grattis! Var inne på hjemmesiden til Berit i dag, og så at lille wishmaster var født - så tenkte jeg måtte gratulere! :icon_redface:

Skrevet
Grattis! Var inne på hjemmesiden til Berit i dag, og så at lille wishmaster var født - så tenkte jeg måtte gratulere! :drool:

Takk takk :wub:

På fredag var de 4 dager og nytt bilde ble tatt:

405.jpg

Skrevet

406.jpeg

407.jpeg

Små klumpene har nå blitt 1 uke gamle, "bare" 7 uker igjen :ahappy: Heldigvis ikke så lenge igjen til vi skal bort å se på dem og velge vår lille :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Jeg var og valgte meg ut valp på torsdag! Min valp er vel et døgn mindre enn din om jeg husker riktig nå :icon_cry:

Gleder meg til masse bilder!

Skrevet

Nå har vi vært å sett på dem, akkurat hvem som blir vår får vi ikke velge helt enda siden hannhundeier har 1. valg. Men nydelige er de :)

433.jpg

434.jpg

435.jpg

Nå er det bare tre uker igjen til vi skal hente Wishmaster... gleder meg masse :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...