Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i senga


Linda Kristin

Recommended Posts

  • Svar 212
  • Created
  • Siste svar
Vi hadde planlagt at hunden skulle sove på gulvet i egen seng, og at sengen skulle være off limits. Nå har vi imidlertid begynt å la henne komme i sengen om morgenen :) Jeg lurer på hvor dette skal ende..

For vår del endte det som det måtte ende :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kahlo har ligget litt i senga og litt i stua og litt i gangen. Faste rutiner er som kjent oppskrytt. Men jeg vet at jeg sover best uten hund på soverommet og funderer hardt på om jeg skal innføre hundefritt soverom når jeg flytter. Vel, har vel bestemt meg for det, men vi får se hvor lenge det holder. :thumbs: Jeg hadde en gang en plan om ikke hund i sofaen også. Yep, sofaen min gror underull helt selv den - helt sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kahlo har ligget litt i senga og litt i stua og litt i gangen. Faste rutiner er som kjent oppskrytt. Men jeg vet at jeg sover best uten hund på soverommet og funderer hardt på om jeg skal innføre hundefritt soverom når jeg flytter. Vel, har vel bestemt meg for det, men vi får se hvor lenge det holder. :thumbs: Jeg hadde en gang en plan om ikke hund i sofaen også. Yep, sofaen min gror underull helt selv den - helt sant!

Merkelig det der altså! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde planlagt at hunden skulle sove på gulvet i egen seng, og at sengen skulle være off limits. Nå har vi imidlertid begynt å la henne komme i sengen om morgenen :thumbs: Jeg lurer på hvor dette skal ende..

Hehe.. Jeg våkner med hundene i senga hver morgen; typen slipper de nemlig inn når han står opp. Men det sykeste av alt sykt var i går kveld - jeg skulle gå siste tur med hundene, og borte vekk var Tulla. Skjønte ikke hvor hun hadde tatt veien, og hun er ikke en sånn som sniker seg unna kveldsturen. Åpnet døren til soverommet hvor typen hadde lagt seg allerede - og hvem andre enn Tulla er det som ligger der og drar seg?!? Altså; når en fyr som generelt ikke vil ha hunder på soverommet begynner å ta med seg hunder inn i sengen helt av seg selv, så kan man virkelig lure på hvordan det skal ende opp til slutt altså! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er senga forbeholdt meg og sambo, etter sambos ønske. Jeg kunne godt hatt henne der, men en må nesten inngå kompromiss i forhold, og det er ikke veldig viktig å ha henne i senga. Hun får heller ikke sove på soverommet, det er lite nok som det er. Hun sover i gangen utenfor, og vi har døra åpen for å få nok oksygen i løpet av natta, men hun kommer - så vidt vi vet - ikke inn på soverommet i løpet av natta.

Derimot får hun gjerne ligge i senga når vi er borte, for eksempel i campinghytter på utstillingsturer. Hun blir aldri natta gjennom, men vi har en liten kosestund på kvelden og på morgenen.

Da er forresten ikke sambo med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det fritt fram hvor hundene får ligge. De har tilgang både til soverom, kjøkken og stue - men nå når det begynner å bli varmere i været finner jeg dem som regel henslengt på gulvet ett eller annet sted. På kvelden ligger dog Babs i fotenden av senga, inntil det blir for varmt og hun forsvinner ned på gulvet. Willy legger seg alltid bare på gulvet, men i helgene (når HAN står opp før JEG har tenkt å stå opp :thumbs: ) kommer han gjerne oppi senga for litt morgenkos. Da hender det også at Babs kommer en snartur og åler seg litt :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma sover i senga, helst oppå meg eller sambo på et eller annet vis. Å ligge i armkroken eller imellom beina til noen er en klar favoritt :thumbs:

My sover der hun vil, enten i buret sitt, på gulvet eller på noen gamle skinnsofaputer som ligger nedenfor senga mi. Nå som det har begynt å blitt varmt så ligger hun mest på gulvet merker jeg, men også en del i buret.

Sambo har prøvd å fått henne til å sove i senga sammen med han, men hun går ned når man slutter å klø på henne. En gang prøvde han å si rolig "aha" når hun skulle gå ned for å få henne til å bli, men det resulterte i at hun begynte å snike seg ned av senga som et snikende ullteppe som trodde hun kom til å få kjeft for å gå ut av senga :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie var så søt når hun var valp og lå og peip for å få komme ut av burdet og heller i sengen med meg at jeg ikke kunne stå i mot. Slik ble det til at Blondie havnet i sengen min og det er sånn jeg liker det. Selv om det blir 1000 hår i kjæften hver morning så er jeg blitt vandt med dette etter hvert da. Jeg syns det er koselig å kunne våkne fra mareritt å hilse på henne, eller en god drøm for den del. Eller passe på henne når hun har mareritt og at hun varmer meg når jeg fryser =) Jeg kommer nok alltid til å ha hunden i sengen så lenge den ikke tar for stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi gått fra hjerterå totalnekt til at valpen får ligge i sengen så mye hun vil om dagen og om natten når vi sier hun kan få komme oppi. Hun har begynt å skjønne det for da vi skulle legge oss i går kveld hoppet hun ned av sengen og inn i huset sitt, flinke jenten. Og selvfølgelig kom hun logrende og løpende da vi ropte på henne at hun kunne få komme oppi :icon_redface:

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi gått fra hjerterå totalnekt til at valpen får ligge i sengen så mye hun vil om dagen og om natten når vi sier hun kan få komme oppi. Hun har begynt å skjønne det for da vi skulle legge oss i går kveld hoppet hun ned av sengen og inn i huset sitt, flinke jenten. Og selvfølgelig kom hun logrende og løpende da vi ropte på henne at hun kunne få komme oppi :blink:

:icon_redface:

Hihi, ikke lett å motstå henne kan jeg tenke meg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Det virker som om at alle har hundene i senga mer eller mindre. Tror jeg har lest at vi er bare 2-3 stykker som har helt hundefritt område. Ikke spes. mange.. Hva er det med oss få egentlig? Følelseskalde egoer som ikke er glade i hunden våre? :D :D

Jepp :)

Neida, når jeg har hatt samboer så har hundene faktisk ikke bodd på soverommet. Men jeg liker selskapet så lenge jeg bor alene. (eller da min tidligere samboer ikke var hjemme) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulla har ligger alltid i sengen hun :) Wilma måtte ligge i buret i starten, for at hun skulle skjønne at det var der hun skulle sove. Hun peip masse, men la seg til slutt ned :D

Nå sover hun som oftest i senga mi, men om jeg legger henne i buret og sier "God natt" så legger hun seg ned der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min hund har vært vant med og ligge i senga med meg og typen og nå har vi fått en valp til i hus og den har også i den uken vi nå har hatt fått ligge i sengen da hun pep og skrek sånn om ikke og vi må få oss søvn før jobb... men når valpen blir større så er målet og gjøre begge to vant med sengene sine :whistle::aww: (men syne det er kos med hunden i sengen også for eg liker og ha et kose dyr med meg :P hihi )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom jeg over et forskningsbidrag til "hund-i-seng-hygiene-spørsmålet" fra Kansas University:

http://www.sciencedaily.com/releases/2009/...90127131652.htm

Seng og slikking er ok. Det er atskillig mer betenkelig å ikke vaske hendene etter å ha klappet, sies det.

Dessuten at mennesker tvertimot kan overføre sykdom til hundene ved å ha dem i senga!

ooops!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mine hunder i senga, Max fikk komme oppi litt når han var liten, men jeg orker ikke tanken på ekle dyr som kanskje ligger å kryper i pelsen hans som kan komme over på meg når jeg sover.. iiiiiik! Men jeg lar ofte Odin og Molly få lov til å komme opp i sofaen å sitte på fånget mitt, men det er vel alt, ellers oppholder jeg meg faktisk mye på gulvet:) haha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg må le! Samboer gikk inn på doggis og åpnet denne tråden i håp om å få litt støtte i sitt synspunkt om at bikkjer i senga ikke var noe særlig :) Etter å ha lest to tre sider hører jeg bare et snurt grynt før han klapper sammen pc'en. :D Var ikke mye han kunne bruke her gitt :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie får heller ikke være i sengen.. Hun fikk en liten periode, noe som resulterte i masse sand og dritt i sengetøyet.. :getlost: Så nå får hun ikke lov å ligge der.. Hun ligger i buret sitt, på egen sommerdyne, med åpen burdør... Hender hun reiser seg og strekker seg litt, eller drikker litt vann, og så tusler hun tilbake i buret å legger seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje svart her før jeg da,men husker ikke :ahappy:

Hundene ligger i senga når de blir invitert opp.Men så har de en egen reiseseng og jeg mener det burdte holde...Når de er i senga er det mer for min egen del enn for deres,siden de har det godt som de har det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har svart her før..?

Sita ligger ikke i senga vår. Faktisk er hele soverommet off limits for henne. Ikke fordi det er spesielt uhygienisk akkurat, men rett og slett fordi vi vil ha senga i fred, uten hund oppi. Men om vi er på telttur/hyttetur får hun sove med oss, og da er hun en veldig fornøyd liten hund :D Tidligere fikk hun ikke være i sofaen heller, men det skjer unntaksvis nå.. *kikke ned på sort, varm liten bylt som sover inntil meg..* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...