Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i senga


Linda Kristin

Recommended Posts

Jeg har unger, katter og bikkja i senga (og gubben da, helt ytterst på kanten :D ).

Trives meget godt med det.

Var ikke noe problem når Bonnie var valp heller. Hun tisset ikke i senga men vi måtte ta henne ned med en gang vi våknet for hun var så glad at hun skvetta litt :)

Bessie fikk av praktiske årsaker sjelden ligge i senga. Hun røytet en hel katt hver natt + at hun tok uhorvelig stor plass.

Bonnie er litt greiere i størrelsen der.

Nå måtte jeg qoute meg selv her.

Bonnie ble kastet ut av senga (faktisk hele 2 etage) når hun fikk løpetid.

Fant ut hvor deilig det var å sove uten hund i senga så nå sover hun i første etage alene.

Må si jeg er glad for det akkurat nå for hun røyter sinnsykt. Skjønner godt at folk ikke vil ha hund i senga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 212
  • Created
  • Siste svar

jepp i senga her også :) Frøken Engelsk Setter jeg hadde før lå kun i fotenden og hun røytet jo mystiskt nok ikke så det gikk så fint at!

Frøkena her er jo ikke så stor og er da kaldt med så kor tpels!Kommer skraper på meg for komme seg under dyna og der ligger hun nå helt i ro til jeg står opp.(Ofte lengere om jeg er opp tidlig er da B hund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Jeg vet ikke hvor store eller hvor mange hunder du har. Men jeg vil jo si at det spiller litt inn. En phalene i senga er liksom greit.. men 2-3 GD'er er noe helt annet (da blir det ikke mye sengeplass igjen da :)).

Jeg vurderer jo å kjøpe større hund neste gang. Og da får jeg vel enten kjøpe større seng.. eller vurdere å ikke ha noen dyr i senga.

For meg spiller det ingen rolle om jeg hadde hatt en hund eller fjorten, om det var chihuahua eller irsk ulvehund. Ingen kommer oppi min seng! Pr i dag så er det 6 border collier her; mor med fem valper og to schäfere, ingen av dem får ligge i møblene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger alle der de vil ligge, både katter og hunder. Schäferen ligger alltid inntil meg eller gubben (eller imellom, men det synes han blir litt tett), og KOen, svære droget, orker som regel ikke å ligge der i lengden, så han legger seg på gulvet eller i hundesenga. Men når vinteren kommer krypende, så hender det vi har begge to oppi, på hver sin side. :D

Og gjerne en katt som topping. :)

Schäferen er ikke akkurat redd for nærhet, og ligger mer enn gjerne i armkroken med hodet på puta og snorker høylytt, det er så koselig. Jeg ville helst ikke ha ham under dyna før, men nå har han lært seg å passe labbene og ligger som regel med ryggen til. Akkurat det kan være en anelse frustrerende, å ligge flankert av to skikkelige snorkere når man selv ikke får sove. Men jeg kan vel ikke kaste ut gubben, så det må jeg tåle uansett. *flir*

Jeg er ikke spesielt redd for skitt, rusk og basselusker, sånt får man bare bedre immunforsvar av (selv om jeg kanskje ikke trenger det, hoho). Bor dog midt i flåttland, og å finne død flått i senga er lite trivelig - da har det som regel gått for lenge siden siste drypping, for jeg finner aldri flått, verken død eller levende, når de er dryppet med Exspot.

Da er det verre med kattene faktisk.. De har etterhvert blitt drevne jegere, og jeg har egentlig ikke så stort behov for å ha nærkontakt med fugle- og muserester. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Atheo levde, så var han aldri i senga. Eneste gangene var da jeg og x'n bodde sammen, og jeg sendte han inn for å vekke han når han lå fyllesyk :) Da var det noe sånn: "Jeiii, far! *sleike-sleike-sleike* Okei, nå har jeg fått han våken - så da går jeg igjen!" :D Han hadde sin plass i gangen, lå ikke på stua heller. Men han valgte selv, og for han så var det best å ligge uti gangen.

Og når jeg får ny hund, så får nok ikke hun heller sove i senga! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schäferen er ikke akkurat redd for nærhet, og ligger mer enn gjerne i armkroken med hodet på puta og snorker høylytt, det er så koselig. Jeg ville helst ikke ha ham under dyna før, men nå har han lært seg å passe labbene og ligger som regel med ryggen til. Akkurat det kan være en anelse frustrerende, å ligge flankert av to skikkelige snorkere når man selv ikke får sove. Men jeg kan vel ikke kaste ut gubben, så det må jeg tåle uansett. *flir*

Joda, går fint det *ler* Her har hunder og mann gått ut av rommet fortere enn de skjønte hva som skjedde. Snorking er jeg fullstendig allergisk mot og siden det ikke er jeg som bråker så UT med de som bråker.

Nå har ikke vi hatt hund på soverrommet siden første hunden var litt vel interessert i ting den strengt tatt ikke hadde noe med. (gubben må ut når han snorker lell), men jeg har hunden i sengen når jeg er alene. Jeg er livredd mørten og trenger den trøsten. Nå var jeg en anelse tryggere med Faro enn med Zizco. Z'n er jo paranoid og når han ligger å knurrer i mørket fordi han ser en skygge i speilet føler jeg meg ikke ekstremt trygg...

Egentlig er det litt ekkelt og møkkete når de ligger der, så helst ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i disse flåtttider er det uaktuelt! Jeg hater de små krypa!!!!!!!!

Har hatt mareritt om at jeg våkner med flere som har festet seg i ansiktet mitt og lagt seg "rede" i senga osv. *panikk* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,dette med flått ja...Jeg fikk jo en på halsen i fjor sommer!Hjelpe meg sier jeg holdt på svima av jo :) Ekkle krypa!Nå skal pelsen som ligger i senga få middel mot de og jeg sjekker henne etter hver tur.Grundig.Takk og pris for er korthåret!

Siden ligger i sofaen også er det jo ikke sikkert flåtten kom på meg fra senga vet dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah.. flått er jeg blitt helt immun mot.. Etter å ha bodd 3 år i Mexico lærte jeg meg at flått i sengen slettes ikke var så uvanlig. Heller ikke firfisler på veggene, og i et tilfelle skorpion i vasken.

Men vil nok helst unngå det selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka-tequlia:Hehe,høres ut som du er vant til litt av hvert av sånne kryp dyr :lol:

Ja det er blitt til det. Men er evig glad for å være tilbake i nord! Hvor vi har litt mindre sånne kryp!

Men har de siste dagene studert Tinka om natten. Og det er veldig av og på i senga. Men igår kveld var hun kjemperedd for uværet (smalt rett overfor oss) så da lå hun godt under dyna med meg. Ellers pleier hun å ligge mye på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to hunder men kun den ene som sover i senga.

Han sover i tilegg under dyna :lol: (Dette er noe ei venninde lærte han da jeg var på besøk hos henne)

Hun løftet dyna for at hunden hennes skulle ligge under dyna og da min hund så dette gjorde han det samme.

Nå ligger han alltid under dyna, (Når det blir for varmt kryper han ut og legger seg i hundesenga med den andre hunden min.

Jeg var av den oppfatninge tidligere at hunder i senga var innmari uhygienisk.

Jeg hadde Rottweilere tidligere og det kunne ikke falt meg inn å ha de i senga.

Mine røyter lite, har veldig lite "dritt" som sammler seg i pelsen. klart det blir jo litt bøss og hår men ikke så det plager meg.

Skifter ganske ofte på senga da.

Synes det er deilig om vinteren, de er en fantastisk varmeovn og det er godt å kjenne den myke pelsen langsmed siden.

I tilegg føles det veldig trygt og det er koselig å ha en levende kosebamse i senga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah.. flått er jeg blitt helt immun mot.. Etter å ha bodd 3 år i Mexico lærte jeg meg at flått i sengen slettes ikke var så uvanlig. Heller ikke firfisler på veggene, og i et tilfelle skorpion i vasken.

Men vil nok helst unngå det selvfølgelig.

Hjelp! Hvordan kan man bli immun mot flått??????????? :lol:

Etter å ha lest innlegget ditt, så er nok ikke Mexico et sted jeg bør bosette meg, nei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg spiller det ingen rolle om jeg hadde hatt en hund eller fjorten, om det var chihuahua eller irsk ulvehund. Ingen kommer oppi min seng! Pr i dag så er det 6 border collier her; mor med fem valper og to schäfere, ingen av dem får ligge i møblene.

Samma her i huset :lol: samme om det er en eller 10 .. hunder skal ikke i sengen.. noen som er klar over hvor mye de tråkker i i løpet av dagen... ???.. også av allergi messige grunenr.. trenger man ikke å trigge det.. når noen i huset er litt alergisk.. så de sover ikke i sengen eller ligger i sofaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere lar hundene deres bli så skitne at dere synes det er ekkelt å ha dem i møblene, bør dere kanskje tenke på om dette er direkte sundt for dem.

Jeg sier ikke at folk må ha dyrene i møblene, men har man hund, må man regne med litt sand på gulvet.

Katter har lettere for å samle flott, men de får ligge over alt...

Er Tyson så skitten eller våt at jeg synes det er ekkelt, gjør jeg faktisk noe med saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma her i huset :lol: samme om det er en eller 10 .. hunder skal ikke i sengen.. noen som er klar over hvor mye de tråkker i i løpet av dagen... ???.. også av allergi messige grunenr.. trenger man ikke å trigge det.. når noen i huset er litt alergisk.. så de sover ikke i sengen eller ligger i sofaen

Du har et poeng der.. de tråkker i mye rart. Men jeg skal si at jeg ikke er så fryktelig flink til å vaske hender hele tiden og sånn, så basselusker får jeg nok nok av uansett. Og jeg driver jo å koser på henne og sånn uansett.

Kom på en ting nå, jeg vasker jo ikke akkurat hendene etter at jeg har klipt klørne hennes.. og da har jeg jo formelig klådd av alt over på hendene mine! :)

Men, selvfølgelig respekterer jeg at noen rett og slett ikke vil ha dem i senga si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før eg fekk litlajento i hus så hadde eg bestemt meg for at senga mi skulle eg ha for meg sjølv (mest på grunn av flott og småkryp då), men den regelen forsvant ganske så fort... :lol: til å begynne med fekk ho berre komme opp om morgonen, men etter kvart blei det tidlegare og tidlegare, nå kommer ho vanlegvis opp rett etter at alle har lagt seg... på innrømme at eg savne ho litt når ikkje kommer då, av og til går ho inn til mamma og pappa i stedet. som oftast er ho hos meg om natta, vekker pappa når ho må på do om morgonen, sover der til ein av dei går på jobb, då kommer ho opp til meg, så går ho ned til densom enda ikkje har gått på jobb når eg står opp;)

På rommet mitt er det kattene som ikkje får komme inn, ekle, små, hårete flåttkoloniar er ikkje velkomne. Og andre hunder er det ikkje snakk om at får vere i senga mi, eg blei ikkje særlig blid av å sjå hunden til ei veninnde av søstera mi oppi mi seng, enda så nyvaska å rein ho var(hunden altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grim veksler mellom å ligge på gølvet eller i sofaen. Han får lov til å ligge i senga om han vil (jeg sover uansett på sofaen :ahappy: ), men han syntes det blir for varmt, så blir ikke lange stunda uansett. Liker seg best rett på parketten.

Jeg er så heldig at jeg har en hund som går lange omveier for å unngå å tråkke i ekle ting - det skjer rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er soverommet dyrefritt for tiden... Kattene fordi vindu står åpent og jeg helst ikke vil miste dem ut. Og Bridie pga allergi. Hun får ligge rett ut som et slakt på sofaen istedet :ahappy:

Hender vi tar en kosetid i senga før vi sovner på kvelden, eller i løpet av dagen. Men i all hovedsak er soverommet nå dyrefritt. Når Ero var her, lå han i bur på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvin får være med i sengen når jeg legger meg, og da vil han ligge under dyna. Og det er sååå koselig :ahappy: Når han ikke får puste mer, hopper han ned og sover på gulvet og i sin egen seng til matmor skal stå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safira ( huskyen min ) får sove i senga :P Ho ligger alltid nederst ved føttene i hjørnet utterst på senga så det er veldig mye plass til meg og samboern :P når hun alltid har liggi der nede i hjørnet har det aldri vært noe problem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...