Gå til innhold
Hundesonen.no

Leter etter omplasseringshund


LeneG

Recommended Posts

Jeg her ei venninne som vil ha en voksen omplasseringshund.

De er en familie på 5 vil helst ha en Beagle eller Dachs men andre alternativ kan også vurderes.

Gjerne blandingshund også hvis kjemien stemmer.

De har ingen erfaring med hund fra før så hunden bør være grei å ha med å gjøre.

Skal titte litt rundt på omplasseringssteder. Ville bare lufte det her i tilfelle noen vet om noe :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi fraråder alle å kjøpe en beagle for dens utseende, størrelse og sitt rykte som en god familiehund. Det er ingen tvil om at det er en flott familiehund, men man må huske på at det krever mye aktivitet før den er tilfredsstilt. Har man ikke lagt ned en masse trening på innkalling og kontakt, kan man bare glemme slippe sin beagle løs i skogen når det ikke er båndtvang. Det finnes nok alltid en hare, en rev, et rådyr eller noe annet den kan jage på og borte i flere timer blir den...

Har du planer om en beagle og ingen planer om jakt, anbefaler vi at du ser deg om etter en annen rase. Det finnes mange fine hunderaser der ute og de krever alle ulike mengder aktiviteter for at de skal trives".

tatt fra Beagle.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer vel raseønskene fra far i huset der.

Han tilbringer veldig mye tid i skogen men han jakter ikke.

Tror nok hunden får nok mosjon uansett men jeg skal formidle det du har tatt utdrag fra Beagle.no Maria.

Jeg har også foreslått Tibbe men vet ikke helt hva "far" sier til det.

Rart hvordan menn skal ha "hund for menn" :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Cocker spaniel?

Her er to herrer som skal ha nye hjem...

Jeg har "vært borti" ei cockertispe fra denne oppdretteren... Hun var Norsk svensk viltchampion. Det ble hun i en alder av 4,5 år.

http://home.no.net/mainel/forvert.html

Mener du viltspor champion? I så fall er det ikke noe spesielt "bra" å bli det først i en alder av 4,5 år. Det er mange som blir det betydelig tidligere.. Men for all del; cocker er en fin rase bare de blir aktivisert nok og får godt pelsstell! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du viltspor champion? I så fall er det ikke noe spesielt "bra" å bli det først i en alder av 4,5 år. Det er mange som blir det betydelig tidligere.. Men for all del; cocker er en fin rase bare de blir aktivisert nok og får godt pelsstell! :blink:

det som var spessielt var at hun hadde vert sofa hund i 4,5aar. det startet trening av henne da. 11 uker etter de startet treningen var hun svend norsk vilt champ . med 2 utstilling cert. det var nye eiere som startet treningen. mener bare så. si at det bor mye i cockeren. mere en spaserturer og sofa liv sammen med gammle. tanter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen mulig hund er Chacko (fant han til omplassering på Drøbak Hundehotell).

"Chacko, Kleiner Münsterlander, født mai 2002

- (ikke brukt i jakt)

Reg i NKK. Nydelig familiehund, glad i alt og alle og elsker å kjøre bil."

hentet ifra Drøbak Hundehotell

I løpet av mitt 20 år lange liv har vi hatt to Kleiner Munsterlandere (dvs. vi har en nå også). Og de er ypperlige familiehunder, på lik linje med Cocker/Springer Spaniel. I tillegg er de veldig pene og har et veldig uttryksfullt ansikt. Det som er veldig bra med denne "Chacko" er at han ikke er blitt brukt i jakt, noe som er en fordel. Vår hund ble ikke brukt i jakt de første 3 årene hans og da var han en super engel, men etter vi begynte har han blitt litt flinkere til å stikke av (men tar som regel bare den faste lufteturen en runde så lett å finne ham igjen).

De er ihvertfall litt typisk mannehund (pappa som valgte den første). Men allikevel veldig familiehunder. Og den første vi hadde var kjempeglad i barn (han var 2 da jeg ble født og han var veldig forsiktig med meg), mens den vi har nå har egentlig ikke vært så mye med barn men som regel viser han interresse, men blir det for mye går han bare sin vei.

Ellers er det sikkert flere hunder på den siden dere kanskje liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som var spessielt var at hun hadde vert sofa hund i 4,5aar. det startet trening av henne da. 11 uker etter de startet treningen var hun svend norsk vilt champ . med 2 utstilling cert. det var nye eiere som startet treningen. mener bare så. si at det bor mye i cockeren. mere en spaserturer og sofa liv sammen med gammle. tanter

Da ville det kanskje vært mer interessant om du opplyste om at hun klarte dette på 11 uker, og ikke at hun var 4,5 år.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Hildra... Det kom litt "feil" ut... :blink::P:P

Men mitt egentlige poeng var jo at de cockerhannene som skulle finne ett nytt hjem fortsatt kan lære seg masse nytt.

Også brukes til spor... Selv om de er passert 4 år

Majka , som den Cockeren het, har felles besteforeldre med den ene av de to hannene som skal ha fôrvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...