Gå til innhold
Hundesonen.no

Analkjertler som lekker


Klementin

Recommended Posts

Er så lei analkjertlene til den ene tispa mi :lol: Var akkurat og sjekka de hos dyrlegen igjen. Det er ikke noe galt, men hu lekker så fælt. Stinker i hele huset ;)

Koser jeg med den andre hunden, lukter det analkjertler av henne. Venter hun i bilen, lukter det analkjertler, ligger hun og koser seg i sofaen, lukter det plutselig analkjertler. Orker ikke mer! :,(

Finnes det noe råd mot dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, det er jo ikke noe poeng i å operere dem bort med mindre hun får betennelse i dem??! Sørg bare for å få dem tømt. Frøkna di har nok bare funnet ut hvordan hun kan tømme dem selv- det gjør Sofus her HVIS jeg ikke er ham i forkant. Og da lukter det hy og helv*** i sofaen og ja-- over alt. Gå utendørs, hunden mellom bena og tøm dem. Få en veterinær til å forklare deg hvordan du kan gjøre det selv. Easypeasy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet :'( men er så redd for operasjon og jeg da. Hadde så vondt av henne da hun var sterilisert, men det er jo en mye større operasjon da...

Å fjerne analkjertler er en ganske liten operasjon i forhold til sterilisering av ei tispe. Selvfølgelig er det risiko med alle operasjoner... Mine hunder har kommet seg lett etter å ha fjernet de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke fylte skjønner du :lol: Jeg tømte de sist mandag hos dyrlegen for sikkerthets skyld, men hun sa de ikke var spes. fylte. Det stinka analkjertler hver dag etter... Jeg tror vi må hive ut teppet i stua for det lukter helt j*****

Ah *flire* sorry, men DA forstår jeg litt bedre hva du mener. Skjønner jo at det er et problem å "vedlikeholde"....

Men er enig i det Nirm sier, det pleier som oftest å gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp vite at dette inngrepet blir rutinemessig utført på førerhunder samtidig som de blir kastrert/sterilisert. Det er så vanlig å ha problemer med analkjertlene, og så vanskelig å oppdage for en blind, at det fjernes... *venter spent på resultatet fra operasjonen på hunden min i dag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt havrekli på butikken

Koster 15kr for en eske ( min hund veier 18 kg og får en t-skje hver dag)

Dagen etter er lukta borte

Fungerer helt supert.

Jeg ville prøvd dette før jeg opererte.

Fikk dette tipset av dyrlegen og det fungerer helt supert.

Koster bare 15kr å prøve .......

Gi gjerne en tilbakemelding om det fungerer like bra på din hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...