Gå til innhold
Hundesonen.no

Aaaw *smelt*- det søteste din hund gjør?


Aya

Recommended Posts

Knott: Har aldri hatt en hund med så vanvittig mange ansiktsuttrykk, hun har et veldig bevegelig fjes og utnytter det til det fulleste. Hun kan være stakkarslig, døden nær (jeg DØR dersom du ikke klapper meg), veeldig happy (gladtrynet heter bare det), grinete, furten, sur, kosete, bøllete ... Ja, alt. Ansiktet hennes blir faktisk kommentert av ikke-hundefolk også, som mener hun må være en blanding av hund og menneske eller noe. Hun har også veldig mange meninger, sære innfall og er bare utrolig sjarmerende. I tillegg har hun en tykk liten snute som er verdens søteste.

Zima: Grynter hele tiden mens hun blir kost med, eller hvis hun koser seg. Hun spretter opp og ned som en liten gummiball mesteparten av tiden hun er våken, og når hun sover ser hun ut som et kosedyr- minst. Hun er bare utrooolig nusselig og nydelig og veldig vanskelig å la sove i fred. I tillegg liker hun innimellom å tusle inn i dusjen dersom man ikke er flink til å stenge dørene ordentlig, og der står hun og blir dryppvåt, før hun tasser ut igjen når hun har fått nok. Søteste pelsdotten det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det søteste ja..Det er så mye..Det er alt utenom det som er irriterende!

Feks når Ottar går berserk i sofaen etter et stell eller et bad.Han spinner rundt som en liten villhest og kliner hodet og rumpa opp etter sofaryggen,putene,og alt han kommer oppi!Det er så søtt og morsomt å se på at jeg smelter helt!

Så når jeg koser,eller leker med ham så lager han en sånn "ehr ehr ehr!" girelyd og skal kosebite,slikke og sjarmere...

Alt på en gang!

Og når vi skal ut eller jeg finner mat så er han ballerina på gulvet,der han hopper og står på to!

Så er det veldig søtt når han går å leter etter hvilken stor hund han skal legge seg inntil...Man kan nesten se at han vurderer utifra liggestedet dem har valgt,stilen de ligger i,og hvor han kan passe inn best for å få det komfortabelt.

Av og til prøver han ut de ulike beistene og ender opp med det han liker best!Selvsagt!Lille søtingen..

Bøgvald er søt uansett,og jeg blir helt tam av hele hunden.Han klarer aldri irritere meg,han er bare søt hele dagen...

Blikket,gangelaget,flørtingen og sjarmen..mmmm!Bare elsker måten han hilser på,der han setter seg ned rett foran meg og ser opp slik at skinnet renner bakover!Han har noen sinnsykt bedårene øyne som lyser godhet.Jeg elsker ham!

De voksne gjør ikke så mye typisk søtt,men er søte likevel...De er mest lekne,og blir søte og sjarmerende i lek,eller når de prøver å by til lek.De er også veldig søte og kjærlige med de "små" og vasker og steller dem som om de var 3 uker gamle.

Sjekker ører og øyne,og tissen..Sånn mamma & pappa fakter.

Så er det veldig søte når de leker og oppmuntrer til lek ved å komme med leken i fanget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Mike var liten og ble sliten når vi gikk på tur, så pleide jeg alltid å enten bære han eller puttte han opp i ryggsekken en stund. Nå som han er snart 3 år, og er sliten på tur eller det regner og han rett og slett ikke vil mer, så ser han med et svært bedende blikk og vil at jeg skal bære han et stykke, eller putte han i ryggsekken. Vel... det skjer ikke at jeg bærer en cocker på 17 kg, men er utrolig søtt når han ber meg om det :closedeyes:

Når han er ferdig med å dusje, og jeg hat tørket han så godt jeg kan, så flyr han rundt som en idiot i hele huset og tørker annsiktet sitt på alt mulig han finner av tekstiler og bruker begge labbene annen hver gang til å klø seg på nesa.

Elsker det trøtte trynet hans om morgningen, han ser så sørgelig ut, og vil helst sove til 11 på dagen.

Han er veldig "pratsom" av seg, og han lager de merkeligste lyder i alle situasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi - tar ut strikken på jenter med hestehale. Hun er veldig forsiktig og lugger ikke!

- Når vi skulle hjem fra Vikingskipet i dag stakk hun. Jeg ropte "hadet nemi" for da kommer hun alltid spurtende i fullt firsprang, men ingen Nemi kom. Det var helt stille. Så jeg ble litt redd og begynte å lete. Så finner jeg nemi sammenkrøpet bak hjulet på nabobilen. Jeg kommer bakfra så hun ser meg ikke. Hun titter forsiktig frem bak bilen og gjemmer seg så igjen. "hallo" sier jeg, og Nemi hopper til. ser at hele bikkja tenker "crap!" og går slukøret inn i bilen og legger seg. Hun gjemte seg rett og slett. Er det mulig? :)

- Blir sur og kjefter hvis hun synes ting er urettferdig. Kan snu seg mot personen og gneldre og hyle sint før hun spankulerer videre.

- Er veldig stolt og føler seg viktig når hun har alenetid med mamma. Lyser av hunden at hun tenker: se på meg a! Jeg er med mamma jeg, der hun spankulerer med hodet høyt hevet etter meg.

- Når hun har badet er hun helt gal, spurter rundt, og med hodet nedi gulvet og rompa i været løper hun med bakbeina og rister konstant på rompa.

Nora:

- spruter på Nemi ved vannskåla.

- tar vann i munnen og sleiker og lar Nemi drikke det etter at hun selv har drukket

- kommer spurtende med øra på ryggen når hun har hørt en skummel lyd

- er helt vill i vannet. Hun svømmer så sinnsykt at hun nærmest er i plan.

- Ligger med beina i kryss når hun sover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 8 uker gammel sort staffe

Han er flink til å sove om natten, men om morgenene våkner jeg av litt piping. jeg gløtter ned på gulvet og ser en lys våken liten knott som sitter så pent og stirrer på meg med store øyne som om han skulle sagt "Jeg er våken, skal vi leke nå?"

Ellers er han aldeles til å spise opp når vi ligger på sofaen under et pledd sammen og han borrer en våt, kalt liten lakris- nese inn i halsen min og smatter som en diende kalv :) Han sutter ikke på meg, han bare smatter når han sover.

Han er søt når han ligger oppå katten og napper ham i pelsen. Godt at de begge er unge og kan leke sammen.

Han har de søteste og nusseligste rynkene i panna og i ansiktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det søteste Jaily noen sinne har gjort var da hun som knøtt liten 9 uker gammel valp "stjal" en stor matskål som sto på gulvet i stua, dro den med seg bort på sengen hennes og la seg oppi skåla. :) Selvsagt rakk jeg ikke å ta bilde før hun var på utsiden av skåla igjen. <_< (Men nå som hun er oppe i 30 kg så skjønner jeg ikke hvordan hun noensinne fikk plass i den lille skåla!)

Ellers er hun stort sett alltid veldig søt, men noe av det søteste er når hun er veldig trøtt utpå kvelden. Da vil hun helst ligge inntil hele tiden og få kos på magen. Innimellom kommer hun da med sånne nydelige små koselyder som en bare så vidt kan høre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Stitch ligger og sover og noen nærmer seg, løfter han opp bakbeinet og ser litt sånn "er ikke jeg så deilig at du måååå bare klø meg på magen" ut :)

Klippe klør er ikke morsomt, men han vet at han må, så når jeg kommer med kloklipperen forter han seg på plassen sin og så legger han ørene bakover og smiler litt skjevt i håp om at jeg skal ombestemme meg med hensyn til kloklipping.

Når han kjeder seg krabber han opp i fanget mitt og begynner å klype meg med fortenna og kikke opp på meg med verdens mest uskyldige blikk.

Men søtest av alt er han om morgenen. Når han er skikkelig trøtt og velter seg rundt på ryggen og smiler slik bare en liten belger gutt kan gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Det gjør Ace også! Bare du ser på han, kommer foten opp.

Hehe... her er det dobbelt opp... begge to har springfjær i bakbeinet... *kose magen*

Og så trommelommer de med halen, når de hører vi våkner om morgenen.... :D

Ang. kloklippingen som Stitch nevner... :rolleyes2: Trevi (gamlefar som forlot oss for 2 år siden) hatet også kloklipping... men flink var han... han bare kom med labben, og snudde på hodet for å slippe å se hva jeg gjorde med de stakkars potene hans :D...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... her er det dobbelt opp... begge to har springfjær i bakbeinet... *kose magen*

Og så trommelommer de med halen, når de hører vi våkner om morgenen.... :D

Ang. kloklippingen som Stitch nevner... :rolleyes2: Trevi (gamlefar som forlot oss for 2 år siden) hatet også kloklipping... men flink var han... han bare kom med labben, og snudde på hodet for å slippe å se hva jeg gjorde med de stakkars potene hans :D...

Ja er rart med de der potene. Her kommer de opp i riktig høyde, for å tørke etter en våt tur og de kommer opp for at mor skal sjekke om det er aua der. Samme med kloklipp, bare Ace prøver å sleike bort klotangen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Stitch ligger og sover og noen nærmer seg, løfter han opp bakbeinet og ser litt sånn "er ikke jeg så deilig at du måååå bare klø meg på magen" ut :D

Hehe, her og. Og hvis du koser for langt oppe dytter han i hendene med forlabbene: "magekos takk!" :rolleyes2:

Ellers var tassen veldig søt for litt siden da han begynte å markere, og mente tydeligvis at jo høyere man løfter foten jo bedre er det... Tok en del forsøk der han nesten vred seg selv overende før han fikk dreisen på det :D

Han er også knallsøt om morgenen når hele kroppen utenom bakbeina kommer oppi sengen "snart vil jeg ut og tisse og få frokost, men først skal vi koooose" :whistle:

En annen ting han gjør når noen kommer inn hoveddøren når han sover er å kveppe noe avsinding. Da kommer den mest indignerte bjeffevræleulingen jeg tror jeg har hørt, før han litt fårete ser hvem det er og så krever trøstekos, hehe.

Veldig søt er han også når jeg sitter i skredderstilling på gulvet, da planter han rompen på fanget mitt for å få kos =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie er veeeldig søt når hun uler sine lydløse ul når vi kommer hjem, og hun har vært alene hjemme.. Slenger hodet bakover og uler som en ulv, men ingen lyd kommer ut :D Og så er hun også vanvittig søt når hun leker med lekene sine på gulvet og ligger på ryggen med lekene sine mellom forlabbene og biter på de og bare ser SÅ lykkelig ut :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tia er søtest når hun ser helt uskyldig ut, eller når hun skakker på hodet over ting hun ikke forstår. Jeg tror det siste har sikret henne et storcert og et cacib.

bilde002-1-1.jpg

Cita er søtest når hun får rynker i pannen eller er veldig stolt over seg selv og forventer en godbit. Eller når hun dytter med nesen borti deg for å få kos og holder den der (for mye targettrening på henne). Da vet hun at hun snart får det som hun vil og begynner smått og logre mens hun holder posisjonen.

mathiastullogparken069.jpg

Memphis er søt hele tiden, men spesielt når han snubler i seg selv eller er veldig klønete, eller han griner fordi verden er forferdelig (f.eks. at mamma forsvinner litt). Dum og deilig

n530141302_1215196_4401.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror; når han tar på seg "klok og forstandig" uttrykket sitt når jeg snakker med han. Litt skakking på hodet, sperrer opp øynene og vifter litt på ørene. Som om han forstår alt jeg sier til han.

Lillebror: han er valp, gjør mange søte rampeting hele tiden. I dag morges for eksempel. Jeg hørte at noe forgikk i stua, gikk inn for å se etter, der stod han midt på bordet på tur mot sjokoladebollen jeg hadde glemt. I det han så meg bråstoppet han, snudde seg, tok fjernkontrollen i munnen og satte seg i sofaen i stedet. Dette var helt sikkert tilfeldig og ikke slik det foregikk inne i hodet hans, men det så ut som at han tenkte "Skulle ikke stjele sjokolade, fikk bare plutselig så lyst til å se på tv" Raring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Når han virkelig ikke skjønner hva han driver med eller hvordan han skal komme seg ned:

DSC05808.jpg

Når han ligger i sofaen og gir med DE blikkene:

DSC06066.jpg

Bilde347.jpg

Når vi sitter og ser på tv sammen:

Bilde349.jpg

... og når det blitt litt sent og han sovner:

Bilde355.jpg

samt når han trøster meg. DA er han gullklump til tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...