Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal DIN firbeinte venn få i julegave?

SFX

Recommended Posts

Skrevet

Turbo skal få en "julestrømpe" med litt forskjellig i (sånn ferdig fra butikken) og det samme skal jeg gi hundene til kusina mi om de også feirer jul hos oss. Han får også gave fra de hundene :lol:

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Husker lille Pippelipp, vår kjære schäferblanding, var veldig populær blandt ungene i gata der vi bodde, så hun fikk alltid presanger til jul (og til bursdagen sin, 15. mars). Jeg pleide alltid å sjekke disse presangene i forkant i tilfelle det var noe velment men ikke helt egnet i gavene. Et år fikk Pippen en vakkert og nydelig innpakket, med julepapir og silkebånd og sirlig skrevet merkelapp, kattebæsj i presang! Det var en oppvakt liten jente som hadde fått med seg at jeg en gang fortalte at noe av det beste Pippen visste, var kattebæsj. Så hun hadde vært i kattedoen hjemme og funnet en ordetlig lekker "cat crunchie" til Pippen. Jeg ble inderlig rørt den gangen, og synes fremdeles det var veldig rørende og omtenksomt!

Litt ekkelt kanskje, men fryktelig sjarmerende da :)

Skrevet

Siden vi skal feire jul hos mine foreldre med hund i år, må de få noen leker å pakke opp. En hver fra meg, og så får de sikkert noe fra mamman min. Godterier får de pakke opp senere/tidligere, vil ikke ha noe kluss med annen hund som også vil smake. Her gir vi julegaver til alle hundene i familien, og alle hundene får av alle familiene.. :) Koselig syns jeg, og hundene digger det!

Husker siste julen til Casper; han var med og delte ut gaver han! Stor stas for en wanna-be retriver! Husker at moren min drev på og leitet etter noe på loftet da en svær bok til henne ble funnet under treet. Den var flere kilo tung, men Casper tok den pent i pakkebåndet og bar den opp trappene og leverte den på døren hennes! :) Da han endelig fant det svære margbeinet sitt under treet, forsvat julenisse-hjelpen, gitt.. :rolleyes:

Skrevet

Pippi skal være hos tanten min i julen, hun er hundevant så vet at hun ihvertfall ikke får noe hun blir syk av.

Får vel pakke inn ett gnagebein til henne, så har hun noe å passe på resten av julen..

Skrevet
Et års forbruk av for og tyggebein, gratis start i konkurranser, gratis vaksine for et år, gratis ormekur/forhudsrens/ørerens/kloklipp for et år. :)

Nei, klarer ikke late som en gang ,totten er nok verdens mest bortskjemte hund. Regner med han får en hel gjeng med tyggebein, noe frossent kjøtt, middagsrester og to-tre nye leker. :)

Skrevet

Blaze har fått keisersnitt i før-julgave. Og det var dyrt nok *ler*

Nei fra spøk til revolver:

Hunden mine får alltid noe av "Bestemor" (min Mamma), hun pakker inn griseører e.l. til dem. Av meg får dem gjerne også noe ekstra godt. Så jeg har handlet for 300,- på dyreforettningen som jeg fordeler ut over høytiden.

Skrevet

Aussie valpen min Mynte får tørket vom (håper hun klarer å rive av papiret selv, det er så kjekt) + en lekebamse og litt ekstra knask. Bc tispa mi Kaiza får pipeleker! Det er det kjekkeste hun vet. Piper du med en leke kommer hun springende fult gira! + noe vom og knask på henne også:whistle: skal også kjøpe julegave tll noen andre firbeinte bekjente;)

Skrevet

Siden jeg jobber i dyrebutikk blir det gaver på bikkjedyret hele året rundt her. Så julegaven til henne i år blir julestrømpe med hundesnask og litt dill utover i jula. På julaften får hun noe godt å tygge på bare. :ahappy:

Jeg kjøper noe til henne hver gang jeg jobber, så her bogner det over av utstyr vi både trenger og ikke trenger. Det være seg alt i fra trekkseler til godbiter til børster.

Jeg pleier forresten å legge en pakke tørrfisk under treet til henne, da. Den får hun pakke opp selv, det gir jo litt spenning og hjernetrim i hverdagen.

Skrevet
Jeg pleier forresten å legge en pakke tørrfisk under treet til henne, da. Den får hun pakke opp selv, det gir jo litt spenning og hjernetrim i hverdagen.

Er julaften "en hverdag"? :ahappy:

Her i huset får de noe å tygge på. De får rått kjøtt hver dag så jeg må nok vri hjernen litt for å finne på noe enda bedre.

Skrevet
Er julaften "en hverdag"? :ahappy:

Her i huset får de noe å tygge på. De får rått kjøtt hver dag så jeg må nok vri hjernen litt for å finne på noe enda bedre.

Oh, you got me there! Formulerer meg anderledes: Siden VI pakker og styrer verre på julaften og tendenserer mot å glemme bort bikkjelille i julaftens kveldstimer, er det fint at hun har noe å bryne seg på (pakkes GODT inn dette! :ahappy: ) mens vi andre sitter og koser oss. En forveksling i fra hverdagen kanskje - da får hun jo oppmerksomhet så og si hele tiden.

Skrevet
Oh, you got me there! Formulerer meg anderledes: Siden VI pakker og styrer verre på julaften og tendenserer mot å glemme bort bikkjelille i julaftens kveldstimer, er det fint at hun har noe å bryne seg på (pakkes GODt inne dette! :ahappy: ) mens vi andre sitter og koser oss. En forveksling i fra hverdagen kanskje - da får hun jo oppmerksomhet så og si hele tiden.

Hihi :ahappy:

Skrevet
Hihi :ahappy:

Benedicte er en luring :rolleyes:

Ja, men, neida, så... Hver dag er en fest! Det er konklusjonen :ahappy:

Beklager O.T. Skal gi meg nå. .P

Skrevet

Siden Chico (familiehunden) sikler sånn over Greenies beinet til Tinka (valpisen) og da er ikke noe annet å friste han med. Så skal han få Greenies i str. Large! I tillegg til at han får et vanlig tyggebein..

Skrevet
Siden jeg jobber i dyrebutikk blir det gaver på bikkjedyret hele året rundt her. Så julegaven til henne i år blir julestrømpe med hundesnask og litt dill utover i jula. På julaften får hun noe godt å tygge på bare. :D

Jeg kjøper noe til henne hver gang jeg jobber, så her bogner det over av utstyr vi både trenger og ikke trenger. Det være seg alt i fra trekkseler til godbiter til børster.

Kjenner til denne ja. :)

Her får de hver sitt teppe, og julestrømpe. :)

Skrevet

Oj, det var bra at jeg så denne tråden. Jeg har kjøpt noen tøydyr på Ikea til Pips og Sym, lagt dem i et skap og glemt dem. Det kunne jo blitt full katastrofe, tårer, tenners gnissel og skandale!

Skrevet
Ja, julegaver får odin, og han gir bort julegaver til dyrevenner også;-)

Iår får odin en iq leke av oss og godbiter:

aktivitets teppe

Haha, så den og tenkte at den var nok smart.. Men mitt udyr ville nok kjapt ha dratt med seg teppet tygd det i hjel.. <_<

Vel han skal få en ny Kong og sånn stuffing spray tror jeg :) Han har en babykong fra før av og den er helt muggen og ekkel og dessuten dytter han den overalt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...