Gå til innhold
Hundesonen.no

Stoffbur fra Europris

Nirm

Recommended Posts

Skrevet

Så at de hadde noen billige stoffbur på Europris. Noen brune/begie noen. Kosta vel 400 for det største. Noen som har prøvd ut kvaliteten på dette? Og stabiliteten? Velter det om du ser hardt på det...

Skrevet

Lurer på det samme faktisk. Trenger et bra stoffbur eller et mindre metallbur til å ha med på treninger. Så også de burene hos europris, men de virket jo ganske viklete ja... Tipper ikke det er noe lurt kjøp hvis man har hunder som rører en del på seg i bur, og kanskje kan sette labber i sidene på buret osv.

My f.eks bruker nesten alltid å sette labbene i døra på buret når jeg kommer for å ta henne ut mens hun sparker ifra med bakbeina, hehe... Så jeg tror vi burde satse på et metallbur. Så at My sin størrelse i "treningsbur" bare kostet 300,- og det var det buret som er hakket mindre enn det vi har nå.. Det vi har nå er det plass til tre My'er i, så vil tro at buret i en str mindre må være perfekt til treningspauser.

Skrevet

Jeg har både tøy og metall buret, jeg er fornøyd med begge, men så har jeg en hund som ligger helt stille i bur da.

Hadde et av desse Pet home tøy burene, og jeg synes europris buret har like god kvalitet :lol:

Skrevet
Jeg har både tøy og metall buret, jeg er fornøyd med begge, men så har jeg en hund som ligger helt stille i bur da.

Hadde et av desse Pet home tøy burene, og jeg synes europris buret har like god kvalitet :lol:

Pet home? Det er de med bua tak? *husker ikke helt*

Skrevet

Jeg har både stoffburet (i stort og middels) og stålburet. Utrolig, utrolig fornøyd med begge! I det middels stoffburet har jeg en valp på utstillinger og treninger, og buret står støtt og godt, og han klarer ikke å få ødelagt det. Veldig fornøyd! :lol:

Skrevet

Jeg har skikkelig lyst på et sånt bur til trening/konkurranser/utstillinger, men det er rett og slett ingen vits i å kjøpe ett. Norma bryter seg ut uansett, så jeg må derfor alltid drasse med meg et übertungt stålbur. Kanskje Orry kan få ett, i tilfelle jeg melder han på konkurranse? :lol:

Skrevet

En dalmatiner hann burde fint få plass der, ville jeg tro.. Vi har salukier og Portugisere der, og de har goood plass!:lol:

Skrevet

Jeg har det minste stoffburet. Min skraper på bur"døra" så det har blitt skikkelig lealøst. Skal ikke mye til før det går i stykker hvis ikke bikkja ligger dønn stille.

Skrevet
Jeg har det minste stoffburet. Min skraper på bur"døra" så det har blitt skikkelig lealøst. Skal ikke mye til før det går i stykker hvis ikke bikkja ligger dønn stille.

Takk, blir metallbur på oss gitt :lol: Jeg klaaaarer ikke irritere meg over gleden til My når jeg kommer for å slippe henne ut av et bur og føler ikke for å bruke tid på akkurat det kjenner jeg, så metallbur it is.

Noen som vet hva man kan bruke til burtrekk (må være vann og vinnfast?)

Skrevet

Jeg har både fra Europris og det Portable Pet Home. Det fra Europris er best syns jeg, og jeg har det største. Det er stort nok for en voksen dalmis. Jeg pleier å ha begge mine hunder inni der, og de har god nok plass begge to. Tia og Aynï hadde til og med en liten lekestund inni buret (Europrisburet altså, bruker ikke PPH etter at jeg kjøpte fra EP), og det er eneste gangen jeg har sett tendens til velting..! :lol: Ja, bortsett fra da buret var tomt, og det kom kraftig vind på et stevne da.. :rolleyes: Men da lettet jo til og med teltene til folk, så..

Skrevet
Takk, blir metallbur på oss gitt :) Jeg klaaaarer ikke irritere meg over gleden til My når jeg kommer for å slippe henne ut av et bur og føler ikke for å bruke tid på akkurat det kjenner jeg, så metallbur it is.

Legg litt arbeid i oppførselen i buret når du kommer, trenger jo ikke å bli sint. Og så kan du kanskje slippe metallburet med tiden....

Dere som har de Europrisburene. Hvor varme blir de om sommeren? Ikke at jeg har planer om å la de stå timesvis i sola da, men kjekt å vite.... :)

Skrevet

Jeg har svært god erfaring med de under varme forhold! Det er "luftingsmuligheter" i alle veggene om man bretter opp "gardinene" så kan bare si at det har vært veldig bra, både med små og store hunder, med lite og med SVÆRT mye pels:)

Skrevet

Jeg har tøybur fra europris, og er skikkelig fornøyd.

I varmen har du mulighet til å brette opp alle sider, for gjennomtrekk! :)

Mi har ikke klart å ødelegge det enda, og hun har en tendens til å skrape på fremsiden(ved glidelåsen) når hun blir gira og jeg skal ta henne ut! :D

Men, at de IKKE klarer å komme seg ut er å ta vel hardt i, vi har hatt hunder som har brytt seg ut av slike bur og kommet springene inn i ringen :ahappy:

Skrevet
Takk, blir metallbur på oss gitt :ahappy: Jeg klaaaarer ikke irritere meg over gleden til My når jeg kommer for å slippe henne ut av et bur og føler ikke for å bruke tid på akkurat det kjenner jeg, så metallbur it is.

En pressening og litt nål og tråd funker som bare det! har pressening over tøyburet til Lyng når det regner og er dårlig vær på sommeren (bruker det ikke ute på vinteren noe), funker som bare det:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
    • En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...