Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke(t) kamera(er) har du?


Sju

Recommended Posts

  • 1 month later...

en gang i gamledager, når jeg var sånn 6år fikk jeg mitt første kamera, det var gult... :sint_01: Og det ble så mye brukt at jeg fikk grense på kun 36bilder i måneden en stund :sint_01: Jepp, det var tider det, før alt ble digitalt!

Deretter kom det et svart lite kompakt canonsak i hus, som også ble myye brukt før jeg endelig fikk spart meg nok penger til å kjøpe Canon EOS 300. Usj, som jeg elsket det kameraet! Gjør det fortsatt, men i 2006 måtte jeg gi tapt for digitaliseringen av samfunnet... Og det ble litt dyrt å framkalle 3-8filmruller i måneden når jeg bare hadde lån og stipend. Så da kom Canon S2 IS i hus. Ble aldri heeelt fornøyd med det, det er noe med det å gå fra speilrefleks til et kompaktkamera, selv om kameraet ikke er ille. Det har i alle fall tålt veldig mye! Med sambo flyttet også et Canon 10D inn i huset, desverre tok det kvelden jula 2007, etter mange års tro tjeneste med sambo i snowboardbakkene i Alpene. Det var nok slitent etter å ha fotografert utallige hopp og vært med på like mange hopp selv :rolleyes:

Etter ett år med S2IS'n igjen (neeedtur!) kom det endelig et fornuftig kamera inn i hus igjen nå i vinter.. Canon 40D, ah, herlige kamera! I'm in looove! Har ikke fått lekt meg så sinnsykt mye med det ennå, men litt bålbilder og turbilder har det blitt:)

objektiv: sigma 24-70 og ei EF 70-200. Sigmaen er desverre litt ute av drift for tiden, har vel fått seg en trøkk for mye i et skianlegg <_<

Jeg er veldig glad for at jeg fant meg en kjæreste som liker canon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikon D40, men ønsker meg Nikon D60 eller D80 *sukk* Dere fotoguruer, er det noen stor forskjell på D40, D60 og D80?

Jeg har råd, men VIL jeg bruke pengene på det? :sint_01:

Jeg skal kjøpe meg D90 eller D80 nå, driver og vingler litt mellom tilbud, for i utgangspunktet er D80 myye billigere, men hvis jeg kjøper D90 fra et sted (hsker ikke hvor) får jeg bedre objektiv, så det går på en måte litt opp i opp, skal jo uansett investere i noe bedre enn det som følger med D80

Edit: litt gammel tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee, nå har jeg funnet olympus-kompaktkameraet mitt! Men laderen og USB-ledninga er bortevekk, aner ikke hvor jeg skal lete nå. Har lett overalt :sint_01: Det kameraet her har ganske god filmfunksjon, så jeg mååå få det opp å gå

Hvor kan man henvende seg for å lete etter kablene til et kompaktkamera egentlig? *tusle en tur på google kanskje*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, eh. Jeg har Canon 40d, men tenker hele tiden at jeg aldri burde ha kjøpt det og heller skaffet meg et mindre et...

Burde nok ha byttet, men nå har det nok sunket så mye i verdi at det ikke er noe poeng i det, vet ikke. Synes liksom det er litt for bra (jeg er ikke noe flink), for dyrt (jeg er ikke rik). Okei, det har jo en del fine funksjoner som jeg har bruk for - er solid bygd, kan ta bilder innmari kjapt, panel på oversiden, godt å holde i osv.

Skulle kanskje ha hatt 400d eller noe i den serien. Sukk smukk. Kanskje ikke så mye å klage over men, jeg hater å bruke penger og får vondt i magen når jeg tenker på hva jeg betalte og hvor fint jeg sikkert hadde klart meg med et mindre et :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, eh. Jeg har Canon 40d, men tenker hele tiden at jeg aldri burde ha kjøpt det og heller skaffet meg et mindre et...

Burde nok ha byttet, men nå har det nok sunket så mye i verdi at det ikke er noe poeng i det, vet ikke. Synes liksom det er litt for bra (jeg er ikke noe flink), for dyrt (jeg er ikke rik). Okei, det har jo en del fine funksjoner som jeg har bruk for - er solid bygd, kan ta bilder innmari kjapt, panel på oversiden, godt å holde i osv.

Skulle kanskje ha hatt 400d eller noe i den serien. Sukk smukk. Kanskje ikke så mye å klage over men, jeg hater å bruke penger og får vondt i magen når jeg tenker på hva jeg betalte og hvor fint jeg sikkert hadde klart meg med et mindre et :blush:

Japp 40D er betydelig større enn 400 (og den serien), og det er jo en del forskjell fra tier seriene til hundreseriene. Det er helt klart ikke det letteste kameraet å dra med på tur hvis man skal ha noe lett, men det er et veldig morsomt kamera å leke seg med. Det er jo ikke noe vits i å investere i et superdyrt og stort kamera om man ikke trenger det, er mange mindre som er vel så bra. Og heldigvis kostet det ikke noe særlig når vi kjøpte det, kjekt med rabatter og tilbud og sånt :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å trøste meg selv kan jeg jo si at om fotointeressen plutselig skulle blomstre er det et fint kamera og kommer til å være det i mange, mange år. Er jo morsomt å leke med nå også, jeg kan nok til å dra nytte av funksjonene og sånn, finnes da mye som er ørten ganger dyrere og mer avansert... så er det jo det at jeg ikke har råd til gode objektiver da.

ellers lurer jeg på om jeg ikke skal prøve å bytte meg til et mindre før det er for seeent. uh uh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...