Gå til innhold
Hundesonen.no

Det fæleste noen har sagt?

Djervekvinnen

Recommended Posts

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

jeg var på ag trening en gang hvor en dame ikke følte med på collien sin som gikk ut på banen midt i treningen til nicki og skulle snuse på henne.

Er det en ting min hund hater så er det å bli forstyrret i treningen, derfor tok hun denne hunden litt og hun som eide han ga meg en regle om hvor aggresiv og farlig hunden min var.... da var jeg rimelig forbannet må jeg si :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som har sagt noe fælt om Theo, men han er jo så liten og nuskete enda at det er umulig å finne på noe fælt å si.

Men jeg fikk noen sårende kommentarer når jeg var ute og gikk med vår skjønne lille papillon den gangen vi hadde henne. Spesielt mannnfolk var fæle til å kommentere størrelsen hennes; "Er det en katt eller?" (Ja, ok, den var jo egentlig bare til å le av!), "Hun ligner på en forvokst rotte!" o.s.v. DET var stygt sagt om en så snill, nydelig liten skapning, ble utrolig lei meg når sånne idioter kom og lirte ut av seg! :D

Var bare ungjenta da, så jeg tok meg vel mer nær av det enn jeg hadde gjort nå. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"det er bikkjas feil at kuene ikke melker"

Vi var på en seter med noen kuer, også var ikke kuene vant med bikkje, så en dag den ene kua ikke ville melke til kvelden, så var det lunah sin feil. Enda vi ikke hadde vært tilstede under melkinga :roll:

Jeg ble dritfornærma jeg! Også dro jeg hjem dagen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm kommer ikke på om det er noen som har sagt noe stygt om buster.

Eller jo, jeg fikk litt pes da han var i trassalderen, og ørene var lukket. Men han som sa det er ikke av de personene som går best overens med meg. Han har og sagt at buster var ulydi (da han var valp :-o )

Og jeg ble litt fornærmet da det var noen som mente at det absolutt ikke var noe doberman i han :D

Men egentlig så er det ikke så mange som har noe vondt å si om gullgutten min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det der er jo sånn man vaske gulv med"

Greit jeg tåler masse fra forbipasserende...Sånn som "katt","ekorn","puspuspuspus" osv osv osv

Men EN plass går grensen og når denne mannen sa det så sendte jeg ham DET killerblikket.

Latteren hans var slik "hahahaha ehm *host* *kremt*...*rødme*"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det der er jo sånn man vaske gulv med"

Greit jeg tåler masse fra forbipasserende...Sånn som "katt","ekorn","puspuspuspus" osv osv osv

Men EN plass går grensen og når denne mannen sa det så sendte jeg ham DET killerblikket.

Latteren hans var slik "hahahaha ehm *host* *kremt*...*rødme*"

Hehe! Ser det for meg! GO Jeanette!!! :D Man må tørre å si ifra når folk går over streken.

Det jeg ble mest provosert av var da en mann sa høyt og tydelig, den dagen vi var på vei hjem med Chessea, "Æsj. Bikkja er skamklipt!" ... fader heller altså! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg aldri har fått høre noe dritt om Diego..

Værre er det hva folk tenker før de møter han.

Som foreks Gunn som fikk sjokk når hun fikk høre at det skulle være en CHOW CHOW!!!! på kurset hennes.. Hihi..

Jo, engang ble jeg skikkelig provosert men klarte å holde kjeft.

(Kunne ikke akkurat skremme dritten ut av to gamle damer heller)

Joda, saken var at de klapte Diego fint, og syns han var så søt, også når de fikk vite hva rase han var så begynte de å legge ut om hvor aggressiv han kom til å bli når han blir voksen, at de ikke hadde turt å klappe han da..

Og en annen gang var når han var 8 uker, og vi var på tivoli, også traff jeg på de som eier det tivoliet (Kjenner dem) også begynner de også å legge ut om hvor aggressiv han kom til å bli..

Hva feiler det folk?? :-o Fordommer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva feiler det folk?? Surprised Fordommer eller?

Fordommer ja. Chow chowen har bl.a fått rykte på seg for å være dyrlegens skrekk osv.

Folk har jo og en del fordommer mot dobberman. Så noen som står å klapper buster å syns han er så fin å søt å bare god, får nesten helt noia når de spør om rase, å jeg sier det er dobberman i han :roll:

For å få leilighet så tok jeg en hvit løgn om at det er labrador i han..

Er ikke enkelt å ha en hund som får alskens onde rykter på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer ja. Chow chowen har bl.a fått rykte på seg for å være dyrlegens skrekk osv.

Folk har jo og en del fordommer mot dobberman. Så noen som står å klapper buster å syns han er så fin å søt å bare god, får nesten helt noia når de spør om rase, å jeg sier det er dobberman i han :roll:

Haha, det minner meg om at vi sa til folk som spurte hva slags rase hero var (den gamle hundn vår som var en Gordon setter), Vi sa han var en pitbull setter :D Gjett om folk skvatt unna!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dyrlegens skrekk har jeg hørt ja.. :D

MEN dette var før. Når det ble avlet for profitt, noe som har forbedret seg en hel del. (Norge)

I USA er det faktisk krevd forbud mot rasen i noen stater, og er på topp 10 lista over mest farlige hunder på lik linje som pit bullen..

(Det sies også at det ble avlet inn pit bull i rasen på ett tidspunkt)

Ehh, nå får jeg jo Chow Chow'en til å høres ut som gatas værsting, noe som IKKE er sant.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ser det for meg! GO Jeanette!!! :D Man må tørre å si ifra når folk går over streken.

Det jeg ble mest provosert av var da en mann sa høyt og tydelig, den dagen vi var på vei hjem med Chessea, "Æsj. Bikkja er skamklipt!" ... fader heller altså! :D

naaaw! Portipelsen som er SÅ nydelig da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SE HU GÅR PÅ TUR MED ROTTENE SINE DA..

hehehehe Kine er jo bare RÅ i byn da! Ei jente kommer bort og sier "naaaaaw hvor masse koser en sånn??" og så sier Kine skikkelig sarkastisk : "For å si det SLIK, Jeg betalte 26 000 kr for disse to tilsammen!!!"

Gjett om hu jenta fikk hakeslepp da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å komme med en groenendael til hundefolk?Loke ble møtt med fordommer FØR de hadde sett han. "si meg:har ikke du hatt nok drittbikkjer?""skal du kjøpe deg belger igjenn så kjøp en ordentlig en" (les:terv eller malle) Og alle groenendaeler er visst hundeaggresive eller i det minste litt for skarpe,yeah right:Loke`s problem på fellestrening er at han er FOR glad i andre hunder og han vokter ikke når det kommer fremmede på verndaen engang.Groenendaeler har visst ikke motor lenger...den har mange mått bite i seg etter å ha sett Loke i aksjon! :D For ikke å snakke om alle de små søte hundene som blir feid opp i armene på mor når Loke kommer steilende...stor og svart vettu... :roll:

Det styggeste noen har sagt? Det må være noen hormonelle guttunger på toget som mente han så ut som bikkja til *****...men det var visst skikkelig tøfft :D

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...