Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøp av valp/hund....


Linda Kristin

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Var instruktør på dressurkurs for mange år siden. Mens jeg sto litt avsides m en kranglete rottweiler så jeg en schafer kaste seg over en liten hund på en vei rett ved...Fortsatte m mitt til eieren av rottweileren forsiktig sier:Jeg tror det der er din schafer...... :wub: Å snakke om flau er ikke i nærheten..Tispa hadde slitt av lærbåndet sitt og ville spise liten hund...Gikk heldigvis bra med den lille og eieren.Men skjedde aldri igjen"hadde "kontroll jeg trodde jeg hvertfall.Bur i bilen etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå var det jo "negative" opplevelser en skulle dele i denne tråden, var det ikke?

Så egentlig så er hele tråden et slags selvbekreftelse for enkelte at de er så ufattelig flinke med hundene sine og kan sitte å slå seg på brystet og si "se hvor god kontroll JEG har"? Og at det er trådstarters meninger om hvordan en hund skal være, de korrekte oppfatningene? Minner meg egentlig mest om en tråd som ble startet der temaet var noe a la "her kan vi diskutere dårlige hundeeiere"....

Vi er forskjellige, vi ønsker forskjellig av hundene våre, vi har forskjellige krav til de etc etc etc. I tillegg så er det faktisk hunder vi har med å gjøre. I tillegg er det vanskelig å se en hund i en enkelt situasjon og så sitte på sin høye hest å dømme de "nord og ned".... Det virket jo ikke som om noen av hundene i startinnlegget akkurat er så voldsomt til skade annet enn kan gi eier et blåmerke på låret om de går over ende...

I tillegg så burde kanskje ts få låne seg en hund som veier litt mer enn 4 kg og kjenne at det er forskjell på å holde igjen en stor hund som plutselig bestemmer seg for noe, og en liten en. :rolleyes:

Hilsen en som har ufattelig uoppdragne og ukontrollerbare hunder, siden de både drar i båndet OG hopper. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen en som har ufattelig uoppdragne og ukontrollerbare hunder, siden de både drar i båndet OG hopper. :wub:

HVA?!? :P

Jeg gir egentlig litt blaffen til stilen på hundeeiere jeg møter, så lenge de faktisk har kontroll. Og om de ikke har det, så ser jeg lett om jeg bør løfte opp englebarna, eller om jeg kan la de stå stille på bakken (ok, trekke og hoppe da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at folk skal ikke ha mer hund enn de klarer å håndtere med tanke på styrke/størrelse..men svært ofte føler jeg at folk rett og slett mangler teknikken..og at det ikke egentlig er noe i veien med styrken deres.

De bare bruker den ikke om de trenger den.

Følger med på Cesar Milan og ser damer på 60-70 kg som lar seg "slepe" over veien av små italienske mynder,eller andre svært lette/små hunder.Tenke seg til å gå med slapsete strak arm og føle seg dratt mot andre hunder av noe sånt?"I cant hold him,he just pull me so hard...!" øøøh,javel..4-10 kg som drar så veeeldig?

Syns det ser helt merkelig ut...Og fatter ikke at det er mulig å bruke armer og kropp så lite i håndteringen.

Har vært borti et par tabber selv,og merkelig har det skjedd rundt pms..haha!

Vet ikke hva som feiler hjernen da,men jeg skulle nok vært innlagt og nektet å være blandt folk og dyr.

Null konsentrasjon,null styrke,bare tull!

Jah,jeg vrengte foten i ulendt terreng en gang jeg gikk med 2 av mine hunder..Jeg hadde nye sko,og følte at de var bra i butikken..men jo mer jeg gikk,jo mer følte jeg at jeg måtte krølle tærne.Og alle som har vært borti det vet at det skaper en merkelig gange.

Så når det da kom et kvinnfolk med en mix på min høyre side på den smale stien så gikk jeg litt oppover i terrenget fordi mine skulle ikke hilse,da de gikk i fot med meg...jeg brukte hu dama som en trening der og da..meeen..

Så ble foten som gele da jeg trødde feil,så der satt jeg plutselig med 2 forvirrete hunder ved min side,som bare flytta seg brått da jeg snubla.

Flaut ja..hehe,men det gikk veldig greit.Hadde vært verre om hundene ville spist den lille 15 kg hunden,og jeg snubla der og da.Men de bare stoppa opp å kikka på meg..og den andre hunden og dama var lengre oppi stien plutselig..

Dessverre er det mange som blir direkte slept etter sine hunder.Vet ikke hvor mange som har sett "Hundcoachen",men her er det voksne mennesker med Rottweilere,blandingshunder str.St Bernard,og mindre mixer som lar seg slepe etter bakken,og må bruke stolper og trær som hjelpemiddel om de møter hund.Møkka program forresten,men må man se så må man se...Ene gamlingen på programmet hadde stress med sin labradoraktige hund,og skulle få hjelp av han her coachen.Men på bare noen meter møtte de en annen gal aggressiv hund med ei dame,og hu klarte ikke holde den så den røk rett i denne labbismixen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må inrømme at jeg er veldig glad for at trådstarter ikke ser meg når jeg kravler rundt på glatta med en 8 mnd. gammel riesendame full av hormoner. Det ser ikke alltid like elegant ut, nei. :P Her snakker vi hund som for 3 ukersiden ALDRI dro i båndet om det ikke var noe ekstremt spennende hun ville bort til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren (da 9 år) min lærte hvertfall en ting på den harde måten. Man surrer ikke båndet til en sterk unghund til sykkelstyret og setter utfor en bakke mens man roper ta pus! Det gikk som det gikk. Skrubbsår og såret stolthet!

*skratt*

TA PUS! ha ha ha herreguuud :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så egentlig så er hele tråden et slags selvbekreftelse for enkelte at de er så ufattelig flinke med hundene sine og kan sitte å slå seg på brystet og si "se hvor god kontroll JEG har"? Og at det er trådstarters meninger om hvordan en hund skal være, de korrekte oppfatningene? Minner meg egentlig mest om en tråd som ble startet der temaet var noe a la "her kan vi diskutere dårlige hundeeiere"....

Vi er forskjellige, vi ønsker forskjellig av hundene våre, vi har forskjellige krav til de etc etc etc. I tillegg så er det faktisk hunder vi har med å gjøre. I tillegg er det vanskelig å se en hund i en enkelt situasjon og så sitte på sin høye hest å dømme de "nord og ned".... Det virket jo ikke som om noen av hundene i startinnlegget akkurat er så voldsomt til skade annet enn kan gi eier et blåmerke på låret om de går over ende...

I tillegg så burde kanskje ts få låne seg en hund som veier litt mer enn 4 kg og kjenne at det er forskjell på å holde igjen en stor hund som plutselig bestemmer seg for noe, og en liten en. :rolleyes:

Hilsen en som har ufattelig uoppdragne og ukontrollerbare hunder, siden de både drar i båndet OG hopper. :P

Haha... den er god.

Poenget er ikke størrelsen på hunden, men hvordan folk håndterer dem. Nå må jeg si at jeg har møtt mange av "tilfellene" flere ganger og det er samme rutinen alle gangene.

Jeg mener at folk ikke bør skaffe seg større hund enn man greier å holde. Og hvordan folk holder hundene sine er jo opp til hver enkelt, men jeg vil uansett poengtere at pipen kanskje får en annen låt den dagen hunden hopper noen overende eller kommer løs fra eieren og tar en annen hund. Det er slike situasjoner jeg er redd for å komme oppi selv.

Jeg har med egne øyne sett en hund gå til angrep på en mindre hund og skambitt denne hunden så beinet dinglet og det var et under at dyrlegen greide redde beinet. Her var det den litt større hunden som dro vekk fra eieren.

Men siden dette kun skjedde en gang så kan man vel si at eieren hadde full kontroll sånn ellers?? Det bare så ikke slik ut liksom?? <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda Kristin: Selv om du har sett disse hundene flere ganger, så vet du jo ikke hvordan de oppfører seg ellers... som mange har sakt tidligere i tråden her... du kjenner jo ikke hundene...

til og med små hunder kan være helt j******, hvertfall unghunder, Cesar kan også bli det, og kom da ikke her å klag om det da, tenk om alle andre som ser deg gå med CEsar da gjør akkurat det samme som du gjør her på andre forum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda Kristin: Selv om du har sett disse hundene flere ganger, så vet du jo ikke hvordan de oppfører seg ellers... som mange har sakt tidligere i tråden her... du kjenner jo ikke hundene...

til og med små hunder kan være helt j******, hvertfall unghunder, Cesar kan også bli det, og kom da ikke her å klag om det da, tenk om alle andre som ser deg gå med CEsar da gjør akkurat det samme som du gjør her på andre forum...

Hva mener du med hvordan de oppfører seg ellers???

Hvis jeg møter en hund som kaster seg i båndet hver gang vi møtes eller andre møter den (fiktivt akkurat her) så er det en stor sjans for at eier en gang kan miste hunden og at den, som beskrevet i innlegget over, kan gå til angrep på andre. I værste fall seff.

Og IGJEN !! Jeg snakker ikke om større hunder men alle hunder. Les hele tråden før du svarer da. For meg er det like ille med en bjeffende liten hund som en stor hund. (fiktivt eksempel som dere IKKE trebger henge dere opp i)

Tror du misser litt av poenget her Maren. Hvorfor er det så himla vanskelig å lære en hund lydighet i bånd. Snakker ikke om at den skal gå ved eierens side hele turen, men for min egen del vil jeg at Cesar skal gå pent i bånd når vi møter andre. Det er ikke slik at alle hunder vil eller må hilse på andre hunder. Har møtt utallige som går pent og hører på eier.

Hva Cesar blir og ikke blir når han blir stor det kan ingen vite, men jeg jobber med lydighet i bånd, innkalling o.l hver dag. Samt at han går mye løs. Og han koser seg.

Og ang. klaging, vel hvorfor antar du at jeg hadde klaget her inne?? Å skrive den setningen der er i overkant barnslig. Hva andre skriver om meg på andre forum det tar jeg egentlig lang fart og blåser i. Hvis de jeg møter på tur ønsker å skrive om oss så gjør nå indelig det da. Hvis det er spennendes.

Du har tydeligvis ikke skjønt at eksemplene her var ment som eksempler og diskusjonen var ment for å høre om hvorfor mange velger seg hunderaser som er større enn de klarer å håndtere.

Personlig tror jeg at noe av dette kommer fra dårlig trening av hundene. Folk har en tendens til å se på bl.annet miniatyrhunder som babyer og tør/vil ikke gi dem den oppdragelsen de ellers ville gitt en større hund. Dette er synd for man ender mange ganger opp med en gneldrete minihund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Men da trenger jo ikke du føle deg truffet da...!

Hvorfor skulle jeg føle meg truffet?

Men, jeg blir lettere oppgitt når jeg ser folk generaliserer... Virker som endel har et behov for å ha noe å tråkke ned på... Men det er vel noe som går igjen i hele hundemiljøet, være det oppdrett, utstilling eller hunder generelt - Det finnes useriøse folk i alle aldersgrupper,

Ang. det å bli dratt overrende av hunden... snakk om å hoppe til konklusjoner - Har selv blitt dratt overrende fordi jeg var uoppmerksom ovenfor min hannhund, har blitt løpt ned av min egen hund på isen og jeg har snubblet i skogen med hundene - gjør dette meg useriøs? Det er alltid 2 sider av en sak, og det finnes mange forklaringer på hva som skjer, folk bør være forsiktige med hva slags konklusjoner man hopper til. Uhell skjer de beste.

Men, folk liker jo alltid å ha noe å klage på når det kommer til andre :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har en forholdsvis liten hund.. Whippet på 10kg, og har verken problemer med å holde henne igjen, eller kontrolere henne i bånd.. MEN hun er usikker på fremmede hunder, og både bjeffer og buster som en helt når noen møter oss direkte på..

Så om jeg skulle blitt tolket som hundeeier etter et møte på gata, så hadde jeg nok blitt ganske stempla..

For de som ikke klarer å lese hund, så hadde jeg nok hatt ei illsint gneldrebikkje, og for de som kan lese hund hadde jeg hatt en pissredd usikker lita tispe.. Vet ikke hva som er værst jeg.. :P

Så hva skal man si da.. jeg trener på dette støtt og stadig, men det viser bare ikke tegn til å gi seg..

OG dette var også noe som kom da hun var rundt året. Og det utviklet seg på ca ei uke.. Før dette var hun en engel i bånd, og brydde seg fint lite om noe..

Såååå.. Jeg er nok en Dårlig hundeier jeg.. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må inrømme at jeg er veldig glad for at trådstarter ikke ser meg når jeg kravler rundt på glatta med en 8 mnd. gammel riesendame full av hormoner. Det ser ikke alltid like elegant ut, nei. :P Her snakker vi hund som for 3 ukersiden ALDRI dro i båndet om det ikke var noe ekstremt spennende hun ville bort til.

Løpetid på gang snart??? :P

Edit: Forøvrig veldig moro å lese om andres episoder her :P Skulle gjerne sett deg på magen ned skråningen Huldra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg møter en hund som kaster seg i båndet hver gang vi møtes eller andre møter den (fiktivt akkurat her) så er det en stor sjans for at eier en gang kan miste hunden og at den, som beskrevet i innlegget over, kan gå til angrep på andre. I værste fall seff.

Nå er ikke jeg fra indre Østfold, men der jeg vanker er det sjelden så mye aggressive hunder som du tydeligvis må være redd for å møte.

Og IGJEN ! Jeg snakker ikke om større hunder men alle hunder. Les hele tråden før du svarer da. For meg er det like ille med en bjeffende liten hund som en stor hund. (fiktivt eksempel som dere IKKE trebger henge dere opp i)

[...]

Tror du misser litt av poenget her Maren. Hvorfor er det så himla vanskelig å lære en hund lydighet i bånd. Snakker ikke om at den skal gå ved eierens side hele turen, men for min egen del vil jeg at Cesar skal gå pent i bånd når vi møter andre. Det er ikke slik at alle hunder vil eller må hilse på andre hunder. Har møtt utallige som går pent og hører på eier.

[...]

Du har tydeligvis ikke skjønt at eksemplene her var ment som eksempler og diskusjonen var ment for å høre om hvorfor mange velger seg hunderaser som er større enn de klarer å håndtere.

OK, nå må noen bestemme hva som egentlig er utgangspunkt for diskusjonen. Du kan ikke i et og samme innlegg si at du snakker om alle hunder, at størrelse ikke spiller noen rolle, konkludere med at folk velger seg større hund enn de kan håndtere, men at problemet er manglende dressur og at folk ikke behandler sine hunder av små raser som hunder.

Manglende dressur kan meg bekjent også være på en chihuahua, og det er vel minste rasen vi har det? Jeg er den første til å rope ut at det er enkelte som aldri skulle hatt hund, men en chihuahua må jo ikke automatisk gi et godt hundehold, vel?

Hvor stor skal en forresten være for å kunne ha en røslig berner på 50 kilo? Og er vekta regnet i fett eller muskler?

Jeg skjønner at du synes de hundene skulle oppført seg mer som det du synes er kontrollert, men jeg tror ikke du skjønner at folk har ulike formeninger om hva som er et godt hundehold - og at hunder er DYR med uforutsigbarhet og egne meninger.

Flott at du trener lydighet med dyret ditt og at dere koser dere, det er fint å legge et godt grunnlag på en valp, men vær så snill ikke forvent at han er snill som et lam 24/7/365 de neste 15 årene. For da blir fallhøyden din så innmari lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du trener lydighet med dyret ditt og at dere koser dere, det er fint å legge et godt grunnlag på en valp, men vær så snill ikke forvent at han er snill som et lam 24/7/365 de neste 15 årene. For da blir fallhøyden din så innmari lang.

Støttes! I dag ville jeg ha vært en slik eier som TS nevner... Dyret mitt fikk ett brått anfall av demens i dag. Jeg trodde virkelig jeg skulle flå han og jeg hadde klart å glemme båndet, som jeg svært sjeldent bruker uansett. Han er jo lydig, har vært det i alle år... Ikke i dag nei, "vent", "her"og "kom" var borte vekk... Så når han så oppsøker 4 hannhunder av sorten meglersetter som har etabelert seg som sjefer i parken, så var ******* løs. NULL kontroll hadde jeg, så jeg elger bort til han, nakker tak i nakkeskinnet (jada, han var klar til å drepe 4 sinte meglersettere han) og lempet han vekk, hva skjer? joooooooo han tverrsnur og skal tilbake igjen. Jeg snakker hardt til han, han lukker ørene sine, blåser seg opp, vekten går fremover og han gjør seg klar til å ta årets kamp :icon_confused: , mens jeg står bak og hopper av sinne uten å bli hørt. Jeg kan tenke meg damene med setterne sine mumlet sitt da ja. Null kontroll på en Border Collie, snakk om å ha misslykkes helt, hehe. Nå rotet jeg meg bort. Poenget er bare at en kan trene til man blir blå i trynet og likevel vil slike dager komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttes! I dag ville jeg ha vært en slik eier som TS nevner... Dyret mitt fikk ett brått anfall av demens i dag. Jeg trodde virkelig jeg skulle flå han og jeg hadde klart å glemme båndet, som jeg svært sjeldent bruker uansett. Han er jo lydig, har vært det i alle år... Ikke i dag nei, "vent", "her"og "kom" var borte vekk... Så når han så oppsøker 4 hannhunder av sorten meglersetter som har etabelert seg som sjefer i parken, så var ******* løs. NULL kontroll hadde jeg, så jeg elger bort til han, nakker tak i nakkeskinnet (jada, han var klar til å drepe 4 sinte meglersettere han) og lempet han vekk, hva skjer? joooooooo han tverrsnur og skal tilbake igjen. Jeg snakker hardt til han, han lukker ørene sine, blåser seg opp, vekten går fremover og han gjør seg klar til å ta årets kamp :icon_confused: , mens jeg står bak og hopper av sinne uten å bli hørt. Jeg kan tenke meg damene med setterne sine mumlet sitt da ja. Null kontroll på en Border Collie, snakk om å ha misslykkes helt, hehe. Nå rotet jeg meg bort. Poenget er bare at en kan trene til man blir blå i trynet og likevel vil slike dager komme.

Støtter denne, min kjempelydige bc kan også få pluselige anfall av døvhet... det er lenge mellom hver gang, veldig lenge... men det dukker plutselig opp. Nå skal heldigvis ikke min denge noen, men han er teit så han får som regel deng. Derfor vil jeg ikke ha han bort til andre selv om han i utgangspunktet gjerne vil. Ingen hund er 100% lydig 100% av tiden, det er ingen robot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå rotet jeg meg bort. Poenget er bare at en kan trene til man blir blå i trynet og likevel vil slike dager komme.

Nemlig!

Og det er altså en border collie som konkurrerer i eliteklasse i lydighet. Hva fankern skal en gjøre for å få en etter TS sin definisjon eller ønske bra nok hund da? Jeg vil vel tro kanskje Toys R'Us eller Brio er svaret jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiehunden vår er en helt utrolig godgutt. Han hører som regel på alt vi sier og legger seg når vi skal spise osv osv. Jeg kunne fortsatt i evigheter om hvor flink og god han er, både hjemme og på trening.

Men slipper jeg han ut av hagen (før vi har gått noen tur) da er han "gone like the wind". Og i bånd trekker han ofte. Ser du en person med en hund gående foran sik-sak så er det kanskje en i familien på tur med han.

Selvfølgelig er det mye vi kan gjøre for å unngå dette, f.eks ikke slippe han før etter han har gått en lang tur, eller slippe han når vi er på tur (så lenge det er sti går det greit) og få han til å gå fot når han går i bånd.

Men noen ganger skal jeg faktisk bare på en rask tisserunde (ikke så greit med hannhund, sparer jo så det rekker til alle lyktestolpene langs veien), så lar jeg han gå "som han vil" og da er det sikkert noen som kanskje ser litt rart på meg eller noe.

Har selv faktisk møtt en dame som har en hund som er så stor og sterk at når han trekker kan hun ikke annet enn å slippe han. Men hun har jo kontroll på han ellers. Selvom jeg er sikker på at det finnes mange tilfeller av noen som ikke har kontroll, jeg mener også at uansett hvor mye erfaring eller hvor flink man er med hunder kan det være en idé å trene med noen (kanskje bare noen venner), sosialt er det også :icon_confused: men dette ble litt OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig godt å lese at ikke alle her har perfekte hunder hele tiden. ;) Noen ganger kan det virke sånn, men vi har da bare hunder alle sammen - og ikke en lydig Brio-leke.. Tror nok ts kanskje ser litt annerledes på saken om et par år, om ikke før. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*Poenget er bare at en kan trene til man blir blå i trynet og likevel vil slike dager komme.

Nemlig!

Og det er altså en border collie som konkurrerer i eliteklasse i lydighet. Hva fankern skal en gjøre for å få en etter TS sin definisjon eller ønske bra nok hund da? Jeg vil vel tro kanskje Toys R'Us eller Brio er svaret jeg da...

Takk til dere!

Hunder er individer, de har meninger og lyster, og derfor kan man ALDRI med hånden på hjertet si at man har en 100% lydig hund.

Tror nok ts kanskje ser litt annerledes på saken om et par år, om ikke før. ;)

Let's hope so!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig!

Og det er altså en border collie som konkurrerer i eliteklasse i lydighet. Hva fankern skal en gjøre for å få en etter TS sin definisjon eller ønske bra nok hund da? Jeg vil vel tro kanskje Toys R'Us eller Brio er svaret jeg da...

At en hund går i elite er ikke noen garanti for at den er lydig i hverdagen. Det bare beviser at den kan utføre et bestemt program innenfor noen ringbånd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg fra indre Østfold, men der jeg vanker er det sjelden så mye aggressive hunder som du tydeligvis må være redd for å møte.

OK, nå må noen bestemme hva som egentlig er utgangspunkt for diskusjonen. Du kan ikke i et og samme innlegg si at du snakker om alle hunder, at størrelse ikke spiller noen rolle, konkludere med at folk velger seg større hund enn de kan håndtere, men at problemet er manglende dressur og at folk ikke behandler sine hunder av små raser som hunder.

Manglende dressur kan meg bekjent også være på en chihuahua, og det er vel minste rasen vi har det? Jeg er den første til å rope ut at det er enkelte som aldri skulle hatt hund, men en chihuahua må jo ikke automatisk gi et godt hundehold, vel?

Hvor stor skal en forresten være for å kunne ha en røslig berner på 50 kilo? Og er vekta regnet i fett eller muskler?

Jeg skjønner at du synes de hundene skulle oppført seg mer som det du synes er kontrollert, men jeg tror ikke du skjønner at folk har ulike formeninger om hva som er et godt hundehold - og at hunder er DYR med uforutsigbarhet og egne meninger.

Flott at du trener lydighet med dyret ditt og at dere koser dere, det er fint å legge et godt grunnlag på en valp, men vær så snill ikke forvent at han er snill som et lam 24/7/365 de neste 15 årene. For da blir fallhøyden din så innmari lang.

Mulig større er et dårlig ordvalg, men til og med små hunder kan være større enn man kan takle. Bare se på det til tider "dårlige" ryktet JRT har på seg. De krever mye, kan bli skikkelige " monsterbikkjer" og trenger en fast hånd. For noen er kanskje dette en større bikkje enn de takler.

Så jeg snakker ikke om størrelse i den mening man vanligvis tenker om størrelse.

I manko av bedre forklaring så må det kanskje formuleres slik??: Hvorfor skaffer folk seg hunderaser de ikke håndtere?

Lydighet er forskjellig fra "case to case" har jeg skjønt og jeg sier ikke at alle skal ha steinlydige hunder, men forventes det ikke av oss hundeeiere at vi har en viss kontroll på hundene våre?? Hvis vi setter andre hunder til side og tenker på alle ting vi møter på tur. Et barn? En katt? Er det greit at hunden kaster seg mot et barn f.eks? Uansett om det er en glipp?

Her vi bor ber jeg sambo ha bånd på hunden hver gang han går ut for å tisse for jeg vet at noen naboer her hadde ikke nølt med å forlanget hunden død hvis den hadde rørt dattra dems. Og da hjelper det ikke å si at : han er en valp og bare elsker å hilse på barn.

Bare det er grunn nok for meg til å trene innkalling og pen båndgang på hunden.

Jeg vet med meg selv at jeg ikke har på langtnær det som kreves for å eie en Borzoi, en berner, en st. berhard, en chi, en BC, ja det er mange raser som jeg ikke føler jeg har det som trenges.

Og jeg applauderer de som har det.

Mvh Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet med meg selv at jeg ikke har på langtnær det som kreves for å eie en Borzoi, en berner, en st. berhard, en chi, en BC, ja det er mange raser som jeg ikke føler jeg har det som trenges.

Og jeg applauderer de som har det.

Mvh Linda

Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på hva som kreves for å eie en Chi? Som man ikke trenger for å eie en dsg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...