Guest Maritus Skrevet 7. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2008 Jeg har nå tatt over mammas 5 mnd gamle Grønlandshund. Dette er fordi hun mente hun ikke hadde tid til henne og klarte å gi henne det som skal trengs og etter at Vesla begynte og halte og da jeg ikke fikk gå med henne like mye som jeg pleide så begynte å trene med Diba. Noe som viser fremskritt. Og etter litt frem og tilbake så er Diba MIN Å ja, om noen skulle spørre så vet jeg at jeg klarer Diba fint når Vesla blir frisk igjen. Vi har trent endel ute på jordet, noe som funker fint. Hun er lærevillig og gjør omtrent alt for en godbit. Etter nyttår så har vi tenkt til å gå kurs noe som jeg gleder meg veldig til. Vi trives godt sammen begge to og går lange turer sammen vær dag. Vi begge elsker snø og bruker mye tid på lek og morro. Kontakten er godt i gang og innlæring av sitt er så godt som bestått. Nå er det å ikke trekke så mye som står på tur, hun trenger også endel sosial og miljøtrening, men jeg tenker dette skal gå fint. Hvis noen også skulle lure på hva jeg har tenkt og bruke henne så er det kløv og trekk. Så er det Vesla da. Det er vell ikke skjedd så mye nå i det siste. Vi skal til dyrlegen den 20 Januar og chippe henne og gi henne vaksine. Vi har også klipt neglene hennes for en liten stund siden. Hun har begynt og halte på høyre frem ben, noe vi ikke helt vet grunnen til da hun ikke viser tegn til smerte når vi "vender" og "klemmer" på det. Så vi lar henne være inne endel og går ikke lange turer så ser vi det ann litt. Dette er ikke det beste eller nyeste bilde av Diba, men ett av de eneste bildene jeg har på denne data'N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Mia Skrevet 7. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2008 Kjempesøt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 7. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2008 Nhåå, knallsøt! Polarhunder er bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Maritus Skrevet 7. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2008 Ja, de er noen herlige vesner Det eneste som kan være litt synd med polarhundene er jo jaktinnstiktet ovenfor de større dyra, menmen På mandag eller tirsdag kan de hende vi tar oss en tur til byen for å starte miljø- og sosialtreningen. Men vi får se om stefaren min gidder å kjøre, da jeg ikke vil ha henne hos pappa siden han bor i byen og det er en plass jeg vet Diba ikke ville trives i lengere periode da hun til vanlig liker seg best ute og sover ute. Med isolert hundehus selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Maritus Skrevet 19. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 19. Desember 2008 Dooh... Ønske seg nytt kamera med mer enn 3.2 megapixler <_< Ja, nå i dag så er vi fått selen på ; ) Tok ikke med kamere på tur, men en liten tur i hundegården ble kamera med. Så siden jeg bare har lagt ut ett bilde av Diba, så må jeg vell bare ta med litt fler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Maritus Skrevet 19. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 19. Desember 2008 TRENING MED FILLE Ja, endelig etter flere dager med omgangsyken har jeg endelig klart og kommet meg opp av senga og ut fra skape. Nå ble det trening med Diba Siden jeg fortsatt ikke er helt i form ble det litt lek og morro først med 'filla' (en klut som er halvrevi), før vi trente litt. Det ble ikke noe veldig trening ut av det egentlig. Vi trente først litt på sitt og gi labb som er i boks nå før vi trente litt på ligg. Det gikk over all forventning. Hun tar ting kjempe fort og det er rett og slett bare en fryd og jobbe med en hund som henne. Vesla halter litt ennå, men alt blir jo værre så fort vi nevner beinet hennes. Snakk om hypokonder Så Vesla og jeg tok en liten tur og trente litt før vi gikk tilbake og slapp henne inn til de andre to i hundegården. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Maritus Skrevet 20. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 20. Desember 2008 Vekt og mål på Diba (er hun som vokser her ) 17/12-08 Hun veide 24 kg og mål tok vi ikke på henne, men en liten opdatering hvis det er noen som følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Maritus Skrevet 25. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 25. Desember 2008 OPPDATERING MÅL OG VEKT Ringte hjem istad og fikk litt tilbakemelding på mål ogvekt på Diba; Hun veier 24,5 kg og er 55 cm høy, så vokse det gjør hun : D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilma Skrevet 25. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 25. Desember 2008 Tnååå .. Nå fikk jeg liksom ikke noe MINDRE lyst på valp da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane&Kaiza Skrevet 30. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2008 Så søte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Maritus Skrevet 31. Desember 2008 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2008 En liten stund siden oppdatering her, så kan jo legge til med litt bilder som ble tatt istad ; ) Det ble visst en tur til mamma denne nyttårsaften, så i dag tok vi en god og lang nyttårstur sammen alle sammen, samt jeg og Diba har gått litt for oss selv og trent litt, så har også trent litt med Vesla i dag og godt tur med henne også. Bilder ; Meg, Diba, mamma og Buck (Vesla sitter litt til høyre for meg, på andre siden av brønnen) Meg, Diba og Vesla Kan vell ta med ett bilde av lillesøstra mi på 2 år, 3 år i april. Buck Diba og litt av stefaren min EDIT; Ser jeg må få tatt litt flere av Vesla, snart igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar