Gå til innhold
Hundesonen.no

Voff :-)


Snute

Recommended Posts

Jeg er av de som foretrekker kose, selskaps og turkamerater, fremfor utstillings og jakthunder.

Jeg fikk min første hund da jeg var 13 år, det var en Golden tipse, og hun ble 14 herlige år.

Etter det har jeg passet en Golden hann en god del. Han er nå snart 10 år, og en riktig god kose gutt .

Ønske om å få egen hund igjen ble etterhvert uoverkommelig - så nå har jeg nettopp anskaffet meg en liten valp :)

Det er (naturligvis) også en Golden. Han ble født 15.09.08 og er en meget herlig og aktiv krabat !

Alle hunder har hver sin personlighet, og mitt håp nå er å hjelpe valpen til å bli en lykkelig og passe lydig hund, som trives med mennesker og andre dyr - både i byen, ved (gjerne også i) sjøen og i skogen 9j7uhygbt vfffffffffffffffbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb - de siste tegnene her kom i det valpen krabbet opp på tastaturet... :console:

post-4915-1226997425_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg også lyst på tastaturvalp (hørtes det like dumt ut som jeg tror det gjorde?) :wub: Goldenvalper er jo blandt de nusseligste da, mener jeg :wub:

Så må jeg vel være en flink doggis og ønske deg velkommen jeg også :lol: Mye fine folk her syns jeg, hadde det ikke vært for dem hadde jeg fortsatt sitti med liste over 50 "vil-kanskje-ha" raser og ihvertfall ikke telt ned dager til valp!

(godgutten din er født to små uker (13 dager da) før min, bare ^^)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg er av de som foretrekker kose, selskaps og turkamerater, fremfor utstillings og jakthunder.

Jeg fikk min første hund da jeg var 13 år, det var en Golden tipse, og hun ble 14 herlige år.

Etter det har jeg passet en Golden hann en god del. Han er nå snart 10 år, og en riktig god kose gutt .

Ønske om å få egen hund igjen ble etterhvert uoverkommelig - så nå har jeg nettopp anskaffet meg en liten valp ;)

Det er (naturligvis) også en Golden. Han ble født 15.09.08 og er en meget herlig og aktiv krabat !

Alle hunder har hver sin personlighet, og mitt håp nå er å hjelpe valpen til å bli en lykkelig og passe lydig hund, som trives med mennesker og andre dyr - både i byen, ved (gjerne også i) sjøen og i skogen 9j7uhygbt vfffffffffffffffbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb - de siste tegnene her kom i det valpen krabbet opp på tastaturet... :lol:

post-4915-1226997425_thumb.jpg

Joy døde 02.12.08, etter 11 uker og 1 dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde??? :lol:

Han ble svakere og svakere. siste dagen bare pep og ulte han, ville ikke spise - hode og halen hang og han siklet mer og mer.

Dyrlegen mente det var en hjerneskade, muligens en svulst el på eller i leveren. Mikoroskopisk mulighet for å over leve en operasjon, som dessuten ville medført masse smerte, ensomhet og uutholdelig smerte for ham :P;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei igjen...

Som noen kanskje husker, min høyt etterlengtede og elskede lille Joy døde, han ble bare 11 uker og 1 dag :)

Det var ufattelig trist, og er det fortsatt...

Men - nå er det et nytt år, tid for å se fremover. Og i den anledningen føler jeg at det er på tide å presentere Sol.

Det har seg slik at jeg dro opp til Joys oppdretter for å snakke litt om Joys død, og der ble jeg møtt av en av Joys kullbrødre (som for øvrig heter SOS som kennelnavn…).

I en kombinasjon av sjokk og sorg var det godt å bli møtt av en livsglad liten pjokk – og nå er han min… :)

Han var egentlig lovet bort til noen andre, men da de kom for å hente ham fikk de beskjed om å planlegge litt bedre før de skaffet seg en valp. Sånn sett har han vært hos oppdretter/på kennel lengre enn de fleste.

Bortsett fra felles rase og opphav, har de to svært lite til felles. Mens Joy var rolig, kosete og mest opptatt av de nære ting, er hans bror (som etter hvert har fått navnet Sol), en særdeles aktiv, hurtigvoksende og utforskende krabat. Han var kullets desidert største og mest aktive – og jeg tror ikke det har endret seg…

Særlig biting har vi utfordring med, dessuten tror jeg nok jeg med fordel kunne vært litt mer grensesettende i starten (på en eller annen måte…!?).

Jeg innser at det for Sol hadde vært bedre å komme til en med masse overskudd, og at han helst burde vært hentet noen uker før - særlig fordi han nok har vært vant til å være sjefen i valpekullet (på 9...). Men - nå er han hos meg, og jeg er blitt ufattelig glad i ham :)

Det tok litt tid før jeg klarte å finne navn til ham, men nå heter han altså Sol. Det fordi han er full av energi, og fordi han har gitt meg masse lys og varme :)

Men også endel utfordringer - som biting (på alt, inkl mennesker, andre hunder, klær folk har på osv), riing (på meg - har tatt han ned og sagt nei, og det ser ut til å avta!?), bjeffing (ikke på biler, mennesker osv - men for å få mat, lek ovs).

Han er nå en 3 1/2 mnd Golden hann - og jeg mottar alle forslag til varm oppdragelse med stor takk !

PS: Tusen takk til de som kom med kondolanser etter Joys død - det varmet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du skrev om Joy, det var fryktelig trist lesning da jeg satt med min egen nye valp i fanget og jeg turte ikke engang PRØVE å forestille meg hvor tungt det må ha vært.

Så fint å høre at det har kommet en liten tass da. Gratulerer med Sol i huset! (så fint navn forresten)

Og den høres akkurat ut som min brumma i gemyttet, hehe. Energi, biting, bjeffing og hele pakka.

Gleder meg til å høre mer om ham... med bilder og sånn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...