Gå til innhold
Hundesonen.no

Stoffbur fra Europris


Nirm

Recommended Posts

Lurer på det samme faktisk. Trenger et bra stoffbur eller et mindre metallbur til å ha med på treninger. Så også de burene hos europris, men de virket jo ganske viklete ja... Tipper ikke det er noe lurt kjøp hvis man har hunder som rører en del på seg i bur, og kanskje kan sette labber i sidene på buret osv.

My f.eks bruker nesten alltid å sette labbene i døra på buret når jeg kommer for å ta henne ut mens hun sparker ifra med bakbeina, hehe... Så jeg tror vi burde satse på et metallbur. Så at My sin størrelse i "treningsbur" bare kostet 300,- og det var det buret som er hakket mindre enn det vi har nå.. Det vi har nå er det plass til tre My'er i, så vil tro at buret i en str mindre må være perfekt til treningspauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både tøy og metall buret, jeg er fornøyd med begge, men så har jeg en hund som ligger helt stille i bur da.

Hadde et av desse Pet home tøy burene, og jeg synes europris buret har like god kvalitet :lol:

Pet home? Det er de med bua tak? *husker ikke helt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.zoosupply.com/xcart/portable-pet-home-tekstilbur/

Det der :lol:

om man har en hund som er ganke rolig i buret så skal det egentli ikke noe problem :P

det er også med "teltstenger" slik de kan festes.

Oh. Takker. Trur det skal bli et slikt et på dyra da. Så får de vært sitt... Sitte rolig er sikkert ikke noe problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både stoffburet (i stort og middels) og stålburet. Utrolig, utrolig fornøyd med begge! I det middels stoffburet har jeg en valp på utstillinger og treninger, og buret står støtt og godt, og han klarer ikke å få ødelagt det. Veldig fornøyd! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig lyst på et sånt bur til trening/konkurranser/utstillinger, men det er rett og slett ingen vits i å kjøpe ett. Norma bryter seg ut uansett, så jeg må derfor alltid drasse med meg et übertungt stålbur. Kanskje Orry kan få ett, i tilfelle jeg melder han på konkurranse? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det minste stoffburet. Min skraper på bur"døra" så det har blitt skikkelig lealøst. Skal ikke mye til før det går i stykker hvis ikke bikkja ligger dønn stille.

Takk, blir metallbur på oss gitt :lol: Jeg klaaaarer ikke irritere meg over gleden til My når jeg kommer for å slippe henne ut av et bur og føler ikke for å bruke tid på akkurat det kjenner jeg, så metallbur it is.

Noen som vet hva man kan bruke til burtrekk (må være vann og vinnfast?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både fra Europris og det Portable Pet Home. Det fra Europris er best syns jeg, og jeg har det største. Det er stort nok for en voksen dalmis. Jeg pleier å ha begge mine hunder inni der, og de har god nok plass begge to. Tia og Aynï hadde til og med en liten lekestund inni buret (Europrisburet altså, bruker ikke PPH etter at jeg kjøpte fra EP), og det er eneste gangen jeg har sett tendens til velting..! :lol: Ja, bortsett fra da buret var tomt, og det kom kraftig vind på et stevne da.. :rolleyes: Men da lettet jo til og med teltene til folk, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, blir metallbur på oss gitt :) Jeg klaaaarer ikke irritere meg over gleden til My når jeg kommer for å slippe henne ut av et bur og føler ikke for å bruke tid på akkurat det kjenner jeg, så metallbur it is.

Noen som vet hva man kan bruke til burtrekk (må være vann og vinnfast?)

Legg litt arbeid i oppførselen i buret når du kommer, trenger jo ikke å bli sint. Og så kan du kanskje slippe metallburet med tiden....

Dere som har de Europrisburene. Hvor varme blir de om sommeren? Ikke at jeg har planer om å la de stå timesvis i sola da, men kjekt å vite.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svært god erfaring med de under varme forhold! Det er "luftingsmuligheter" i alle veggene om man bretter opp "gardinene" så kan bare si at det har vært veldig bra, både med små og store hunder, med lite og med SVÆRT mye pels:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tøybur fra europris, og er skikkelig fornøyd.

I varmen har du mulighet til å brette opp alle sider, for gjennomtrekk! :)

Mi har ikke klart å ødelegge det enda, og hun har en tendens til å skrape på fremsiden(ved glidelåsen) når hun blir gira og jeg skal ta henne ut! :D

Men, at de IKKE klarer å komme seg ut er å ta vel hardt i, vi har hatt hunder som har brytt seg ut av slike bur og kommet springene inn i ringen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, blir metallbur på oss gitt :ahappy: Jeg klaaaarer ikke irritere meg over gleden til My når jeg kommer for å slippe henne ut av et bur og føler ikke for å bruke tid på akkurat det kjenner jeg, så metallbur it is.

Noen som vet hva man kan bruke til burtrekk (må være vann og vinnfast?)

En pressening og litt nål og tråd funker som bare det! har pressening over tøyburet til Lyng når det regner og er dårlig vær på sommeren (bruker det ikke ute på vinteren noe), funker som bare det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...