Gå til innhold
Hundesonen.no

Bernerjenta Brumma


Pion

Recommended Posts

Hmm, på tide å lage en egen tråd til Brummern, kanskje!

Brumma er altså en liten(enn så lenge) Berner Sennen, og min aller aller første hund. Hun er ei ganske bestemt dame, og jeg tror jeg har en jobb foran meg... Satser på at vi begynner på valpekurs når jeg finner noe bra.

I går ble hun 10 uker gammel, og jøje meg så fort hun vokser!

Den siste uka er det beina som har skutt i været, og nå har hun akkurat blitt høy nok til å nå opp til stuebordet. :P

Til tross for en del negative ting (styr med klær, kaldt, tildig mørkt osv) syns jeg det er kos å ha henne her nå i desember. Så har jeg aldri hatt hverken sommer- eller vintervalp før, men det er da moro med all snøen ute :lol:

Så var det kanskje litt rart å skaffe seg valp midt i slutten på skoleterminen, men jeg kan ikke si at jeg angrer :lol:

brummern7.jpg

Får poste fler bilder senere, tror jeg. *sliten og lat*

(er det forresten okei å stille spørsmål i denne tråden, eller er det bedre å lage egne tråder på valpeforumet om man lurer på noe?) :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Så fin hun er! Jeg har en egen forkjærlighet for bernere! Koseligere hunder skal man lete lenge etter. Jeg sier ikke nei takk til flere bernerbilder altså :icon_confused:

Selvfølgelig kan du spørre om hva du vil i din tråd, men det er nok større sjanse for mange gode svar hvis du lager en egen tråd i valpeprat eller hvor det hører best hjemme. dessuten kan spørsmålet ditt bli til hjelp for andre også hvis du lager en egen tråd om det (eller fortsetter i en eksisterende tråd med samme tema. Søkefunksjonen er også grei å bruke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :lol: Helt enig i at det er noe spesielt med beibibernere, hehe. Elsker hvordan de går fra små bamser til store flottinger.

Spammer litt bilder fra den første tiden... Fanting en regler for antall bilder i en tråd, sååå jeg bare pøser på intill noen kommer og vifter med fingern.

8 uker:

endamindre03.jpg

endamindre4.jpg

endamindre3.jpg

endamindre7.jpg

9 uker:

brummern8.jpg

brummern2.jpg

brummern6.jpg

brummern5.jpg

brummern3.jpg

brummern13.jpg (i-alle-dager-liggestilling)

brummern10.jpg De tenna, sukk!

brummern1.jpg

I går begynte jeg nesten å grine da hu stakk fra meg i hagen. Det har hun aldri gjort før. Fant ut etter noen minutter med frustrasjon at det var en dau mus under dokkestua, og det var visst ikke lettt å finne noe som kunne friste MER for å få henne til å kravle ut til meg.

All forståelse for at det sikkert smaker digg, men skvatt som pokker da jeg så henne med en knasende sprø frossen mus i kjeften :lol:

*stikke ut og grave hauger med snø rundt dukkehuset*

Vi har forresten fått sansen for klikker, Brummern og jeg. Utrolig hvor fort hu plukker opp ting jeg klikker for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Noen bilder fra i går, bare. Hun er 11 uker gammel nå

hodepaaskakke.jpg

sitteihagen.jpg

pelsogsnute.jpg

Hvordan får dere oppdatert tittelen med dato for siste oppdatering, forresten? Jeg skjønner ikke :)

Du må redigere det første innlegget ditt. :)

Og hun var kjempefin! :rolleyes:

Edit: Nei, det går faktisk ikke og redigere det. Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå har kameraet hatt fortsoppelse ganske lenge fordi jeg rota bort ledningen. Men nå er den tilbake, gitt og jeg har fått lasta opp noen bilder.

0e6664b6.jpg

'sup?

brummaiboks.jpg

17925e28.jpg

Morgentur ved Mjøsa, mens det ennå var mulig for et b-menneske å stå opp før solnedgang

30fc15b7.gif

*sassy*

8b07a8a1.jpg

*pensive*

9b5e7e10.jpg

Dumbo gjør seg klar til å lette

9293f6fd.jpg

70fe139a.jpg

65310e1f.jpg

19c05909.jpg

d3e578bf.jpg

6f62e420.jpg

c048e622.jpg

I can haz fun!

...vanskelig å ikke poste fler bilder enn nødvendig, altså. Selv om de fleste er ganske like og greier :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...