Gå til innhold
Hundesonen.no

Stoffbur fra Europris

Nirm

Recommended Posts

Skrevet

Så at de hadde noen billige stoffbur på Europris. Noen brune/begie noen. Kosta vel 400 for det største. Noen som har prøvd ut kvaliteten på dette? Og stabiliteten? Velter det om du ser hardt på det...

Skrevet

Lurer på det samme faktisk. Trenger et bra stoffbur eller et mindre metallbur til å ha med på treninger. Så også de burene hos europris, men de virket jo ganske viklete ja... Tipper ikke det er noe lurt kjøp hvis man har hunder som rører en del på seg i bur, og kanskje kan sette labber i sidene på buret osv.

My f.eks bruker nesten alltid å sette labbene i døra på buret når jeg kommer for å ta henne ut mens hun sparker ifra med bakbeina, hehe... Så jeg tror vi burde satse på et metallbur. Så at My sin størrelse i "treningsbur" bare kostet 300,- og det var det buret som er hakket mindre enn det vi har nå.. Det vi har nå er det plass til tre My'er i, så vil tro at buret i en str mindre må være perfekt til treningspauser.

Skrevet

Jeg har både tøy og metall buret, jeg er fornøyd med begge, men så har jeg en hund som ligger helt stille i bur da.

Hadde et av desse Pet home tøy burene, og jeg synes europris buret har like god kvalitet :lol:

Skrevet
Jeg har både tøy og metall buret, jeg er fornøyd med begge, men så har jeg en hund som ligger helt stille i bur da.

Hadde et av desse Pet home tøy burene, og jeg synes europris buret har like god kvalitet :lol:

Pet home? Det er de med bua tak? *husker ikke helt*

Skrevet

Jeg har både stoffburet (i stort og middels) og stålburet. Utrolig, utrolig fornøyd med begge! I det middels stoffburet har jeg en valp på utstillinger og treninger, og buret står støtt og godt, og han klarer ikke å få ødelagt det. Veldig fornøyd! :lol:

Skrevet

Jeg har skikkelig lyst på et sånt bur til trening/konkurranser/utstillinger, men det er rett og slett ingen vits i å kjøpe ett. Norma bryter seg ut uansett, så jeg må derfor alltid drasse med meg et übertungt stålbur. Kanskje Orry kan få ett, i tilfelle jeg melder han på konkurranse? :lol:

Skrevet

En dalmatiner hann burde fint få plass der, ville jeg tro.. Vi har salukier og Portugisere der, og de har goood plass!:lol:

Skrevet

Jeg har det minste stoffburet. Min skraper på bur"døra" så det har blitt skikkelig lealøst. Skal ikke mye til før det går i stykker hvis ikke bikkja ligger dønn stille.

Skrevet
Jeg har det minste stoffburet. Min skraper på bur"døra" så det har blitt skikkelig lealøst. Skal ikke mye til før det går i stykker hvis ikke bikkja ligger dønn stille.

Takk, blir metallbur på oss gitt :lol: Jeg klaaaarer ikke irritere meg over gleden til My når jeg kommer for å slippe henne ut av et bur og føler ikke for å bruke tid på akkurat det kjenner jeg, så metallbur it is.

Noen som vet hva man kan bruke til burtrekk (må være vann og vinnfast?)

Skrevet

Jeg har både fra Europris og det Portable Pet Home. Det fra Europris er best syns jeg, og jeg har det største. Det er stort nok for en voksen dalmis. Jeg pleier å ha begge mine hunder inni der, og de har god nok plass begge to. Tia og Aynï hadde til og med en liten lekestund inni buret (Europrisburet altså, bruker ikke PPH etter at jeg kjøpte fra EP), og det er eneste gangen jeg har sett tendens til velting..! :lol: Ja, bortsett fra da buret var tomt, og det kom kraftig vind på et stevne da.. :rolleyes: Men da lettet jo til og med teltene til folk, så..

Skrevet
Takk, blir metallbur på oss gitt :) Jeg klaaaarer ikke irritere meg over gleden til My når jeg kommer for å slippe henne ut av et bur og føler ikke for å bruke tid på akkurat det kjenner jeg, så metallbur it is.

Legg litt arbeid i oppførselen i buret når du kommer, trenger jo ikke å bli sint. Og så kan du kanskje slippe metallburet med tiden....

Dere som har de Europrisburene. Hvor varme blir de om sommeren? Ikke at jeg har planer om å la de stå timesvis i sola da, men kjekt å vite.... :)

Skrevet

Jeg har svært god erfaring med de under varme forhold! Det er "luftingsmuligheter" i alle veggene om man bretter opp "gardinene" så kan bare si at det har vært veldig bra, både med små og store hunder, med lite og med SVÆRT mye pels:)

Skrevet

Jeg har tøybur fra europris, og er skikkelig fornøyd.

I varmen har du mulighet til å brette opp alle sider, for gjennomtrekk! :)

Mi har ikke klart å ødelegge det enda, og hun har en tendens til å skrape på fremsiden(ved glidelåsen) når hun blir gira og jeg skal ta henne ut! :D

Men, at de IKKE klarer å komme seg ut er å ta vel hardt i, vi har hatt hunder som har brytt seg ut av slike bur og kommet springene inn i ringen :ahappy:

Skrevet
Takk, blir metallbur på oss gitt :ahappy: Jeg klaaaarer ikke irritere meg over gleden til My når jeg kommer for å slippe henne ut av et bur og føler ikke for å bruke tid på akkurat det kjenner jeg, så metallbur it is.

En pressening og litt nål og tråd funker som bare det! har pressening over tøyburet til Lyng når det regner og er dårlig vær på sommeren (bruker det ikke ute på vinteren noe), funker som bare det:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...