Gå til innhold
Hundesonen.no

Vesla & Diba


Guest Maritus

Recommended Posts

Guest Maritus

Jeg har nå tatt over mammas 5 mnd gamle Grønlandshund. Dette er fordi hun mente hun ikke hadde tid til henne og klarte å gi henne det som skal trengs og etter at Vesla begynte og halte og da jeg ikke fikk gå med henne like mye som jeg pleide så begynte å trene med Diba. Noe som viser fremskritt. Og etter litt frem og tilbake så er Diba MIN :P Å ja, om noen skulle spørre så vet jeg at jeg klarer Diba fint når Vesla blir frisk igjen.

Vi har trent endel ute på jordet, noe som funker fint. Hun er lærevillig og gjør omtrent alt for en godbit. Etter nyttår så har vi tenkt til å gå kurs noe som jeg gleder meg veldig til. Vi trives godt sammen begge to og går lange turer sammen vær dag. Vi begge elsker snø og bruker mye tid på lek og morro. Kontakten er godt i gang og innlæring av sitt er så godt som bestått. Nå er det å ikke trekke så mye som står på tur, hun trenger også endel sosial og miljøtrening, men jeg tenker dette skal gå fint. Hvis noen også skulle lure på hva jeg har tenkt og bruke henne så er det kløv og trekk.

Så er det Vesla da. Det er vell ikke skjedd så mye nå i det siste. Vi skal til dyrlegen den 20 Januar og chippe henne og gi henne vaksine. Vi har også klipt neglene hennes for en liten stund siden. Hun har begynt og halte på høyre frem ben, noe vi ikke helt vet grunnen til da hun ikke viser tegn til smerte når vi "vender" og "klemmer" på det. Så vi lar henne være inne endel og går ikke lange turer så ser vi det ann litt.

Joo_006-1.jpg

Dette er ikke det beste eller nyeste bilde av Diba, men ett av de eneste bildene jeg har på denne data'N :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Ja, de er noen herlige vesner :lol: Det eneste som kan være litt synd med polarhundene er jo jaktinnstiktet ovenfor de større dyra, menmen :D På mandag eller tirsdag kan de hende vi tar oss en tur til byen for å starte miljø- og sosialtreningen. Men vi får se om stefaren min gidder å kjøre, da jeg ikke vil ha henne hos pappa siden han bor i byen og det er en plass jeg vet Diba ikke ville trives i lengere periode da hun til vanlig liker seg best ute og sover ute. Med isolert hundehus selvfølgelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dooh... Ønske seg nytt kamera med mer enn 3.2 megapixler <_<

Ja, nå i dag så er vi fått selen på ; ) Tok ikke med kamere på tur, men en liten tur i hundegården ble kamera med. Så siden jeg bare har lagt ut ett bilde av Diba, så må jeg vell bare ta med litt fler :)

IMG_2347-1.jpg

IMG_2366.jpg

IMG_2367.jpg

IMG_2346.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRENING MED FILLE

Ja, endelig etter flere dager med omgangsyken har jeg endelig klart og kommet meg opp av senga og ut fra skape. Nå ble det trening med Diba :)

Siden jeg fortsatt ikke er helt i form ble det litt lek og morro først med 'filla' (en klut som er halvrevi), før vi trente litt. Det ble ikke noe veldig trening ut av det egentlig. Vi trente først litt på sitt og gi labb som er i boks nå før vi trente litt på ligg. Det gikk over all forventning. Hun tar ting kjempe fort og det er rett og slett bare en fryd og jobbe med en hund som henne.

Vesla halter litt ennå, men alt blir jo værre så fort vi nevner beinet hennes. Snakk om hypokonder :rolleyes: Så Vesla og jeg tok en liten tur og trente litt før vi gikk tilbake og slapp henne inn til de andre to i hundegården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten stund siden oppdatering her, så kan jo legge til med litt bilder som ble tatt istad ; )

Det ble visst en tur til mamma denne nyttårsaften, så i dag tok vi en god og lang nyttårstur sammen alle sammen, samt jeg og Diba har gått litt for oss selv og trent litt, så har også trent litt med Vesla i dag og godt tur med henne også.

Bilder ;

IMG_2374.jpg

Meg, Diba, mamma og Buck (Vesla sitter litt til høyre for meg, på andre siden av brønnen)

IMG_2376.jpg

Meg, Diba og Vesla

IMG_2377.jpg

Kan vell ta med ett bilde av lillesøstra mi på 2 år, 3 år i april.

IMG_2378.jpg

Buck :brr:

IMG_2381.jpg

Diba og litt av stefaren min

EDIT; Ser jeg må få tatt litt flere av Vesla, snart igjen :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...