Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i senga

Linda Kristin

Recommended Posts

• Svar 212
  • Created
  • Siste svar
Toiwo er en kjiping...er vi heldige beærer han oss med et 2 min besøk i senga...da sitter han i senga som en prest, skuer litt rundt seg og hopper ned igjen...kjiping..

Orry var også sånn, men etter at Norma kom i hus har han bestemt at fotenden (og KUN fotenden, han nekter å ligge andre steder) er hans. Raringen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig deilig når bikkjene kommer hoppende opp i senga om morgenen.. Typen står opp og går på jobb, og da slipper han de inn. Tulla driter i hvor hun tråkker, og tar gjerne sats og lander på magen min, Aynï pistrer litt før hun klarer å gidde seg til å hoppe opp. Så sovner de kjapt, og etter noen små timer våkner vi og ligger og drar oss sammen. Deilig, stinkende hunder, pels og skitt og lukt. Mmm.. :rolleyes2: Jeg har sagt det før, men jeg sier det igjen: det er MINE hunder, MINE skitne, illeluktende, hårete hunder, og jeg driter i hvor mye møkk som havner i senga, bare jeg kan kjenne den myke (eller strie?) pelsen deres mot ansiktet mitt når jeg våkner. Det gjør det verdt å stå opp (bare man får ligge og dra seg litt sammen med de først..) :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig å ha hunden min i senga og kose før vi skal sove og på morgenen før vi står opp. Hun elsker å ligge helt inntil meg under dyna. Merkelig at hun får puste til tider.

Når det er kaldt og guffent, fungerer hun perfekt som varmeflaske.

Men når jeg skal sove må hun bort i sin egen seng ved siden av min. Jeg får ikke sove med henne i sengen, for hun tar ufattelig mye plass når hun strekker seg ut, hehe... :)

Jeg koser, klapper og "kliner" hunden min så mye ellers, at jeg tror ikke jeg får i med noe mere "dritt" om hun ligger i sengen. Hun er alltid ren og pen, og jeg får alltid kommentarer på hvor godt hun lukter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg har hunden i senga. :) Hver kveld er det samme rituale: jeg tar av sengeteppet som er på på dagtid for at det ikke skal komme SÅ mye pels i senga, legger meg, også kommer Kaizer oppi og legger seg under dyna i "knekroken" min. Der ligger han en stund til det blir for varmt, og da legger han seg oppå dyna i stedet. Og om morgenen når han merker at jeg prøver å overtale meg selv til å stå opp, kommer han selvfølgelig og legger seg med hodet oppå skulderen min og sukker dypt så jeg får lyst til å ligge enda lenger. :) Jeg passer på at han alltid er ren før han får gå opp i senga og bytter sengetøy ofte, og da synes jeg det er hygienisk nok. Da han var valp turte han ikke å hoppe ned fra senga selv, så da vekket han meg når han måtte på do (han ville jo ikke gå på do i senga), og det var jo også veldig greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Hundene våre sover i sengene våre. Embla sover hos meg, men når jeg er borte, hos mamma. Jølle får gå hvor han vil, men vil ligge med mamma fordi det er det han er vant med... Synes det er veldig koselig, og de er jo korthårete, så de er ikke så skitne :wub:

Hmm, stikker ikke de korte hårene litt da?

Hunden min får ALDRI sove i sengen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fint lite som er så koselig som å ha hund i sengen, overgår mannebein og alt det. Tomsingen vår orker ikke ligge i seng for det blir for varmt for han, men lille basenji... :P Hun lukter nybakt kake, ligger helt helt stille og er så god og varm - på sine gamle dager har hun begynt å snorke litt - men det er bare en veldig pen og prippen og diskret snorking som man bare må flire av.. Håper jeg alltid kunne hatt en hund som kunne ligge i sengen, men basenjien er faktisk den første og så langt den eneste (av i alt 7 hunder), som har villet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fint lite som er så koselig som å ha hund i sengen, overgår mannebein og alt det. Tomsingen vår orker ikke ligge i seng for det blir for varmt for han, men lille basenji... :P Hun lukter nybakt kake, ligger helt helt stille og er så god og varm - på sine gamle dager har hun begynt å snorke litt - men det er bare en veldig pen og prippen og diskret snorking som man bare må flire av.. Håper jeg alltid kunne hatt en hund som kunne ligge i sengen, men basenjien er faktisk den første og så langt den eneste (av i alt 7 hunder), som har villet det.

Heldig du da, mine nekter å forlate sengen :P

Jepp, mine hunder ligger i sengen. Og jeg liker å ha dem der. Dem får heller bade litt oftere og jeg får skifte litt oftere sengetøy. Også blir det tispetruse under løpetid (eller sabla bråk fra den som ikke får sove i sengen, og det orker jeg ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig, Casper går og legger seg i buret/sengen sin, og jeg ligger i sengen med dataen eller bok. Men med en gang jeg begynner å gjøre meg klar til å sove, setter Casper seg opp, da er han klar for å legge seg, på ordentlig. Han kommer bort til sengen, og dytter hodet under dynen, forså å legge seg under dynen i armkroken min. Det er så koselig det, snille gode hunden min :P Har bare en 90 cm seng, så det er trangt...men absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du da, mine nekter å forlate sengen :P

Jepp, mine hunder ligger i sengen. Og jeg liker å ha dem der. Dem får heller bade litt oftere og jeg får skifte litt oftere sengetøy. Også blir det tispetruse under løpetid (eller sabla bråk fra den som ikke får sove i sengen, og det orker jeg ikke).

Flir.. synes det er til ekorn-fordel at de ligger i seng jeg! Basenjien har jeg aldri noen gang badet (nei, tør ikke - er redd for hun ville bli katatonisk av sjokket..), men hun blir jo aldri skitten hun - må jo t.o.m. bæres hvis det er sølete ute! Løpetidstruser har vi aldri fått til å sitte fast på kroppen hennes (hun er som en glatt ål ellers så er pelsen hennes egentlig teflon.. de bare skled av), men man merker nesten ikke hun har løpetid så det har aldri vært flekker i sengen.. (men det gleder meg at du ikke kaster ut noe ekorn som har løpetid Jeanette, synes alltid det høres så brutalt ut - kaste ut bikkja bare fordi den har løpetid liksom, hvordan skal en stakkars liten hund skjønne det da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har den i senga i blandt, men det er slutt nå etter utallige mordforsøk midt på natta. :P Våkner opp av at bikkja setter seg oppå trynet mitt, våkner av at han slår/skraper på meg, våkner av at han vil leke(og når man leker vil man gjerne lekebite litt), og våkner av at han graver. Kommanderer jeg han vekk så er det iallefall tjoheei og hopp og sprett. Derfor ligger han like gjerne nede, der hvor han faktisk roer seg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig, Casper går og legger seg i buret/sengen sin, og jeg ligger i sengen med dataen eller bok. Men med en gang jeg begynner å gjøre meg klar til å sove, setter Casper seg opp, da er han klar for å legge seg, på ordentlig. Han kommer bort til sengen, og dytter hodet under dynen, forså å legge seg under dynen i armkroken min. Det er så koselig det, snille gode hunden min :P Har bare en 90 cm seng, så det er trangt...men absolutt verdt det.

akkurat det samme gjelder .. katten min :P

Hunden ligger ikke i senga vår hjem her nei- men når vi er på hytta da er det en annen sak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toiwo er en kjiping...er vi heldige beærer han oss med et 2 min besøk i senga...da sitter han i senga som en prest, skuer litt rundt seg og hopper ned igjen...kjiping...

Haha, sikker på at det ikke var Marco du snakker om? Jeg tror det blir alt for varmt for dem rett og slett.. Marco ligger jo aller helst på gulvet uten teppe under og hvertfall ikke i senga si! Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(men det gleder meg at du ikke kaster ut noe ekorn som har løpetid Jeanette, synes alltid det høres så brutalt ut - kaste ut bikkja bare fordi den har løpetid liksom, hvordan skal en stakkars liten hund skjønne det da?)

Næh, jeg trodde jeg var den eneste i hele hundenorge med den innstillingen jeg. Siden jeg har en av hvert kjønn så må vi dele dem om natten under løpetid, men de er jo vant til å ligge i sengen med oss og hvor de vil. Så da ligger jeg og tispa på madrass på kjøkkenet vi, i tre uker, med den mest durende kombinasjonen av kjøleskap og fryser jeg har hørt. Heldigvis blir man så trett den tredje natten at man sovner uansett! Jeg har overhodet ikke hjerte til å stenge tispa mi ute på kjøkkenet alene i tre uker, mens hannhunden min liksom skal få slange seg i sengen med meg og mannen. Men jeg har vel egentlig bare møtt himling med øynene av hele problemstillingen. Så føles veldig tilfredstillende at det er flere som er enige med meg om det. Og som ikke har sånn sjivavvahunder engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(men det gleder meg at du ikke kaster ut noe ekorn som har løpetid Jeanette, synes alltid det høres så brutalt ut - kaste ut bikkja bare fordi den har løpetid liksom, hvordan skal en stakkars liten hund skjønne det da?)

Så føles veldig tilfredstillende at det er flere som er enige med meg om det. Og som ikke har sånn sjivavvahunder engang!

Nå er det vel slik at det ikke er "korrekt" å ha løpetisper i sengen, og jeg må si at uten tispetruse så syns jeg det er litt ekkelt.

Men nei, ett stakkars lite ekorn som er alene hjemme hele jobb dagen min og skal ligge i sengen og kose seg hele natten, hadde ikke forstått noe av en slik utestengelse fra flokken :P

Og når jeg greide å putte Talli i sengen min fra den dagen jeg bestemte meg for at det var henne jeg skulle beholde (6 uker) så spør jeg vel om bråk resten av livet *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, jeg trodde jeg var den eneste i hele hundenorge med den innstillingen jeg. Siden jeg har en av hvert kjønn så må vi dele dem om natten under løpetid, men de er jo vant til å ligge i sengen med oss og hvor de vil. Så da ligger jeg og tispa på madrass på kjøkkenet vi, i tre uker, med den mest durende kombinasjonen av kjøleskap og fryser jeg har hørt. Heldigvis blir man så trett den tredje natten at man sovner uansett! Jeg har overhodet ikke hjerte til å stenge tispa mi ute på kjøkkenet alene i tre uker, mens hannhunden min liksom skal få slange seg i sengen med meg og mannen. Men jeg har vel egentlig bare møtt himling med øynene av hele problemstillingen. Så føles veldig tilfredstillende at det er flere som er enige med meg om det. Og som ikke har sånn sjivavvahunder engang!

Hihi.. sånt kunne nok vi ha funnet på også, hadde tomsingen vår hatt for vane å ligge i seng.. (og ikke vært kastrert)! Og som Jeanette sier, det er jo ikke "politisk korrekt" å ha løpetid-tispe i senga, men who cares - de som synes sånt er fælt blir uansett ikke invitert opp i vår seng ihvertfall så det kan egentlig ikke plage dem! Nå er det litt verre for Jeanette som har tøffe, dyktige bruks-ekorn da - det er jo litt på tvers av imaget av "god brukshund" ! (Men jeg synes det er veldig veldig kult - man skal nemlig være ganske teit i skolten hvis man sa at Talli og Blaze er bortskjemte pinglehunder når de får ligge i senga!)

Og når jeg greide å putte Talli i sengen min fra den dagen jeg bestemte meg for at det var henne jeg skulle beholde (6 uker) så spør jeg vel om bråk resten av livet *ler*

Yes, det kalles å legge gullegget det! Og jeg legger ved tilleggsinfo om ekorn til egenskapslista: kan sove i seng uten å bli for varme! (Synes det er en kjempefordel!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her varierer det litt noen ganger ligger hun hele natten i senga og hun ligger så fint og stille at. Men oftest sover hun på plassen dsin eller nedfor senga, men får alltid komme oppi litt på morgenkvisten og kose og sove litt før vi står opp.

Når det gjelder løpetid er jeg litt usikker egentlig sist løpetid sov hun i buret, hun blødde som en skadeskutt flodhest etter mitt syn så det var ikke så fristende å ha henne i sengen, men da var hun heller ikke vant til det.... Så vi får se blir jo uansett truse neste løpetid da jeg ikke orker å springe etter henne og tørke støtt og stadig :ahappy:

men skal heller oppdatere her etter neste løpetid fare for at jeg og blir å sove med en løpetidstispe med truse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina ligger i sengen, og det har jeg kranglet meg til. sambo var ikke spesielt happy for det, men jeg elsker å ha den lille søte snuppa mi i fotenden. Hun varmer meg, og det er koslig å våkne opp sammen med henne. Hun ligger også i sofaen, og jeg vil uansett ikke ha møkk hele huset, så hun vaskes om hun er møkkete. Som flere sier, så får ikke Dina heller hoppe våt og sånn opp i senga. Jeg synes ikke hun er urenslig jeg. Utrolig nok så har jeg milevis med tålmodighet og aksept når det gjelder min kjære firbeinte. Jeg kan vel også si at hun faktisk har tisset i senga ved et par anledninger før hun ble husrein. Da vasker vi dyna og overmadrassen, åsså er det fint som nytt. Jeg er ikke så kresen når det kommer til dyr jeg. Jeg er mye mer kresen når det gjelder menneske bakterier fra trikk og tbane og sånn. DET er kvalmt det... Litt hundehår klarer jeg veldig fint å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hund i sengen min i alle mine år :wub:

Men etter Ally kom til meg så har hun måttet ligge i buret om natten.

Gubben tørr ikke å ha henne i senga om natta- da han er så urolig om natten å kan komme til å spenne Ally. Og det vil vi ikke skal skje :ahappy:

Men i det øyeblikket han drar først på jobb om morgene så blåser grinda på buret til Ally opp å hun ligger plutselig i sengen ilag med meg :wub:

hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med hundehår og sånn er jo et valg. Har man skaffet seg hund så har man også akseptert at det aldri kommer til å bli tomt for hår.

Jeg lar snuppa ligge i senga. Men hun bytter selv på å ligge nede i senga/buret og i senga med meg. Der ligger hun helst i fotenden, men det hender hun kommer litt nærmere på morgenen. Hun er jo veldig liten så plassmessig er det ihvertfall ikke noe problem. Det blir jo en del hår i senga, men det hadde det nok blitt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine ligger i senga med meg. Hundehår og sand er det overalt allikevel, så det plager meg ikke. Den eneste reglen jeg har er at hodeputa er min, så de får bruke en annen del av senga. Eldstemann ligger helst mellom oss, mens yngstemann foretrekker fotenden. Begge selvfølgelig på min side av sengen, slik at det blir ca 20cm igjen til meg.

Jeg turte ikke ha dem der når de var bittesmå. Var livredd for at sambo skulle legge seg på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Her kommer ingen hunder hverken i seng eller sofa. Jeg syns det er urenslig og varmt, trangt og klamt, så det kommer inta på frågan. De kan ligge hvor de vil ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer ingen hunder hverken i seng eller sofa. Jeg syns det er urenslig og varmt, trangt og klamt, så det kommer inta på frågan. De kan ligge hvor de vil ellers..

Jeg vet ikke hvor store eller hvor mange hunder du har. Men jeg vil jo si at det spiller litt inn. En phalene i senga er liksom greit.. men 2-3 GD'er er noe helt annet (da blir det ikke mye sengeplass igjen da :)).

Jeg vurderer jo å kjøpe større hund neste gang. Og da får jeg vel enten kjøpe større seng.. eller vurdere å ikke ha noen dyr i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...