Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar

SFX

Recommended Posts

Skrevet
Eh, ja :whistle: Nå skal du høre:

Vi er på vei inn i hallen og jeg ser en dame smiler til meg. Jeg smiler selvfølgelig tilbake, høflig som jeg er. Martine sier hei og jeg tenker, jaha. Så kommer vi inn og Martine sier: "Du så hvem det der var eller, det var Margrete". Så kommer det fra meg: "Hæ, nei, hun har jo kort hår" :( Litt lenge siden jeg så deg sist kanskje!

ot *ler* Ja litt lenge siden, ca snart 3 år siden tror jeg.

Marit; Nei det blir ikke bilde av meg. Skulle vøri på Hamar på freddan vettu.

• Svar 246
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gratulerer til alle med gode resultater :) Gleder meg til å høre hvordan det har gått med resten/ går med de som skal stille i morgen!

Jeg kan meddele at Christine ble norgesmester i hundekunskap (er det det heter?)! :)

Skrevet
Gratulerer til alle med gode resultater :) Gleder meg til å høre hvordan det har gått med resten/ går med de som skal stille i morgen!

Jeg kan meddele at Christine ble norgesmester i hundekunskap (er det det heter?)! :)

Christine som i Christine med Vegas og Milo`?

Skrevet
Betty til tatijana ble 2. beste tispe! Kjempe bra!

:) Jeg er sååå utrolig glad!

Oi, så gøy :) Gratulerer.

Takk!

Betty gikk hen og vant sin klasse (junior klassen) Da var jeg helt i himmelen, for vi fikk blå på stord for bare to uker siden!?!

Jeg hadde INGEN forhåpninger når vi gikk inn i ringen igjen, og var nervøs som fy. Det var meg (eller Betty da) og en tispe fra åpen klasse som fikk ck, og gikk videre.

I siste innspurt var det vel 10-12 tisper med, alt fra championer til Norsk Vinnere mangen år på rad og Nordisk junior vinnere.. u Name it. Betty gikk hen og slo ALLE champion tispene, inkludert sin halvsøster Tjorven som ble Norsk Vinner 08.

Tispen som gikk forann meg og fikk Certet var en dansk tispe!

Jeg er så utrolig fornøyd, den ck-en vi fikk idag, var akkurat som et cert for meg!

Må vel også nevne at Betty var den yngste hunden av dem alle, på sine (snart) 11 mnd.

Ohh glede, nå er jeg bitt av basillen altså!!

Skrevet
:) Jeg er sååå utrolig glad!

Ohh glede, nå er jeg bitt av basillen altså!

Gratulerer! merkelig hvordan gode resultater får en til å "bli bitt av utstillings- basillen" :)

Skrevet
Gratulerer! merkelig hvordan gode resultater får en til å "bli bitt av utstillings- basillen" :)

Tusen Takk :)

Ja.. jeg er jo bitt av basillen fra før, men fikk et litt sånn "wow" da jeg fikk blå på stord for to uker siden. Og de presterte og skrive at hun hadde lite hode i forhold til kroppen, og fallende kryss :)

Skrevet

Gratulerer så mye med de gode resultatene folkens!

Noen av dere som var på Vinnergallaen da? Åssen gikk det`a? (eller er dere ikke våknet til live enda :) )

Skrevet

Var en fra "meg" som ble stilt i dag:

Deepeyes Poison Ivy I, stilte i unghund klasse. 1-2 uten hp/ck. Tispen som vant fikk Hp.

Er en til som har blitt NV'08 her inne i dag.. men det kan hun fortelle selv :)

Skrevet

Min BIS.2-vinner fra NKK Kongsberg var på ingen måte denne dommerens smak - så Moby var uplassert i championklassen og fikke heller ikke CK..

TIspen min gjorde det bittelitt bedre - nr. 2 i champion og 4 beste tispe, så DET kan man jo være fornøyd med da..

Er det nå man skal klage på dommere, været, ringen, varmen, kulden, gresset, eller sånn?

Neida, det var absolutt en positiv ting med det - er nå hjemme, har fôret bebiser, de har fått løpe rundt på kjøkkenet til de falt overende av "utmattelse", de voksne har fått tyggebein, aller er fornøyde og det er bare å slappe av nå til utst.sesongen starter igjen i februar eller no'..

Susanne

Skrevet

Gratulere SÅ masse med KNALLRESULTAT, Marit og Bridie med handler Bente ! ! :) (skulle vært dronninger i flertall :) )

Skrevet

Jeg er fornøyd i dag, Theon ble 3 UK uten noe mer, men Kicki gjorde det bra, vant unghundklassen med CK og ble 3. beste tispe. :rolleyes:

Jeg er ikke noe glad i Vikingskipet. Det er så mye støy og vi hadde ringen ved siden av oppsamlingen til agility, så jeg må si jeg beundrer hundene som er så rolige og fine i alt ståket. Jeg blir veldig sliten av den hallen. Spennende med Lillestrøm til neste år, da.

Skrevet

Jeg tok ett "tju" bilde i dag da :) Eneste hvor det ikke hva AK faktisk.

Forresten fins fullstendig resultat fra AK med bilder i bloggen min.

2008_11210115.jpg

Skrevet
Jeg tok ett "tju" bilde i dag da :) Eneste hvor det ikke hva AK faktisk.

Forresten fins fullstendig resultat fra AK med bilder i bloggen min.

2008_11210115.jpg

Dæven, Bridie hadde jammen korte ben iforhold til Tia :)

Skrevet
Dæven, Bridie hadde jammen korte ben iforhold til Tia :)

Er det Bridie? Jeg viste faktisk ikke det. Kjente bare igjen "Labbis" & Tia jeg *ler*

Er det noen som har katalog som kan si meg hva Australsk Catteldog tispe, nr 2 inn av tispene (om jeg husker rett) og var blå, har for ett navn. Evt hvem foreldrene er?

Skrevet
Gratulerer Tatijana!

Tusen takK :D

Gratulere SÅ masse med KNALLRESULTAT, Marit og Bridie med handler Bente ! ! :) (skulle vært dronninger i flertall :) )

Ja, fy søren. GRATULERER MARIT! DET VAR VELFORTJENT ALTSÅ!

Gleder meg til kritikk, synd jeg ikke fikk sett dere da :)

Tusen takk for støtten rundt ringen! :D Veldig kjekkt dere ville komme å se på meg!

Også skulle jeg hilse fra helene og si GRATULERER SÅ MASSE!!

Skrevet
Er det Bridie? Jeg viste faktisk ikke det. Kjente bare igjen "Labbis" & Tia jeg *ler*

Er det noen som har katalog som kan si meg hva Australsk Catteldog tispe, nr 2 inn av tispene (om jeg husker rett) og var blå, har for ett navn. Evt hvem foreldrene er?

haha, nei nå ble jeg jammen usikker ? Så bare fort på bilde, men når jeg tenker meg om så må Bridie være større. Dette så ut som en liten svenske eller en finsk hund. De Norske er stortsett større enn den merle hunden. Mener Tia ikke er store hunden og du ser jo størrelses forskjellen på de to :)

Skrevet

Feil handler til å være Bridie hvertfall, så med mindre de har bytta handler så er ikke det Bridie. Gleder meg til marit kommer og forteller resultatet fra dagen. :)

Skrevet
Feil handler til å være Bridie hvertfall, så med mindre de har bytta handler så er ikke det Bridie. Gleder meg til marit kommer og forteller resultatet fra dagen. :)

Ja hold oss på pinebenken du <_<

Skrevet

Er ikke Bridie nei :)

Jeg og.... de er virkelig fantastiske!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...