Gå til innhold
Hundesonen.no

Lys Dobermann?


Isabel

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Den var vakker, men er helt enig i at den ville vært flottere uten kupperte ører. Dobbermann er en av de flotteste rasene, men de er desidert flottest uten kuppering hverken av hale eller ører.

Aner ikke hvordan reglene er ift utstilling. Jeg har aldri sett en lys dobbermann før, så det er nok ikke så lett å få tak i en sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasestandarden sier:

Sort eller brun med rustrøde (tan), skarpt avgrensede og rene tegninger. Tegningene finnes på snute, lepper, som flekker på kinnene og øvre øyelokk, på strupen, to flekker på brystet, på mellomhendene og potene, på innsiden av bakbena, samt på sittebensknutene og rundt anus.

Så nei, det ser ikke ut til at det er en godkjent farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på bildet er Albino. Og som på alt annet er dette en feil. Bare søk på dobermann albino på google så får du mange flere bilder. jeg syns de er fæle. :P

Det finnes fawn farge og blå, men de er ikke godkjente i Norge. En sjelden gang iblandt får man slike i kullet. De ser litt blass /grå aktig ut.

En skikkelig dobermann er svart :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, kuperte kan være stilig, men jeg synes de er mye PENERE på den naturlige måten. Selv om de ser skarpere ut med kuperte. Men jeg syntes ikke kuperte var så fint på den der, for den så mindre dobermann ut, i mine øyne. Den ville sett mer ut som en dobermann med vanlige ører.

(Også klarer jeg ikke å se på kuperte ører/hale uten å tenke på smerten det må ha medført.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være pent, men som oftes ser det ut som to horn. Litt ***** aktig ut. hehe. Jeg liker ørene kortere og ikke så lange. Men det ALLER beste er å la hunden være slik den er skapt! Hvem vil vel ødelegge verdens mykeste ører?? :icon_confused:

Ja de med blå øyne er albino. Og flere er blinde itillegg. Dobermann er enten sort eller brun, og kan komme i fawn eller blue også, men det er sjeldnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke den var så fin jeg.. Den så litt sykelig ut synes jeg.. :icon_confused:

Jeg synes de sort er desidert penest, og i mine øyne er de flottest med kuperte ører.. Men ville nok aldri kupert min egen hund.. Halen synes jeg det er finest når de har..

Men når man kuperer de, gjøres det med en gang de er født, eller venter man litt, og gjør det hos vetrinær?

Om det gjøres hos vetrinær, så er vel strengt talt de værste at hunden ikke får komenisert med ørene til andre hunder er det ikke?

Ang bildet.. Det vr grusomt..! Men vil ørene bli stående omman gjør sånn?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...