Gå til innhold
Hundesonen.no

Året 2008


Nirm

Recommended Posts

Nå er det enda litt tid igjen av året, men mange av oss er kanskje ferdig med sesongen nå, eller straks ferdige.

Med tanke på denne posten. Har dere oppnådd målene deres?

Dette var mine mål:

Nirm:

- Få N S LCH

- Skuddtrenes, og prøve oss på BH

Vida:

- Få LP1 tittel på henne i Sverige

- Starte i klasse 2 og få opprykk til klasse 3

- Starte i SL1 eller SPH1. Sistnevnte trur jeg er "litt" urealistisk enda.

Meg:

- Få bukt på mer av konkurransenervene mine

- Gå flere kurs

Kort oppsumert av året vårt, så har det innehold både oppturer og nedturer... Vida har blitt sterilisert og Nirm har blitt kastrert. Og pga dopingreglene så er Nirm sperret for konkurranser til utover nyåret, så sesongen vår ble avsluttet litt tidligere enn planlagt, og ble veldig forkortet...

Nirm:

- Oppnådd S LCH

- Og vi droppet hele BH tankene..

Vida:

- Oppnådd LP1 tittel

- Ikke fått startet i klasse 2

- Under omskolering til NBF programmet, og planlegger debut i 2009 der

Meg:

- Fått kontroll på konkurransenerver!

- Fått gått fire kurs jeg. Tre av de har jeg hatt stor nytte av.

For meg har vel det viktigste vært at jeg har lært å takle nervene mine faktisk. Uten å gjøre det, så blir det ikke mye konkurranseglede eller å forvente resultater når man ødelegger for hundene.... Så nå gleder vi oss til en ny sesong i 2009, som vi håper faktisk skal inneholde noe annet enn å lese dopingregler og vente på at karantenetider skal gi seg.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2008 ja.. enig med Siri, skummelt dette... Spesielt om noen drar igang "hvordan gikk 2008- nådde du målene?" på denne tiden neste året...

For oss må målene bli:

-bronsemerket

- muligens deputere i kl 1 lp

-delta på minst en utstilling

- debutere på jaktprøve iløpet av sesongen 08/09

- få godkjent apportprøve

- jeg skal bli flinkere hundetrener

-delta på kurs

Det måtte skje at noen gjorde det... :whistle:

Jeg kan da si at de eneste målene vi har nådd er at jeg har blitt litt mer bevisst på trening og så har vi vært med på ett hundekurs, som egentlig var totalt ubrukelig. Kan si ambisjonene om LP forsvant sammen med det kurset. Vi har istedet vandret på turer og hatt det morro med friluftslivet:)

blir spennende å se hvordan det har gått med folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze:

Realistisk

  • Kavlifisere til NM'08 -oppnådd
  • Få ett Cacib i utlandet til Int.uch -oppnådd
  • 1 stk Cert i spor -oppnådd 2 Cert
  • Certpoeng i Rundering -Ikke oppnådd da jeg ikke har startet rundering

Ikke fullt så realistisk Ikke oppnådd

  • Nbch i spor
  • Cert i rundering
  • Være iblandt dem 5 beste på NM'08 -endte på 8.plass så det var ikke såååå langt unna

Totalt urealistisk: Like urealistisk enda *ler*

  • Ta meg tid til å lære henne å gå pent i bånd og ikke ligge i sengen min :rolleyes:
  • Cert i Elite lp

Talli

Realistisk

  • Opprykk til kl.3 lp -ikke oppnådd, bare opprykk til kl.2
  • Opprykk til C-spor -oppnådd
  • Opprykk til C-rundering -oppnådd
  • Godkjent MH -oppnådd
  • 1 Cert på utstilling -oppnådd
  • Lære henne å trekke på sykkel og snørekjøring -oppnådd, dog ikke ski da det ikke har kommet snø enda.

Ikke fullt så realistisk: Ikke oppnådd

  • Opprykk til Elite lp
  • NKK Cert

Totalt urealistisk: Veldig totalt urealistisk enda!

  • Slutte å slikke meg.
  • Sove annet sted enn min seng på natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til dere som jobber målrettet og oppnår ting! Jeg beundrer dere virkelig!

Jeg hadde ikke så klart formulerte mål for denne sesongen, men jeg har hatt to håp:

1. At Symra skulle begynne å trives og slappe av på utstillinger, og

2. Få minimum HP på alle utstillinger, veldig veldig gjerne et cert eller to i løpet av sommeren.

Når det gjelder punkt 1 har vi kommet langt. Utendørsutstillinger synes hun er helt greit nå, småutstillinger innendørs er ganske greit. Neste sommer håper jeg at hun slapper av på store hallutstillinger også.

Til punkt to kan jeg jo benytte anledningen til å fortelle enda en gang at hun tok certet på spesialutstillingen på Trondheim hundefestival. Åtte HP ble det også i løpet av sommeren.

Pippin har levd litt planløst denne sesongen. Han skal få noen klare mål for neste sesong han også, men det kommer vel i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeta:

Mens hun er nedrøyta skal vi gå kurs.. Enten konkurranse LP eller nybegynner AG. Starte litt i LP1 og håpe på opprykk. Når pelsen kommer, stille litt i Sverige. Er lov å håpe på et svensk Cert også? rolleyes.gif Starter opp rabiesen for å stille i Danmark mot slutten av året/starten av 2009.

Vi har gått et AG-kurs og går på partitreninger i AG, som går veldig fint. Vi har ikke fått startet offisielt i LP1 (skulle gjort det sist helg, men da kuttet hun seg 30 min. før start), men har uoff. opprykk. Vi har stilt i halvveis pels i Sverige (WDS) med kun flate røde, men gjorde stor suksess i Danmark og tok Cert, cacib og championat + NordV der istedet. Hun har også Cacib fra NKK Stavanger i år, så da er vi halvveis til Int Ch. Så har hun i tillegg fått et friskt og fint kull født bare 2 dager inn i dette året. Må si meg meget fornøyd med 2008. Håper 2009 bringer like mange gleder :whistle:

Villa:

Gå unghundkurs og helst bronsemerkekurs, og gjerne starte opp i AG med henne også. Neste mål må få være CK-prisen til NSSK, den tror jeg er i boks med litt mer pels og modenhet.

Hun har gått unghundkurs, men ikke fått startet med AG enda. Det skal hun på nyåret når hun er avrøytet etter valper. Hun har fått CK-prisen, og hun har også oppnådd TO Cert og ett Cacib i år (og står dermed for championatet). Dermed ble valpekullet utsatt en periode for å prøve å oppnå dette først (drømme, drømme).. AG-kurs er hun nå påmeldt, i april.

Også håper jeg å ha et nytt lite krapyl å trene litt med da happy.gif Time will show.

Det nye lille krapylet er noe uferdig, og brakk jo beinet som valp, så hun fikk ingen stor valpekarriere. Nå HAR hun debutert som junior, og ble nr. 3 av 15 i klassen, og fikk CK. Hun er stilt en gang etter det, da fikk hun rødt og ble nr. 3 av 3, sånn er livet. Men hun har fortsatt CK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tella

Utstilling: Ingen eksakte planer, trene mer håndtering. Trent mer håndtering

Lydighet: Starte uoffisielt Ikke startet

Agility: Flere napp i Agility og hopp. Være i kl 2 i Agility og Hopp innen året er ferdig. Er i hopp 2, mangler to napp i agility

Rundering: Starte å trene. Gå kurs Ikke oppnådd

Blodspor: Starte på prøve Ikke startet

Annet: Prøve å trene vekk noen uvaner, komme i litt bedre form og Sosialisere/miljøtrene mer. Blitt roligere og mer miljøsterk

Betty

Utstilling: Ck på utstilling, og minst to 1p Åpen klasse. Kun stilt en gang

Lydighet: Trene mot bronsemerket Blitt lite trening

Agility: Trene mot bronsemerket Var klar for det i høst, men prioriterte jakt

Blodspor: Bli NVCH Mangler to 1.premier

Jakt: Bli jaktpremiert og mer modig Blitt mer modig, jaktpermiert men vet enda ikke premiegrad

Annet: Forbedre innkalling litt mer. Mer sosialisering og miljøtrening. HD og AD rønke. HD og AD rønket. Hd fri, venter på Ad

Taran: Trene oftere og mer strukturert. Vært dårlig på det i år

Bli en bedre handler og få med seg så mange bra kurs som mulig. Konkurrere mer. Gått lite kurs, men konkurrert mer i Agility

Annet: Spise sunnere, trene mer på Elixia. Trent en god del på Elixia, spist bedre.

Vært et veldig slapt år for oss av ulike grunner, men håper vi kommer sterkere tilbake til neste år :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese folks svar - og veldig bra at folk tør å svare selv om ikke alt ble som en hadde håpet eller trodd, og at en ikke mååå ro seg unna med dårlige unnskyldninger.

Vi har 39 dager igjen av sesongen, og gir ikke opp før året er omme! Så vi kommer sterkere tilbake med avslørende rapport rundt nyttårsaften :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh..

Veit ikke om jeg tør å skrive noe her jeg, vi er allerede en gruppeoppgave, Emma og jeg, og første målet mitt bør jo være å trene jevnt og målrettet.. Klarer vi DET, så kan vi komme ganske langt, tror jeg *ler* Da isåfall blir målene:

Med Emma:

- Starte kl. D OG få opprykk til C

- Starte i lydighet, forhåpentligvis med opprykk til kl.2

- Starte i klasse 2..

Med Dina:

- Få friske fine valper i februar..

- Starte blodsportrening en gang etter april

- Kanskje stille ut.. (man er jo et drog av en missefrøken, må vite)

Det vanskelige her er å trene jevnlig og målrettet, jeg er ganske sikker på at bikkja kan, om hun bare får orden på hundeføreren sin :whistle:

Jeg burde vel nesten si at den siste setningen heldigvis var feil, men så føler jeg vel ikke helt at det var noen heldigvis med det, akkurat nå ble det egentlig bare leit.. Det var dessverre ikke bare hundeføreren det sto på med Emma, det kan være greit å ha et visst sporsug om man skal konkurrere i spor.. Ingen mål ble oppnådd med Emma, rett og slett..

Med Dina så er nesten to av tre mål oppnådd, hun fikk friske fine valper i februar, og vi har meldt på utstillinga i romjula.. Burde man være fornøyd med 2 av 6 oppnådde mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se tilbake på målsettingene til folk! Her er mine:

Mål for Amigo:

Utstilling:

Kanskje dra til Danmark og prøve på cert og bli DK CH Vært i Danmark x 2 men ikke oppnådd målet

Spor:

S VCH (realistisk) Oppnådd

F VCH (urealistisk...). Klarer han dette blir han nordisk viltsporchampion (HELT urealistisk :whistle: ). Dro aldri over til Finland så dermed ikke oppnådd

Kvalifisere oss til NM blodspor 08. Oppnådd, men ikke deltatt

Mine mål:

Fullføre utdanningen så jeg blir autorisert ettersøksdommer. Oppnådd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt OT, men skal du ha valp? Rase? Når? :( Hehe litt nysgjerrig

Våre mål realistiske og urealistiske:

Aysha:

- Delta i minst 7 konkurranser og greie de j**** slalom inngangene. Istendenfor å løpe forbi.

- Få ett opprykk til kl. 2 i agility

- Skape enda bedre samarbeid på konkuranser

- Begynne på kurs hos Follo Brukshund klubb

Valpen som forhåpentligvis kommer:

- Leke masse og bare ha det gøy med trening

- Valpekurs hos Canis

- At hun ikke blir redd på flyet

Nå ble det jo ikke noe valp i år, for jeg bestemte meg for å ikke importere. Derfor går valpemålene ut. Oscar har gått kurs, men ikke stilt ut :P

Aysha: slalominngangene sitter, hun er i kl. 2 både hopp og ag med ett napp til kl. 3 ag og vi har fått et godt samarbeid på konkurranser. Vi startet i OODK istedenfor Follo, myyye kortere vei.

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med det vi har oppnådd dette året :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chilis mål:

- Bestå bronsemerket i februar

- Starte i LP1

- Gå flere lydighetskurs

- Trene masse rundering, få inn meldingen og gå flere kurs

- Gå blodsporkurs i mai, og kanskje starte på en prøve(?)

- NUCH, kanskje?

- Lære seg å gå pent i bånd og ikke leke kenguru når vi treffer andre hunder på tur

Veslas mål:

- Trene mer blodspor

- Gå freestylekurs

- Redusere bjeffing

- Få litt mer selvsikkerhet

Mitt mål:

- Ta lappen så jeg kan komme meg litt mer rundt på treninger, kurs, stevner, utstillinger o.l.

Chili:

- Bestod bronsemerket

- Startet klasse 1 fire ganger(med 4 x 1. premie)

- Har vært med på NBF sitt rekruttlag i rundering, så vi har fått rundert litt, ihvertfall

- Hun har ikke blitt NUCH, men har fått med seg et cert til og BIR

- Bestått ferdselsprøve

- Men kan fortsatt ikke gå pent i bånd, og er like glad i å leke kenguru :whistle: (kun om Vesla er med da, vel og merke)

Vesla har bare lekt og kost seg i år, og det skal hun få lov til å fortsette med :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel ikke så mange mål med gutta.

Men hadde jo et håp om at Hampus skulle bli Norsk champion.

Sesongen hans har vært vanvittig bra!

Og vi har oppnådd så mye , mye mer...

Hampus ble Norsk champion på sin 2-årsdag i Harstad.

Videre ble han World winner i juli, da tok han også CERTET og ble dermed Svensk champion.

Han har fått CK på 11 av 13 utstillinger, BIR 6 ganger og BIM 2.

Strålende fornøyd med hans sesong med andre ord.

Det at han tydelig viser trivsel i ringen er også veldig kjekt.

Linus blir ikke 2 år før i slutten av denne mnd.

Så for han hadde jeg ikke andre mål enn å prøve å oppnå flest mulig gode resultater i ringen.

Men etter skummel opplevelse i Stockholm raknet alt.

Bordangst har satt stopper for mye.

Har fått han gjennom 2 klasser etter dette, med CK og CERT i ene og rødt med HP i andre.

Så for han har vi ikke akkurat oppnådd så mye.

Skal gi han vinteren og prøve på nytt neste vår.

Og viser han fortsatt tegn til misstrivsel finner vi andre ting å drive med.

Han har fått 4 CK , 3 CERT i Norge, 1 i Sverige, 1 BIR og 1 reserve CACIB.

Ellers ingenting dårligere enn rød.

SÅ alt i alt, ikke så aller verst.

Sesongen for i år er over for oss.

Men jeg og Hampus begynner forhåpentligvis på ny frisk igjen allerede i januar med MY dog.

Så tar vi det derfra.

Målet for neste år er å prøve å gjøre Linus trygg på bordet, og få stilt Hampus i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig i den! -når 2008 er slutt, har vel jeg oppnådd ca halvparten av det jeg egentlig hadde tenkt....

-men here goes..;

-bronsemerke (om han kan ligge i dekk i 2 min....) -ikke prøvd på dette

-Ferdselsprøve (shit - da må dyret kunne ligge 10 min mer enn han kan nå på en god dag....) - oppnådd

-det hersens storcertet skal i havn! (mål oppnådd 29.12.07 !)

-et CACIB (gjerne i utlandet) -oppnådd

-et CACIB her hjemme - oppnådd (3 stk)

-Nuch i september 08` (det er lov å sette urealistiske mål her!) - oppnådd første utst etter fyllte 2 år i sept

-K-test/MH - ikke kommet så langt desverre, flaut nok !!

-ha det mest mulig MORRO ! absolutt oppnådd. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kan jo virkelig skryte av oss selv... :(

Mål for Orry:

- Først og fremst finne ut hva som er galt med han, og forhåpentligvis få gjort noe med det Han ble jo frisk, men hva som var galt aner jeg fremdeles ikke...

- Starte LP1 med opprykk til LP2, kanskje prøve på opprykk til LP3? (forutsatt at han er frisk selvfølgelig...) Ikke oppnådd

- Trene mer spor Delvis oppnådd

Mål for Norma:

- Så mange utstillinger som mulig når hun blir gammel nok (håpe på CERT?) Mange utstillinger har vi vært på, men vi har fremdeles ikke noe CERT

- LP-trening, kanskje starte etter hvert? Delvis oppnådd. Vi har trent en del og gått flere kurs, men ikke startet

- Agilitykurs Ikke oppnådd, AG er foreløpig lagt helt på hylla

- Sportrening Ikke oppnådd

- ...og i tillegg kunne det vært moro å se om vi kunne klart jaktannleggsprøven for spaniels Ikke oppnådd

Mine mål:

- Bli flinkere til å trene mer strukturert Oppnådd

- Få kontroll på nerver i konkurransesetting Delvis oppnådd

- Gå flere kurs Oppnådd

- Begynne å trene med en klubb Delvis oppnådd

Vi kommer sterkere tilbake neste år :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realistiske mål:

- Starte i LP1

- Ta en eller annen mentaltest

- Gå minst tre kurs

Ikke fullt så realistiske mål:

- Få opprykk til LP2

- Starte i D spor

Totalt urealistiske mål:

- Få opprykk til C spor :)

- Få noe annet enn 0. på utstilling :o:o

- Få Tinka til å slutte å stjele mat :D:D:)

Hahaha, snakk om å glemme sine mål, liksom. 2009-målene må jeg printe ut og henge over pc-en ellerno, ellers kommer jeg bare til å glemme dem. Kort oppsummert:

Vi har ikke startet i lp1, vi har ikke mentaltestet, vi har ikke gått tre kurs, vi har ikke fått opprykk til lp2, vi har ikke startet i D-spor, vi har ikke fått opprykk til C-spor, vi har ikke fått noe annet enn 0. på utstilling (vi har da heller ikke stilt) og Tinka er fremdeles svært, svært flink til å stjele mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde visst ikke skrevet i den tråden, sikkert fordi jeg på det tidspunktet ikke trodde jeg kom til å konkurrere så veldig mye. :D

Men laget meg noen mål som jeg satte delvis opp på hjemmesiden og disse var:

  • Røntge foran og bak - oppnådd, A foran og A bak
  • Øyenlyse - ikke oppnådd.. jeg er treeeg..

  • K-test evt. ferdselsprøve - bestått ferdselsprøve 22. juni

  • Debutere i NBF klasse D - oppnådd og mer til! Hadde en knalldebut i spor med opprykk på første forsøk. Videre har vi nå inne opprykk til B i både spor og rundering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ikke i den tråden. Men mine mål var på bli en flinkere hundeeier. Det tror jeg selv at jeg har blitt. Kan mye mere iallefall :D Også var det å skaffe meg valp, det har jeg også klart. Og gjenomføre et valpekurs noe jeg også har gjort :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

- Jeg hadde et mål om en 1AK på B-prøve for retrievere, men jeg har utsatt AK dåpen til 2009.

- Hadde mål om å stille lag til Norsk lagmesterskap, det gjorde jeg og tok 1.plass etter dag 1 under kvalifiseringen, og 4.plass sammenlagt etter finalen dag 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev heller ikke i den innledende tråden, men vi hadde da mål for det.

Utstilling

Minst ti valpeshow, går for minst ett BIR

Om vi tar med oss tjuvstarten i romjula 2007, fikk X'en med seg 15 valpeshow. Jeg synes det er viktig å fly på disse for sosialisering og utstillingstrening.

Resultatmessig ble det hele seks grønnhvite rosetter (BIM), hver gang slått av en eller annen pen halvbror... Siste valpeshow ble hun nummer tre av ni på hovedspesialen, og jeg var kanskje mest fornøyd med det resultatet?

CK i junior

X'en har stilt 15 ganger i junior og to ganger i unghund. Det har blitt til sammen ni CK/excellent (og tre HP). Veldig oppnådd! :brr:

Vi har (uoffisielt bekreftet) klart en sektendeplass på mestvinnendelisten for berner sennenhund tispe, hvor kun plassering i BTK gir poeng. Det er over søtti tisper på lista, så jeg er veldig, veldig godt fornøyd med den plasseringen. Det er mange bra championer som sluker unna BTK-plasseringene, og det er ikke lett for en ung hund å hevde seg. Men jeg tør påstå X'en har hatt et superbra år i ringen. Hun var litt stygg andunge som valp, men svanen blomstret i sommer!

Lydighet

Bestått bronsemerke

Vi har gått bronsemerkekurs, men av grunner utenfor min kontroll er ikke prøven blitt tilbudt enda, så da er målet vanskelig å nå... Men, vi har ikke noe hast, og har ingen problem med å overføre målet til 2009.

Debutere i klasse 1

Ja, i løpet av 2008 har jeg fått en god del mer selvinnsikt og forståelse for lydighetstrening. Så greit at det var morsomt å trene med valpen da målene ble skrevet for et år siden, men jeg innså kjapt at jeg er ikke strukturert nok til å få oss startklar. Det krever mer enn jeg gidder å gi, for å være ærlig, jeg tar det sakte og koser meg heller med det underveis. X'en og jeg må også bli en god ekvipasje før det er noen vits i. Muligens bortforklaringer, men det viste seg i hvert fall å være et urealistisk mål som ble satt i et anfall av uvitenhet og naiv optimisme og elendig selvinnsikt!

Gjennomføre klasse 1 en gang uten null

Se over...

Jeg får sikkert enkelte til å se rødt, som kan tenke meg å starte med en hund som ikke kan alle øvelsene til 10. Men da vet jeg ikke om jeg noen gang starter, og jeg trenger å konkurrere for å motivere treningen. Så vi har satt en dato for debuten i 2009 å trene mot, så får heller nullene hagle. Finanskrisen har ikke tatt meg verre enn at jeg har råd til å betale noen lapper nå og da for å få testet hva vi kan og hva som kan bli bedre. Det er i mine øyne ikke noe verre enn de som stiller blåbikkjer - enhver velger hva og hvordan de vil konkurrere.

Hverdagen

Diverse mål for at X'en skal gå fra å være en herlig valp til å bli en flott hund

Hun er i skrivende stund 16 måneder, og vi har da ting å jobbe med enda, men hun er høyt skattet, og det ser ut til at vi har klart å få en hund ut av denne valpen også. Ingen store problemer, bare litt bortskjemt enehund-syndrom...

Annet

Gjennomført MH-beskrivelse

Jeg trodde dette måtte gjøres før hunden var 15 måneder, men siden det er feil er det utsatt til 2009, i håp om at Svenska Sennenhundklubben arrangerer en MH vi kan bli med på. Det skjer ikke noe på den fronten i den norske raseklubben, og det er ikke vanlig å gjøre på rasen i Norge. Det skjer på en håndfull i Sverige. Av nysgjerrighet på både MH og hunden har jeg lyst til å gå gjennom en.

Handlerkurs

Jupp, fikk med oss to handlerkurs - før dyret var over i junior. Her skal tidlig krok krøkes! Men vi lærte mye, og det har modnet i hodet til X'en etter hvert som hun gikk fra valp til hund.

Sporkurs

Vi har ikke gått kurs, men har fått hjelp av snille mennesker til å forstå litt mer så vi kan leke på egenhånd.

Vi har i stedet gått to lydighetsrettede kurs (hverdagslydighet og bronsemerkekurs). Kurs er gøy!

Tittel?

Det målet står med små, nesten usynlige bokstaver i word-dokumentet mitt. Der satt jeg med en fire måneder gammel valp, og drømte vilt og hemningsløst. Jeg har ramset opp noen teoretisk mulige (altså at det å melde på gir mulighet til å få den) titler i løpet av 2008. Tre av dem forsøkte vi oss på, to av dem fikk vi - det e heilt sinnsykt! som hun sa damen da hun vant Idol...

3. juli 2008 ble X'en juniorverdensvinner 20008.

8. november ble X'en nordisk juniorvinner 2008.

Det har vært et fantastisk år som har overgått enhver forventning, og jeg er spent på veien videre - men klar over fallhøyden.

Røntgenfotografering ble aldri ført opp på lista, da det for meg er en selvfølge å gjøre og ikke et MÅL en jobber mot. Og i oktober fikk vi konstatert fire A'er på de fire beina hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke i den tråden, men dette var målet våres på hjemmesiden (Extra):

Lydighet: Debutere i lydighet. Satse på opprykk til klasse II i første omgang. Opprykk til klasse II fikk hun 21.05.08! Prøve å få opprykk til klasse III i år? Opprykket til klasse III fikk hun 30.08.08.

Bruks: Gå flere kurs i rundering, og trene mer. Konkurrere høst/vinteren 2008? - Dette fikk vi ikke gjort pga. manglende treningsmiljø.

IPO:Trene mot IPO I, ta ferselsprøven høsten/vinteren 2008. Ferdselsprøven ble bestått 27.04.08!

Målet med året var å gå mest mulig kurs og lære mest mulig. Vi var på 13 kurs, og sier oss fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte heller ikke i tråden i fjor, men skrev dette på hjemmesiden:

Målet for 2008 i Lp er å gå elite og lære mer innen bruks og bli flinke der også etterhvert. Jeg må blir flinkere til å trene oftere og selvfølgelig kan man alltid bli en bedre hundefører.... dermed vil jeg lære så mye som mulig i år også.

Tja, Elite går vi så den er grei, vi trener fortsatt masse bruks og føler også jeg nå kan trene mer selvstendig så har vel lært mer. Vi er klare for start til sommeren. Jeg har lært masse, gått på to kurs i tillegg til at jeg har tatt instruktørutdannelsen som jeg besto med glans :)

Målene for neste år er mer spesifisert og ligger i den andre tråden :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet ut fra mål for 2008*

Vet ikke om jeg tør svare jeg, siden jeg har de samme målene som for 2007 ( det burde vel si sitt for hvordan dette året har gått .... )

- Jakt prøve premie - sikter mot 1 AK, men skal ha fokus på trening og is i magen og først starte til høsten og DA skal ting gå vår vei.

- Apport prøve premie.

Vi var nærme i fjor og mangler bare litt finpuss på vann. Det SKAL vi klare i år.

Hadde vært morsomt med 1 AK utstilling om vi klarte 1 AK jakt, men vi får nå se.

( målet er Elitehund, som er 1 AK på jakt og utstilling )

Har en annen strategi i år, så vi får håpe den er bedre enn 2007 strategien.

Tvi Tvi

*klipp slutt*

Klarte ingen av målene våre

Stilte bare på en apport prøve i sommer og røyk på vannet. Kom liksom heller aldri skikkelig i gang med vann apporten, så da gikk det slik

Vi trente masse jakt og det gikk super bra. Så kom konkurransen og alt gikk rett i dass. Demotivert og deppa er to stikkord pr i dag.

Utrolig surt når man har lagt ned så mye tid og trening og alt går så bra. Fatter ikke hvorfor det går så dårlig når konkurransene kommer. Håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...